1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

F-X III tender

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Phoenix által indítva @ 2013. május 25..

  1. szittya88

    szittya88 New Member

    Na itt azert nagy a kaosz :) mert pont hogy az f15se letezik csak papiron igazabol meg csak egy demonstrator az f15e meg nem inditotta senki...
     
  2. sondor961

    sondor961 New Member

    T. dudi és szittya88!
    Az 5. generációsok eddig még "kis" példányszámban gyártott, új fejlesztésű gépek! Melyekre kevés gyakorlati tapasztalat, de sok probléma jutott...!
    Ráadásul drágák...!

    Nem véletlen, hogy a Boeing továbbfejlesztette az F-15E változatát! /Ez esetben jóval kevesebb hibára lehet számítani./

    Káoszról az európai közös fejlesztések kapcsán meg sokat olvashattunk /NH90, Tiger, Typhoon, A400M etc./!
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    sondor961

    Annak ellenére amit leírtál 1000x jobbak mint ezelőtt bármi!
     
  4. sondor961

    sondor961 New Member

    Ez természetes az 5. generációs gépek esetében!
    És sok ország 1 ideig még nem is ámodhat róluk...!
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Csak azért írtam őket,hogy lássuk nem attól lesz valami jó,hogy van-e már mögötte harci alkalmazás.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És eddig rohadtul nem jött be. Ja, hogy az X-32 buka a JSF programot és az F-22 is LM gép. Az F-15SE egy kényszer és szinte menekülés volt a semmibe előre, de rohadtul nem helyettesítő terméke egyetlen alacsony észlelhetőségű gépnek. A 4++ gépek egy leágazásának tekinthető vagy még annak sem. Mert erre is lehet CFT-t tenni CWB helyett és akkor gyakorlatilag "csak" a legfejlettebbnek tekinthető F-15E leszármazott más avionikával.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    'Stealthy' F-15 SE leaves questions over future warfare capabilities

    http://www.combataircraft.com/en/News/2013/08/23/%27Stealthy%27-F-15-SE-leaves-questions-over-future-warfare-capabilities/
     
  8. erdifefe3

    erdifefe3 New Member

    Az hogy a Boeing bukta a JSF programot illetve az F-22 is LM gep azert az nem cask azert van mert a Lockheed termeke annyival job volt. Ezen dolgok mogott ott van hogy ha a LM nem nyert volna pl a JSF tenderen akkor lehuzhatta volna a rolot mert nincs mas amit gyart. A Boingnek pedig ott van a polgari celra gyartott repulogepek.Illetve helicopter.Azert ha az LM nek le kellene huznia a rolot hat az odabaszna amerikaban.A boeingnek meg ha nem is gyart katonai gepeket,de meg mindig ott van a helikoptergyartas illetve a polgari utasszallitok gyartasa ami mindig fenn fogja tartan a ceget.Az LM nek ilyesmi profilja nincs.Meg ha a Boeing termeke jobb is volt a JSF tenderen illetve a Raptor tenderen akkor is a Lockheed termeke mellett tettek le volna a voksukat.Ez valahol ugy nezhet ki hogy a Lockheede a katonai,a Boeinge pedig a polgari repcsik gyartasa.
     
  9. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    Amúgy sosem értettem az európai hadászati fejlesztéseket. Adott egy Grippen, adott egy Eurofighter és adott egy Rafale. Iszonyat pénzeket költöttek el a fejlesztésre, miközben egymásnak lettek az ellenfelei a tendereket. ( Másrészt egyik sem igazán száz százalékos - talán a Grippen még...) Az utasszállítógépeknél az Airbus összerakott mindent, ami van a vén kontinensen. Jó, elhiszem, hogy ez a nemzeti identitástudat szerves része, de iszonyú hülyeség. Azt is megértem, hogy a franciáknak arra áll fel, hogy különutas rendszerben a maguk feje után mennek, de ez már akkor is gáz. Hajtóműgyártás dettó... (MTU, Snecma, Rolls Royce, Aeromacchi, SAAB , hogy csak a nagyobbakat mondjam (rolls kivételével mindegyikbe sikerült már eljutni :) - bár ott már akad példa az együttműködésre - Europrop és társai.. (A400-as)
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Hát nagy gond nálunk Európában, hogy mindenki kicsit mást akar, ki erre nem tart igényt, ki arra. A franciák is részben ezért szálltak ki az Eurofigther programból, a svédek meg akkoriban még nagyon semlegesek voltak, kívül az EGK-n és a NATO-n. De talán lassan végre kicsit észhez térnek. :)
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    A franciák azért szálltak ki mert a többi nemzet nem volt hajlandó finanszírozni egy új Mirage-t(ők úgy gondolták,hogy a költségek szépen egyenlően elosztódnak de a fejlesztés és gyártás kb 80%-ban francia lesz).
     
  12. therob

    therob Active Member

    ozymandias

    Gripen nem pedig Grippppppppen...
     
  13. nekerdez

    nekerdez Well-Known Member

    Sárcok Gripennel nincs nagy gond! Egy F-5 kategóriába tartozó gép kell ilyen is! Aki meg az gondolja, hogy gripen bekavar az EF üzletébe az gondolja át még egyszer a dolgot. Mostani helyzetbe azért versenytársak mert egy kétes kepésségekkel rendelkező légi főlény versenyez egy jól műszerezett könnyű vadászbombázóval. Ami fele annyiba kerül és a fenntartásai sokkal olcsóbb.
    Európai szinten nagy/gazdag államoknak való az EF. Közép-Európai államoknak meg a Gripen féle vas.
    Jó példa erre a semleges osztrákok akiknek adottságaik ellenére EF vettek. De mert a pénz tárca szűkös nagyon drágán vettek majd nem hogy használhatatlan fegyver rendszert gépenként két közelharc rakétával. Mi szegény magyarok Gripenjei sokkal jobb helyzetbe vannak pedig nekünk ilyen célra még szűkösebb a keret.

    Dél-Koreába a Gripen azért volt esélytelen mert nem az F-5 utódját keresték.
    EF papíron hasonló szintet képvisel mint F-15 és F-18SH. Valóságba drágán képességei nem igazán közelíti meg a fent említett adottságait. Üzemeltetési gondokról nem is beszélve.
     
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az EF-2000 képességei simán megközelítik a trend többi gépének képességeit...
     
  15. sondor961

    sondor961 New Member

    A Typhoon hibái és az ára viszont meghaladja a többiekét!
    Korea tehát jól "választott"...!

    Tény, hogy a közös európai fejlesztések /franciákkal vagy nélkülük/ rendkívül drágák. Így természetes, hogy elmaradnak a piaci sikerek...!
     
  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egy szóval nem írtam,hogy rosszul döntöttek csak azt,hogy az EF-2000 simán van olyan képességű gép mint a szóban forgó F-15.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Gripen azért annál legalább eggyel fentebb van. Az F-5 üres tömege alig 4,5 tonna, a Gripen meg majdnem 7 tonnás.
     
  18. sondor961

    sondor961 New Member

    T. erdifefe!
    Véleményeddel ellentétben az USA-ban szabad a verseny! Aki sorozatosan veszít, azt idővel felvásárolják a versenytársak. Az elmúlt évtizedekben több repülégépgyártó is beleolvadt a nagyobbakba....

    A Lockheed is gyártott kiváló utasszállítókat /gondolj csak a TriStar-ra (L-1011)/, de a Boeing civil termékei sikeresebbnek bizonyultak!
    Vadászgép vonalon viszont az utóbbi időben az LM a sikeresebb /bár a Boeing is részt vesz a Raptor gyártásában/....
    A különbséget talán a más mérnökgárda okozza....

    A Boeing ugyan alulmaradt a JSF tenderen, de utána zseniálisat lépett! Felismerte, hogy sok országnak nem lesz pénze méregdrága 5. generációs gépekre.
    Az F-15SE pedig nagyon feladta a leckét a 4++ gépek gyártóinak!
    Egyben megmentette az F-15-ös gyárát a bezárástól! Mert valószínűleg még sok olyan tender lesz, ahol az F-35 hiába indul...!!!
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg az sem igaz, hogy a Boeing nem gyárt vadászgépet. Lehet, hogy a JSF-et bukta, csak éppen a '90-es évek vége óta legyártott 500+ Super Hornetet és jópár helyre exportált F-15-öt. Szingapúr, Dél-Korea, lesz a szaúdi korszerűsítés és új gépeket is adnak el emlékeim szerint.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mi lenne a zseniális? Eddig a kutyának nem kellett az F-15SE... Az F-15E legacy gépek darabára 100 millió USD táján van. Ennyiből kijön már egy F-35A már most is, ha meg tényleg beindul a sorozatgyártás és megoldódnak a szokásos kezdeti döccenők, akkor még olcsóbb lesz. Ha választani kell F-15SE vagy F-35 között és minden "muszklissága" ellenére az F-35-re szavazok.


    Inkább a Super Hornet. Lehet, hogy nem a legerőteljesen repteljesítményű 4. gen gép, de az avionika és összességében minden terén a legkiegyensúlyozottabb ár/érték arányban. Nem véletlenül imádják az ausztrálok.

    A dél-koreai rendelés jó esetben 2-3 év haladékot, ha ad. Vagy annyit sem. A szaúdi 84 darabos rendelés és 70 gép korszerűsítése mellett a dk-i gépek nem jelentős tételek.

    Az F-35, ha mától fogva egy tendert akkor sem nyer, akkor is három változatban és legalább 2500 példányban lesz legyártva. Összesen nem készült ennyi F-15 a vadász és csapásmérőket is számítva.

    És minél inkább elterjedt lesz az F-35 és más alacsony észlelhetőségű gép, annál inkább az F-35-nek és nem a 4++ gépeknek áll a zászló.
     

Ezen oldal megosztása