KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 164
113
Ez marhaság, mert az Antonovval ellentétben az Embraer NEM exportált - és ma sem exportál - gyártást...!

A Pentagon meg már évek óta spórol, tehát nem fog a kedvedért méregdrága brazil sz@rt venni, mert megvan a már kiforrott és bevált típusa...!

A jelen helyzetből kiindulva az elkövetkező időben csak vírussal lehet lobbizni, mert hogy pénz nem lesz hozzá, az biztos...!!!
2360tj.jpg

Ez marhaság, mert az Antonovval ellentétben az Embraer NEM exportált - és ma sem exportál - gyártást...!
Most nyerte el az olasz Fincantieri az amerikai FFG (X) programot. Sosem exportált gyártás - aztán most meg mégis Amerikában fogják gyártani a fregattokat áttervezve egy csomó amerikai alkatrésszel. :rolleyes:
A Pentagon meg már évek óta spórol, tehát nem fog a kedvedért méregdrága brazil sz@rt venni, mert megvan a már kiforrott és bevált típusa...!
Ez az idézet nekem különösen tetszik. A PENTAGON SPÓROL....muhahaha:p:D
Hja és kihagytál egy szót.
Helyesen így van: .....megvan a már kiforrott és bevált 65 éves típusa. :)
A jelen helyzetből kiindulva az elkövetkező időben csak vírussal lehet lobbizni, mert hogy pénz nem lesz hozzá, az biztos...!!!
Akkor sorolok neked pár sajtóhírt egyetlen nap (május 1.) terméséből :hadonaszos::
GE Aviation Awarded $707 Million for F110 Engine Production
Lockheed Wins $6.07Bn for PAC-3 MSE Missiles
Boeing Raises $25Bn with Bond Offering, Foregoes Government Cash
GE Aviation Details $707M Contract for F110 Engine Production
Lockheed Wins $618M for THAAD Product Support
HHI Wins $187 for Long-Lead Items for Two LHA Amphibs
Lockheed Wins $129M to Retrofit US, Norwegian F-35s
Boeing Wins $112M to Supply 16 IRS&Ts for Australia and US Navy
Lockheed Awarded $89M for F-35 Modifications and Retrofits
AeroVironment Wins $76M Order for Switchblade Weapon System
First Q-53 Radar with Gallium Nitride Delivered to US Army
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Most nyerte el az olasz Fincantieri az amerikai FFG (X) programot. Sosem exportált gyártás - aztán most meg mégis Amerikában fogják gyártani a fregattokat áttervezve egy csomó amerikai alkatrésszel. :rolleyes:

Ez az idézet nekem különösen tetszik. A PENTAGON SPÓROL....muhahaha:p:D
Hja és kihagytál egy szót.
Helyesen így van: .....megvan a már kiforrott és bevált 65 éves típusa. :)

Akkor sorolok neked pár sajtóhírt egyetlen nap (május 1.) terméséből :hadonaszos::
GE Aviation Awarded $707 Million for F110 Engine Production
Lockheed Wins $6.07Bn for PAC-3 MSE Missiles
Boeing Raises $25Bn with Bond Offering, Foregoes Government Cash
GE Aviation Details $707M Contract for F110 Engine Production
Lockheed Wins $618M for THAAD Product Support
HHI Wins $187 for Long-Lead Items for Two LHA Amphibs
Lockheed Wins $129M to Retrofit US, Norwegian F-35s
Boeing Wins $112M to Supply 16 IRS&Ts for Australia and US Navy
Lockheed Awarded $89M for F-35 Modifications and Retrofits
AeroVironment Wins $76M Order for Switchblade Weapon System
First Q-53 Radar with Gallium Nitride Delivered to US Army
Én az Embraerről írtam, nem 1 olasz ladikgyártóról!!! - Mondanám hogy nézd meg a brazil nagyvárosok szélén lévő nyomortelepeket, de oda nem szerveznek turistautakat...!!!

A Hercules a világ egyik legsikeresebb Airliftere, melynek '99 óta szolgál a legmodernebb változata. /Az egyik legsikeresebb 1 olyan kifejezés, amit az Embraerről valószínűleg soha nem lehet majd elmondani.../

Akkor majd nézd meg, hogy mi lesz az általad linkelt hírekkel néhány hónap múlva! - A legszerencsésebb esetben csak halasztás...
 
K

kamm

Guest
Sub FT cikk, így inkább csak a lényeget teszem ide - nem ugy néz ki, hogy idén bármi pozitív történni fog a repülőgéppiacon:

ys79dKZ
 
K

kamm

Guest
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP


Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP


Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.

Így még jobban beleillik majd a magyar külpolitikába...
Az lenne a nagy "probléma", ha Bolsonarot elzavarná a nép és egy baloldali politikus venné át a helyét.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP
Kérdés, hogy a kínai befektetőket mennyire érdekli a dolog, mert Kínának van hasonló teherbírású katonai gépe, a kínai légitársaságokat pedig alig mutatnak érdeklődést az E2 iránt...

Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez meg múlt heti, nem rémlik, hogy lett volna - gyakorlatilag a brazilok mmegerősítettek, hogy megsporoltak $1 milliárd ktg idén, nem volt egyetlrn rendelés sem visszamondva egyelore, idei év kemény lesz, jövő év meg nehezebb, mint gondoltak.
A vetojoggal rendelkező tulajdonos brazil állam meg egyenesen örül, nyíltan beszélnek kínai befektetokrol, amirol egyébként a UBS is irt egy befektetoi tajekoztatoban

Brazil's Vice President Hamilton Mourao, a retired army general, called the turn of events a "blessing in disguise."

"We have the know-how, they have the demand," Mourao said of China. "This shows once again that a marriage (with China) needs to continue, because it is an inevitable marriage."


https://www.reuters.com/article/us-embraer-m-a-boeing-idUSKCN2291OP

Hat... nem tudom, hogy NATO országok vasarolnanak-e kinai tulajdonu brazil szallitogepet... Rendesen el kellene tuzfalazni a kinai befektetoktol, az biztos.
Kérdés, hogy a kínai befektetőket mennyire érdekli a dolog, mert Kínának van hasonló teherbírású katonai gépe, a kínai légitársaságok pedig alig mutatnak érdeklődést az E2 iránt...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
Így még jobban beleillik majd a magyar külpolitikába...
Az lenne a nagy "probléma", ha Bolsonarot elzavarná a nép és egy baloldali politikus venné át a helyét.
Azt kell sztem látni, hogy ezek a pillanatnyi politikai szimpátiák nem döntő jelentőségűek egy katonai beszerzésnél. Teljesen egyértelmű, hogy 10 éves távlatban mhol lehet / lesz változás. Orban, Merkel, Putyin a kivétel nem a szabály. A kérdés az, hogy a brazilok inkább illeszkedhetnek a közép és hosszú távú katonai stratégiánkba? Én azt mondom, hogyha a Saab-ra és a Gripenre gondolunk, igen. A Gripen marad? Miért váltanánk? A svédekkel politikától függetlenül, hogyan alakulnak a katonai kapcsolatok? Sztem erősödik. Mobil hangár, CG. Volt is katonai szintű tárgyalás. Ehhez kapcsolódhat a brazil-svéd Gripen E és így logikus lenne a KC-390 is.

Kik a riválisok?
USA. A kötelezőn kívül nem látok rá szándékot.
Airbus. Ez már sanszosbb, de vmilyen szinten diverzifikálnunk is kell. Az Airbus francia-német tandem már kapott sokat. Nem lenne meglepő további, de pont a rámpás szállítógépnél sztem igen.

Kína belépése ebből a szempontból inkább probléma lenne számunkra. Sztem ez csak fenyegetés brazil részről.

Zárójelben. Ha Brazíliában baloldali fordulat lenne, az még inkább Kína felé lökné az országot. A Dél-Amerikai baloldal döntő része, a brazil is, USA ellenes. Épp Bolsonaro nyitott az USA felé. Számunkra egy balos brazil kormány közvetlenül nem számítana, olyan távoliak vagyunk, max. Kina-USA relevanciában.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
K

kamm

Guest
https://www.ft.com/content/c3d4a61f-f8da-4794-932e-92dac87017e7

Semmi uj, a staff 30% furloughed jelenleg.
Ahogy tobbet gondolkodom rajta, PH otlete a svedekkel kozosen arulni ill tamogatni egyre tetszetosebb es nemcsak amiatt, hogy a svedeknek is cserelni kell a regi Herculeseiket avagy mert mar Kolumbianak ajanlgatjak a leendo brazil gyartasu Gripen E/F szeriat.
A csehek, akik amugy is kifejeztek az erdeklodesukat a C-390 kapcsan, szinten Gripent repulnek es nem sokkal utanunk kell nekik is majd upgradelni. Az arukapcsolasos ajanlat a magyaroknak szinten egyertelmu lehetne, mig a szinten Gripent repulo thai legieronel is igen oreg C-130H-kat hekkelgetnek mindenfele frissitesekkel, azokat is cserelni kell, legkesobb akkor, amikor kidobjak az eloregedett maradek F-16-ost es valoszinuleg tovabbi Gripeneket veszenk helyettuk... egy europai tamogatas a Saabbal kozosen sokat dobna egy sales pitchen, szerintem joval megnyugtatobban hangozna egy Saab-backed support contract, mint az instabil anyagi hatteru Embraer igerete...
 
K

kamm

Guest
http://www.fullaviacion.com.ar/2020...a-para-entregar-4-nuevos-conjuntos-a-embraer/

Itt azt írják, hogy az is probléma hogy angol alkatrészek vannak gépben. És hogy nekik csak akkor érné meg , ha a programhoz beszállított alkatrészekből nagyobb bevételük lenne mint a 6 gép ára.

A kommentre gondolsz alul? Err, nem teljesen - a spanyolom rozsdas, de olyasmit ir, hogy *ha* eleg megrendeles jonne az Embraertol az argentin beszallitonak, akkor az kompenzalna a vasarlast - de olyat nem emlit, hogy ez feltetele lenne a vasarlasnak. Sot, megforditva a vegen kiemeli, hogy a beszallitasi megrendelesek nem fuggenek a vasarlastol (amit amugy nem kotelezonek, kvazi opciosnak titulal.)
 
K

kamm

Guest
Egyelore mashol nem latom, de ha igaz, akkor ez az 5 gep borzaszto eredmeny: https://centreforaviation.com/news/embraer-delivers-just-five-commercial-jets-in-1q2020-997436

Osszehasonlitasul: egy evvel korabban csak az elso negyedevben 22 jetet szallitottak le, osszesen 198 gepet 2019-ben: https://embraer.com/global/en/news?...s-11-commercial-and-11-executive-jets-in-1q19

Hat, szoval a total 14 gep, de abbol csak 5 volt nem executive (kisebb) jet Q120 soran: https://finance.yahoo.com/news/embraer-delivers-five-commercial-nine-130700170.html
 
K

kamm

Guest
Áttételesen kapcsolódó: a Delta ma bejelentette, hogy az *osszes* Boeing 777-eset nyugdíjazza, mert egyértelmű, hogy nem lesz már akkora az interkontinentalis forgalom, hogy eltartsa őket, inkább maradnak az ujabb Airbus 330 es 350-eseknel... 7,000 felesleges pilotajuk van mostantól, nagyon kutya idok jonnek a repulesben, a Boeing tartosan a masodik helyre szorult, az Airbus folyamatos innovációja most hozta meg a gyümölcsét (ti a takarékosabb, modern gépeket tartják meg a társaságok, azok pedig mind Airbusok.)
Elvileg az Embraernek a kisebb jetekkel ez jol fog jönni, kérdés, hajlandó-e minimális profittal vagy akár vorosben is uzemelni pár evig, hogy tulelje az Airbus hegemoniat (es annak abbol adodo ktgelonyet.)
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Áttételesen kapcsolódó: a Delta ma bejelentette, hogy az *osszes* Boeing 777-eset nyugdíjazza, mert egyértelmű, hogy nem lesz már akkora az interkontinentalis forgalom, hogy eltartsa őket, inkább maradnak az ujabb Airbus 330 es 350-eseknel... 7,000 felesleges pilotajuk van mostantól, nagyon kutya idok jonnek a repulesben, a Boeing tartosan a masodik helyre szorult, az Airbus folyamatos innovációja most hozta meg a gyümölcsét (ti a takarékosabb, modern gépeket tartják meg a társaságok, azok pedig mind Airbusok.)
Elvileg az Embraernek a kisebb jetekkel ez jol fog jönni, kérdés, hajlandó-e minimális profittal vagy akár vorosben is uzemelni pár evig, hogy tulelje az Airbus hegemoniat (es annak abbol adodo ktgelonyet.)
Ha utánanéznél rájöhetnél, hogy a Delta már régóta egységes Airbus flottára törekszik, ezért már korábban neókat és XWB-ket rendelt...

Mindkét gyártónak amúgy csak 1-1 igazán modern és takarékos gépe van a 150 ülésesnél nagyobb kategoriában: Az XWB és a Dreamliner. Minden más "innováció" csak a régi típusok reszelgetésével és modern hajtóművek használatával született...
Következésképp az általad kitalált "Airbus hegemónia" csak a MAX felszállásáig fog tartani. Utána folytatódik a fej-fej melletti verseny az utasok legnagyobb örömére...! :)
 

Denomation

Well-Known Member
2019. január 27.
80
390
53
A brazilok egészségügyi szállításokra használják KC 390-es szállító gépeiket:
Bocsánat, kicsit töröm a portugált:
"COVID-19 BEVETÉSEK- A FAB KC-390 és C-130 szállító repülőgépei egészségügyi felszereléseket és gyógyszereket szállítanak Manausba"