1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. március 29..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ukrainian Ministry of Interior takes delivery of its first H225s

    Kick-starting the modernisation of Ukraine’s helicopter fleet, Airbus Helicopters has delivered the first two H225s, out of an order for 21 aircraft, to the Ukrainian Ministry of Interior. One aircraft is destined for search and rescue missions and the other one will be operated by the National Guard for law enforcement missions. The H225 helicopters were repurposed to suit these public service missions in just over three months. Another two H225s will join the fleet in the coming weeks.

    The deliveries have taken place in the frame of the Intergovernmental Agreement contract signed in July 2018 for 55 aircraft – 21 repurposed H225s, 10 brand new H145s, and 24 H125s, all aimed for search and rescue (SAR), EMS and other public service missions.


    Útban Kijev felé Ferihegyen is volt egy leszállásuk. Kővári László pedig észrevette őket a nagy ködben:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    ghostface, fishbed and arcas like this.
  2. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Nappal meg lett másoknak is :) Érdekesség, hogy Budakeszi környékén holdingoltak, aztán átcsattogtak Bp felett :)

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    gacsat, ghostface, fishbed and 3 others like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    A Szerbek 3 db H215-öst vásárolnak
    [​IMG]
    A gépek 2021-től jönnek és a Belügy kapja őket.
    Az Airbus Helicopters karbantartó bázist és alkatrész gyárat hoz létre Batajnica reptéren.
    A cikk ugyan nem szól róla de úgy volt hogy a H215-ök az Airbus Helicopters romániai (Brassó) gyárában készülnek...
     
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az egyik német kormányhelikopter új festést kapott

    German Luftwaffe Special Air Mission Wing receives first retrofitted and newly painted VIP Helicopter 82+02

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    borisz likes this.
  6. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    A spanyolok jelenlegi árfolyamon 67 millió dollár/darab áron vettek 23 darab NH90-est (amiből 7 darab tengerészeti változat, tehát drágább, mint a TTH).

    http://www.defense-aerospace.com/ar...ders-23-nh90-helicopters-in-€1.4-bn-deal.html
    https://www.ainonline.com/aviation-...-deals-double-nh90-fleet-and-upgrade-chinooks

    Szóval ezek alapján kb. ugyanannyiba kerül, mint a H225M.
     
    fishbed likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A megfelelő topikban esetleg lehet erről is információ...
     
    fedett_mókus likes this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    fishbed and rudi like this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ugyan ezen az oldalon volt egy elemzés is.
    Az offshore piacot jó eséllyel bebukta az Airbus. A baleset óta földön veszteglő 130 géptől minden cég szabadulni akar, vagy már meg is szabadult.
    2016 óta csak a katonai változatra érkeztek megrendelések. Jelenleg 100 gépre van megrendelés (ebben már benne vannak a magyar gépek is) és ezek közül 80-at 2021-ig le kell szállítani.
    Hogy utána mi lesz, nagy kérdés? A cég intenzíven dolgozik hogy visszaszerezzék a bizalmat és a vevőket.
    Az Airbus azt mondja hogy ők bíznak a gépben, csak fájdalom, úgy tűnik a vevők nem annyira…
     
    fishbed and molnibalage like this.
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát nem tudom....
    Kétségtelen, hogy nem lett könnyű a helyzetük, de a cikkben is benne van, hogy a többi gyártó sem igazán jeleskedik:
    [​IMG]
    Most gyorsan ránéztem a fő "offshore" típusok számaira, és azok sem tündökölnek 2014-től:
    S92 - 42, 16, 7, 3, 4
    AW189 - 10,16,7,14,10
    (ezek össz. példányszámok, nem SAR vagy OFF spec.-k)
    A Japán a partiőrségnek 2014 óta már több mint 6-11 gépet rendeltek (a pontos szám nem egyértelmű 6-ot le is szállítottak, de talán van még 5 rendelésen)
    Szóval ha tényleg vevőt keresnek a H225-ös gépekre, akkor fel kell tenni a kezünket, hogy jó áron átvesszük őket! ;)
     
    zsolti and fedett_mókus like this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Azóta állnak ?:eek: A katonaiban nem ugyanaz a reduktor van?
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A félidős gépeket huszad áron lehet megvenni.. Épp csak nem tudhatod, mikor repül le a forgószárnyuk:confused:
    Ha jól vettem le, a gyár aszongya, megtalálta a kiváltó okot, de nem mondja meg.
    Az sem tiszta, hogy akkor csak az új gépeken kukázzák az egyik csapágyazási rendszert, vagy át kell építeni a régieket is?
     
  16. rudi

    rudi Well-Known Member

    A régieknél a gyártómű jelentősen visszavette a reduktor össz élettartamát, sűrítette a szervíz ciklusokat (értsd: reduktort ki kell szerelni a gèpből..) és más csapágy beszàllítót választott.
    Fontos làtni hogy ezek mind nagyon komoly extra költségeket jelentenek az üzemeltetőknek.
    Mindenesetre a régi gépek így visszakapták a légialkalmasságiiukat, de civil utasokat nem szállíthatnak.
    Nyílvánvaló hogy új fő reduktort kéne fejleszteni de óriási kérdés hogy megéri e ez a beruházás egy olyan géphez amire jelenleg össz-vissz 100 db megrendelés van?
     
    molnibalage likes this.
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Miért? A katonák meghalhatnak? Csak nem ilyet rendeltünk mi is? Ennél jobb csapágyak már nincsenek?
     
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    No comment...
    Talán annyit lehet felhozni mentségünkre hogy a katonai gépek - amíg nincs háború - közel sem repülnek annyit mint a civil gépek.
     
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Erről a civil korlátozásról be tudnál tenni valamilyen forrást?
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    De hát mi már a baleset után rendeltük nem?
     

Ezen oldal megosztása