1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Európai 5. generációs repülőgép-fejlesztések

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - szittya88 által indítva @ 2013. augusztus 26..

  1. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Szép diagramokat és parttalan vitákat lehet belōle generálni és így születnek az F22-killer Mi-24-es infografikák, ahol kihegyezik arra, hogy a Mi-24-es ott is tud repülni, ahol az F22-es már átesik, vagyis ebben a helyzetben a 40 éves, filléres orosz technológia kinyírja a high-tech, méregdrága amerikait...

    Most nem találom meg, de valamelyik átszellemült teuton arról moralizált, hogy a Tornado miben és hányszorosan veri meg az F35-öt - (igen, olyan, amikor az autós kárytában a magasabb fogyasztású kocsi lapja üti a kisfogyasztásút, holott a valóságban a fordított relációt szeretjük.) és nem az üzemeltetési költségek. A csóka fogta a Tornado-t és beállította úgy, hogy a jövōbeni bármilyen fenyegetésre is választ ad. Melyikre? Ali Toyota pick-upját Afganisztánban bizosab 10 év múlva is leszedi - ha addig szolgálatban lesz, de használja a BÁRMILYEN szót.

    A Bundeswehr (vagy inkább Bunteswehr) költségvetése egyre gázabb, most sikerült a GDP 1,2-re feltornászni, de ebbōl fizetnek mindent - az EF-tōl a mali-s missziókig a személyi illetményen át Bundeswehr-egyetemekig. A pénz magyar szemmel tényleg sok, de ha a számok mögé nézünk, akkor nagyon más. Ennyibōl a mostani képesség megtartása mellett nem lehet fejleszteni - pláne egy ilyen összetételű parlamentben.

    Idōsebb rókáktól hallom néha a régi történeteket, hogy már w Schröder alatt féltek a fejlesztések elkezdésétōl, mert nem lehet mindent egy kormányzati ciklus alatt befejezni és a Bundestag pártstruktúrája nagyjából azonos. Ha az SPD meg a zōdek a mérleg nyelve, akkor a hadsereg az elsō, aminek nekiesnek. Az elmúlt évtized errōl szólt, a mostani évek pedig méginkább.

    A német költségvetés évek óta sufficites, adócsökkentés nem volt. Eddig olyan 41 milliárd EUR-t vallottak be a migrációval õsszefüggō kiadásokra. Seehofer küzd, mint disznó a jégen, de ez édeskevés.

    Tipikus példa a Krauss-Maffei. A hazai megrendelések alacsonyak. Próbálnak piacot szerezni, erre jönnek a szocik és megfúrják a török tendert. Támogatást nem lehet adni a cégnek, de a melóst kirúgni tilos. Ezért marad a lassúság, meg a szenvedés. GM Landsystems ugyanez pepitában. Airbus Machling - folyamatos emberhiány. Thyssen Marine - szintén zenész. Rheinmetall tojástáncol. Airbus-nál sztrájk. MTU-t a polgári repülés viszi. MAN civil teherautók nélkül csōd. Airbus Helicopters - szappanopera. Airbus Space és a többi űrkutatással foglalkozó cég - ha megy Ariane, akkor megy, különben lassújárat..

    Csehül néz ki, na...
     
  2. Fade

    Fade Well-Known Member


    Ami igazán erős, hogy a költségvetés elsődleges egynelege is masszívan 4éve szuficites.
    és erre még rájön az export-import is durván szuficites. https://www.napi.hu/nemzetkozi_gazd...melkedett_a_nemet_kulkereskedelem.656405.html
    250milliárdeur szuficit.
    És eközben létezik az a hadiipar aminek kb megrendelést kéne adni. Úgy is, hogy elkaszálják pl a Török/SzA... megrendeléseket.

    Annyira nem rossz.
     
  3. beta

    beta Well-Known Member

    Európának egyszerűen el kéne lopnia a J-31 terveit és európaira szabni az elektronikát meg a fegyvezetet. Amikor meg a kínaiak elsőnek meglátják és fölhorkannak, hogy "De hát ez...!", akkor csak annyit kell nekik mondani, hogy: Szar érzés, mi?
     
    Robur and tonyo like this.
  4. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Nem kelleme azt allopni kina barmikor eladna. De athajtomuvezni kellene /orosszal megse repulhe/ elektronikat europaira cserelni es a vegen ugyan ott van mintha 0rol kezdenek mert attrvezni nehezebb mint meg. /tobb a kompromisszum/ egyebkemt ha lenne akarat menne egy nem leljes oszefogassal. Olaszok svedek nemetek spanyolok elegek lennenek hozza fro es a Brit nem is lennenek szuksegesek. /Olaszokat divat lenezni pedig nagyon ott vannak hadiiparilag franciak utan a masodikak de hamarosan a franciakat is lemyomjak./
     
  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Az az igazság hogy itt európának saját fejlesztésű 5 generációs gépe soha nem lesz. Tervek, prototipus még lehet van. Az érvek érdekek vs érvek ellenérdekek miatt. Sebaj az F-35 eladások az elkövetkező 10-20 évben kaszálni fognak itt.
     
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A saab programja nemtudom hogy all a torokokkel valo osszefeszules gondolom anyagilag megnyirbalta a prolyektet /berfelylesztest amit a saab mint fejleszto is hasznositott volna./ azt tudom hogy valami 5 genes orkupot mar megcsinaltak a svedek /nem a saab hanem valami leanyvalallat vagy osszefonodott ceg mar nemtudom/ es a boritas anyagaval is megvannak... De a saab termeke nem lessz alkalmas kozos eu gepnek a mereete miatt /szelcsatorna tervek/ maradnak a svedek a kis gepeknel... De mostanaba nem hallottam a projektrol de 2020 ig elso prototipusig meg van masfel ket ketesfel ev.
     
  7. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Ha megnyernek az usa kikepzogep tendert tuti felgyorsulna a program es lenne ra penz /de gondolom most fejlesztesi kapacitas se igen van trener gep uj griff a regiek pofozgatasa /bbar a demo es ng megletevel ez igy nem akkora problema/
     
  8. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Megvolt az aláírási ceremónia is.
    [​IMG]
    http://defence-blog.com/news/german...ly-develop-a-next-generation-fighter-jet.html
    Az új gépet egyenlőre csak Next Generation Weapons System (NGWS)-nek nevezik.

    Megállapodtak továbbá:
    - egy új tengerészeti járőrgép közös fejlesztéséről;
    - a Németek is rendelnek C-130-kat és ezekből és a Franciák már meglévő új Herkuleseiből közös flottát hoznak létre.
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ahogy mindig, Európa most sem együtt fejleszt egy közös típust.....


    FCAS : Francia-német együttműködés


    Dassault + Airbus

    Dassault Aviation and Airbus have decided to join forcesfor the development and production of Europe’s Future Combat Air System (FCAS), which is slated to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft between 2035 and 2040.
    Landmark agreement to develop and produce Europe’s next generation combat aircraft
    Fosters European high-tech leadership in the military aviation sector for decades to come
    Future Combat Air System to be developed as a system of systems, including unmanned aerial vehicles, connectivity and secure communications
    Next generation fighter aircraft to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft by 2035-2040
    Overall development contract to be launched to follow study and to include demonstrators to support FCAS planned as of 2025
    Berlin, 25 April 2018 – Dassault Aviation (stock exchange symbol: AM) and Airbus (stock exchange symbol: AIR) have decided to join forces for the development and production of Europe’s Future Combat Air System (FCAS), which is slated to complement and eventually replace current generation of Eurofighter and Rafale fighter aircraft between 2035 and 2040.

    [​IMG]





    Angol svéd együttműködés

    [​IMG]



    TF-X : Angol - török - francia együttműködés


    BAE Systems + Rolls-Royce + Turkish Aerospace Industries + Dassault

    https://defence-blog.com/aviation/t...mes-accelerate-development-tf-x-aircraft.html

    https://ukdefencejournal.org.uk/uk-...sweden-over-fighter-collaboration/?no_cache=1

    [​IMG]
     
    rudi and Roni like this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    Ez mi?
     
    szuvorov likes this.
  12. beta

    beta Well-Known Member

  13. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Hát a fülem nem kéne?
    Gyogyó már, hogy bolog-boldogtalan csinálja ezeket a 5th. meg 6th. gen gép terveket, mintha nem látnák a csúcs fejlesztők is mit szenvednek a F-35-el, hogy valóban harcképes fegyverrendszer legyen. Merthogy ennyi kis gyártó ilyen álmához nincs meg a nemzetközi (hidegháborús szintű) helyzet, az tény. És nem is lesz, vagyis senki nem fogja ezt finanszírozni (főleg az UK ezzel, most hogy jön a "Brexit utáni szárnyalás").
    Az oroszokon is szoktam kacagni, hogy nagyot akarnak - de aztán eszembe jut Európa és kitör belőlem a röhögés... (nem technológiai, hanem agyatlan döntésmechanizmus oldalról)
     
    endre likes this.
  14. Phoenix

    Phoenix Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    zotyek78 likes this.
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez nem Tempest. Ez egy Pelikán.
     
  16. Phoenix

    Phoenix Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pelikán= gödény... iszik mint a gödény...csak ez európai pénzt.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nézd meg a csőrét.
     
  19. Phoenix

    Phoenix Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Jah, azt hittem elírtunk valamit :)
     
  20. Roni

    Roni Well-Known Member

Ezen oldal megosztása