1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    Már hónapokkal ezelőtt elkezdték a jet-ek tankolását. Mi a H225 utántöltési tesztek pozitív eredményét várjuk, mert ez az, ami az A400Mnek nem igazán ment!
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezek nem alap tesztek lehettek, mivel az alaptesztek már több mint 2 éve lementek.
     
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    "O KC-390, fabricado pela Embraer, é a aeronave que trouxe tecnologias não encontradas no seguimento de transporte e logística militar. Visando a substituição de 2500 C-130 americanos em operação, a Embraer já recebeu pedidos no exterior antes mesmo da primeira entrega para a FAB."
    https://t.co/mc5KdG5v27
    Ezt inkább mindenki fordítsa le magának :oops::rolleyes:
     
  4. Denomation

    Denomation Member

    Igen, ez ki is ment a fejemből. Ahogy írod, ezek alap tesztek lehettek, illetve valószínűleg PR szempontból sem volt rossz, hogy már “ezt is tudjuk” . Ezen felül ugye az első gép átadásànak időpontja is vészesen közeleg:rolleyes::rolleyes:
     
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Látványos video, buta PR szöveggel, hisz csak a fejlesztő országok /Brazília & Portugália/ rendeltek ilyet.
    A 2.500 Herky üzemeltetője meg majd eldönti, hogy mikor és mire cserél, mert ott a modernizált C-130J is... :)
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Kezdesz kamm-i magasságokba érni...
    Nem a videón van a lényeg, beágyaztam volna ha bármit is számítana...
    A brazil elgondolást akartam kihangsúlyozni, ami a globálisan kiöregedő Herkik cseréjére épül. Már egyszer mondtam, figyelhetnéd a Boeing szerepét is mert hamarosan US made KC-k jelennek meg a piacon...majd akkor gyere a C-130J-vel ;)
     
    wolfram, svajcibeka, alfa74 and 4 others like this.
  7. formosa1

    formosa1 Active Member

    Te meg kezdesz elsüllyedni, mert SZÓ NINCS USA GYÁRTÁSRÓL...!!! - A szerződés /brazil többségű/ brazil-amerikai vegyesvállalatról szól. /- Szerinted a brazil többség belemenne az USA gyártásba...?!?/

    A Boeing szerepe, hogy végre borsot törjön az utóbbi időben sikert-sikerre halmozó, nagy rivális LM orra alá...

    A "brazil elgondolás", mely a bevált és sikeres "Herky cseréjére épül" - de nem veszi figyelembe a modernizált C-130J-t - szerintem rendkívül kockázatos. /Bár ez az én véleményem, így lehet vitatni. - Véleményem szerint elgondolásban sokkal előnyösebb volt az A400M, mely mint hiánypótló kategória képviselője, versenytárs nélkül tarolhatott "volna" a piacon. - Az más kérdés, hogy az európai hajtómű problémája és a magas ár végül "letarolta" a típus előnyeit.../ :(
     
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

    Bóknak veszem :rolleyes:
    Várd ki a végét...:)
    Észrevehetnéd már qrvára, hogy senki sem a Herky képességeit vagy sikerességét kérdőjelezi meg - olyan vagy mint az óvodás - én spec szeretem ezt a gépet és sohasem írtam róla rosszat, sőt ha ez lenne a magyar légierő új igáslova akkor sem bánkódnék nagyon (kicsit azért igen :)). De mivel nem ez lesz az új típus ezért azzal foglalkozom amivel majd a közeljövőben is fogok...:rolleyes: Ennyi
     
    wolfram, svajcibeka, alfa74 and 2 others like this.
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    Várom, hogy elbocsássanak több száz brazil munkást, sőt még néhány újabb erdőtüzet is gyújtsanak. Bolsonarotól talán ez is kitelik... - Kitelik...?!?

    Engem sem a Herky képességei érdekelnek, hanem sokkal inkább a KC-390 valós képességei, melyről semmit sem tudunk. Ennek fényében tökéletesen érthető, hogy jelenleg a kutyának sem kell a brazil "csoda". És hogy fog-e kelleni, az az elkövetkező években derül ki, mely előtt túl nagy kockázatot jelentene a vásárlás...
     
  10. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Na megint megvan a napi KC fika...remélem nem lesz több....:cool:
     
    migfun likes this.
  11. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Nekem a KC-390-nel egy problémám van. Jó gépnek tartom és a vásárlással sincs bajom. Kifizetjük, leszállítják. Problémám a support részével van. Jó néven venném, ha bizonyos fogyó, kopó alkatrészek egy részét itt gyártanánk, vagy legalább Európában. Képzeljétek el, hogy egy "helyzet" esetén Brazíliából kell alkatrészt kérni... A Herkihez szinte minden mindenhol van..A legjobb esetben is 5 gép kéne, hogy kettő bevethető legyen biztosan! Tudom, tudom... a civil Embraerekkel nincs gond...de akkor is.. Mi még emlékezünk a szovjet supportra! Lehet, hogy indokolatlanul tartok ettől, de majd akkor lenne megnyugtató, ha 20-40 gép repkedne Európában legalább...
     
    Masztiff likes this.
  12. arcas

    arcas Well-Known Member

    1. A portugálok kész gépet vettek,...azaz
    2. mindent tud amit papírra vetettek,...azaz
    3. megvan minden lényeges teszt és engedély, ami egy légierőben történő alkalmazáshoz kell. És...
    4. ...maholnap Brazília megkapja az elsőt mellyel mindent demonstrálni szándékoznak.
    Hogy honnan veszem ezt?...az utóbbi hetekben csak portugál nyelvezetű forrásokat túrok. A hozzád hasonló értetlenek végett viszont az embernek még linkelni sincs kedve...pedig a tűzoltástól kezdve az első brazil gépig sokmindent már fent van - portugálul. Úgyhogy nyugi...
     
    wolfram, nyugger, svajcibeka and 8 others like this.
  13. formosa1

    formosa1 Active Member

    1. Már nagyon sokan vettek új típusú, kész és mindent tudó gépeket, melyeknek minden tesztje és engedélye rendben volt, ám mégsem működtek. Tudod, ez nagyon jellemző a vadiúj fejlesztésű gépekre...!!!
    Akkor vegyünk 3 Herkit, mert abból 2 biztosan bevethető...!!!
     
    shornet24 likes this.
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    Én nem fikáztam semmit, de tetszik vagy sem, az új fejlesztésű gépekre - MINDEN GÉPRE - jellemző a "gyermekbetegség"...! :(
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Gripen szerinted melyik alkatrészét gyártják itthon...?
     
  16. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Gondolom, hamutartó nincs benne... Viccet félretéve, Svédország 2-3 óra repülőút... Kérhetünk a csehektől is vészhelyzetben... És azért az más tészta.... de szerintem érted ezt, csak valamiért lételemed a vita, ami jó. Én csak aggódásomat fejeztem ki. Semmi bajom a KC-vel...
     
    vilmoci likes this.
  17. shornet24

    shornet24 Active Member

    Elég valószínűtlen ebben a bürokratikus világban hogy a csehektől kérjünk/kapjunk alkatrészt csak úgy!
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    A repülőgépek üzemeltetésének világában viszont teljesen mindennapi és megszokott dolog, mindenki onnan vesz alkatrészt, berendezést ahol van a polcon üzemképes tartalék és gyorsabban beszerezhető. Persze nem "csak úgy", van egyetlen (bár kétségkívül kellemetlen) feltétel: ki kell fizetni ...
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy alkatrész leszállításánál nem maga a repülőút hossza a döntő az igény megjelenésétől a beépítés megtörténtéig...

    Ezt meg lehet kérdezni a következő nyílt napon, Ostravában vagy bárhol.

    A civileknél igen, mert tudtommal nyílt adatbázis van a szállítótól, hiszen ő tudja mit szállított. Ha a gyártótól kérsz valamit, akkor tudja, hogy mit és hova vitt és gyorsan megkérdezheti, hogy akkor ahova utoljára vitte, akkor tényleg nagyon kell vagy megvan-e még ,stb.

    Katonai gépeknél ez nem biztos, hogy játszik. Beszéltem gripenesekkel, de ilyen történet nem rémlik, hogy nem svédektől kaptunk volna valaha bármit is. Arról szó esett, hogy gyorsan szállítanak és többnyire civil csomagküldő cégekkel.
     
    fishbed, rudi and formosa1 like this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Múltkor a Gripen műszakiakról szóló cikkben már volt róla szó hogy a SAAB nál is Eu,i szintű egységes pótalkatrész logisztika van, vagyis ha egy Magyar Gripenhez - ami ugyebár még mindig Svéd tulajdon - kell valamilyen alkatrész, és az leggyorsabban a Cseh raktárkészletből érhető el, akkor a Csehektől hozzák al alkatrészt, és persze viszont is működik a dolog.
     
    fishbed and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása