KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest

Mi a banatnak vennenek a 10 (!) Atlasuk, legalabb egy tucat (!!) C-130 es valami 40-50 (!!!) C-235 melle, el nem tudom kepzelni...

Hát ez tényleg érdekes....csak gyűlnek a konteók a fejemben. :)

Szerintem hulyeseg az egesz. Talan ha ott tartananak, hogy embargo lesz ellenuk, de egyelore meg NATO-tagok, a masodik legnagyobb haderovel (valami csaknem felmillios sereg), szoval szo sincs ilyesmirol.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Minek kellene nekik az A-400 mellé?

Azért valljuk be, 10 darab A400 hosszú távon egy akkora (és nem kis álmokat szövögető) országnak, mint a törökök édeskevés és az ezeréves B/E Herculeseik is lassan kiöregednek. 2008-tól korszerűsítették őket elvileg további 20 évre. A politikai szálakról nem is beszélve, könnyen alkatrész nélkül maradhatnak.

Szeptember környékén még az ukránok házaltak náluk az An-178 közös gyártásával. Tudjátok, nem zörög a haraszt... :)
https://militaryleak.com/2020/09/08/ukraine-offers-antonov-an-178-co-production-to-turkey/
 
  • Tetszik
Reactions: Loken and Tegin
K

kamm

Guest
Azért valljuk be, 10 darab A400 hosszú távon egy akkora (és nem kis álmokat szövögető) országnak, mint a törökök édeskevés és az ezeréves B/E Herculeseik is lassan kiöregednek. 2008-tól korszerűsítették őket elvileg további 20 évre. A politikai szálakról nem is beszélve, könnyen alkatrész nélkül maradhatnak.

Szeptember környékén még az ukránok házaltak náluk az An-178 közös gyártásával. Tudjátok, nem zörög a haraszt... :)
https://militaryleak.com/2020/09/08/ukraine-offers-antonov-an-178-co-production-to-turkey/

No de az ukranokban meg talan lenne is fantazia: a szomszedban vannak, teljesen csorok, egy tizgepes rendeles a mennyorszag lenne a terveiknek, no meg biztosan hajlandoak tech transferre is (ha meg eltunik az orszag a sullyesztoben mondjuk 15 ev mulva, akkor a torokok gyarthatjak tovabb egyedul.)
Ezzel szemben a brazilok nemhogy nem szegenyek, de gazdagok, ok abban erdekeltek, hogy ok kapjanak tovabbi technologiat, nem abban, hogy ok adjanak at (sokan elfelejtik, hogy az 5-6. legnagyobb gazdasag a vilagon, rengeteg penzuk van - csak az mind egy vekony elitnel marad: a gazdagok szupergazdagok, a szegenyek hihetetlen nyomorban elnek, minimalis a tarsadalmi mobilitas.)
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hát ez tényleg érdekes....csak gyűlnek a konteók a fejemben. :)
Szerintem egyáltalán nem elképzelhetetlen...
- Amilyenek mostanában a Török-Francia illetve a Török-Német kapcsolatok a türkök jó eséllyel már most semmiféle technikai támogatást vagy alkatrészt sem kapnak az A400-ik üzemeltetéséhez. Amúgy is egyre több NATO tagállam hirdet nyílt embargót a Török fegyver eladásokra. => a török A400 ok meg fognak állni.
- A multkorában a türkök már tárgyalgattak az Ukránokkal is az An-178 ról. A törökök v.színű ismerik az Ukránokat és ha már lehet választani akkor már inkább ők is a Brazilikkal üzletelnek.
- az A400 ok eladása láthatóan nem megy. A török rep.iparnak munkát kell találni. Ha bele tudnak folyni a KC390 gyártásába és a végén esetleg beiindulnak a KC390 eladások akkor még akár jól is járhatnak...
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
K

kamm

Guest
A videokat ismertem, de a cikkben van par jo kep, idepakolom oket, hatha eltunne, no meg kulon erdekes pl a slats/flaps ill az a custom fly-by-wire, a "kezifekrol" mar nem is beszelve... :D
https://aviationweek.com/defense-space/kc-390-flight-embraers-agile-airlifter

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
No de az ukranokban meg talan lenne is fantazia: a szomszedban vannak, teljesen csorok, egy tizgepes rendeles a mennyorszag lenne a terveiknek, no meg biztosan hajlandoak tech transferre is (ha meg eltunik az orszag a sullyesztoben mondjuk 15 ev mulva, akkor a torokok gyarthatjak tovabb egyedul.)
Ezzel szemben a brazilok nemhogy nem szegenyek, de gazdagok, ok abban erdekeltek, hogy ok kapjanak tovabbi technologiat, nem abban, hogy ok adjanak at (sokan elfelejtik, hogy az 5-6. legnagyobb gazdasag a vilagon, rengeteg penzuk van - csak az mind egy vekony elitnel marad: a gazdagok szupergazdagok, a szegenyek hihetetlen nyomorban elnek, minimalis a tarsadalmi mobilitas.)

Szerintem simán belemennének még a közösködésbe is a törökökkel.
Persze nem roppannának bele akkor sem, ha csak saját maguknak legyártanák azt a 28 példányt és kész, de nyilván nekik is érdekükben áll minél több példányt eladni. A dél-amerikai országok, akik korábban aláírtak valami szándéknyilatkozatot a gép megvásárlására (Chile, Kolumbia, Argentina), a covid miatt jó ideig nem fognak vásárolni, a csehek detto.
Egy megrendelés mondjuk 12 gépre egy Töröko kaliberű vásárlótól jelentősen megdobná a típus exportesélyeit. Megbízhatóbbak is mint az ukik, a gép is nagyobb kapacitású... van benne ráció.

Mondjuk én is lerabolnám az Antonovot technológiával/licencel a törökök helyében. Elférne ott a komplett saját szállítógéptípus(ok) gyártása is a kiképzőgép és az 5 gen vadász mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson and kamm

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem egyáltalán nem elképzelhetetlen...
- Amilyenek mostanában a Török-Francia illetve a Török-Német kapcsolatok a türkök jó eséllyel már most semmiféle technikai támogatást vagy alkatrészt sem kapnak az A400-ik üzemeltetéséhez. Amúgy is egyre több NATO tagállam hirdet nyílt embargót a Török fegyver eladásokra. => a török A400 ok meg fognak állni.
- A multkorában a türkök már tárgyalgattak az Ukránokkal is az An-178 ról. A törökök v.színű ismerik az Ukránokat és ha már lehet választani akkor már inkább ők is a Brazilikkal üzletelnek.
- az A400 ok eladása láthatóan nem megy. A török rep.iparnak munkát kell találni. Ha bele tudnak folyni a KC390 gyártásába és a végén esetleg beiindulnak a KC390 eladások akkor még akár jól is járhatnak...
Az iráni embargó sikertelensége jól mutatta, hogy a népszerű típusok alkatrészeit bárhová be lehet csempészni a lebukás kockázata nélkül, mert a "nem feltűnő" alkatrészek több cégen és még több közvetítőn át könnyen ki- és bejuttathatók. Ám ezt a ritka A400M és a még ritkább KC-390 alkatrészek esetén már nehezebben és csak jóval drágábban lehetne megvalósítani...

Az Antonov török gyártásának semmi akadálya sem lenne a szaudi üzlet meghiúsulása óta. Ezzel szemben a munkanélküliséggel küzdő Brazília és a népszerűségvesztésben élenjáró Bolsonaro garantáltan nem támogatná a KC-390 külföldi gyártását.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
T

Törölt tag 1586

Guest
Ezzel szemben a munkanélküliséggel küzdő Brazília és a népszerűségvesztésben élenjáró Bolsonaro garantáltan nem támogatná a KC-390 külföldi gyártását.
Bocsi, de ez tényszerűen nem igaz:

- Egyrészt a KC-390 nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Braziliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Braziliában gyártják.

- Másrészt a Brazilok egyszer már megegyezetek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a Brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a Brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
 

szzsolt81

Well-Known Member
2020. október 24.
5 708
4 262
113
Bocsi, de ez tényszerűen nem igaz:

- Egyrészt a KC-390 nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Braziliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Braziliában gyártják.

- Másrészt a Brazilok egyszer már megegyezetek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a Brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a Brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
már ha Brazilia nem ad elő egy helyes gazdasági földbeállást a következő években.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A KC-390-nek jelenleg is csak az összeszerelése történik Brazíliában.
Az alkatrészek és részegységek minimum 80% át NEM Brazíliában gyártják.
Hasonló arányok lehetnek az Airbus és a Boeing "gyártásánál" is, lásd a sokezernyi beszállítót! De a braziloknak nélkülözhetetlen még az "összeszerelés" is - gondolj csak a favellákban nyomorgókra...!!!

A brazilok egyszer már megegyeztek a Boeing céggel egy USA összeszerelő sor felállításáról, és ez az üzlet nem a brazilok hibájából hiúsult meg.
Mindenesetre tisztán mutatja hogy megfelelő ajánlat esetén a brazilok hajlandóak kiadni a kezükből még az összeszerelést is.
SOHA nem egyeztek meg a KC-390 USA összeszereléséről!!! - A Boeing azt csak szerette volna, hogy "hazai versenytársat" állítson az LM által gyártott Herkinek...
/Ami amúgy sem sikerülhetett volna, mert mostanra a fegyveres erők az öreg Herkik 80%-át már lecserélték a modernebb "J" változatokra. - "Kétszer cserélni" meg a Boeing kedvéért sem fognak, gondolj csak a kétszeri csere, az átképzés és az alkatrészek finoman szólva is eget rengető költségeire...!!!/
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Hasonló arányok lehetnek az Airbus és a Boeing "gyártásánál" is, lásd a sokezernyi beszállítót!
Ez így van.
Ha ezt te is tudod akkor végképp nem értem hogy beszélhetsz "Brazil KC-390" ről
De a braziloknak nélkülözhetetlen még az "összeszerelés" is - gondolj csak a favellákban nyomorgókra...!!!
???
Mi köze a favellákban nyomorgóknak a repülőgép összeszereléshez?
Minden társadalomban vannak favellák (az USA ban is) persze eltérô arányban. A közös ezekben hogy nem az itt lakók foglalkoznak repülôgép összeszereléssel / gyártással.
SOHA nem egyeztek meg a KC-390 USA összeszereléséről!!!
Persze...mivel a Boeing visszatáncolt az egész Embraer üzlettől.
De az USA összeszerelés része volt annak a megállapodás tervezetnek amir Brazil részről már mindenki jóváhagyott, csak az utólsó utáni pillanatban a Boeing visszalépett.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Igen, épp az arányokkal vannak problémák! - A külföldi összeszerelés meg garantáltan nem fog javítani a siralmas brazil arányon...! :(
Még mindig nem értem, hogy hogy jön ez ide! Legközelebb az őserdők problémájàn keresztül próbálod bebizonyítani, hogy az Embraer katonai szállítógép projektje szar? o_O
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Még mindig nem értem, hogy hogy jön ez ide! Legközelebb az őserdők problémájàn keresztül próbálod bebizonyítani, hogy az Embraer katonai szállítógép projektje szar? o_O
Ilyen hülyeséget Te állítasz! - Én azt mondtam, hogy KC-390 egy kiforratlan típus, mely gyermekbetegségeiről és későbbi típushibáiról még semmit sem tudunk. Tehát ilyen gépek rendszeresítése katonai célra több mint kockázatos. - Jó jó, értem én, most béke van, így ki nem sz@rja le, hogy repülés tilalom vagy különböző alkatrészek hiányában mennyit fognak rohadni a betonon, miközben milliókat húznak ki az adófizetők zsebéből...!!!
Nem véletlen, hogy más országok nem kötnek ilyen kockázatos üzletet 1 dél-amerikai banánköztársasággal...!!!