1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Értem a célzást, és kedvemre is való! :rolleyes::D
    Mindazonáltal nem fogok sírni, ha a KC390 fog érkezni.
    Mondjuk tényleg nem lenne baj, ha legalább addig várnánk a megrendeléssel, amíg az összes taktikai
    képesség nincs demonstrálva.
    Ha már légi utántöltésre alkalmas helikoptereket re delünk, akkor nem árt, ha tényleg meg is tudjuk tölteni őket. (Elvileg rendelkezik ezzel a képességgel)
    Ha ez ki lesz pipálva, akkor azt hiszem teljessíti nálam az alap követelményeket.
    Ha minimális szétszereléssel (pótpáncél leszerelés) elvisz egy AMV-t, akkor rendben vagyunk.
    /Esetleg egy Boxert 2 felé kapva;)/
     
    wolfram likes this.
  2. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Majd legfeljebb meggazdakszunk rajta :D na jo farag a koltsegekbol... Ha elsok kozott leszunk javitobazisba tobb tapasztalatunk lessz igy nagyobb eselyel hordjak hozzank a gepeket.. Ha lessz javizobazis kell lennie alkatresz lerakatnak.. Lehetiunk ellato kozpont... Ha van javitobazis van ellato kozpont meg akar ulleseket is gyarthatunk a gephez :p /erre azert csak kepesek lennenk./
     
    wolfram likes this.
  3. Fade

    Fade Well-Known Member

    A380F is tervbe volt véve...
     
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    Ezt miből számoltad ?

    Portugal has become Embraer’s first confirmed export customer for the KC-390 tactical transport/tanker, having signed a contract to buy five of the type.
    Announcing the development on 11 July, Embraer said Lisbon’s acquisition is intended to “modernise Portuguese air force capacities to support national armed forces operations and increase readiness in missions of public interest.”
    Portugal’s defence ministry says the procurement also includes a simulator, plus personnel training and logistics support. It values the deal at €827 million ($932 million). A first delivery will be made to the NATO member nation in February 2023, with the remaining examples to follow at a rate of one per year until February 2027.
     
    wolfram and pöcshuszár like this.
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Az biztos hogy 50millából nem jön ki a darabár, de te is rosszul számolsz. A portugálok ha jól emlékszem valami 10-12 évi supportra IS kötöttek szerződést, és 5 gépet+1 szimulátort vesznek!! Jó ha tudod, hogy a szimulátor általában jóval drágább a repülőgépnél, kb. 30-40%-al!! Viszont piszok sokat lehet vele spórolni a valódi gép üzeméhez képest, nem kopik a kerékgumi, nem kell cserélni, a keró-fogyasztása pont ZÉRÓ, nincsenek rajta cserélendő üzemidős berendezések és hajtóművek, egy csomó vészhelyzeti eljárást CSAK azon gyakorolnak (valódi gépen veszélyes lenne) - pluszként még bevételt is hoz, mert a szim-tulajdonoshoz nagyon sok fizető cég/légierő jár kiképeztetni, gyakoroltatni a pilótáit!! Szóval egy "kicsit" borúlátóan számoltál szerintem ...
     
    wolfram and alfa74 like this.
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    De mit vartal hogy meg ki se jon a tipus es maris tobb szazas megrendeles erkezik ra mint a polgari gepekre? A herkik mennek a levesbe majd jon helyettuk ez... Egy csomo orszag van ami nem akar dedikalt usa gepet venni vagy eu st vagy oroszt kinait nem csak delamerikaba...
     
    wolfram likes this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Látom nem érted! - Nem a hajtóműhibára céloztam, mert egyik repülőgépgyártó sem gyárt hajtóművet. Sajnos az A400M azon kívül is sok hibával bír.
    A KC-390 hajtóművét kipipálhatjuk. Ugyan vannak már nála korszerűbbek, de 1 szállítógépnél a megbízhatóság a lényeges - tehát nagyon jó választás...!
    Már csak a gépnek kéne megbízhatónak lenni, de attól nagyon-nagyon messze vagyunk. - És ez lehet minden "érdeklődő" legfőbb problémája...! :(
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Tökéletesen igazad LENNE, ha azokhoz lenne legalább 35 gépre való személyzet!! Jelen pillanatban sajnos abban se vagyok biztos, hogy a 3 valamikor beérkező akármilyen szállítógépre lesz legalább 5 teljes személyzetünk ...
     
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nem értem,...nem nyilt ki valahol az oldalajtó?...vagy mi...forrást, linket pls
     
  10. Wilson

    Wilson Active Member

    Elősször is nem vagyunk képben a Portugál szerződés részleteivel, más részt nem hiszem,hogy a Portugálokat csak úgy be lehet fűzni, minden bizonnyal a Portugálok komoly garanciákat kaptak, ráadásul az a tény ,hogy a Portugálok megrendelték a gépeket azt bizonyítja ,hogy a Portugáloknak megéri az üzlet,Ja és a Portugáloknak van tapasztalatuk a C-130-l mivel üzemeltetik a Herculest, még is rendeltek 5 db KC-390-t amely ugye új kiforratlan tipus drága és nagyon nagy kockázatot rejt a rendszeresítése.
     
    wolfram likes this.
  11. Fade

    Fade Well-Known Member

    Ellátó lerakat 2-3db géphez? :D

    Ha ilyen lesz vhol akkor Portugáliában.... Amúgy ott se lesz. Ha vmi kell majd reptetik. Ennyire repülőre nem csinál lerakatot senki. Meg üléseket gyártunk... Mit szvtál? :)

    De ez csak az egyik nagy baj. A másik, hogy Portugáloknak 165m$ra jön ki a gépek darabára. Ebben nincs support!
    Eközben SHt veszel 100m$ért. Képzéssel, 5év! supportal NZ 662m$ adott 5db SHért. Az 132m$/db és abban van 5év support.

    Összefoglalva továbbra is: Nagy kockázat. Drága. Hülyeség amikor van jóval olcsobban kis kockázatú.
     
  12. Wilson

    Wilson Active Member

    A C-130-hoz sincs szakemberünk,ha ilyen szempontokat veszünk figyelembe akkor maradjon az AN-26-s hiszen ahhoz meg van a szakértelmünk.
     
    wolfram and alfa74 like this.
  13. Fade

    Fade Well-Known Member

    Ebben nem akartam belemenni, de a Brazil Portugál viszonyban mindig nagyon-nagyon meghatározó az "egy nyelv egy nép" maszlag.
    Most ne menjünk bele ez mennyire igaz nem, de ha Brazilliába magyarul beszélnének még én is egy szentimentális pillanatomban lehet azt mondanám megér kicsi felárat, nagy kockázatot... csak az a baj, hogy Brazilliába nem magyarul beszélnek.
     
    formosa1 likes this.
  14. krisss

    krisss Well-Known Member

    Még mindig nem értem ezt a darabárat. Főleg support nélkül ezt mi alapján számolod ? A 12 éves supporttal, képzéssel, szimulátorral együtt jön 186-ra.

    Portugal has become Embraer’s first confirmed export customer for the KC-390 tactical transport/tanker, having signed a contract to buy five of the type.

    Announcing the development on 11 July, Embraer said Lisbon’s acquisition is intended to “modernise Portuguese air force capacities to support national armed forces operations and increase readiness in missions of public interest.”

    Portugal’s defence ministry says the procurement also includes a simulator, plus personnel training and logistics support. It values the deal at €827 million ($932 million). A first delivery will be made to the NATO member nation in February 2023, with the remaining examples to follow at a rate of one per year until February 2027.
     
    wolfram likes this.
  15. krisss

    krisss Well-Known Member

    Amúgy számold bele azt, hogy a cseheket meg akarják fogni a brazilok, a szomszédban lévő szerelőbázis ehhez segíthet nem ?
     
  16. Fade

    Fade Well-Known Member

    A világon, Europában viszont van.

    Az AN-26 nagyon nem a 20tonnat visz kategória. Amúgy ha SH féle képp modernizálták volna sajnos nem, lehet rajta nevetni de egy kitünő választás lehetne nekünk az 5tonna kategóriában. Pont azért mert ismerjük és a szomszédban van hozzá support.
     
  17. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ejj. Ez a nap érve! Köszi.
     
  18. Fade

    Fade Well-Known Member

    wiki... lehet két csomag volt vagy eur/$ néztem be. De így legalább tudjuk mennyire jön ki a KC-390 darabára képzés+supportal.

    186m$/darab. képzés + supportal. Ez így egyre rosszabb.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    Oda is írtam. Lehet hülyeségnek titulálni de egy azonos nyelv, "egy nép" dolog bizony nagyon sokat tud számítani.
     

Ezen oldal megosztása