1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. Wilson

    Wilson Active Member

    Szerintem te túl nagy jelentőséget tulajdonítasz annak,hogy Braziliában is portugálul beszélnek a következő kérdésem az lenne miböl gondolod,hogy befűzték a Portugálokat a javítóbázis ígéretével?
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Továbbra sem értem zajongós kifogásaidat. Egyik gép sem zajos. A KC-390-en elég korszerű kétáramú hajtómű van, a turboprop gépek meg hagyományosan csendesebbek. Soha sehol nem cikkeztek a Herkyk zajáról, mert nincs miről....
     
    Last edited by a moderator: 2019. augusztus 22.
    fedett_mókus likes this.
  3. formosa1

    formosa1 Active Member

    A próféta szóljon belőled, de mérget ne végy rá! Ja, és ne az első szériás gépektől várd a megbízhatóságot. Az csak néhány év múlva fog majd kiderülni, hogy mennyire megbízható a brazil tanker...
     
    Ocses likes this.
  4. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    milyen tanker? amúgy azt tegyük hozzá szerintem nyugodtan hogyha a KC-ra is annyit fognak költeni mint pl a németek az A400-ra akkor ne várjunk tőle nagy csodát...
     
    borisz likes this.
  5. Wilson

    Wilson Active Member

  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    He?
    Ha ez igaz lenne, akkor pl. Európában nyílt területen lehetetlen lenne beszélgetni, mert konstans jetblast zajban kéne élni, tekintve a forgalomsűrűséget...
    Max. 11 km magasan repülünk (olyan 36000 ft, néha efölött, de az CB kerülés vagy ilyesmi) - áruld el, ha te felnézel egy jó magasan áthúzó kondenzcsíkra (ami 10-11 km 1013Hpa magasság) mennyit hallasz abból a gépből? Elárulom - rendszerint semmit, vagy valami halk suttogást.
    A légkör ugyanis csillapít.

    Szóval ez a 10 km magasból előre hallom ötlet nem tudom honnan jött, de ha ezt komolyan gondolod, menj ki egy kicsit az udvarra, nézz föld, várj egy repülőgépet, ami nagy magasságban kondenzcsíkot húz - és fülelj. Ha meghallod, eladlak a haditengerészetnek tengeralattjárót keresni...
     
    fishbed, torsen, Ocses and 2 others like this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Anno a C-17-nél és az A400M-nél is tervbe vették a civil változatot /mely segít a fejlesztési költségek megtérülésében/, de semmi nem lett /lesz/ belőle. Sajnos nagyon kevés katonai típusnak van civil változata, melyen valószínűleg a KC-390 sem fog változtatni... :(
     
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt hiszem itt keveredik két dolog:
    1.) A KC 390 már megkapta a cicil típus légialkalmassági bizonyítvánt a Brazil civil légügyi hatóságtól. Ez alapján a gép már repülhet zsúfolt civil RVSM légterekben is.
    2.) Régebben szó volt róla hogy civil cargo piacra lesz egy nyújtott törzsű vàltozat is. Első vevőnek a Brazil Postát emlegették.
     
    wolfram and molnibalage like this.
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ne ábrándozz, mert nagyon sok Herky üzemeltető van, akik a kedvedért sem fognak dollármilliókat költeni, csak hogy KC-390-re váltsanak. Portugália a szabályt erősítő kivétel, hisz sokan hallottak már a portugál-brazil testvériségről...
     
  10. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nincs keveredés, mert én civil változatról /pl. a Herkinél L-100 ill. LM-100J/ és nem civil engedélyekről írtam...
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez nagyjából elkerülhetetlen. Erre a piaci szegmensre gyúr a KC390 és az A400M is. És ezért szállt be a Boeing a KC390-be.
    Pl. a Marines szinte teljes C130 flottája cserés lesz viszonylag rövid időn belül. Ráadásul náluk komolyabb hajlandóság is látszik arra, hogy a "megszokottól" eltérő dolgokat rendszeresítsenek.
    Nem erősíti a C130/C130 csere lehetőségét az, hogy tavaly elvesztettek egy gépet technikai okokból.
    A Marines jelenleg is azt deklarálja, hogy alul vannak tervezve szállítási kapacitással. Ezen mindkét fent említett típus változtatni tudna. Mind a nagyobb terhelési lehetőséggel, mind a gyorsabb repüléssel.
    Amíg egy 5-8 gépes flottánál nem biztos, hogy megéri új típusra váltani (bár a portugálok meglépték), addig a Marines már megtehet egy komolyabb átalakítást.
    Tudtommal az Airbus már elkezdte a gépe promóját.
    Külön erre a célra gyártott egy gépet. Azt gondolom, hogy az amerikai piac akkora dobás lehet bármelyik gyártónak, hogy a KC-390 is villámgyorsan elkezd nyomulni ott. A Boeing mindenesetre ezen biztosan komolyan rajta lesz.
    A Marines esetében az is segítheti a típusváltást, hogy a kisebb szállításokra használhatják az Ospreyt is, valamint a CH-53K is felfelé tolta a szegmenst.
     
    wolfram and therob like this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ennek nagyjából az lehet az oka, hogy évtizedekig a C130-nak nem volt valós alternatívája. A civil szektor sokkal árérzékenyebb, és olcsóbb nekik utasszállítókat átalakítani és főleg üzemeltetni, mint 3. típust bevezetni. Akinek kis reptérre kellett sokat szállítani annak meg ott volt a C130.
    Most már lesz alternatíva. Dél-Amerikát le is fogja tarolni a KC szerintem. Az A400 pedig - a palaui és karib-tengeri tapasztalatok alapján - a kisebb szigetekkel rendelkező országok piacán szakíthat. Dél-Kelet Ázsiában már el is kezdték a terjeszkedést...
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azzal hogy a KC 390 megkapta a civil tipus legialkalmassági bizonyítványt nyugidtan tekinthetsz minden uj KC 390 est akar polgari gepnek is.
    Barmikor - ha van rá vevő - bármelyik KC 390 repülhet polgári gépként is civil lajstromban.
    Természetesen egy civil ūzemeltetőnek nem adnának el bizonyos a katonai rendszereket (titkosított rádió, önvédelen, stb.) de minden más tkintetben azonos lehet a gép a katonai társával.
     
    wolfram likes this.
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    Én nem találgatnék a Marines-szel kapcsolatban, mert az USA "újabban" erősen "fogja" a katonai kiadásokat. /Inkább 3X meggondolnak vmit és csak utána döntenek./ - Mondjuk 1 típuscsere erősen megdobná a költségeket...

    Az Airbus A400-as "álmairól" meg már többször is olvashattunk...

    És az is egyértelmű, hogy a Boeing az LM és a Herky ellen szállt be a KC-390 fejlesztésébe. - De hogy mit tud vele elérni, az már fölöttébb kérdéses...
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A suttogáshoz képest igen, zajos. Egy egyáramú vagy korosabb kétáramú turbojethez képest nem az. Álltam már pár turboprop gép mellett, alatt. Egyébként meg ez miben releváns a témát nézve?

    Sajnos időm nincs ezzel foglalkozni, de mi lenne, ha mért adatokkal jönnél és nem saját legendákkal? Kezdésnek...
    https://www.nats.aero/environment/aircraft-noise/
     
    Last edited by a moderator: 2019. augusztus 22.
    shornet24 likes this.
  16. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Össz-vissz 2 típus az amit hallani szoktam mikor a közelben (azok is max olyan 8-8500 méteren) repül pedig sűrű szokott lenni nálunk a légtér: az ukránok 40 éves An-12BK-ját (CAVOK Air meg néha Motor Szics) illetve egyszer egy talán algériai vagy azeri Il-76 köszönt be. De mindkettő típusra az az igaz, hogy a szovjet mérnökök jól megoldották, hogy tökéletesen tudják átalakítani a kerozint hanggá :D
     
  17. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    A Hungária krt-on, vagy egy mezőn? :D
     
  18. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Egy portugálul tudó szerint, ebben a videóban van új információ? Két órája került fel.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Kapcsold be a feliratot es allitsd be megyarra/angolra vagy amire szeretned.

    Ugyanazt mondja mint a tobbi. Ez is emliti az osszeszerelo/karbantarto kozpontot.

    Ha jol emlekszem, itt a forumon mar kb. 2 evvel ezelott is voltak olyan infok, hogy ez a kivalasztott tipus es mar a szallitas utemezes is meg van (2019, 2020, 2021), csak kozbe jott a prototipus balesete es megcsuszott a program. Ennek fenyeben erdekes, hogy tulajdonkeppen akkor miota is targyalnak es mirol...
     
    fedett_mókus and Schurrer like this.
  20. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Kösz, erről miért feledkeztem meg, csak a jó ég tudja. :oops:
     

Ezen oldal megosztása