Eurocopter Tiger (EC 665)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 349
12 948
113
Ez a Tiger nekem mindig is csak egy kis kikönnyített zümike volt, ami szép is meg modern is, de tele van integrációs problémákkal, a német és a francia már eleve nem is ugyanazt az alváltozatot rendszeresítette, kicsi a darabszám, drága az egész és amit tud, azt elviekben rá lehetne tenni akármelyik Airbus helikopterre is.
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.


A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 302
29 949
113
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.


A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
Erről beszélek. Az angolok is inkább az Apache felé indultak el és azt is tisztességesen túlmotorizálták a kilencvenes években.
Csak most állnak át az AH-64E-re, mióta a Guardian nagy nehezen beérte a WAH-64-es kb húsz éves teljesítmény szintjét.
És ez nem csak a nettó tengely-, illetve forgószárny teljesítményről szól, hanem a használhatóságról.

Amiben ezen felül már most kulcsrakészen többet tud a Guardian az angol Apache-hoz képest, az az avionika és a hálózat alapú harcérték.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 697
28 993
113

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 697
28 993
113

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 697
28 993
113
Ha már Tiger helikopter volt a téma, legyen meg a típus topikjában is ez a beszélgetés...

Nem kell félni...a hírek szerint a Németeknek is tele van a töke a Tigerrel és - követve az Ausztrálok példáját - épp a Tiger kivonásán ütyködnek miközben csendben az Apache felé kacsingatnak.
Szerintem, hasonlóan ahhoz mikor az A400M mellé vettek C-130J-t is (biztos ami biztos..), Tiger helyett / mellé vesznek Apache-ot is.


Érdekes, hogy a francúzok meg a spanyolok megvannak velük, onnan nem hallani problémákat.
A németek nem akartak költeni a seregre, így aztán hagyták lerohadni őket. Valamit nem szervizelnek, lásd a mi Míg 29-eseink, akkor ne csodálkozzanak, hogy nem működnek.

Mi a baj a Tiger-el amúgy???? Most komolyan kérdezem!!

Az Ausztrálok öszintén elmondják:
https://www.anao.gov.au/work/performance-audit/tiger-armys-armed-reconnaissance-helicopter

  • 16 gépes flottából átlag 3.5 volt bevethető
  • repóra klts. hosszútávon AUD 39 472 (USD 27 600)
  • stb...

A Tiger szerintem egy érdekes technológia kísérlet volt (kompozit szerkezet).
Ha terveznének egy új harci helit akkor a Tiger tapasztalatai alapján az már biztos jobban sikerülne, de igazából már nincs szükség új dedikált harci helikopterre.

Az elég szar arány! A 3,5! Azt olvastam róla kitűnő repülési tulajdonságokkal rendelkezik! Köszi a linket és a választ!

Aztán berendeltel alkatrészt raktárra így nem kellett heteket várni egy csavarra és azonnal eltűnt az üzemeltetési problémák nagy része.

Ez a "hírek szerint" egyetlen shepardmediás meg nem erősített forrás, amit @rudi készpénznek vett. Egy kis nyomozással kiderült, hogy ez az infó egyetlen lengyel (tehát nem is német, vagy amerikai) szerző szüleménye. Mindenhol, ahol ez megjelent, erre a shepardmedias írásra hivatkoznak, holott azért a német kormányzati kommunikáció elég jól dokumentált.
Erre tettem be egy linket, ami tartalmazza az egy új közös európai harci (többfeladatú) platform fejlesztésének elindítását, valamint azt, hogy Tiger programban részt vevők aláírták a megbízást az Mk3 végleges konfigjának kialakítására. Mellesleg az Mk3 egy PESCO programmal is meg van támogatva...

Még ehhez talán érdemes elolvasni szintén az Ausztrálok Land 4503 ARH Replacement Program-hoz készült elemzését a Tiger - Apache és Viper helikopterek képességeiről, áráról...
https://forum.htka.hu/threads/eurocopter-tiger-ec-665.330/page-10#post-666376

A Tiger mind a leg gyengébb, cserében viszont a leg drágább...:confused:

Nyugi, csodák nincsenek....
A Franciák is 25.6 % os bevethetőségi aránnyal tolták.
https://www.defensenews.com/air/201...ry-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet/

Nyilván a megint a 2016-os adatok lesznek a relevánsak, amikor közben az ausztrálok maguk ismerték el, hogy rendezték a soraikat Tiger ügyileg.
Mindenki másnak írnám.:
Ilyenkor érdemes, benézni a specifikus topicba, Ott azért lehet találni érdekes, és manipulatív adatokat. Mindenkire döntsön maga.

Hja emlékszem! Ez az az elemzés volt, ahol az összköltségbe belevették azt a költséget, is, amiért a Tigereket már egyszer megvette Ausztrália. :D
Nyilván úgy sokkal drágább valami, ha 2x fizetsz érte, pedig erről szó sem volt az ausztrálok esetében...

A Német Apache beszerzésekről még talán még ennyit...
https://milmag.pl/niemcy-zainteresowane-ah-64e/
"2020 Március...A Boeing amerikai vállalat képviselői arról tájékoztatták a MILMAG katonai magazint, hogy a német szövetségi kormány információkérést (RFI) küldött az amerikai kormánynak a Boeing AH-64E Apache Guardian harci helikopterek lehetséges értékesítésével kapcsolatban..."

http://www.opex360.com/2021/02/18/b...-lhelicoptere-dattaque-franco-allemand-tigre/
"2021 Február...Ezért azt gondolhatnánk, hogy ez a program (Mk3 program), amelynek költségét 5,5 milliárd euróra becsülik, a maga útját járja... A valóságban a dolgok bonyolultabbak. Ráadásul a francia-német tanács február 5-i ülésén Angela Merkel kancellár nagyon röviden mondott egy szót.: a Standard Tiger 3 esetében egy sor tárgyalást kell lefolytatni, különösen az Airbussal a német fél számára. De itt is, a francia oldalon, hangsúlyoztuk a jó együttműködés stratégiai fontosságát ebben a kérdésben" – mondta Merkel, összefoglalva a Macron elnökkel folytatott eszmecseréit..."

https://www.latribune.fr/opinions/scaf-faut-il-perseverer-dans-l-erreur-878756.html
"2021 Március...Ami a Tiger Mk 3 programot illeti, Berlin valószínűleg jövő őszig vár (az általános választások utánig, amely kétségtelenül egy új koalíció megalakulását fogja jelenteni), hogy hivatalossá tegye a kilépését, de a vezérkarnál úgy tűnik hogy már meghozták a döntést, hogy apache AH-64 helikoptereket rendeljenek a Boeingtől FMS eljárásban a felújított Tiger helyett. .."

Ez nagyon sok, ha nem a legtöbb európai fejlesztésre igaz.

Super Hornetről, F35-ről is kértek be infót, aztân akkora politikai, ipari felháborodás lett, hogy azóta se lett belőle semmi

Nyilván azért kötöttek 10 éves szerződést, mert ki akarják dobni őket. :rolleyes:

Link? Semmi ilyesmiről nem hallottam meg - vagy ez mrgint sajat talalmany....? :D

Nem rohadnak le, csak nincs eleg ember, huzodnak a normál karbantartasok is, a budzse meg minimalis. Nevetséges, de igy van.

Bingo. A logisztikajuk spurolasrol szolt - ugy, hogy szo szeritn a vilag vegen vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and kamm

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
18 697
28 993
113
Mi a baj a Tiger-el amúgy???? Most komolyan kérdezem!!

A Bundeswehr topikban volt linkelve a legutóbbi hivatalos féléves jelentés a Bundeswehr eszközeiről.
Keresd ki belőle a Tiger helikopterre vonatkozó részeket:


És akit nem csak az összefoglaló kivonat érdekel, annak itt a teljes jelentés.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85