1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Jól látszik a térképről, hogy egyszerű szállítási feladatnál mennyire fölösleges légitankolásban gondolkozni. Tankolni a jelzett útvonalon le lehet szállni Tuniszban, Szicíliában vagy akár Máltán is, egyik helyen sincs semmi veszélyes körülmény ami indokolttá tenné hogy inkább a légitankolást forszírozzuk. Jellemző hogy Ostravában a C-17-kapitány is azt mondta, hogy légitankolás csak annyi van hogy megmaradjon a kiképzettségük és jogosításuk, sima távolsági szállító feladatnál inkább leszállnak tankolni. Pedig az USAF-nál "kicsit" több a tankergép meg a dodó is, de a fölösleges pénz-szórást ők se szeretik túlzásba vinni.!!
     
    fip7, kamm, wolfram and 10 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://htka.hu/2018/10/27/ostrava-2018-nato-days/

    Bár a C-17 légi utántöltése lehetséges és rendszeresen gyakorolják is, magára a műveletben élesben viszont meglepően ritkán kerül sor. Az átrepülések és teherszállítás esetén inkább leszállnak, ha lehetséges a légi utántöltés helyett. Ennek valószínűleg anyagi okai vannak, mert egyszerűbb egy személyzettel megszakítva repülni és még szállást is biztosítani, mint két személyzettel repülni és a tanker drága repült óra költségét fizetni. Ez a képesség a harcászati rugalmasságot biztosítja szükséghelyzetben, de a napi átlagos „fuvarozás” során nem kifizetődő.
     
    wolfram, fishbed, arcas and 4 others like this.
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egyszerű szállítási feladatnál tényleg tök felesleges a légi üza utántöltés, és nekünk nem is ezért lenne rá szükség.
    Számunkra a kevés rendelkezésre álló Gripen gép őrjárati idejének a meghosszabbítása miatt lenne fontos a tanker gép.
    1 - 1.5 óránkénti utántöltéssel egy őrjáratozó Gripen géppárt akár 6-8 órát is a levegőben lehetne tartani, ami végső soron lehetővé tenné hogy kevés géppel is, hosszabb időn keresztül meglegyen a 0-24 es légi jelenlét.
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Így is van, szóval (extra kivételtől eltekintve) nem a szállítógépet kell tankolni, hanem arról a vadászokat! ;)
     
    vilmoci likes this.
  5. blogen

    blogen Well-Known Member

    A fegyvereket rendkívüli helyzetre vásároljuk. A légi-utántöltési kapacitás egy hatalmas előny, amit békében csak gyakorolni fogunk. Minimum három gép kell hozzá, de az erőprojekciót olyan mértékben megsokszorozza és a szűkös kapacitások kihasználását optimalizálja, hogy bőven megéri a pénzét!
     
    Python, fip7, Parapitecus and 5 others like this.
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  9. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    arcas and Schurrer like this.
  10. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

     
    SilvioD likes this.
  11. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Nagy Szavazó topikban ott van:
    Puma nyert 49%-kal,Lynx 40. Viszont a többség 51-49 arányban nem a Pumára szavazott. Na ilyen egy igazi közvéleménykutatás. ;) Ez ami most van, talán még szorosabbnak tűnik amúgy. Arcas adta a tippet, hogy a Herki is szerepeljen benne és bizony, kapja a vótokat. [/QUOTE]
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. kamm

    kamm Well-Known Member

  14. arcas

    arcas Well-Known Member

  15. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Centurio and Terminator like this.
  17. migfun

    migfun Well-Known Member

    Most, hogy már két nehéz szállítógépeket üzemeltető nemzetközi együttműködésben is részt veszünk, a saját kapacitás megteremtése szerintem "elhúzódik" majd egy "kicsit"...
     
    formosa1 likes this.
  18. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szerintem meg pont az lesz, amit asszem PH-val pedzegettunk mar, hogy bevasarolunk sajatokat, majd azokbol adunk bele altalaban egyet majd a kozos szallitoezredbe (mindebbol ugye az Atlas kovetkezik.)
    A kevesbe valoszinubb opcio, ha sajatot is veszunk harmat plusz abba is beszallunk meg sok penzzel, de szerintem az a 2028-ra felallo nemetorszagi ezred inkabb csak pooled kepesseg lesz, minden V4-szintunek mondjuk 300-400 ora korul evente, nemeteknek stb 1000+ ora es igy tovabb.
     
  19. migfun

    migfun Well-Known Member

    Logikus lenne, de nyoma sem látszik.Ami szerintem nem baj, mert vannak alternatívák a szállítási feladatok megoldására, szóval nem sürgős annyira. Majd kiforrja magát. Ha a saját beszerzés a prioritás, legalább némi logisztikai felkészülést látni kellene a közeljövőben. De még az új helikoptereink állandó hangára/i sincsenek kész, pedig azok jó része már itt van.
     
    fishbed and arcas like this.
  20. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

Ezen oldal megosztása