1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azért ez még messze nem konkrét üzlet...
    Elég általános dolgok vannak csak a cikkben, miszerint "az indiai üzletemberek érdeklődnek a brazíliai befektetési lehetőségek iránt", stb...
     
    formosa1 likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    arcas and wolfram like this.
  4. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Fontos megállapodásnak tűnik.

    "A megállapodás egyik alapelve az, hogy a Brazíliában fejlesztendő valamennyi védelmi terméknek meg kell felelnie a NATO szabványnak

    Egy másik nehézség az, hogy az Egyesült Államok jelenleg csak azoktól a cégektől vesz fegyvereket, amelyek fizikailag ott vannak. Az új megállapodással ez a követelmény már nem érinti a brazil iparágokat.

    A megállapodás azt is előírja, hogy a brazil vállalatok hozzáférhetnek az amerikai laboratóriumokhoz és iparágakhoz, amikor mindkét fél számára ez kényelmes. A közös projekteknek közös szellemi tulajdonuk lesz."
     
    arcas, alfa74 and fip7 like this.
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

  6. arcas

    arcas Well-Known Member

  7. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Csak azert ha vki nem tud angolul és a guglival sem boldogul.

    A Gazdasági Védelmi Igazgatótanács (Cade) január 27-én, múlt hétfőn hagyta jóvá a Boeing és az Embraer közötti tranzakciót. Az ügynökség arra a következtetésre jutott, hogy a vállalatok nem versenyeznek ugyanazon a piacon, ezért a vásárlás nem jelent versenyképes kérdéseket. Január 28-án, kedden aláírták az akvizíció jóváhagyási végzését.

    A Cade által elemzett tranzakció két műveletet foglal magában. Az első az, hogy a Boeing megvásárolja az Embraer eszközeinek 80% -át a társaság kereskedelmi repülőgép-divíziójával kapcsolatban, amely magában foglalja a regionális repülőgépek és a nagy kereskedelmi repülőgépek gyártását (Commercial Operation). A második a Boeing és az Embraer közötti közös vállalkozás létrehozása, amelynek célja a KC-390 katonai repülőgép gyártása, 49% -kal, illetve 51% -kal (védelmi művelet).

    A kereskedelmi üzemeltetés elemzése érdekében a Cade megvizsgálta a tranzakcióban részt vevő piac 100 és 150 közötti ülőhelyű kereskedelmi repülőgépek szegmensét. A gazdálkodó egység által elvégzett vizsgálat azt a következtetést vonja le, hogy a művelet az ágazatban megfigyelt kedvezőtlen belépési feltételek ellenére nem befolyásolja negatívan az ezen a piacon fennálló verseny szintjét. Valójában a Boeing működésének kibővítése valószínűleg növeli annak képességét, hogy versenynyomást gyakoroljon az Airbus első futójával szemben.

    A védelmi művelet kapcsán Cade elemezte az Embraer által gyártott KC-390, valamint a Boeing C-40, Clipper és KC-46 A Pegasus repülőgépekkel felszerelt katonai repülőgépek globális piacát. Az ügynökség arra a következtetésre jutott, hogy nem lesz lehetősége a piaci hatalom gyakorlására, mivel az ügylet nem a társaságok katonai repülőgépek portfóliójának egyesítését jelenti, hanem csak egy közös projektben való részvételt.

    A Cade megállapította, hogy az ügylet az Embraer javát szolgálja, amely a Boeing stratégiai partnerévé válik. Így az Embraer által megtartott ágazatok - végrehajtó repülés és védelem - fokozottabb technológiai és kereskedelmi együttműködést kapnak a Boeing részéről. Ezenkívül a kereskedelmi divízióval kapcsolatos nehezebb beruházásokat, amelyekkel az Airbus erős versennyel szembesül, a Boeing viseli.

    Ezért Cade úgy döntött, hogy korlátozás nélkül jóváhagyja az ügyletet. Az egyesülés ügynökség általi elemzése szigorúan a versenyügyekre vonatkozott.
     
    LMzek 2.0, svajcibeka, alfa74 and 2 others like this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    Milyen meglepő hír...
    Egy Brazil kormányügynökség jóváhagyta az üzletet:rolleyes:
     
  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    Komoly erők támadják is az üzletet, szóval kis lépésekben de legalább lassan átnyomjàk a dolgot...
    A link legalább egy 100%-os megbízhatóságú forrásra mutat. Már akinek számít az ilyesmi... :rolleyes:
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Àtnyomni az üzletet egy Brazil kormány ügynökségen valóban elég kis lépés.
    Nekünk a Európai Bizottságra és az ő tröszt ellenes kifogásaikra kell figyelni.
    Őket meggyőzni lesz nagy eredmény mert amíg ez nem történik meg addig nem lesz EASA engedély sem.
     
  11. arcas

    arcas Well-Known Member

    Komoly ellenállás van Brazílián belül is,... ha házon belül rendezik a soraikat, akkor az EU-s dolgoktól én már nem félek,... a projekt EU-s társországai sem lesznek tétlenek..., bár ha jól rémlik Te nem nekik szurkolsz :)
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Én már mindegyiknek szurkolok...:)

    ...de úgy gondolom hogy a C130 nekünk jobb választás lenne.
     
    formosa1 likes this.
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Hát igen, leginkább a Spartan-nál lennék kicsit csalódott, legalább is azok alapján amit eddig a HM kommunikált..., de közismerten nekem megvan már a befutóm. Nem tehetek róla :)
    De még minden lehet, a HM útjai kifürkészhetetlenek :cool:
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    emel likes this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Boeing túlélő üzemmódra váltott.
    Igen nagy bajban vannak és minden projektet ami nem hoz azonnali profitot megszüntetnek.
     
    fip7, svajcibeka, fishbed and 7 others like this.
  19. blogen

    blogen Well-Known Member

    Viszont ez egyben jelzi azt, hogy a C-390 olyan alapvető projekt, amire a Boeing a saját jövőjét alapozza ebben a szegmensben. Még a végén alapvetően katonai gyártó lesz, hogy az utasszállító gép szinonímájává az airbus szó válik!
     
    svajcibeka likes this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az hogy a Boeing a KC390 re alapozza a jövőjét eposzi túlzás...:rolleyes:
    Egyenlőre az a biztos hogy a Boeing $40 milliárd (!!) segélyt kér az amerikai kormánytól a túlélése érdekében és a cikk is csak annyit ír a jövendőbeli együttműködésről hogy:"...A mai lemondás ellenére a két társaság fenntartja a 2012-ben aláírt partnerséget a KC-390 forgalomba hozatalára, amely tárgyalás már korábban zajlott, és nem kapcsolódott a közös vállalkozás javaslatához. Az akkoriban megállapított feltételek szerint a Boeing segít a teherszállító gép eladásában, de a repülőgép továbbra is Embraer projektje marad, az amerikai cég irányítása nélkül..."
     
    fip7, svajcibeka, fishbed and 3 others like this.

Ezen oldal megosztása