1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. blogen

    blogen Well-Known Member

    [​IMG]
     
    zeal and arcas like this.
  2. migfun

    migfun Well-Known Member

    Pont olyan szín, mint a barack. A férfiak nem látják
     
    alfa74, arcas and zeal like this.
  3. blogen

    blogen Well-Known Member

    Az szépen nézne ki, mert a legtöbb nyomdász bizony férfi és ez a négyszínkolor egyik alapszíne! :rolleyes:
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Amit a Telekom levédetett. Blogen törvényt sért :D
     
    fip7, svajcibeka, LMzek 2.0 and 3 others like this.
  5. zeal

    zeal Well-Known Member

    Jé, tényleg. Tudtam, hogy ismerős valahonnan. :)
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igy igaz, bar a strict CMYK mar megy kifele, most mar a legtobb digital printing press system 3-5 extra nyomoszint hasznal wide gamuthoz (eg Xerox iGen 5)... jol nez ki a vegeredmeny. :)
     
  7. zulu

    zulu Well-Known Member

    Ha visszafele egy másik KC-390 utántölti a megfelelő távolságra, a megfelelő időben akkor akár vissza is juthatnának leszállás nélkül.
     
  8. migfun

    migfun Well-Known Member

    Tudod, van az a mondás, hogy a férfi 16 színben lát. A barack egy gyümölcs. Fogalmunk sincs, mi az a mályva... ;) :cool:
     
    fip7, misinator, fishbed and 7 others like this.
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ezek a körök elég optimistának tűnnek...;)

    Számokkal én inkább az alábbiak szerint tudnám levezetni:
    - a lenti képen a KC390 hasznos teher / hatótávolság grafikonja van
    látszik hogy tanker konfigurációban a tehertérbe épített póttartályok segítségével 600 nm távolságban 15 tonna üzemanyagot tud áttölteni, 1400 nm távolságban pedig már csak 4,5 tonnát

    [​IMG]
    - A Gripen belső üzemanyag készlete 3,4 tonna és számoljunk mondjuk további 3 tonnával (két szárny és egy törzs alatti 1275 literes pótos) bár ekkor a max. fegyver terhelés max. 2.1 tonnára csökken (üres tömeg 8 tonna, üza. 6,4 tonna, MTOW 16.5 tonna)
    ilyen konfigban kicsit nehéz becsülni a gép hatótávolságát mert óriási lesz légellenállás a függesztmények miatt, de nagy magasságban gazdaságos üzemben szerintem a 1650 nm (3000 km) jó (bár kissé lehet hogy optimista) közelítés.
    - tételezzük fel hogy egy Gripen géppárt egy KC390 tölt után az odafelé vezető úton, egy másik pedig a hazafelé úton. Ez azt jelenti hogy - a fenti grafikonból kiindulva - hogy Kecsótól 1000 nm (1852 km) távolságban újra teletöltik őket 4-4 tonna keróval ami után az első KC390 is még szépen hazaér. A Gripen géppárnak ebből a távolságból már saját erőből kell elérnie a célpontot és utána visszarepülni oda ahol a második - később induló - KC390 újra utántölti őket. A célpont az utántöltési ponttól nem igazán lehet 825 nm (1500 km) nél messzebb mert különben nem fog a gép visszaérni az utántöltési pontra. Ez azt jelenti hogy a célpont Kecsótól nem lehet messzebb mint 1852 nm (3400 km) ami Malinak csak nagyon-nagyon az É.i határa.
    Persze ez csak egy durva kalkuláció és a többi itt most figyelmen kívül hagyott dolog csak csökkenti a max. hatótávolságot.
    Mindenesetre az elvi lehetősége tényleg megvan hogy Kecsóról felszállva megbombázzák Mali É.i határát...de Afganisztán már túl messze lenne.
     
    wolfram, fishbed, Tcat and 6 others like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A színekhez meg tudnád adni a km értékeket?

    Felfegyverzett gépekhez elég sok engedély kell hogy átrepülhess más országok légterén. Ez leginkább csak akkor működik, ha a többi ország nem tud tenni ellene semmit...

    Afganisztánba még a A319 is leszállással megy, pedig annak nagyobb a hatótávolsága.
    KC-390 is így fog menni. Persze el lehet játszani a gondolattal, hogy az egyik KC utántölti a másikat... 3 KC-390-essel ezt megoldani kb. olyan, mint a Vulcan bombázása Falklandon.
     
    fip7, fishbed, borisz and 2 others like this.
  11. zulu

    zulu Well-Known Member

    Mi történik, ha egy harmadik KC felszáll csak azért, hogy egy távolabbi ponton utántöltsön?

    Ezt igencsak ki lehet maxolni. A falklandi háborúnál az angolok csinálták a bombázóik utántöltését igencsak extrém módon ezt a játékot játszva.
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    A maradék harmadik gép v.színű éles tartalékként kísérné a 2.számú gépet (aminek a hazafelé tartó Gripeneket kell tankolnia) azért hogy ha annak műszaki hiba miatt vissza kell fordulnia akkor is legyen aki megtankolja a szegény, fáradt, hazafelé repülő Gripeneket.
     
    LMzek 2.0, zulu and blogen like this.
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Igen, három géppel nagyon feszes. Entebbe vagy Stanley típusú bevetéshez épp elég. Persze gondolta volna a fene, hogy valaha ilyesmire leszünk képesek!
     
    zulu likes this.
  14. zulu

    zulu Well-Known Member

    Vész esetére ott van a leszállni valahová opció is.
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Mondjuk az sokat segít ha van hova leszállni és ott szívesen is látnak néhány idegen, felfegyverzett katonai gépet...:rolleyes:
    Mondjuk a Szaharában elég ritkás a reptér hálózat, de ha már meg kell állni valahol akkor javaslom dél Algériában Tamanrasset repteret (DAAT)
    Onnan és szépeket lehet kirándulni...:), csak figyelj hogy jó irányba indulj el mert ha rosszfelé mész akkor pont arra a területre sétálsz ahol anno a Franciák atombombákat robbantgattak.:confused:
     
    zulu and SilvioD like this.
  16. formosa1

    formosa1 Active Member

    Igen, Falklandnál kimaxolták, de sokra nem mentek a Vulcanok bevetésével... :(
     
    zulu likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha jól számolom, az elmúlt egy hétben az 5 gép összesen 26 óra 18 percet repült:

    39000002 tesztgép 1:55
    39000003 tesztgép 3:44
    39000004 légierő1 19:26
    39000005 légierő2 0:00
    39000006 légierő3 1:09

    Úgy tűnik, hogy nem a tesztgépek repülnek sokat, hanem a légierő hajtja nagyon az első gépét, hogy kijöjjenek a hibák.
    Viszont ha a heti 26:18-at egy hónapra vetítem az kb. 105 óra. Ha mindig ennyit repülnek hetente átlagosan, akkor 2018 novembere óta eltelt 19 hónap, az 19hónap*105óra= 1995 óra, azaz 4200 óra körül járhatnak... de az is lehet, hogy nincs nyoma minden repülésnek és már jobban állnak. Na majd ránézek néha, hogy állnak a heti 26 órás átlaghoz viszonyítva.
     
    wolfram, SilvioD, Tcat and 3 others like this.
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ne haragudj, de ez igy konkretan nem igaz.

    Egyreszt, 23 tonnaval 2,820 km a hivatalos hatotav (olvastam mar 2600 korul is), meg Timbuktuig sem jutna el:
    [​IMG]


    Masreszt az Operation Barkhane fo reptere Niger fovarosa - Niamey -, ami tobb, mint 4000 kilometer meg Paparol is:

    [​IMG]


    Namarmost ide is elmegy, de akkor le kell menni 13-15 tonna kore, akkor olyan 4,800km korul is elbir... :)

     
    emel likes this.
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Soha az életben nem kuldenenk még ket gepet sem a harombol ilyesmi misszios bohockodasra, nemhogy mindharmat kockaztassuk egyszerre. Max egy illetve valtasban ugye akarhany, de egyszerre max egy ~$80M veszteség rizikoja pont elég, ez a maximum.
     
    emel likes this.
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    fip7, wolfram, Denomation and 11 others like this.

Ezen oldal megosztása