1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Eurocopter/Aérospatiale SA 330 Puma, AS532 Cougar, EC225 Super Puma, EC725 Caracal, H225

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2013. március 29..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Benne van az egyik fönti cikkben.
     
  2. rudi

    rudi Well-Known Member

    ld.: molnibalage által berakott cikk utolsó mondat
    "...The UK Civil Aviation Authority says its position on the H225 has not changed and it has yet to receive an application from an operator to resume H225 passenger flights in the country..."
    És mivel az Angoloknál nem szállíthat utast így bukja az offshore piac cca. 90%-át
     
    molnibalage likes this.
  3. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    1000 órás reduktor korlátozás van. Az nálunk nagyon intenzív használat mellett is min. 4 év, szóval nem akkora gond ez.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    molni ignoreon van
    De azért azt látod, hogy az amit te írtál, az nem egyezik meg azzal, ami a cikkben van?
    Ez enyhén hangulatkeltés. gacsat meg rá is ugrott, hogy "mi lesz a katonákkal"
    A civil légi alkalmasságot azért nem szerezte vissza (a cikk szerint) az angoloknál, mert egyik alkalmazó sem adott be rá igényt!
    Különösen ez annak a fényében érthető, hogy a fúrótornyokat kiszolgáló cégek beperelték az Airbust a veszteségeik miatt. Asszem erősen gyengítené az esélyeiket a nyerésre, ha ilyet tennének. Az Airbus pedig a perben pont arra hivatkozik, hogy így próbálnak a piaci helyzet változása (drasztikusan lecsökkent a szállítási igény) miatt feleslegessé vált gépektől megszabadulni.
    Kétségtelenül súlyos ügyről van szó, de azt hiszem hogy érdemes minden oldalról megnézni az ügyet.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A probléma az, hogy te háborús alkalmazásra is veszel dolgokat. Ha, akkor ezt beletekerik 2 hónap alatt, akkor baj. Ha az ellenfél helikopterei sokszor ennyit bírnak, akkor szívás.
     
    rudi likes this.
  6. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha nem te fizeted akkor persze nem nagy gond…
    Egy ilyen reduktor kiszerelés, megbontás és csapágy csere milliós tétel (EUR-ban). Azt hogy a gép teljes élettartama alatt ezt mondjuk tízszer kell kifizetni azért az már számít...
    Továbbá a reduktort v.színűleg nem Mo.on fogják szétszerelni hanem vissza kell szállítani a gyártóműbe vagy egy megfelelő licenszel rendelkező javító céghez.
    Ez azt jelenti hogy a helikopter optimális esetben is több hónapig állni fog.
    Egy 16 gépes flotta esetén azért ez nagyon nem mindegy és fájdalmasan érintheti a hadrafoghatósági %-ot.
     
    fishbed, molnibalage and emel like this.
  7. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Egy nagyjavított 24-es teljes egésze 1000 óra, az egyébként teljes nagyjavításig. Nem reduktor csere, minden csere. Az új Leo-k lövegcsövei háborús helyzetben meddig húzzák? Nem olyan sok lövés az... Szóval megítélés kérdése mi a sok, mi a kevés. Az ezer óra egy reduktor cseréig (ha addig nem oldják meg) nem olyan rossz, főleg az eddig használt technikához képest.
    Ezzel együtt nem téma, hogy az van előnyben, akinek minél nagyobb a rendelkezésre állás. Ezt természetesen adom.
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Hát azért nem keveset számít - elsősorban pénzben - hogy 1000 vagy 2000 óránként kell egy méregdrága helikopter méregdrága főreduktorát kiszerelni és hetekre elküldeni, addig a heli meg áll a földön. Ha meg olyan hibát találnak benne ami után nagyjavítás az "ítélet", akkor az hónapokig eltart, addig áll a gép, vagy adnak csere-reduktort - és vajon mennyibe fájna ez?!! Hacsak eleve nem veszünk néhány tartalék-reduktort is (mennyiért is?), amit ilyenkor be lehet építeni a gépbe hogy tovább repülhessen ...
     
    borisz, fishbed and molnibalage like this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Ezzel csak az a nem kicsi probléma, hogy nem kevés a különbség a Mi-helikopterek és a H-225-ök ára között (és nem a Cougar az olcsóbb!!), szóval jó lenne, ha a drágább gép nem csak annyit tudna műszakilag/üzemóra szempontjából mint a régi olcsóbb!!
     
    fishbed likes this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem erre simán ki fog (ha még nem tette) dolgozni az Airbus egy olyan programot, mint az A400M-ek hajtómű problémájára.
    Ott az a stratégia, hogy az érintett hajtóműveket a következő nagyjavításig intenzíven ellenőrzik. És legkésőbb a következő nagyjavításkor ingyen cserélik az újratervezett alkatrészeket. Ahol idő előtt szükségessé válik a csere, ott azonnal cserélik.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak egy hk lövegcső csere az pitiáner dolog tudtommal, a semmi közepén is lehetséges. A reduktor bontás utáni beszabályozása meg egészen más szint.
    Ezen felül a lövegcső élettartama valami 1500+ lövés. Azért az rohadt sok.
     
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    "Ezen felül a lövegcső élettartama valami 1500+ lövés."

    A csőbetét élettartalma sosem volt ennyi. Az egy 0-val kevesebb. Nyíl lövedéknél meg még annak is a fele.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De a csőbetét lényege nem a gyors cserélhetőség? Az, ami megy nem ipari üzemben is. Ellenben de említett heli részt kb. ex PG/DR szintű üzemben kapsz szét tudtommal.
     
    borisz likes this.
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    molnibalage

    Könnyen cserélhető, nem reduktur szintű dolog. Csak szerettem volna pontosítani a dolgokat, mert nem jó ha nem pontos információk vannak a fórumon.
    Nem kötözködés a részemről csak pontosítás!
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha ez a cikk igaz akkor te tudod rosszul.
    Rakka ostrománál a MARINE helyszínen lévő és a kurdokat támogató tüzér alakulata annyit lőtt hogy sikerült átégetniük néhány M777 csövét.
    Ekkor döntöttek úgy hogy krómozott csöveket rendelnek az M777 hez.
    A cikk szerint a számok:
    "Normally the M777 barrel can fire up to 2,500 shells before wearing out but barrel life depends on what type of shell your fire. If you fire the longer range shells (which the Marines did) barrel life is much reduced (to about a thousand rounds)."
    "To deal with the barrel wear problem a new full-bore chrome-lined barrel had already been developed. This more expensive barrel lasts about 50 percent longer than current howitzer barrels."
     
  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha jól értem, a gyár sem adott be rá igényt. Az ő dolguk lenne, nem? Norvégia és az Unió is tiltólistán tartja, nem?
     
  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    rudi

    És ez harckocsi lövegcső? Csak mert tudtommal az M777 az nem harckocsi, molni pedig harckocsik lövegcsövéről írt.
     
    molnibalage likes this.
  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ja nem.
    Ez ágyú.
     
    molnibalage and fip7 like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Idézet ebből a cikkből:
    But the H225's release to service, initially by the European Union Aviation Safety Agency in October 2016, followed by the Norwegian and UK regulators around nine months later,
    Tehát a baleset 2016 április 29.-én történt.
    EASA 2016 októberétől oldotta fel a repülési tilalamat
    A norvég és angol civil légügyi hatóságok pedig 2017 július 7.-én oldotta fel a tilalmat.
    Illetve csak oldotta volna fel, mert az alkalmazóknak kellett volna kérvényezni az újraengedélyezést.
    Ez alatt az eljárás alatt nekik kellett volna bizonyítani, hogy elvégezték az alkatrészcseréket, és hogy az alkalmazottaik el tudják végezni az extra biztonsági ellenőrzéseket, és ehhez rendelkeznek a szükséges feltételekkel. Értelem szerűen a fent említett okokból ezt nem igazán siették el.
    Itt van a UK Civil Aviation Authority press release-e.
     
    gacsat likes this.
  20. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Éppenséggel a mai hk-k simacsövű ágyúkat használnak.A sabot koptatja el a betétet,mert az használ extra nagy gáznyomást.Abbol 150 lövés után kell a csere.Kumulativ vagy repeszromboló gránátbol többezres nagyságrendet lehet kilőni.
     

Ezen oldal megosztása