F-X III tender (Dél-Korea)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
A Typhoon "papíron" sokat tud. - De ki tudja, hogy tudja-e...?!?

Az F-15E viszont valós képességekkel rendelkező gép, mely már bizonyított!
És ha kevés a bizonyíték, az árcédula majd segít dönteni...!

Na itt azert nagy a kaosz :) mert pont hogy az f15se letezik csak papiron igazabol meg csak egy demonstrator az f15e meg nem inditotta senki...
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. dudi és szittya88!
Az 5. generációsok eddig még "kis" példányszámban gyártott, új fejlesztésű gépek! Melyekre kevés gyakorlati tapasztalat, de sok probléma jutott...!
Ráadásul drágák...!

Nem véletlen, hogy a Boeing továbbfejlesztette az F-15E változatát! /Ez esetben jóval kevesebb hibára lehet számítani./

Káoszról az európai közös fejlesztések kapcsán meg sokat olvashattunk /NH90, Tiger, Typhoon, A400M etc./!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
sondor961

Annak ellenére amit leírtál 1000x jobbak mint ezelőtt bármi!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
Csak azért írtam őket,hogy lássuk nem attól lesz valami jó,hogy van-e már mögötte harci alkalmazás.
 
M

molnibalage

Guest
Nem véletlen, hogy a Boeing továbbfejlesztette az F-15E változatát!

És eddig rohadtul nem jött be. Ja, hogy az X-32 buka a JSF programot és az F-22 is LM gép. Az F-15SE egy kényszer és szinte menekülés volt a semmibe előre, de rohadtul nem helyettesítő terméke egyetlen alacsony észlelhetőségű gépnek. A 4++ gépek egy leágazásának tekinthető vagy még annak sem. Mert erre is lehet CFT-t tenni CWB helyett és akkor gyakorlatilag "csak" a legfejlettebbnek tekinthető F-15E leszármazott más avionikával.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 571
113
'Stealthy' F-15 SE leaves questions over future warfare capabilities

http://www.combataircraft.com/en/News/2013/08/23/%27Stealthy%27-F-15-SE-leaves-questions-over-future-warfare-capabilities/
 

erdifefe3

Member
2013. január 15.
97
2
8
Az hogy a Boeing bukta a JSF programot illetve az F-22 is LM gep azert az nem cask azert van mert a Lockheed termeke annyival job volt. Ezen dolgok mogott ott van hogy ha a LM nem nyert volna pl a JSF tenderen akkor lehuzhatta volna a rolot mert nincs mas amit gyart. A Boingnek pedig ott van a polgari celra gyartott repulogepek.Illetve helicopter.Azert ha az LM nek le kellene huznia a rolot hat az odabaszna amerikaban.A boeingnek meg ha nem is gyart katonai gepeket,de meg mindig ott van a helikoptergyartas illetve a polgari utasszallitok gyartasa ami mindig fenn fogja tartan a ceget.Az LM nek ilyesmi profilja nincs.Meg ha a Boeing termeke jobb is volt a JSF tenderen illetve a Raptor tenderen akkor is a Lockheed termeke mellett tettek le volna a voksukat.Ez valahol ugy nezhet ki hogy a Lockheede a katonai,a Boeinge pedig a polgari repcsik gyartasa.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Amúgy sosem értettem az európai hadászati fejlesztéseket. Adott egy Grippen, adott egy Eurofighter és adott egy Rafale. Iszonyat pénzeket költöttek el a fejlesztésre, miközben egymásnak lettek az ellenfelei a tendereket. ( Másrészt egyik sem igazán száz százalékos - talán a Grippen még...) Az utasszállítógépeknél az Airbus összerakott mindent, ami van a vén kontinensen. Jó, elhiszem, hogy ez a nemzeti identitástudat szerves része, de iszonyú hülyeség. Azt is megértem, hogy a franciáknak arra áll fel, hogy különutas rendszerben a maguk feje után mennek, de ez már akkor is gáz. Hajtóműgyártás dettó... (MTU, Snecma, Rolls Royce, Aeromacchi, SAAB , hogy csak a nagyobbakat mondjam (rolls kivételével mindegyikbe sikerült már eljutni :) - bár ott már akad példa az együttműködésre - Europrop és társai.. (A400-as)
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 311
17 419
113
Hát nagy gond nálunk Európában, hogy mindenki kicsit mást akar, ki erre nem tart igényt, ki arra. A franciák is részben ezért szálltak ki az Eurofigther programból, a svédek meg akkoriban még nagyon semlegesek voltak, kívül az EGK-n és a NATO-n. De talán lassan végre kicsit észhez térnek. :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
A franciák azért szálltak ki mert a többi nemzet nem volt hajlandó finanszírozni egy új Mirage-t(ők úgy gondolták,hogy a költségek szépen egyenlően elosztódnak de a fejlesztés és gyártás kb 80%-ban francia lesz).
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 365
113
Sárcok Gripennel nincs nagy gond! Egy F-5 kategóriába tartozó gép kell ilyen is! Aki meg az gondolja, hogy gripen bekavar az EF üzletébe az gondolja át még egyszer a dolgot. Mostani helyzetbe azért versenytársak mert egy kétes kepésségekkel rendelkező légi főlény versenyez egy jól műszerezett könnyű vadászbombázóval. Ami fele annyiba kerül és a fenntartásai sokkal olcsóbb.
Európai szinten nagy/gazdag államoknak való az EF. Közép-Európai államoknak meg a Gripen féle vas.
Jó példa erre a semleges osztrákok akiknek adottságaik ellenére EF vettek. De mert a pénz tárca szűkös nagyon drágán vettek majd nem hogy használhatatlan fegyver rendszert gépenként két közelharc rakétával. Mi szegény magyarok Gripenjei sokkal jobb helyzetbe vannak pedig nekünk ilyen célra még szűkösebb a keret.

Dél-Koreába a Gripen azért volt esélytelen mert nem az F-5 utódját keresték.
EF papíron hasonló szintet képvisel mint F-15 és F-18SH. Valóságba drágán képességei nem igazán közelíti meg a fent említett adottságait. Üzemeltetési gondokról nem is beszélve.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
Az EF-2000 képességei simán megközelítik a trend többi gépének képességeit...
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
A Typhoon hibái és az ára viszont meghaladja a többiekét!
Korea tehát jól "választott"...!

Tény, hogy a közös európai fejlesztések /franciákkal vagy nélkülük/ rendkívül drágák. Így természetes, hogy elmaradnak a piaci sikerek...!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 337
76 986
113
Egy szóval nem írtam,hogy rosszul döntöttek csak azt,hogy az EF-2000 simán van olyan képességű gép mint a szóban forgó F-15.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. erdifefe!
Véleményeddel ellentétben az USA-ban szabad a verseny! Aki sorozatosan veszít, azt idővel felvásárolják a versenytársak. Az elmúlt évtizedekben több repülégépgyártó is beleolvadt a nagyobbakba....

A Lockheed is gyártott kiváló utasszállítókat /gondolj csak a TriStar-ra (L-1011)/, de a Boeing civil termékei sikeresebbnek bizonyultak!
Vadászgép vonalon viszont az utóbbi időben az LM a sikeresebb /bár a Boeing is részt vesz a Raptor gyártásában/....
A különbséget talán a más mérnökgárda okozza....

A Boeing ugyan alulmaradt a JSF tenderen, de utána zseniálisat lépett! Felismerte, hogy sok országnak nem lesz pénze méregdrága 5. generációs gépekre.
Az F-15SE pedig nagyon feladta a leckét a 4++ gépek gyártóinak!
Egyben megmentette az F-15-ös gyárát a bezárástól! Mert valószínűleg még sok olyan tender lesz, ahol az F-35 hiába indul...!!!
 
M

molnibalage

Guest
Meg az sem igaz, hogy a Boeing nem gyárt vadászgépet. Lehet, hogy a JSF-et bukta, csak éppen a '90-es évek vége óta legyártott 500+ Super Hornetet és jópár helyre exportált F-15-öt. Szingapúr, Dél-Korea, lesz a szaúdi korszerűsítés és új gépeket is adnak el emlékeim szerint.
 
M

molnibalage

Guest
A Boeing ugyan alulmaradt a JSF tenderen, de utána zseniálisat lépett! Felismerte, hogy sok országnak nem lesz pénze méregdrága 5. generációs gépekre.

Mi lenne a zseniális? Eddig a kutyának nem kellett az F-15SE... Az F-15E legacy gépek darabára 100 millió USD táján van. Ennyiből kijön már egy F-35A már most is, ha meg tényleg beindul a sorozatgyártás és megoldódnak a szokásos kezdeti döccenők, akkor még olcsóbb lesz. Ha választani kell F-15SE vagy F-35 között és minden "muszklissága" ellenére az F-35-re szavazok.


Az F-15SE pedig nagyon feladta a leckét a 4++ gépek gyártóinak!

Inkább a Super Hornet. Lehet, hogy nem a legerőteljesen repteljesítményű 4. gen gép, de az avionika és összességében minden terén a legkiegyensúlyozottabb ár/érték arányban. Nem véletlenül imádják az ausztrálok.

Egyben megmentette az F-15-ös gyárát a bezárástól!

A dél-koreai rendelés jó esetben 2-3 év haladékot, ha ad. Vagy annyit sem. A szaúdi 84 darabos rendelés és 70 gép korszerűsítése mellett a dk-i gépek nem jelentős tételek.

Mert valószínűleg még sok olyan tender lesz, ahol az F-35 hiába indul...!!!

Az F-35, ha mától fogva egy tendert akkor sem nyer, akkor is három változatban és legalább 2500 példányban lesz legyártva. Összesen nem készült ennyi F-15 a vadász és csapásmérőket is számítva.

És minél inkább elterjedt lesz az F-35 és más alacsony észlelhetőségű gép, annál inkább az F-35-nek és nem a 4++ gépeknek áll a zászló.