1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Terminator, fip7, alfa74 and 3 others like this.
  2. formosa1

    formosa1 Active Member

  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi alapján jön ez a "használhatatlan szar" észrevétel?
    Érdekes módon az A400 papíron rendszerbe állítása után évekkel döbbenetesen szar mutatóinál minden felhasználónál nem ütik meg egyesek ingerküszöbét, hogy azok "használhatatlan szarok".
     
    fip7, fishbed, borisz and 6 others like this.
  4. emel

    emel Well-Known Member

    "Okos" vagy, de ilyen alapon írjál már a Pentagonnak, hogy az első szériás Raptorokat, F-35-öket, Super Horneteket, C-17-eket, B-2-eket stb. szíveskedjenek már felgyújtani, és persze mindenki az egész világon minden új tipus első 30-40 példányát is!! Mert ugyebár szigorúan szerinted mindegyik "használhatatlan szar"!!
     
    alfa74, fip7, fishbed and 4 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát igen. A Tu-22M-nél is álomdtak nagyokat, legyártottak egy rakás M1 és M2 gépet. Az M3 volt az, amit kb. el akartak érni eredetileg. Leszámítva a repülési teljesítményt, ott nem üldöztek azért már elérhetetlen dolgokat egy idő után. Na, az M3-at 1982 tájától gyártották és hivatalosan csak 1989 táján került szolgálatba.

    Vagy az Osza hogyan is volt? Kb. az AKM változat lett az, ami alulról kezdte súrolni azt amit megcéloztak. És ezekről tudjuk, hogy mi volt.

    A KC-390-et mégis mi alapján fikázza formosa1...? Mert csak? A C-17 szolgálata elején is volt GAO károgás. Ehhez képest meg a vége az lett, hogy 1 db airshow elbaszott manővert leszámítva 0 db gép veszett oda és hadrafoghatósága példás a gépnek. Tehát ez nem lehetetlen.
     
    alfa74, fip7, fishbed and 3 others like this.
  6. formosa1

    formosa1 Active Member

    Én "első szériás használhatatlan sz@rokról" írtam, mert egy új fejlesztés első szériájában sokkal több a hiba, mint a később gyártott példányokban. - De 1 mérnöknek ezt nem kell bizonyítanom, mert Ön hozta fel példaként a Tu-22M esetét.

    Civil példa napjaink sikergépe, a B787 Dreamliner, melynek első szériáját "terrible teens"-nek nevezik. Közülük 1 a bontóban végezte, többet áron alul afrikai társaságok vásároltak meg, míg a maradék a gyárudvaron várja sorsának jobbra fordulását...

    A KC-390 első szériájáról még semmit sem tudhatunk, de biztosan több hibája lesz, mint a későbbi szériá/k/nak. Nem lehet véletlen, hogy a fejlesztésben résztvevő portugálok csak 2 év múlva veszik át az első gépüket. - Alapnak ennyi elég, és nagyon remélem, hogy az első széria felmerülő hibái ki fognak szivárogni a sajtóba...!
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez akkor lenne igaz, ha minden fő a darabja tök új lenne és úttörő, mint a Tu-22M igényében. De bakker a KC-390 az nem ilyen.

    Pl. olyan hajómű kerül rá, ami 30 éve használatban van és 7000+ db üzemel sok tízmillió üzemórával. A benne levő avoinikai elemek sem brutális teljesítményűek és világ nagy újításai. A kompozitok alkalmazása sem tegnapelőtti élmény.A gép egy adott méret és teljesítmény kategóriára összelegózott teherszállító. Ráadásul nem túl nagy, ami számtalan műszaki kérdést egyszerűsít.

    Te meg úgy teszel, mintha a világ csúcsa lenne ezt összerakni annak, aki eddig százszámra épített hasonló méretű gépet és gyakorlatilag eleve hulladéknak kezeled. Bocs, de ez bőszítően ostoba. Az A400-zal összevetni azért nem szerencsés, mert annak hajtóműve eleve elbaszott ötlet.

    A problémák nagy része az akksik és elektromos rendszerekkel volt, amin igen gyorsan átlendült. Ettől az első gépek nem használhatatlan szarok voltak, ahogy te fogalmazol. Csak elmaradtak a kezdetben elvárt paraméterektől.
     
    fulcrum11, Hegylakó, fip7 and 5 others like this.
  8. formosa1

    formosa1 Active Member

    Az Embraernek csak kisebb utasszállítókkal van tapasztalata, ám SOHA nem gyártott katonai szállítógépet! - Még szerencse, hogy bevált hajtóművel szerelik! Ja, és a legózás pozitív dolog, bár a szintén összelegózott KC-46A-nál hatalmas késések lettek, őrült kapkodással...!

    A Dreamliner első szériás gépei végül nehezebbek /tehát kisebb hatótávolságúak/ lettek, melyért azóta sem lelkesednek a vásárlók.

    Az első szériás KC-390-nél még semmit sem tudni a leendő hibákról, de Portugália "kivárása" sokat sejtet...
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]
    Hát nem tudom. Ha nem lelkesednek, akkor miért rendeltek belőle még ennyit pluszba...? A kivárás meg talán az, hogy Portugália nem úszkál a pénzben? Valahol annyira szoktam pislogni, amikor emberek minimális infóból végtelenbe extrapolálnak úgy, hogy más faktort figyelembe sem vesznek.

    Ezek szerint, akkor az AIM-120 is szar, ha Magyarország csak 15 év után rendelt ismét nagyobb mennyiséget? Eddig akkor szar volt. Mert kb. ez a gondolatmeneted vége.
     
    krisss and arcas like this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az F-22 is egy határ szar. Egy ország rendszeresítette, százas nagyságrendben. Hol van ehhez képest a MiG-21!?
     
    krisss, svajcibeka, Hegylakó and 6 others like this.
  11. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ha nem tűnt volna fel, én a Dreamliner eladhatatlan első szériájáról írtam, mellyel szemben a későbbi szériák a világ egyik legsikeresebb típusát adják. Ebből tisztán látható hogy mekkora különbség lehet az első és 1 későbbi széria gépei között.

    A KC-390 első és második szériája között is biztosan lesz különbség, de hogy mekkora, az csak néhány év múlva fog kiderülni...
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Állítólag a Ferihegyre járó LOT 787-esek még mindig sokat betegeskednek...
     
  13. ruhakupac

    ruhakupac Active Member

    De akkor is a szezont kevered a fazonnal.

    A kereskedelmi gépek beszerzése teljesen más világ.
    Másrészt meg a 787-nél súlyos üzembiztonsági gondok voltak. Kigyulladó akku, repedő főtartók. Meg lettek javítva ezek a gépek, csak épp az előnyt nem hozták aminek ígéretével eladták őket.
    Ezen túl meg külön altípus: külön üzemeltetési gyakorlattal, ami pluszköltség egy erősen költségfókuszú iparágban.
     
  14. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    sajnos nem csak állítólag , nyáron volt egy időszak amikor a BUD-JFK útvonalat bérelt fapados A333-sok teljesítették a LOT-nak :(
     
  15. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Úgy tudom, hogy a RR Trent 1000 típusú hajtóművekkel van gond: korrózió, repedés.
     
    krisss and fedett_mókus like this.
  16. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Mindig meg tudsz nevettetni az aranyköpéseiddel, de szerintem ezt a kommentet inkább a humor-topikba kellett volna írnod. ;)
     
    alfa74, nyugger, megazez and 3 others like this.
  17. formosa1

    formosa1 Active Member

    Így igaz, a LOT gépek problémáját az RR hajtómű okozza, mely a hajtóműgyártó hibája. Ezzel ellentétben a B787 szörnyű első szériájáról a Google keresőben a "dreamliner terrible teens" szavak beírásával lehet kutakodni...
     
  18. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ez nem aranyköpés, mert ha a brazilok a gépgyártást is úgy kezelik, ahogy a természetvédelmet, akkor tökéletesen igazam van...! :(
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De az ugye megvan, hogy nem maga az egész gép volt szörnyű? Meg, hogy az egy igen rövid időszak volt? Egyes elemeit kellett kicsit kalapálni és azóta hasít a szekere. Az ugye megvan, hogy 7 év alatt 2,5-szer többet adtak el belőle, mint a B767-ből, ami kvázi az elődje?
    Ez a terrible gép...?
    Mi lenne, ha összevetnéd a közvetlen konkurens gép eladási és gyártási számaival a B787-ét?


    [​IMG]
    Egy rossz analógiával akarsz ráadásul érvelni. Nem értem, hogy miért ragaszkodsz rendre foggal körömmel eléggé fura és védhetetlen kijelentéseidhez...
    Te fejedbe vetted, hogy hulladék lesz a gép és kész. A nagy büdös semmire alapozva.
     
    arcas, fulcrum11, megazez and 2 others like this.
  20. fulcrum11

    fulcrum11 Active Member

    Tegyétek már ignore-ra a gyereket meg a többi hasonlót, fölösleges időt pazarolni rá. Már rég megtettem és azóta teljesen jól alszom :D

    ON: kíváncsi vagyok, mi lesz ebből a sztoriból, szimpatikus típusnak tűnik, mégha Brazília most éppen nem hasít annyira.
     
    alfa74, arcas and molnibalage like this.

Ezen oldal megosztása