Tiger / EC665 (Eurocopter,Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Nekem sincs előfizetésem, de nekem megnyitja.

Kimásolom:

"Chronic’ trouble with chopper fleet



Defence’s troubled Airbus helicopters, the MRH-90 Taipan and ARH Tiger, are suffering from a raft of newly disclosed problems ranging from “chronic” spare parts shortages to issues with doors and rotors, slashing availability of the key military aircraft.

Amid growing pressure for Defence to buy American, the department has detailed fresh problems with the European-designed helicopters which cut the MRH-90’s flying hours by 46 per cent, and the ARH’s by 35 per cent, against planned 2019-20 targets.
Labor has called for an independent audit of Defence’s entire helicopter acquisition program after the department provided a detailed update on the problems with both helicopters.

Defence said “chronic shortages” of spare parts had resulted in a maintenance backlog affecting all MRH-90s — the army’s workhorse troop transport helicopter.
“A reduction of available aircraft has directly impacted the total flying hour rate of effort,” it said in answer to a Labor question.

Defence also revealed an issue with the MRH-90’s cabin doors — which are too narrow to allow a door gun to be permanently mounted and still allow troops to exit the aircraft in combat zones — led to the grounding of the Taipan fleet in March this year.

A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy
A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy

An already disclosed issue with the helicopter’s tail rotor blade also put the army’s 47 Taipans out of action for several months from July 2019.
“Approximately 2500 hours were lost in the period July 2019 to March 2020,” Defence said, from a planned 9670 hours for the year.

In a blast for manufacturer Airbus, the department said modelling on maintenance hours per flying hour had “not proven correct, impacting the commonwealth cost of ownership models”.

“Increases to unscheduled maintenance-due aircraft reliability has impacted the operational units’ ability to generate higher flying hour rates of effort and have increased platform cost of ownership,” the department Defence revealed.
Incorrect data provided by the manufacturer on the ARH Tiger, which are set to be dumped for a US-made alternative, had also understated the cost per flying hour of that helicopter, the department said.

The 22-aircraft ARH fleet achieved 3456 flying hours in 2019-20, compared to a budgeted 5300 flying hours. Defence said a “main rotor head bushings serviceability issue” had reduced the Tiger’s reliability.
Labor’s assistant defence spokesman Pat Conroy said the availability of both helicopters had been unacceptably low since 2016, with no resolution in sight.

“It is clear there are serious issues with the billions of dollars worth of helicopters acquired by the Coalition government which is having a significant impact on the aircraft’s availability,” he said.

“This clearly demonstrates the need for Defence to commission an independent audit of the entire helicopter acquisition program as recommended by Parliament’s Joint Committee of Public Accounts and Audit.
“The government cannot blame the COVID-19 for these shortfalls,” Mr Conroy said.

“What is the Defence Minister doing to fix this ongoing issue?”
Defence officials told Senate estimates in October the door on the army’s $3.8bn helicopters was too narrow to allow its gun to fire while troops were exiting the aircraft. The navy’s version of the helicopter has also experienced an “ongoing problem” with its cargo hook design.

The Tiger is set to be replaced with either the Boeing Apache AH64E or the Bell Bell AH-1Z Viper. Defence sources have confirmed that the Apache is the most likely candidate.

Ben Packham - 1:33PM December 28, 2020"
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nekem sincs előfizetésem, de nekem megnyitja.

Kimásolom:

"Chronic’ trouble with chopper fleet



Defence’s troubled Airbus helicopters, the MRH-90 Taipan and ARH Tiger, are suffering from a raft of newly disclosed problems ranging from “chronic” spare parts shortages to issues with doors and rotors, slashing availability of the key military aircraft.

Amid growing pressure for Defence to buy American, the department has detailed fresh problems with the European-designed helicopters which cut the MRH-90’s flying hours by 46 per cent, and the ARH’s by 35 per cent, against planned 2019-20 targets.
Labor has called for an independent audit of Defence’s entire helicopter acquisition program after the department provided a detailed update on the problems with both helicopters.

Defence said “chronic shortages” of spare parts had resulted in a maintenance backlog affecting all MRH-90s — the army’s workhorse troop transport helicopter.
“A reduction of available aircraft has directly impacted the total flying hour rate of effort,” it said in answer to a Labor question.

Defence also revealed an issue with the MRH-90’s cabin doors — which are too narrow to allow a door gun to be permanently mounted and still allow troops to exit the aircraft in combat zones — led to the grounding of the Taipan fleet in March this year.

A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy
A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy

An already disclosed issue with the helicopter’s tail rotor blade also put the army’s 47 Taipans out of action for several months from July 2019.
“Approximately 2500 hours were lost in the period July 2019 to March 2020,” Defence said, from a planned 9670 hours for the year.

In a blast for manufacturer Airbus, the department said modelling on maintenance hours per flying hour had “not proven correct, impacting the commonwealth cost of ownership models”.

“Increases to unscheduled maintenance-due aircraft reliability has impacted the operational units’ ability to generate higher flying hour rates of effort and have increased platform cost of ownership,” the department Defence revealed.
Incorrect data provided by the manufacturer on the ARH Tiger, which are set to be dumped for a US-made alternative, had also understated the cost per flying hour of that helicopter, the department said.

The 22-aircraft ARH fleet achieved 3456 flying hours in 2019-20, compared to a budgeted 5300 flying hours. Defence said a “main rotor head bushings serviceability issue” had reduced the Tiger’s reliability.
Labor’s assistant defence spokesman Pat Conroy said the availability of both helicopters had been unacceptably low since 2016, with no resolution in sight.

“It is clear there are serious issues with the billions of dollars worth of helicopters acquired by the Coalition government which is having a significant impact on the aircraft’s availability,” he said.

“This clearly demonstrates the need for Defence to commission an independent audit of the entire helicopter acquisition program as recommended by Parliament’s Joint Committee of Public Accounts and Audit.
“The government cannot blame the COVID-19 for these shortfalls,” Mr Conroy said.

“What is the Defence Minister doing to fix this ongoing issue?”
Defence officials told Senate estimates in October the door on the army’s $3.8bn helicopters was too narrow to allow its gun to fire while troops were exiting the aircraft. The navy’s version of the helicopter has also experienced an “ongoing problem” with its cargo hook design.

The Tiger is set to be replaced with either the Boeing Apache AH64E or the Bell Bell AH-1Z Viper. Defence sources have confirmed that the Apache is the most likely candidate.

Ben Packham - 1:33PM December 28, 2020"
A fejlesztés alatt álló Mk.3 változatnál v.színű elég mélyen bele kell nyúlni a konstrukcióba hogy a Tiger használható fegyverré váljon..
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 433
113
Nekem sincs előfizetésem, de nekem megnyitja.

Kimásolom:

"Chronic’ trouble with chopper fleet



Defence’s troubled Airbus helicopters, the MRH-90 Taipan and ARH Tiger, are suffering from a raft of newly disclosed problems ranging from “chronic” spare parts shortages to issues with doors and rotors, slashing availability of the key military aircraft.

Amid growing pressure for Defence to buy American, the department has detailed fresh problems with the European-designed helicopters which cut the MRH-90’s flying hours by 46 per cent, and the ARH’s by 35 per cent, against planned 2019-20 targets.
Labor has called for an independent audit of Defence’s entire helicopter acquisition program after the department provided a detailed update on the problems with both helicopters.

Defence said “chronic shortages” of spare parts had resulted in a maintenance backlog affecting all MRH-90s — the army’s workhorse troop transport helicopter.
“A reduction of available aircraft has directly impacted the total flying hour rate of effort,” it said in answer to a Labor question.

Defence also revealed an issue with the MRH-90’s cabin doors — which are too narrow to allow a door gun to be permanently mounted and still allow troops to exit the aircraft in combat zones — led to the grounding of the Taipan fleet in March this year.

A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy
A pair of army ARH Tiger helicopters take part in a demonstration before the 2019 Avalon Airshow in Victoria. Picture: Stuart McEvoy

An already disclosed issue with the helicopter’s tail rotor blade also put the army’s 47 Taipans out of action for several months from July 2019.
“Approximately 2500 hours were lost in the period July 2019 to March 2020,” Defence said, from a planned 9670 hours for the year.

In a blast for manufacturer Airbus, the department said modelling on maintenance hours per flying hour had “not proven correct, impacting the commonwealth cost of ownership models”.

“Increases to unscheduled maintenance-due aircraft reliability has impacted the operational units’ ability to generate higher flying hour rates of effort and have increased platform cost of ownership,” the department Defence revealed.
Incorrect data provided by the manufacturer on the ARH Tiger, which are set to be dumped for a US-made alternative, had also understated the cost per flying hour of that helicopter, the department said.

The 22-aircraft ARH fleet achieved 3456 flying hours in 2019-20, compared to a budgeted 5300 flying hours. Defence said a “main rotor head bushings serviceability issue” had reduced the Tiger’s reliability.
Labor’s assistant defence spokesman Pat Conroy said the availability of both helicopters had been unacceptably low since 2016, with no resolution in sight.

“It is clear there are serious issues with the billions of dollars worth of helicopters acquired by the Coalition government which is having a significant impact on the aircraft’s availability,” he said.

“This clearly demonstrates the need for Defence to commission an independent audit of the entire helicopter acquisition program as recommended by Parliament’s Joint Committee of Public Accounts and Audit.
“The government cannot blame the COVID-19 for these shortfalls,” Mr Conroy said.

“What is the Defence Minister doing to fix this ongoing issue?”
Defence officials told Senate estimates in October the door on the army’s $3.8bn helicopters was too narrow to allow its gun to fire while troops were exiting the aircraft. The navy’s version of the helicopter has also experienced an “ongoing problem” with its cargo hook design.

The Tiger is set to be replaced with either the Boeing Apache AH64E or the Bell Bell AH-1Z Viper. Defence sources have confirmed that the Apache is the most likely candidate.

Ben Packham - 1:33PM December 28, 2020"
És van ehhez a cikkhez valamilyen forrás is, mert nekem nagyon úgy tűnik, hogy ez a nyilvánosságra hozott 3456 flying hours-ból kanyarintott szösszenet.
Ez meg egyenesen hazugság:
Labor’s assistant defence spokesman Pat Conroy said the availability of both helicopters had been unacceptably low since 2016, with no resolution in sight.
Igen egy "igazmondó" politikusra hivatkoznak... :rolleyes:
A légierő tábornoka ennek ellenkezőjét állította.
Mivel már meg van ágyazva az Airbus kigolyózásának, így meg kell pár cikknek jelennie azért, hogy a közvéleménynek lehessen valamivel indokolni az amerikai gépek kipengetését.

Azt meg ne próbálják már meg beadni, hogy a repült órák mennyiségét nem befolyásolta a COVID-19. Ez is nettó hazugság. Itthon is törölve lett minden nemzetközi gyakorlat, de a hazaiak is igencsak meg lettek kurtítva. Szóval kezeljük helyén az ilyen propaganda cikkeket!
 
  • Tetszik
Reactions: Cifu and luperator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Azt a jelentést kellene megtalálni, honnan ezt az adatot vették. A Védelmi minisztériumra hivatkoznak, annak lehet valamilyen jelentése, ami valamikor decemberben jelenhetett meg. Az előbb néztem át ausztrál számvevőszék (ANAO) december elején megjelent jelentését, de ott csak a MHR90-et vizsgálták.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
Harci helikopternek papír, könnyű helikopternek meg túl egyfeladatos, túl harci ez a Tiger.
A harci helikopternek kalapácsnak kell lennie. Akár páncélozott, mint a Mi-28-as, akár csak részlegesen, mint a Ka-52-es, akár csak éppenhogy, mint Az AH-64-es család, vagy az AH-1-esek, de ütnie tudi kell.
Ez a Tiger nekem mindig is csak egy kis kikönnyített zümike volt, ami szép is meg modern is, de tele van integrációs problémákkal, a német és a francia már eleve nem is ugyanazt az alváltozatot rendszeresítette, kicsi a darabszám, drága az egész és amit tud, azt elviekben rá lehetne tenni akármelyik Airbus helikopterre is.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 904
4 743
113
Harci helikopternek papír, könnyű helikopternek meg túl egyfeladatos, túl harci ez a Tiger.
A harci helikopternek kalapácsnak kell lennie. Akár páncélozott, mint a Mi-28-as, akár csak részlegesen, mint a Ka-52-es, akár csak éppenhogy, mint Az AH-64-es család, vagy az AH-1-esek, de ütnie tudi kell.
Ez a Tiger nekem mindig is csak egy kis kikönnyített zümike volt, ami szép is meg modern is, de tele van integrációs problémákkal, a német és a francia már eleve nem is ugyanazt az alváltozatot rendszeresítette, kicsi a darabszám, drága az egész és amit tud, azt elviekben rá lehetne tenni akármelyik Airbus helikopterre is.
Ez mondjuk így nem igaz.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez a Tiger nekem mindig is csak egy kis kikönnyített zümike volt, ami szép is meg modern is, de tele van integrációs problémákkal, a német és a francia már eleve nem is ugyanazt az alváltozatot rendszeresítette, kicsi a darabszám, drága az egész és amit tud, azt elviekben rá lehetne tenni akármelyik Airbus helikopterre is.
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.
Westland-VFW-Fokker%20P-277%20%27Fledermaus%27%20attack%20helicopter.JPG

DemYEy5WkAANivO.jpg

A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel
450px-20170810034242%21Eurocopter_EC-665_Tiger_UHT%2C_Germany_-_Army_AN1547188_%282%29.jpg


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 165
113
A Tigert alapból nem "kalapácsnak" szánták, hanem a Bo-105-ös korszerűbb változatának.
A Németek mindig is egy könnyű, tankvadász feladatkörű helikoptert akartak.

A Tiger története valahol a 70-es évek végén kezdődött az Angol-Német (VFW Fokker/Westland Helicopters) P.277 Fledermaus pojekttel.
Westland-VFW-Fokker%20P-277%20%27Fledermaus%27%20attack%20helicopter.JPG

DemYEy5WkAANivO.jpg

A projektet végül dobták mert az Angolok és a Németek nem tudtak megegyezni a végső kialakításban, másrészt túl drágának találták a projektet.

Ezt követően a 80-as évek elején újra elővették az ötletet, és a Németek a Franciákkal elindították a PAH2 projektet.
A Németek célja itt is egy dedikált könnyű tankelhárító helikpter létrehozása volt, és ennek megfelelően ha úgy tetszik a Német tankelhárító változat az egyetlen ami az eredeti célkitűzésnek megfelel
450px-20170810034242%21Eurocopter_EC-665_Tiger_UHT%2C_Germany_-_Army_AN1547188_%282%29.jpg


A projekt természetesen elhúzódott és mire megszületett a Tiger helikopter pont véget ért a hidegháború.
A tankelhárító változattól eltérő minden további változat egy kompromisszum eredménye amely azért született hogy a helikopter jobban eladható legyen többféle piacon és szerepben. Ez a kompromisszum meg is látszik a helikopterek teljesítményén...
Erről beszélek. Az angolok is inkább az Apache felé indultak el és azt is tisztességesen túlmotorizálták a kilencvenes években.
Csak most állnak át az AH-64E-re, mióta a Guardian nagy nehezen beérte a WAH-64-es kb húsz éves teljesítmény szintjét.
És ez nem csak a nettó tengely-, illetve forgószárny teljesítményről szól, hanem a használhatóságról.

Amiben ezen felül már most kulcsrakészen többet tud a Guardian az angol Apache-hoz képest, az az avionika és a hálózat alapú harcérték.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Ha már Tiger helikopter volt a téma, legyen meg a típus topikjában is ez a beszélgetés...

Nem kell félni...a hírek szerint a Németeknek is tele van a töke a Tigerrel és - követve az Ausztrálok példáját - épp a Tiger kivonásán ütyködnek miközben csendben az Apache felé kacsingatnak.
Szerintem, hasonlóan ahhoz mikor az A400M mellé vettek C-130J-t is (biztos ami biztos..), Tiger helyett / mellé vesznek Apache-ot is.


Érdekes, hogy a francúzok meg a spanyolok megvannak velük, onnan nem hallani problémákat.
A németek nem akartak költeni a seregre, így aztán hagyták lerohadni őket. Valamit nem szervizelnek, lásd a mi Míg 29-eseink, akkor ne csodálkozzanak, hogy nem működnek.

Mi a baj a Tiger-el amúgy???? Most komolyan kérdezem!!

Az Ausztrálok öszintén elmondják:
https://www.anao.gov.au/work/performance-audit/tiger-armys-armed-reconnaissance-helicopter

  • 16 gépes flottából átlag 3.5 volt bevethető
  • repóra klts. hosszútávon AUD 39 472 (USD 27 600)
  • stb...

A Tiger szerintem egy érdekes technológia kísérlet volt (kompozit szerkezet).
Ha terveznének egy új harci helit akkor a Tiger tapasztalatai alapján az már biztos jobban sikerülne, de igazából már nincs szükség új dedikált harci helikopterre.

Az elég szar arány! A 3,5! Azt olvastam róla kitűnő repülési tulajdonságokkal rendelkezik! Köszi a linket és a választ!

Aztán berendeltel alkatrészt raktárra így nem kellett heteket várni egy csavarra és azonnal eltűnt az üzemeltetési problémák nagy része.

Ez a "hírek szerint" egyetlen shepardmediás meg nem erősített forrás, amit @rudi készpénznek vett. Egy kis nyomozással kiderült, hogy ez az infó egyetlen lengyel (tehát nem is német, vagy amerikai) szerző szüleménye. Mindenhol, ahol ez megjelent, erre a shepardmedias írásra hivatkoznak, holott azért a német kormányzati kommunikáció elég jól dokumentált.
Erre tettem be egy linket, ami tartalmazza az egy új közös európai harci (többfeladatú) platform fejlesztésének elindítását, valamint azt, hogy Tiger programban részt vevők aláírták a megbízást az Mk3 végleges konfigjának kialakítására. Mellesleg az Mk3 egy PESCO programmal is meg van támogatva...

Még ehhez talán érdemes elolvasni szintén az Ausztrálok Land 4503 ARH Replacement Program-hoz készült elemzését a Tiger - Apache és Viper helikopterek képességeiről, áráról...
https://forum.htka.hu/threads/eurocopter-tiger-ec-665.330/page-10#post-666376

A Tiger mind a leg gyengébb, cserében viszont a leg drágább...:confused:

Nyugi, csodák nincsenek....
A Franciák is 25.6 % os bevethetőségi aránnyal tolták.
https://www.defensenews.com/air/201...ry-helicopter-readiness-depends-on-the-fleet/

Nyilván a megint a 2016-os adatok lesznek a relevánsak, amikor közben az ausztrálok maguk ismerték el, hogy rendezték a soraikat Tiger ügyileg.
Mindenki másnak írnám.:
Ilyenkor érdemes, benézni a specifikus topicba, Ott azért lehet találni érdekes, és manipulatív adatokat. Mindenkire döntsön maga.

Hja emlékszem! Ez az az elemzés volt, ahol az összköltségbe belevették azt a költséget, is, amiért a Tigereket már egyszer megvette Ausztrália. :D
Nyilván úgy sokkal drágább valami, ha 2x fizetsz érte, pedig erről szó sem volt az ausztrálok esetében...

A Német Apache beszerzésekről még talán még ennyit...
https://milmag.pl/niemcy-zainteresowane-ah-64e/
"2020 Március...A Boeing amerikai vállalat képviselői arról tájékoztatták a MILMAG katonai magazint, hogy a német szövetségi kormány információkérést (RFI) küldött az amerikai kormánynak a Boeing AH-64E Apache Guardian harci helikopterek lehetséges értékesítésével kapcsolatban..."

http://www.opex360.com/2021/02/18/b...-lhelicoptere-dattaque-franco-allemand-tigre/
"2021 Február...Ezért azt gondolhatnánk, hogy ez a program (Mk3 program), amelynek költségét 5,5 milliárd euróra becsülik, a maga útját járja... A valóságban a dolgok bonyolultabbak. Ráadásul a francia-német tanács február 5-i ülésén Angela Merkel kancellár nagyon röviden mondott egy szót.: a Standard Tiger 3 esetében egy sor tárgyalást kell lefolytatni, különösen az Airbussal a német fél számára. De itt is, a francia oldalon, hangsúlyoztuk a jó együttműködés stratégiai fontosságát ebben a kérdésben" – mondta Merkel, összefoglalva a Macron elnökkel folytatott eszmecseréit..."

https://www.latribune.fr/opinions/scaf-faut-il-perseverer-dans-l-erreur-878756.html
"2021 Március...Ami a Tiger Mk 3 programot illeti, Berlin valószínűleg jövő őszig vár (az általános választások utánig, amely kétségtelenül egy új koalíció megalakulását fogja jelenteni), hogy hivatalossá tegye a kilépését, de a vezérkarnál úgy tűnik hogy már meghozták a döntést, hogy apache AH-64 helikoptereket rendeljenek a Boeingtől FMS eljárásban a felújított Tiger helyett. .."

Ez nagyon sok, ha nem a legtöbb európai fejlesztésre igaz.

Super Hornetről, F35-ről is kértek be infót, aztân akkora politikai, ipari felháborodás lett, hogy azóta se lett belőle semmi

Nyilván azért kötöttek 10 éves szerződést, mert ki akarják dobni őket. :rolleyes:

Link? Semmi ilyesmiről nem hallottam meg - vagy ez mrgint sajat talalmany....? :D

Nem rohadnak le, csak nincs eleg ember, huzodnak a normál karbantartasok is, a budzse meg minimalis. Nevetséges, de igy van.

Bingo. A logisztikajuk spurolasrol szolt - ugy, hogy szo szeritn a vilag vegen vannak.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and kamm

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 508
113
Mi a baj a Tiger-el amúgy???? Most komolyan kérdezem!!

A Bundeswehr topikban volt linkelve a legutóbbi hivatalos féléves jelentés a Bundeswehr eszközeiről.
Keresd ki belőle a Tiger helikopterre vonatkozó részeket:


És akit nem csak az összefoglaló kivonat érdekel, annak itt a teljes jelentés.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85