Eurocopter Tiger (EC 665)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 681
11 078
113
Ez a Tiger nekem mindig is csak egy kis kikönnyített zümike volt, ami szép is meg modern is, de tele van integrációs problémákkal, a német és a francia már eleve nem is ugyanazt az alváltozatot rendszeresítette, kicsi a darabszám, drága az egész és amit tud, azt elviekben rá lehetne tenni akármelyik Airbus helikopterre is.
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.


A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and therob

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 923
23 841
113
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.


A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
Erről beszélek. Az angolok is inkább az Apache felé indultak el és azt is tisztességesen túlmotorizálták a kilencvenes években.
Csak most állnak át az AH-64E-re, mióta a Guardian nagy nehezen beérte a WAH-64-es kb húsz éves teljesítmény szintjét.
És ez nem csak a nettó tengely-, illetve forgószárny teljesítményről szól, hanem a használhatóságról.

Amiben ezen felül már most kulcsrakészen többet tud a Guardian az angol Apache-hoz képest, az az avionika és a hálózat alapú harcérték.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
15 110
19 678
113