1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

EMBRAER KC-390

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2013. március 17..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Mindkettő. Részvényeket is dobnak piacra, hogy abból finanszírozzák a fejlesztést.
     
    alfa74 likes this.
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    A jelenlegi részvényesek bizonyára roppantul örülni fognak hogy a cég hígítja a részvényeket. :D (értsd: az EPS csökkeni fog)
     
  3. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez már legyen az ő bajuk....
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Garantáltan az lesz...:(
     
  5. zeal

    zeal Well-Known Member

    Emlékszem pár éve még az volt a szöveg, hogy nem tudnak elég repülőgépet gyártani, mert akkora az igény a szállítógépekre. Az airbus és a boeing sem áll szebben, de úgy néz ki mostanában vevőként elég jó árat lehet kialkudni a gépekre. :rolleyes:
    [​IMG]
     
    fip7, SilvioD, arcas and 3 others like this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
    Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
    Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
    Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.
     
  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Igen tudjuk. Minden arra mutat, hogy kizárólag a C-130 az, ami elhozza nekünk a tejjel mézzel folyó kánaánt. Lapozzunk! :D
    Miért gondolod, hogy a Brazil Állam engedi csődbe menni a stratégiai cégét? :eek:
    Most vettek egy halom Gripen E-t. A KC-390-re épül a saját szállítókapacitásuk! Mit gondolsz, hogyan fogják majd ezeket a már berendelt és frissen gyártani kezdett gépeket futtatni, karbantartani?
    Ez KB. olyan lenne, ha az USA hagyná tönkremenni a Lockheed-et. OK, hogy lenne, aki átvegye a feladatot, de a braziloknál nincs ilyen.
    És ne felejtsük el, hogy Brazília 210 milliós lakosságú ország, és a gazdaságának nagysága benne van az első 10-ben.
     
    alfa74, zeal, svajcibeka and 2 others like this.
  8. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ha mindenki nyomott áron vásárolna, akkor természetesen csődbe menne a cég, de itt nem erről van szó. Volt aki a túlpörgetett gazdaságban drágábban vett, most pedig lesz olyan szerencsés, aki olcsóbban vehet. Miért ne lehetnénk mi azok a mázlisták?
    Megjegyzem, már nyugodtan jöhet hozzánk Bolsonaro, mert ő túl van az új koronavírus betegségen... :cool:
     
    kamm likes this.
  9. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Igen ez valós kockázat,de az én véleményem az,hogy a Brazil állam gazdaságilag mindig lesz annyira erős,hogy életben tartsa(és abban biztos lehet mindenki,hogy a brazil állam nem fogja hagyni csődbe menni a céget) az Embraer-t a gazdaságilag nehezebb időszakokban.Szerintem nagyobb veszélyt jelent a cég eladása részben vagy egészben a kínai befektetőknek,de jelenleg a brazil kormány és annak gazdasági vezetése ebből a szempontból eléggé Kína ellenes ebben a kérdésben(braziloknak nagyon nem tetszik a kínaiak gazdasági terjeszkedése a térségben és Dél-Amerikában).
     
    alfa74 and SilvioD like this.
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Lehet hogy a cég megmarad csak a mi szempontunkból (KC390) nem mindegy hogy hogyan.

    Az Embraernek 4 fő üzletága van:

    - Commercial aviation = kereskedelmi gèpek
    - Executive Aviation = magán jetek
    - Defense & Security = katonai gépek
    - Services & Support = karbantartás, alkatrészek

    Ezek közül messze a Commercial aviation a leg fontosabb ez termeli a legtöbb árbevételt (50%), itt van a legtöbb alkalmazott.
    A második leg fontosabb a privat jetek. Ez is messze tòbb pénzt hoz a cégnek (25%) mint a katonai üzletág.
    A karbantartás / alkatrész üzletág valamivel kevesebb árbevételt termel ugyan mint a katonai gépek, de fontosabb annál mert kereskedelmi gépeket csak megfelelő aftersales szolgáltatással lehet eladni.

    A leg kevésbé fontos üzletág a katonai gépek piaca. Pénzszűkében ennek a finanszírozása lesz a leg kevésbé fontos, itt lesznek a legnagyobb késések és visszavágások.
    Ez történik most és a mi szempontunkból (KC390) ez a lehető leg rosszabb.
     
    fishbed likes this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilván ezért adták volna el szó nélkül az "aranytojást tojó tyúkot" ( E2, 80-20 arányban) a Boeingnek , és ezért nem akartak belemenni, hogy a KC-390 többségi tulajdonától, és a program felügyeleti jogától megváljanak. (A Boeing csak 49%-ot kapott volna a 390-re alapított közös vállalatból)
    Értem én! :rolleyes:
    Mondtam már, hogy lapozzunk?:confused:
     
    kamm, alfa74, SilvioD and 1 other person like this.
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    Hallottam egy dolgot... Az egyik magyar kutató intézetben zajlik egy fejlesztés valami olyasmi címmel, hogy inerciális navigációs rendszer képfeldolgozás alapú támogatással. Nem önvezető autó téma, kifejezetten a repülés számára. Brazil projekt. Nem lehet köze a téma címében szereplő repülőgéphez?
     
    wolfram, fip7, emel and 3 others like this.
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Mivel brazil így máris van egy kapcsolódási pont:).A többi jó kérdés.
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Rengeteg penzt oltek a Milleniumba, kizart, hogy elengednek a kezet. Ha kell, ujraallamositjak es kesz - a ceg otveneves tortenetenek csak a masodik feleben volt privat ceg, allami cegkent indult.
     
  15. Koleszkaja

    Koleszkaja Member

    Brazilok rendeltek 30-at belőle , csak kelleni fog 30 géphez karbantartás :D
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

    A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

    A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

    Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez.
     
  17. kamm

    kamm Well-Known Member

    Masikban mar irtam, nekem mar mindegy, csak jojjon valami rampas - de ez meg nem vegleges: ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    Gondolom Izaurát nem adják olyan könnyen!
     
    kamm likes this.
  19. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    A lemeztektonikai mozgást figyelembe véve, úgy 15 millió év múlva szomszéd ország lesz Brazília... :)
     
    fip7, svajcibeka, arcas and 2 others like this.
  20. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem igen hiszen már túl van élete virágán:).
     

Ezen oldal megosztása