KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
Igen, a hajtómű 2011-es kiválasztásakor sem voltunk elragadtatva tőle.

http://htka.hu/2011/07/26/megvan-a-kc-390-eroforrasa/

Szvsz jobb lenne, ha a vetélytárs CFM56-ost (vagy vmi korszerűbb erőforrást) is integrálnák és a megrendelőknek lenne választási lehetősége, ahogy pl az A320 esetében van.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Igen a CFM jobb, de az nem jelenti azt, hogy a V2500 rossz. Tudom, hogy ez a közvélekedés, de egy rossz hajtóműből nem adtak volna el 4000 darabot. Nem tudom, mi,de azért biztos van valami oka, hogy sokan nem a CFM-et választották, az Airbusukra pl pénzügyi, vagy éppen többet kell rá várni, hiszen több típusra is felszerelhető.

TG
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Rendben! Ha azt az oldalát nézem, hogy ez egy katonai gép és 30-40 év alatt fog annyit repülni mint egy polgári 10 év alatt akkor egy kérdőjellel el lehet felette repülni!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Fogyasztást tekintve - valószínűleg a hajtóműveknek köszönhetően - a Boeing 737 hatékonyabb az Airbus A320-nál. Azt viszont csak a gyártó tudja, hogy az adott hajtóművek közül, melyik optimalizálható egy új géptípusra....
Szerintem az Embraer sikere inkább a képességeken és az áron fog múlni...!
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Shornet!
Kicsit érdeklődtem bent egy hajtóművestől. Szóval a V2500 tény és való, munkaigényesebb, több a meghibásodás, viszont annyival olcsóbb.

Sondor!
én azért nem merném kijelenti, egyik gépre sem, hogy melyik a hatékonyabb, de még azt sem, hogy melyiknek kisebb a fogyasztása. Melyik változat, milyen távolságon belül? Az A320-asok több, mint felén ugyan az a CFM-56-os hajtómű van mint a Boeingon,csak a Classikon a 3-as, az Airbuson az 5-ös, míg az NG-n a 7-es változat. Mindkét gyártó azt állítja magáról, hogy az ő gépének fogyasztása jobb, de az üzemköltségek nem csak ebből állnak. Jelen pillanatban az eladások szerint, hol az egyik, hol a másik vezet.

TG
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
ambasa!
Konkrétan a CFM 56-7-el szerelt Boeing 737-900ER-el szemben az IAE V2500-al szerelt Airbus A321-re gondoltam /az előbbi amúgy újabb konstrukció is/. Nagy különbség persze nem lehet, ellenkező esetben a gyártók nem dícsérhetnék a saját típusukat, és a megrendelők is csak a "gazdaságosabbat" választanák...!
És persze a CFM 56-5 és a CFM 56-7 között is lehet némi különbség...!
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
Üzemanyag-felhasználás terén a B737NG egy ülésre vetítve kevesebbet fogyaszt, mint az azonos kapacitású A320 megfelelője (de a hajtóműveknek is van X+1 féle alverziója, továbbfejlesztési csomagja, szóval nehéz pontosat mondani). Viszont valóban a költségek nem csak ebből állnak. Emellett az A320-as törzsátmérője nagyobb, így a kabin szélesebb és a tehertérbe is nagyobb konténer fér. Szóval van pro és kontra, de pontosat csak olyan légitársaság tudna mondani, mely üzemelteti mind2 típust.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Phoenix!

akkor téged is kérdezlek, melyik hajtóműves Airbus, Sharkletes, vagy sem, 1000, 2000, vagy 4000 km-es útra levetítve, tipikus, vagy maximális székezésnél, mert az egyiknél az egyiknél van 5 üléssel több, a másiknál meg a másiknál? Mert ez nem mindegy. Ezekben az adatokban az a jó, hogy a gyártók a saját szempontjaik szerint tudják kihozni, hogy ők a jobbak, de valóban csak paraszthajszálnyi különbségek vannak, persze ez éves viszonylatban egy 50 gépes flottánál már ez is jelentős költség különbségeket jelenthet. De ettől függetlenül még akár igazatok is lehet és az NG kevesebbet fogyaszt. Azonban itt most nem erről van szó, <b>Sondor</b>, vette magának a fáradságot és egy példával akarta igazolni a két hajtómű közötti különbséget (bár gondolom, nem sharkletes Airbust hasonlított össze wingletessel és teljes hatótávolságra vetítve), továbbá nem vette figyelembe a két hajtómű közötti tolóerő különbséget). A KC-390-es esetében azonban ahogy nézem fele akkora hatótávolságra, ráadásul 1000-1500 méterrel kisebb csúcsmagasságra emelkedő gépről beszélünk, ami azért befolyásolhatja a fogyasztást. Ettől függetlenül a még lehet, hogy igazatok van és a V2500 többet fogyaszt még fékpadi körülmények között is.

No meg a kiválasztás szempontjainál azért azt is vegyük figyelembe, hogy a CFM 56-7b hajtómű teljesítménye 18.500-27.300 lbs, míg a V2500 22.000-33.000 lbs között választható, amiből a KC-390-nél a felső értéket a 27-29.000-et célozták meg, ami a CFM felső határértéke, vagyis a legmagasabb gázhővel kell dolgoznia, és ekkor már azért a legendásan nagy élettartama sem biztos, hogy megvalósul és a fogyasztás is módosul. Természetesen a CFM-nél választhatnák az 5. sorozatot, sőt valószínűleg inkább ez kerülhetne szóba, amelyik már tud 23-33.000 lbs tolóerőt, de az NG-n nem ez van, és gondolom a fogyasztása sem ugyan az.

Természetesen még mindig azt, mondom, hogy akár igazatok is lehet, de talán a brazilok döntését a fogyasztáson kívül más technikai, és/vagy pénzügyi okok is befolyásolták, ami miatt emellett döntöttek és akár a döntésük logikus volt az ő szempontjaik szerint.

TG
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. ambasa!
Az utolsó mondatodban van a lényeg /a technikai okokban/, nem pedig a Boeing és az Airbus 1 ülésre vetített fogyasztásában....
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Ambasa a cfm-nél az 5-ösa széria az airbusé a 7-es a boeingé? Felfüggesztései vagy miben különbözik?
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
Ambasa a cfm-nél az 5-ösa széria az airbusé a 7-es a boeingé? Felfüggesztései vagy miben különbözik?

Az alapkonstrukció ugyanaz, de sok dologban eltérnek (lapátok száma, ventilátorfokozat átmérője, kétáramúsági fok, stb) és nem csak a két széria egymástól, hanem szérián belüli alverziók is.

Ezt olvasd el, nem teljes, de sok kérdésre választ kaphatsz.

http://en.wikipedia.org/wiki/CFM_International_CFM56
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
Egyébként továbbra is azt érzem, hogy a V2500-as csak egy átmeneti megoldás volt, mert amikor hajtóművet kellett választani, még nem bizonyítottak eleget (próbapadon sem) az újgenerációs erőforrások (PW1000G, LEAP-X). Most, hogy egyre több verzió teljesíti a berepülési programot, egy idő után elképzelhető, hogy keresnek vmi gazdaságosabb erőforrást. Hisz az új hajtóművek 12-15%-kal gazdaságosabbak, amivel jelentősen nőne a hatótávolság.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 536
113
Elkészult a gép elso prototípusa.

2014 október 21
005.jpg

002.jpg

1519336_original.jpg

files.php

files.php

files.php

files.php

files.php

files.php

files.php