Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
Na ja, csak itt az arányok az érdekesek. Mert az Eurocopternél egy bizonyos típusnál egy hiba után előírták "megoldásként", hogy 800 (!!!) óránként nagy javítani kell a reduktort. Nagyjavítás az annyit jelent, hogy kvázi újat csinálnak belőle, nagyjából új áron.

Ez a sztori sántít úgy, ahogy van. Nem hiszem el, hogy egy olyan magas szintű technikát üzemeltető ország, amely level 1 szinten vehet részt a Red Flagen majd ilyenekbe belebukik. Itt inkább arról lehet szó, hogy a gyártó jóindulatúan mindent felkerekített, az igényeket meg le. Vagyis beígértek mindent egy üzletért cserébe a legoptimálisabb paraméterrel számolva - aztán jöttek a szigorító SB-k (Aki figyelni EASA honlapját, eszméletlen, mi SB/AD kijön az Airbus/Eurocopter gépekre.,, https://ad.easa.europa.eu/), amik miatt lecsökkentek a javításközi üzemidők, részegységcsere, ellenőrzések megsokasodása, ami alapból fogyóanyag felhasználással jár, stb...
Ja, meg úgy megkentek egy csomó embert + nemzetközösség miatt politikai nyomásra vették meg.
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.
Persze, javulhatott, csak mint írtam nem mindegy mennyibe kerül a hadrafoghatóság javítása, fenntartása. Lehet hogy ettől sokalltak be az aussik ...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 315
13 362
113
Az a furcsa, hogy ez a váltótípus ötlet nem újkeletű. Elvileg egy tavaly októberi cikkben már volt róla szó.
Nem vagyok benne biztos, hogy a karbantartás a fő problémájuk! Elvileg tényleg volt róla szó, hogy javult a hadrafoghatóságuk.

Az a baj, hogy annyira sok dolog szerepet játszik egy fegyverbeszerzésben, ami hihetetlen.
Politikai kapcsolatok, gazdasági ellentételezés, doktrína változás, szövetségben elfoglalt szerep változása, etc...
Én a Kína ellen formálódó Japán-Indiai tengely mentén szemlélném az összes ottani beszerzést és stratégiai igény változást.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Thales and Rheinmetall Electronics were awarded the programme to upgrade Tiger combat helicopter aircrew training facilities by OCCAR in 2014.
OCCAR Tiger simulator programme is now complete, Thales announced on 13 November 2019.
Simulator avionics, sensors, armament and visionics have been updated to the latest German (UHT Step 2 Krypto) and French (HAD Block 2) Tiger standards.

(OCCAR: Organisation Conjointe de Coopération en matière d'ARmement = Organisation for Joint Armament Cooperation)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
A spanyolok ma megkapták az utolsó Tiger helikopterüket is, így most már 24 db van nekik.

"The first six Tigres were originally destined for the French Army (ALAT), but were diverted to Spain. The HAD version is identical to the HAP version, but better suited for operations in hot environments, with 14% more engine power available due to the upgraded engines. The Spanish HAD version is assembled at the Airbus Helicopters Espanã facility at Albacete and first flew in July 2013."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezt nem értem:
. Two Tigers and five maintenance personnel deploy from their main operating base at Gao into the desert at any given time and operate remotely for up to two weeks, using only equipment carried in by the maintenance team aboard the initial transport helicopter airlift and what can be stowed aboard the Tiger.
Kirakták őket helikopterrel a sivatagba, oszt a jószerencsére bízták őket? Legalább egy légiós szakasz kéne a védelmükre.
"Disclaimer: The writer travelled to Phalsbourg as a guest of Airbus Helicopters. "


Ilyenkor illik csak szépet írni.
Van, ahol megjelölik az ilyen írásokat, hogy "fizetett hirdetés".
Kicsit sem gyanús, hogy csak a típust gyártó franciáknak nincs semmi problémája a típussal? :oops:
A németek egész mást tapasztaltak. Persze azóta kijavíthatták.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
"Disclaimer: The writer travelled to Phalsbourg as a guest of Airbus Helicopters. "


Ilyenkor illik csak szépet írni.
Van, ahol megjelölik az ilyen írásokat, hogy "fizetett hirdetés".
Kicsit sem gyanús, hogy csak a típust gyártó franciáknak nincs semmi problémája a típussal? :oops:
Vagy jó közel van a szervíz..... :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
"Disclaimer: The writer travelled to Phalsbourg as a guest of Airbus Helicopters. "


Ilyenkor illik csak szépet írni.
Van, ahol megjelölik az ilyen írásokat, hogy "fizetett hirdetés".
Kicsit sem gyanús, hogy csak a típust gyártó franciáknak nincs semmi problémája a típussal? :oops:
A spanyoloknál sincs - tudtommal.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Azt írják, Maliban az egyik bekapott egy 7,62es géppuska sorozatot, ami szétlőtte a repülésvezérlő compútert, de a gép autómatikusan átváltott a másikra, és a 15 skulóval eseménymentesen hazarepültek.
És épp nem volt senkinél fényképezőgép...:confused:
Én legalábbis nem találtam ilyen fotót.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezt nem értem:
. Two Tigers and five maintenance personnel deploy from their main operating base at Gao into the desert at any given time and operate remotely for up to two weeks, using only equipment carried in by the maintenance team aboard the initial transport helicopter airlift and what can be stowed aboard the Tiger.
Kirakták őket helikopterrel a sivatagba, oszt a jószerencsére bízták őket? Legalább egy légiós szakasz kéne a védelmükre.

A németek egész mást tapasztaltak. Persze azóta kijavíthatták.
A németek is voltak Maliban. Vagy rosszul emléxem? Én vagyok a híres rosszul emlékező.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Mondjuk arra is kíváncsi lettem volna, hogy mi történik akkor ha nem PKM-el hanem mondjuk NSV-vel lőnek rájuk. (7.62 vs. 12.7)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
"Disclaimer: The writer travelled to Phalsbourg as a guest of Airbus Helicopters. "


Ilyenkor illik csak szépet írni.
Van, ahol megjelölik az ilyen írásokat, hogy "fizetett hirdetés".
Azért a kettő nem ugyan az!
Corporal Frisk is rendszeresen meg van hívva vendégként egy csomó eseményre (volt már olyan, hogy a disclaimerben leírta, hogy meghívták valahová, és űllták az utazását, de pl. a hotelt saját magának intézte), és mégsem erről szólnak az írásai.
Az írás nagy részt tapasztalatok leírása. És nem a sajátja, hanem egy francia tiszttől idézi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
  • Tetszik
Reactions: Masztiff

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 427
113
Ezt nem értem:
. Two Tigers and five maintenance personnel deploy from their main operating base at Gao into the desert at any given time and operate remotely for up to two weeks, using only equipment carried in by the maintenance team aboard the initial transport helicopter airlift and what can be stowed aboard the Tiger.
Kirakták őket helikopterrel a sivatagba, oszt a jószerencsére bízták őket? Legalább egy légiós szakasz kéne a védelmükre.
o_O
A fenti szövegből ezt hogy hoztad ki?
Ez csak arról szól, hogy 2 Tiger, 2 hetes sivatagi üzemeltetéséhez, karbantartáshoz 5 ember kellet, és annyi anyag, amit az 5 emberrel a szállítóhelikopterükből kipakoltak a kitelepüléskor.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 156
7 938
113
Itt van az ausztrál történet (nem szponzorált). Az biztos, hogy nem volt könnyű menet. Ha nem akarjátok végigolvasni, itt van egy idézet:
"In July 2018, then Commander of Army’s 16th Aviation Brigade BRIG Steve Jobson wrote that he considered the Tiger a “truly world-class platform”.
“We have driven health into our Tiger organisations, with improved facilities, maintenance processes, reorganised workforce and collaborative operations,” he said.
“Our Tiger pilots now fly more than their peers overseas. Our Tigers deliver precision lethal effects in training to more soldiers of more battalions and regiments of our own and other friendly nations Army’s and Marine forces than ever before.
“Our Tigers now deliver reliability and performance that is the envy of the world: Proven reliability. Proven performance. No more conjecture. No more wishing. It’s happening.”
This is high praise indeed, particularly in light of the adverse ANAO findings from just two years previously."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Azért a kettő nem ugyan az!
Corporal Frisk is rendszeresen meg van hívva vendégként egy csomó eseményre (volt már olyan, hogy a disclaimerben leírta, hogy meghívták valahová, és űllták az utazását, de pl. a hotelt saját magának intézte), és mégsem erről szólnak az írásai.
Az írás nagy részt tapasztalatok leírása. És nem a sajátja, hanem egy francia tiszttől idézi.

Nyilván a francia tiszt nem mondott neki semmi rosszat a helikopterről, ha már az egész látogatást az Airbus szervezte azért, hogy befolyásolják az ausztrál köztudatot. Az Airbus célja hogy ne vonják ki az ausztrálok a típust és vegyenek mellé még H145M-et is mert együtt még hatékonyabbak lesznek. Ezáltal az Airbusnak meg még több bevétele legyen a fenntartásukból.

Van még gyártás alatt új Tiger helikopter valakinek vagy már csak a korszerűsítések mennek?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz