1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Európai 5. generációs repülőgép-fejlesztések

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - szittya88 által indítva @ 2013. augusztus 26..

  1. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A sorozatgyártott változatnak másfajta orra lett volna, mint az X-32-nek, nem lett volna nagy (ha lett volna bármilyen is) különbség a radar T/R számban.

    A JSF volt az a program, ahol gyakorlati tesztek is zajlottam, javíts ki, ha tévednék, de a Replica nem jutott el idáig.
    Az MD JSF terve az, amiből az X-32 lett, miután a Boeing felvásárolta az MD-t.
     
    fishbed and Rotten878 like this.
  2. Celebra

    Celebra Well-Known Member

     
  3. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az Eurofighter LTE nagyjából "kötelező", lévén az FCAS program végeredménye 2040 előtt nem várható...

    Két lépcsőben (2023 és 2027) kapják meg elviekben a francia Rafale B, C és M gépek, 2023-ra plusz 28, 2027-re plusz 30 új gép is jön:
    • RBE2-AESA radar
    • Javított Sisak-kijelző
    • Talios célzókonténer
    • Mica NG levegő-levegő rakéta
    • Új 1000kg-os precíziós csapásmérő fegyver, AASM (valami 'Hammer', de gondolom ez az angol fordítása a névnek)
    • SCALP integrálás
    • Javított adatkapcsolat és új műholdas adatkapcsolat
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Meteor jön hozzá vagy sem? Mit tud majd ez?
     
  5. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az Rafale F3R óta hadrendben van a Meteor a franciáknál...

    [​IMG]

    A Mica NG új kettős tolóerejű hajtóművet és új érzékelőket (mátrixpontos képalkotó IR illetve AESA radaros RF) jelent, de a régi Mica-val megegyező méret, tömeg és tömegközéppontal, hogy probléma nélkül lehessen a régi Mica rakéták helyére függeszteni őket.
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 2 others like this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    És ezt most végiggondoltad? Én ezt írtam:
    Maradjunk annyiban, hogy a SAAB 2 ekkora projekt mellé teljesen érthetően nem kapálózott még egy újabbért. Ne felejtsd el, hogy a Gripen E nagyon sokáig versenyben volt az Indiai vadászgép beszerzésen, és ott is elképesztő melót (és pénzt!!!) tettek bele a project sikerességébe.
    Háát :rolleyes: csak annyi, hogy a svédek szempontjából hazai fejlesztésű, és gyártású. ;)
    De hogy megértsd. Az olaszok és angolok éppen most vannak benne az új F-35-ös gépek gyártásában, bevezetésében. Mint ahogy a svédek a Gripen E-vel ugyan így.
    A Rafale F4, EF LTE meg max fejlesztési szinten van. Ezek továbbfejlesztések, és nem vadonat új gépek megrendelését jelentik. A svédek meg 60db vadonat új gép leszállítására szerződtek a SAAB-bal.
    Ez érdekes lesz! :)
    Fel tudnál sorolni 1 olyan országot (a dél-afrikaiakon kívül akik a saját anyagi nyomoruk miatt szálltak ki), aki véglegesen - tehát nem opcióra változtatott - törölt megrendelést? :rolleyes: Pedig bárki megtehette volna, szerződésszegésre hivatkozva!
    Meg szeretném kérdezni, hogy a németek végül is eladták a gépeket?
    Mennyi is volt a BW GDP arányos költségvetése, amikor felmerült a gépek eladása? Ha jól összeadom, akkor több mint 6Mrd EUR-val ígértek azóta többet a 2020-as védelmi kiadásokra, és szerintem nem ez lesz a végső szám! Ez több mint amit a cseh, a szlovák, és a magyar kormány EGGYÜTTVÉVE költ védelmi kiadásokra 2019-ben! :eek: És ez a pénz még mindig csak arra elég, hogy 1-2 olyan programjukat rendbe rakják, ami már teljesen vállalhatatlan állapotba került.
    Hivatalosan senki nem volt benne, amikor az olaszok kiszálltak. Ha az olaszok bármikor is komolyan gondolták volna a programot, akkor nem rendelnek be előtte 22db C130J-t, amiből 10db-ot 2001-re (azaz a megállapodás aláírásának évére) le is szállítottak nekik. Forrás
    És te a "Hibás teljesítés" fogalmával? Többszörösen joguk és lehetőségük (hajtómű problémák, késve szállítás) lett volna csökkenteni a megrendeléseket, vagy akár lemondani a további rendeléseiket, mindenféle büntetés nélkül.
    Íme
    A költségeiket akarták csökkenteni. Alapvetően a BW-nek 40db gépre lenne szüksége, a minimális működéshez. Másra nem is gondolhattak az akkori védelmi kiadások mellett. A gépekre szükségük volt, és van most is, csakhogy ha eladják őket, akkor egyszeri bevételt jelent, és a szorult helyzetükre való tekintettel a konzorcium csak áron alul vette volna meg (gondolom). Ehelyett azt a megoldást választották, hogy a kecske is jól lakjon (nem csak viszi a pénzt a gépek fenntartása, hanem bevételt is jelent), meg a káposzta (és a gépek) is megmaradjon.
     
  7. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az Airbus nyilvánosságra hozta a No.onak fejlesztett gyémánt alakú alacsony észlelhetőségű repülőgépről készült képeket és a tesztek néhány részletét.
    A fejlesztés 2007 (!!) óta tart (azzal azt hiszem nem lehet vádolni őket hogy elkapkodnák a dolgot…)
    A project eredeti neve LOUT volt (Low Observable UAV Testbed) de ezen már túlléptek és a jelenlegi fejlesztés már szoros összefüggésben van a Francia-Német FCAS projekttel
    és a képek
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ja, és annyit még elmondtak hogy a gép felülete az IR STEALTH miatt több helyen hűtött lenne, és a kormányzást hagyományos kormányfelületek helyett tolóerő vektorosnak tervezik (mindhárom tengely mentén) :eek:
     
    Rotten878, fip7, fishbed and 3 others like this.

Ezen oldal megosztása