Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
"<i>Az USAF még 2010-ben felkérte a RAND-t, hogy vizsgálja meg, mennyibe kerülne a gyártósor újraszerszámozása és 75 példány legyártása. A vizsgálat eredménye szerint a költségek 2008-as árfolyamon 17 milliárd dollárra rúgnának, azaz a gépek darabára 230 millió dollárhoz közelítene, ami jóval magasabb, mint az első széria 150 millió dolláros egységára.</i>"
Csak én gondolom azt, hogy ez nem logikus? Ugyebár 150 millióba került 1 raptor, akkor amikor még csak 187 darabot gyártottak. De mivel most még 75-öt rendelne a légierő, így olcsóbb kellene legyen 150 milliónál, hisz most már csak legyártani kell őket, nem kell kifejleszteni is. A fejlesztési költségek már ki lettek fizetve a 187 darabnál.
Um... ezekre a mélységi csapásmérésekre van ott a B-2 (meg majd B-3), meg úgy az összes létező robotrepülőgép, meg részben a UAVk. Az F-22 egy légifölény (vagy air dominance) vadász, rohadtul nem érdekli ebben az esetben a kínaiak hogy repkednek a hátországukban - a dolga a saját légierő működési zónájában a tevékenység (legalábbis egy ilyen ellenfél esetében az lenne szerintem, főleg a kezdeti időszakban). Azok pedig nem nagyon húznak be abba a mélysége, nem is nagyon kell, a stand off fegyverek miatt meg főleg nem. Jelenleg a gép hatótávolsága a legkisebb problémák egyike, főleg olyan tankertámogatással, ami az USAFnak van.
Amit nem értek, az a kínai rakéták döbbenetes hatótávolsága, amit ír. 200nm az szép, gondolom ellenséges elektronikai ellentevékenység nélkül értendő, nagy magasságban, plusz itt alacsony észlelhetőségű gépekről beszélünk, ami megint csak kissé lehasít az észlelési/tűzvezetési hatótávolságból.
<blockquote rel="angelsoul">
Um... ezekre a mélységi csapásmérésekre van ott a B-2 (meg majd B-3), meg úgy az összes létező robotrepülőgép, meg részben a UAVk. Az F-22 egy légifölény (vagy air dominance) vadász, rohadtul nem érdekli ebben az esetben a kínaiak hogy repkednek a hátországukban - a dolga a saját légierő működési zónájában a tevékenység (legalábbis egy ilyen ellenfél esetében az lenne szerintem, főleg a kezdeti időszakban). Azok pedig nem nagyon húznak be abba a mélysége, nem is nagyon kell, a stand off fegyverek miatt meg főleg nem. Jelenleg a gép hatótávolsága a legkisebb problémák egyike, főleg olyan tankertámogatással, ami az USAFnak van.
Amit nem értek, az a kínai rakéták döbbenetes hatótávolsága, amit ír. 200nm az szép, gondolom ellenséges elektronikai ellentevékenység nélkül értendő, nagy magasságban, plusz itt alacsony észlelhetőségű gépekről beszélünk, ami megint csak kissé lehasít az észlelési/tűzvezetési hatótávolságból.
<blockquote rel="rudi"><blockquote rel="angelsoul">
Um... ezekre a mélységi csapásmérésekre van ott a B-2 (meg majd B-3), meg úgy az összes létező robotrepülőgép, meg részben a UAVk. Az F-22 egy légifölény (vagy air dominance) vadász, rohadtul nem érdekli ebben az esetben a kínaiak hogy repkednek a hátországukban - a dolga a saját légierő működési zónájában a tevékenység (legalábbis egy ilyen ellenfél esetében az lenne szerintem, főleg a kezdeti időszakban). Azok pedig nem nagyon húznak be abba a mélysége, nem is nagyon kell, a stand off fegyverek miatt meg főleg nem. Jelenleg a gép hatótávolsága a legkisebb problémák egyike, főleg olyan tankertámogatással, ami az USAFnak van.
Amit nem értek, az a kínai rakéták döbbenetes hatótávolsága, amit ír. 200nm az szép, gondolom ellenséges elektronikai ellentevékenység nélkül értendő, nagy magasságban, plusz itt alacsony észlelhetőségű gépekről beszélünk, ami megint csak kissé lehasít az észlelési/tűzvezetési hatótávolságból.
Már hogyan ne lenne elég? Az F-22 képességei közül legfeljebb a szupercirkálásnak van értelme, de igazából annak sem. Ahol 2500-5000 km indítású távolságú CM-el operáló gép van ott tökmindegy, hogy a BARCAP-et adó vadász mi. A CM-eket és ne a Tu-160-at kell lelövöldözni. Költői túlzással egy P-51-es is jó lenne, ha elbír 4 db AMRAAM-ot és a hozzá való radart.Ha az oroszok újraindítják a TU-160 gyártását akkor az USA-nak kell valamit lépni , tehát újra gyártani fogják a legütősebb gépük a Raptor gyártását ! Ez szerintem nem is pénzügyi hanem elvi , technikai és stratégiai kérdés ! A TU-160 ellen nem elég egy felturbózott F-15-16-18 !
Erre biztosan nem képes. Erről is volt már szó. Ki is számolható.Mondjuk órákon át szupercirkálni sok-sok ezer kilóméteren át
Erről is volt már szó. Az F-35 nem elsődleges vadászgép. Azért létezik az F-15 Golden Eagle, mert kevés F-22 készült. A baj az, hogy már az F-22 flotta méretéhez képest a 4+ és 4++ kínai és orosz gépek egyre elterjedtebbek, ahogy a double digit SAM rendszerek is. Az F-15C kevés, GE program ide vagy oda.Szerintem ha újraindítják a gyártást akkor azzal lényegében beismerik azt, hogy az F-35, mint vadászgép egy bukta.
Erről is volt szó. Ha nem vagy stealth, akkor sima gépeknél az első salvo ARH azért megy, hogy reagálásra kényszerítsd az ellen bőven a NEZ-ez túl. Az F-35 viszont képes sokkal közelebb menni és sanoszan úgy indítani az első salvot-t, hogy az még nem is látja talán az ellen. Tehát, ha valaki ASF-nként használja, akkor nem kell az a +2 AIM-120, amire az F-16 képes. Jah, és hányszor nagyobb is az hatósugara az F-35A-nak az F-16C-nél? Izé...4 belső fegyvertérben hordozott BVR-el finoman szólva nem váltja meg a világot.
Ez azért nem feltétlen igaz, mert a stealth képességgel nagyon komolyan képesek megtörni a radaros követést és MCG hiányában a rakéta meg a levesbe...Ez szerintem még egy EF vagy egy Rafale-val szemben is kevés (Pl.:5v5), nemhogy egy PAKFA-val vagy egy J-20-al szemben.
Ezt a kommentet sem értem. A hagyományos vadászok légiharc konfiggal csak utánégetővel mennek hangsebesség felett, az F-35A megy M1.2-tő eléri közepes magasságn utánégető nélkül. Hányszor kell még elmagyarázni, hogy az F-35 is high subsonic tartományra lett belőve és nem azért M1.6 a csúcssebessége, mert erőtlen a hajtómá? Ebben a tartományban a gyorsulása F-16C szintű. A többi gép is csak 8-10 km-en magasa levp AMRAAM hajigáláskor gyorsul fel M1.3 tájára, de az F-15 is ehhez kb. 1 percig gyorsít full utánégetőn M0.8 tájáról. 6-8 légiharc rakétával és pótos nélkül.IR rakétát meg csak kívül tud hordozni a dagadt madár. És még lassú is, ha üldözőbe veszik lényegében nem képes megszökni az üldözői elől.
Igen, mert az az elsődleges ASF. Az F-35A meg nem az. Ha ez ötvenszer nem volt leítva, akkor egyszer sem...Ezzel szemben a Raptor egy teljesen más ligában játszik. Van bőven BVR rakétája, van IR rakéta és csúcskategóriás repteljesítmény. Mint vadászgép a sokszorosát éri az F-35-nek.
"<i>Az USAF még 2010-ben felkérte a RAND-t, hogy vizsgálja meg, mennyibe kerülne a gyártósor újraszerszámozása és 75 példány legyártása. A vizsgálat eredménye szerint a költségek 2008-as árfolyamon 17 milliárd dollárra rúgnának, azaz a gépek darabára 230 millió dollárhoz közelítene, ami jóval magasabb, mint az első széria 150 millió dolláros egységára.</i>"
Csak én gondolom azt, hogy ez nem logikus? Ugyebár 150 millióba került 1 raptor, akkor amikor még csak 187 darabot gyártottak. De mivel most még 75-öt rendelne a légierő, így olcsóbb kellene legyen 150 milliónál, hisz most már csak legyártani kell őket, nem kell kifejleszteni is. A fejlesztési költségek már ki lettek fizetve a 187 darabnál.
Anno ennek szánták. Oszt ma egy F-35A cirka annyiba kerül, mint az F-22A unit cost-ja. Viszint több téren sokkal többet tud nála. Az F-22 azért az elsődleges ASF, mert repteljesítményben páratlan és több a belső AAM.Molni majd biztosan szebben elmagyarázza, de az F-35 alapvetően az F-22 sidekick-je. Hasonlóan az F-16 és az F-15 párosához.
Ebből az első és az utolsó állítás igaz. A másodiknál remeg a léc, a harmadiknál meg aztán hajjaj...Kisebb, olcsóbb, egyszerűbb, több van belőle.
04.01 elmúlt már sakcok... Egyébként meg semmire sem tudná használni. Kb. annyi értelme van, mint nekünk CVN-t adni...Szerintem Ukrajna elfogadna úgy 50 darabot ajándékba.
Hogyan lett a 200 nm hirtelen ekkora nem értem...A probléma az hogy a support gépeknek - AVACS, utántöltők - illik min. 200 nm távolságra maradni a veszélyzónától - ami a mai fejlett AAM rendszerek (pl.: S-400) esetében 200 nm.
Először is Sz-400 az oroszoknak is igen limitált mennyisége van és az 400 km-es rakéta HMZ az kinematikailag lehet, hogy igaz, de nézd már meg, hogy milyen célmagasság esetén...
A 11 km alatt levő célokra fizikailag nem lát rá a radar. Semmi nem repül 11 km-en harcászati zónában. Az utántöltést 20-30k láb között csinálják.
Ezen felül a célok RCS-e is akkora, amekkora és van EW is...
<blockquote>Ez ugye 400 nm távolságot jelent, a kínai szárazföldtől számítva pedig 500-750 nm-et.
Az F-22 harcászati hatósugara 5 perc szupercirkálással is az F-15 felett van. Szándékosan írt bele ökörséget, ami csinálta. Az F-16C hatósugara van ekkora tartományban külső függesztéssel... Lol..Ezzel szemben ma az F-22 combat radiusa 400 nm!
(a lenti ábra mutatja hogyan változott a II. vh. óta az egyes gépek combat radiusa az üres tömeg arányában)
Légutántöltéssel már most is ekkora. Az F-35 unrefuelled combat radiusa HI-MED-HI-ban elvileg ekkora.A konklúzió az volt hogy olyan F-22-re van szükség amelynek a combat radiusa legalább 1200 nm!!
Az SARH módszerről téptünk a szánkat, hogy miért nem használja repülőgép ma már. Hányszor kelk még elmagyarázni? A SAM-ek meg nem véletlenül nem akív radarosak pár kivételtől eltekintve. Ennek kőkemény harcászati oka van. SAM-nél túl sokba kerülne, sokkal olcsóbb az, hogy SAGG/TVM van és sok, de olcsó rakéta.1. Tételezzük fel, hogy egy AIM-120 mondjuk 5 km-ről befog egy 5. gen gépet a végfázisban. Akkor a kisebb méretű radarral rendelkező CUDA mennyiről tudja majd? Talán 3 km-ről?
Ennyi erővel félaktív is lehetne a rakéta...
Szeritned okkal van az, hogy a tervezők meglépik ezt? Ennyire pontosak a mai rakéták. Szeritned miért is mondjuk azt, hogy TVC költséghatékonysága légiharcban szinte 0?2. Tételezzük fel, hogy vontatott csalit használ a célgép.
Szerintem egy robbanó fejes rakéta, mint az AIM-120 amikor a csali közelébe ér, és felrobban akkor képes lehet tönkre tenni a vontatott csalit, így az lényegében egyszer használatos lesz.
A CUDA képes lehet eltalálni egy vontatott csali méretű célt?
Mindkettő eleget. A közelségi gyújtó nem azért van, mert az ütközésnek nincs elég energiája. Azért, mert a régi rakéták esetén máshogy nem ment az ölés.3. Egy nagy méretű masszív gépben mi okozza a nagyobb kárt?
Egy AIM-120 ami föl robban, vagy egy robbanó fej nélküli alumínium henger.
A repülőgépek alapvetően puhatestűek és bárhol találja el egy fémdarab igen komoly károkat okoz. Még egy madár ütközés is képes csúnya dolgokra. Na akkor szerinted egy fémdarabbal való ütközés mire képes? Ezen felül honnan veszed, hogy a rakétának nem lesz kemény acél része?Olyan gépekről már nem is beszélve, mint a B-2 szerű bombázók. Szerintem robbanó fej és repeszek nélkül elég nehéz lelőni az ilyen terebélyes és masszív gépeket.