1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Fényképészet és ami hozzá tartozik

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Mackensen által indítva @ 2016. március 25..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Úgy nagyjából értem miről lehet szó. Tehát maguk a fényérzékeny detektorok mérte kisebb, még mindig, mint a régi film és az APS-C az a lehető legnagyobb értelmes áron. A lencsék az, amit soha nem értettem. Vannak mobilok parányi objektívvel, amik szebben fotóznak, mint az én kompakt gépem, aimban ahhoz képest azért elég szép optika van.
     
  2. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Izé, micsoda?
     
  3. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A lencséknél nagyon fontos a blende (apertúra) értéke. Ez egy arány a fúkusztávolság és a lencse átmérője közt. Tehát ha van egy 50 milliméteres lencséd és az átmérője 50 mm akkor F1-et kapsz. Amit viszonylag olcsón meg lehet venni (és szerintem kötelező) Nikonhoz az az F1,8-as. Nagyjából az a gyakorlat, hogy minél több az üveg a lencsében annál drágább. Viszont minél több az üveg a lencsében annál gyorsabb, mivel több fényt enged át és nagyobb záridőt használhatsz. A kitt lencsék értéke ilyen szempontból nem a legjobb.
    Össze kéne hasonlítani a te géped szenzorméretét és lencseértékeit az adott mobiltelefon hasonló adataival.
     
  4. Mike

    Mike Well-Known Member

    Fontos, de nem ez adja a képminőséget. A régi 70-300 IS USM telém papíron fényerősebb volt mint a 100-400L, csak éppen agyonveri 4.5-ön az olcsóbb tele 4-es blendén készült képét. Hozzátenném hogy 8-as blendén adják a lencsék általában a legélesebb képet, nagyon kevés (ezek általában a legdrágábbak) tele tudja ugyanazt a minőséget mondjuk F4-en mint 8-on. Szvsz előbb emelek iso-t minthogy letekerjem a rekeszt, pedig L széria.
     
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Full frame DSRL-hez más fókusztavolasgu Obi van, ami az APSC szenzornál nem gond (nagyon a vetített kép mint a szenzor), fordítva viszont (apsc obi full frame vazon) csak ugy mukodik, hogy csak a full frame szenzor egy részére vetít kepet. Ezt a full frame vázak tudjak kompenzálni, lényegében azzal, hogy levágja a kép szeleit.

    Apertúra / Bende értékre amit mondasz az igaz, de tele obiban nem nagyon lehet 1,8-as blendét csinálni, szóval vagy Zoom van van fenyeros fix fókusztavolasagu Obi.

    A gyakorlatban azert most mar nem annyira gaz egy 3,5/5,6 obi, nyers erővel (ISO felteker - ami digitális fotózásban tkp jel erősítés csak) lehet kompenzálni és most mar a képzaj is elfogadható.

    Ettől függetlenül az 50 milis prime nekem is kedvencem, csak macerásabb vele az átfogas, hiszen lényegében 70 milis normal obinak felel meg apsc-n.
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Csak annyit mondtam, hogy fontos. Tudtommal nagy átlagban középértéken adják a legjobb képminőséget, ami fokozatosan romlik a két véglet fele.
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ja igen, viszont amit nem értek, hogy ha dedikált DX formátumu lencséket csinálnak, minek kell megszorozni állandóan 1,5-el?
     
  8. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hogy műszakilag miért van azt en se értem, gondolom ennyivel kisebb az apsc a rendes (FF) filmes méretnél, és így kapsz viszony számot hogy a régi filmes obinál minek felelne meg az atfogas.

    A többi meg magic.
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Vagyis fordítva, a crop faktor miatt mondjuk az 50-es lencse 75-nek felel meg az APS-C szenzoros gépen. Ha csinálnak DX lencsét 18-55 méretben, miért nem írják azt rá, hogy 27-79 mm?
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért nem használtok hagyományos fényképezőt ha ennyire számít a minőség?
     
  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nekem ez fiatalkori hobbi, nem ebből élek. Néha elkap és akkor fotózgatok, néha leteszem és akkor szünet.
    Ha hagyományos gép alatt filmest értesz, az a gond, hogy a digitálisok nagyon kiszorították őket. Ha nagyon utánajárnék, lehet találnék még valahol helyet ahol előhívják a filmeket, meg találnék is filmet hozzájuk, de annyit nem ér nekem a dolog.
    Viszont minőség alatt nem csak a technikai részt lehet érteni, hanem a művészit, tartalmit is. És egy kompakt fényképezőgépel is lehet klassz és ütős képeket készíteni. És hiába a nagy technika ha nem vagy jókor jó helyen vagy elszalasztottad az eseményt.
    Tehát lehet, hogy "jobb" egy kompakt gép, ami állandóan nálad van és sokat fényképezel vele, mint egy nagy DSLR, amit csak néha napján használsz.
     
  12. Mike

    Mike Well-Known Member

    Pont azért nem használunk, mert számít :) N+1 indok mellett: azért nagy poén lenne ha egy két hetes spotter túráról hazahoznék 2 értelmes fotót 2000 helyett :)
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Rosszul tudom,hogy a hagyományos fényképező sokkal szebb képet csinál?Arra gondolok,hogy egy 10/10 kép a hagyományossal szebb mint digitálissal készült 10/10-es kép.
     
  14. T.Tom

    T.Tom Member

    Egyébként Canon vázakra lehet ~2000 forintért kapni chipes adaptert, amivel fel lehet rájuk rakni a régi M42-es objektíveket, és habár manuál fókuszos lesz, a keresőben visszajelez, ha talált fókuszt. Ezek gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, annyi anyag van bennük, és tetszőleges bolhapiacon fillérekért lehet belőlük találni - én a Helios 58mm-emet konkrétan 2500 forintért vettem, de a Jupiter 135mm f3.5 is nagy kedvenc.
    Persze ezek akciófotózásra alkalmatlanok, de aki szeret ilyennel molyolni, az nagyon kreatív tud lenni ezekkel, főleg ha beszerez hozzá még valami közgyűrű-sort is, ami szintén pár ezer forintért elérhető.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    "-Én nem vagyok ilyen kemény.
    -Senki se mondta,hogy ez egy könnyű meló!
    -Na de azt se mondta senki,hogy ennyire kemény."
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:;)
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Számomra visszanézve egészen elképesztő, hogy mit kellett anno szopni 30+ éve repülős magazinokba hogy zajos fotó legyen demózó gépről. Ma meg 1000 USD-ből megcsinálja egy teljesen átlagember. Döbbenetes a fejlődés. A mai fotósszett ára akkor egy új autóé lehetett nyugaton úgy, hogy filmre dolgozott...
     
  17. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Igazából fordítva, a film ugyanis sokkal jobb, pláne felbontásban, inkabb a digitális technika kezd egy elfogadható szintre feljönni és volt némi fejlődés az optikák stabilizálásában is.

    Az objektívekben sincs nagy, világrengető eltérés. Mai napig használom az F-501-esemről az 50 mm/ 1.8-as prime-ot.

    A digitális technika azt hozta, hogy sokkal olcsóbb az egesz (legalábbis alapszinten) régen ellőttél 36 kockát és 4000 forint volt elohivni, most 30 forintért veszel 4000 kép tárolására alkalmas tárhelyet... és azonnal ott van. Így azert az átlag amatőr is sokkal jobban fejlődni, mert nem két héttel később látja, hogy valamit rosszul állított be a képen.

    Egyebkent talán nem is volt ez baj, jobban rákészult az ember a képre, muszáj volt átgondolni, mit és hogyan fényképezel.

    Régen is voltak nagy érzékenységű, magas ISO számú filmek, talán a zajosodas terén még jobbak is voltak, de ha azt fűzted be a gépbe, egész nap azzal fényképeztél. Vagy vittél masodik vázat.

    A profi szint meg most is rettenetesen drága. Egy csúcs, profi váz kétmillió. Jobb optika is ugy 300 fölött indul, de lehet millió is. És nem egy kell, mert végső soron az obi a lelke mindennek.
     
  18. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Hát és ugyebár ott a Hasselblad H6D-400c
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bár nem értek hozzá, de a filmek érzékenységével tudtak bármit kezdeni fotózás közben? Nem az volt, hogy befűzted és azzal lőttél végig akkor is, ha közben felhős lett, akkor is, ha nem? Ma meg a film az érzékelő, amit tudsz állítani meg a szoftveres dolgok mellette.

    A '80-as és és '90-es évek poszterei olyan zajos képek voltak, hogy ilhaj. Van lehet, hogy csak én láttam rosszakat. Ma átlagos userek, amiket feltöltenek hálóra demózó repcsikről szanaszéjjel verik a 20-30 éves airsow képeket. Bár ebben lehet, hogy a digitális utómunka is benne van.
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem az adott volt. Befűzted a filmet a gépbe és kész, de azért nem volt olyan vészes a dolog, mert előhívásnál elég sokat lehetett korrigálni a dolgon. Régen DIN ( Deutsche Industri Normen) mérték, napjanikban ISO a szabvány.
     

Ezen oldal megosztása