KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Emlékszem pár éve még az volt a szöveg, hogy nem tudnak elég repülőgépet gyártani, mert akkora az igény a szállítógépekre. Az airbus és a boeing sem áll szebben, de úgy néz ki mostanában vevőként elég jó árat lehet kialkudni a gépekre. :rolleyes:
wk0w94hnavyw7xues5fe.png
 
T

Törölt tag 1586

Guest
úgy néz ki mostanában vevőként elég jó árat lehet kialkudni a gépekre
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.
Igen tudjuk. Minden arra mutat, hogy kizárólag a C-130 az, ami elhozza nekünk a tejjel mézzel folyó kánaánt. Lapozzunk! :D
Miért gondolod, hogy a Brazil Állam engedi csődbe menni a stratégiai cégét? :eek:
Most vettek egy halom Gripen E-t. A KC-390-re épül a saját szállítókapacitásuk! Mit gondolsz, hogyan fogják majd ezeket a már berendelt és frissen gyártani kezdett gépeket futtatni, karbantartani?
Ez KB. olyan lenne, ha az USA hagyná tönkremenni a Lockheed-et. OK, hogy lenne, aki átvegye a feladatot, de a braziloknál nincs ilyen.
És ne felejtsük el, hogy Brazília 210 milliós lakosságú ország, és a gazdaságának nagysága benne van az első 10-ben.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ha mindenki nyomott áron vásárolna, akkor természetesen csődbe menne a cég, de itt nem erről van szó. Volt aki a túlpörgetett gazdaságban drágábban vett, most pedig lesz olyan szerencsés, aki olcsóbban vehet. Miért ne lehetnénk mi azok a mázlisták?
Megjegyzem, már nyugodtan jöhet hozzánk Bolsonaro, mert ő túl van az új koronavírus betegségen... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.

Igen ez valós kockázat,de az én véleményem az,hogy a Brazil állam gazdaságilag mindig lesz annyira erős,hogy életben tartsa(és abban biztos lehet mindenki,hogy a brazil állam nem fogja hagyni csődbe menni a céget) az Embraer-t a gazdaságilag nehezebb időszakokban.Szerintem nagyobb veszélyt jelent a cég eladása részben vagy egészben a kínai befektetőknek,de jelenleg a brazil kormány és annak gazdasági vezetése ebből a szempontból eléggé Kína ellenes ebben a kérdésben(braziloknak nagyon nem tetszik a kínaiak gazdasági terjeszkedése a térségben és Dél-Amerikában).
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and SilvioD
T

Törölt tag 1586

Guest
a Brazil állam gazdaságilag mindig lesz annyira erős,hogy életben tartsa(és abban biztos lehet mindenki,
Lehet hogy a cég megmarad csak a mi szempontunkból (KC390) nem mindegy hogy hogyan.

Az Embraernek 4 fő üzletága van:

- Commercial aviation = kereskedelmi gèpek
- Executive Aviation = magán jetek
- Defense & Security = katonai gépek
- Services & Support = karbantartás, alkatrészek

Ezek közül messze a Commercial aviation a leg fontosabb ez termeli a legtöbb árbevételt (50%), itt van a legtöbb alkalmazott.
A második leg fontosabb a privat jetek. Ez is messze tòbb pénzt hoz a cégnek (25%) mint a katonai üzletág.
A karbantartás / alkatrész üzletág valamivel kevesebb árbevételt termel ugyan mint a katonai gépek, de fontosabb annál mert kereskedelmi gépeket csak megfelelő aftersales szolgáltatással lehet eladni.

A leg kevésbé fontos üzletág a katonai gépek piaca. Pénzszűkében ennek a finanszírozása lesz a leg kevésbé fontos, itt lesznek a legnagyobb késések és visszavágások.
Ez történik most és a mi szempontunkból (KC390) ez a lehető leg rosszabb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
A leg kevésbé fontos üzletág a katonai gépek piaca. Pénzszűkében ennek a finanszírozása lesz a leg kevésbé fontos, itt lesznek a legnagyobb késések és visszavágások.
Nyilván ezért adták volna el szó nélkül az "aranytojást tojó tyúkot" ( E2, 80-20 arányban) a Boeingnek , és ezért nem akartak belemenni, hogy a KC-390 többségi tulajdonától, és a program felügyeleti jogától megváljanak. (A Boeing csak 49%-ot kapott volna a 390-re alapított közös vállalatból)
Értem én! :rolleyes:
Mondtam már, hogy lapozzunk?:confused:
 
T

torsen

Guest
Hallottam egy dolgot... Az egyik magyar kutató intézetben zajlik egy fejlesztés valami olyasmi címmel, hogy inerciális navigációs rendszer képfeldolgozás alapú támogatással. Nem önvezető autó téma, kifejezetten a repülés számára. Brazil projekt. Nem lehet köze a téma címében szereplő repülőgéphez?
 
W

Wilson

Guest
Hallottam egy dolgot... Az egyik magyar kutató intézetben zajlik egy fejlesztés valami olyasmi címmel, hogy inerciális navigációs rendszer képfeldolgozás alapú támogatással. Nem önvezető autó téma, kifejezetten a repülés számára. Brazil projekt. Nem lehet köze a téma címében szereplő repülőgéphez?

Mivel brazil így máris van egy kapcsolódási pont:).A többi jó kérdés.
 
K

kamm

Guest
Nyilván ezért adták volna el szó nélkül az "aranytojást tojó tyúkot" ( E2, 80-20 arányban) a Boeingnek , és ezért nem akartak belemenni, hogy a KC-390 többségi tulajdonától, és a program felügyeleti jogától megváljanak. (A Boeing csak 49%-ot kapott volna a 390-re alapított közös vállalatból)
Értem én! :rolleyes:
Mondtam már, hogy lapozzunk?:confused:

Rengeteg penzt oltek a Milleniumba, kizart, hogy elengednek a kezet. Ha kell, ujraallamositjak es kesz - a ceg otveneves tortenetenek csak a masodik feleben volt privat ceg, allami cegkent indult.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez.
 
K

kamm

Guest
Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez.

Masikban mar irtam, nekem mar mindegy, csak jojjon valami rampas - de ez meg nem vegleges: ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Masikban mar irtam, nekem mar mindegy, csak jojjon valami rampas - de ez meg nem vegleges: ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
Gondolom Izaurát nem adják olyan könnyen!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm