1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

F-X2 tender

Diskurzus a(z) 'Katonai repülőgépek közbeszerzései' témában - Kolombusz által indítva @ 2013. április 20..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A logikádat követve kijelenthetjük, hogy jelenleg a Boeingé a legkorruptabb vezetés az egész világon, lévén közel kétezer darabot adtak el a nem éppen olcsó F-18-asból világszerte. Ha alapul veszem a gondolatmenetedet, akkor a Boeing vezetőinek több kisebb állam többéves költségvetésének megfelelő összeget kellett az évek során elvesztegetniük, hogy ez a darabszám összejöjjön. Emellett a Lockheed Martin sem kispályázhat, ha a borítékok vastagságáról van szó, elvégre ők is elpasszoltak jó pár száz darabot egy olyan gépből, ahol még vége sincs az árlistának.

    Egyébként ti is látjátok, ahogy a lobbit kvázi feltaláló amerikaiakat lekörözte valami töpszli kis ország Skandináviából? :) Ha csak a borítékokon múlt volna a dolog, akkor Brazília F-35-ösöket rendelt volna.

    Ez egy érdekes kérdés, mivel egyrészt a gyártó dönti el, hogy mit indít egy tenderen, másrészt elképzelhető, hogy az "óidőkben" eredetileg nagy gépre pályáztak a brazilok, de ahogy bedőlt a gazdaság, úgy jutottak el odáig, hogy egy kisebb gép jobb döntés lehet, főleg, hogy üzemeltetés terén egy kisebb gép általában mindig gazdaságosabb.

    <b>Igazítsál egy kicsit a stíluson és némiképp több tiszteletet a társalgás többi résztvevőjével szemben.</b>
     
  2. sondor961

    sondor961 New Member

    T. emel!
    A Boeing-et nem fenyegeti a megszűnés veszélye, de a Lódarázs gyártósora nincs biztonságban. Nem véletlenül lobbizik a Boeing a Navy-nél:
    http://htka.hu/2013/12/15/boeing-tovabbi-lodarazs-megrendelesben-bizik-navy-reszerol/
     
  3. sondor961

    sondor961 New Member

    ELNÉZÉST KÉREK MINDENKITŐL, AKIT ESETLEG MEGBÁNTOTTAM VOLNA...!!!
    Talán hiba volt tovább áradoznom 1 szolgálatban még nem lévő típusról...???

    T. GrGLy!
    A Hornetet én nem látom drágának a hasonló méretű "versenytársaihoz" képest. /A Gripen jóval kisebb nála./ Ráadásul hajófedélzeti gépnek tervezték, így talán strapabíró is. /Molni majd kijavít, ha butaságokat írok.../.

    Az F-35 az első megvásárolható lopakodó gép, melyhez nem kell boríték! Aki ilyet akar és van rá pénze /és ha az USA is rábólint/ az megveszi.
    De akinek nincs rá pénze /pl. Brazília/, annak hiába is adnál borítékot....

    Az érdekes kérdés kapcsán viszont már érthető, hogy miért nem a Falcon-nal indultak az amik....
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Tökéletesen így van, csakhogy a Boeing-nek bőségesen vannak más gyártmányai, amik biztosítják a bevételt, így nincs szükségük rá, hogy saját maguk csökkentsék az áraikat (pedig mindenképpen kellene, ha egy egyhajtóműves típussal szemben akarnak versenyben maradni).
    Tudsz ilyen gyártmányokat mondani a SAAB esetében is, amik hosszú távon megrendeléseket biztosítanak a svédeknek?
    Másmilyen kalap van a fejükön, tehát másképp kell köszönniük :)
    Üdv ML
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    http://www.defensenews.com/article/20131218/DEFREG02/312180036/Brazil-Picks-Sweden-s-Gripen-Its-Air-Force
     
  6. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Rendben, akkor úgy veszem, hogy <b>megcáfoltad magadat</b>, ki is fejtem miért:

    Azt állítod, hogy van egy közel 20 éve aktív szolgálatban levő, tulajdonképpen problémamentes üzemeltetésnek örvendő típus, amely elvileg drága, emellé van egy, képességeit eddig csak papíron bizonyított, egy generációval fejlettebb típus is, amit viszont mindenféle háttéralku nélkül megengedhetnek maguknak közép és ex-nagyhatalmak a gazdasági világválság kellős közepén. Ez ugye a Gripen-F-35 páros.

    Vetítsük ezt át a helikopterekre, kiváltképp arra a két típusra, amit előszeretettel emlegetsz: S-70 és NH90. Generációs különbség pipa, jelentős árkülönbözet pipa, "papíron lévő" képességek pipa. Tehát hogy ha az F-35-tel leírt elvedet veszem alapul és illesztem át erre a kontextusra, akkor szerinted az NH90 a generációs különbségből adódóan egy jó helikopter és aki megengedheti magának (és az EU is rábólint), az megveszi.

    Viszont kommentek egész sora bizonyítja, hogy ezt nem így gondolod, tehát akkor most típustól függetlenül melyik a nyerő elmélet?

    Illetve egy megjegyzés a végére:
    Én meg <i>nem látom</i>, hogy igazad lenne. Cáfolj meg, és ne "<i>én úgy látom</i>", "<i>kénytelen voltam általánosságokban írni</i>", "<i>már megszokhattuk</i>", "<i>nem tapasztalok</i>"-féle homályos célozgatásokkal, hanem <b>tényekkel</b>.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ebben a Super Hornet is benne van. A bibi az, hogy a teljes Hornet + Super Hornet flotta kb. 90+ százaléka saját használatra készült. A Gripennél milyen ez az arány?

    Ez nagyon erősen függ attól, hogy milyen harcászati avionikát kap. Pakiknak is anno kináltak fostaliga radarral F-16-ot. Ellenben elvi szinten egy korszerűsített F-5-be is kerülhet AESA radar és lehet rajta AMRAAM, stb.

    A méret főleg a hajtóműre van hatással, de a többi költségre már nem feltétlenül. A Gripen meg semmivel sem tűnik olcsóbbnak a Block 60 és Sufa-t leszámítva, vagy még azokkal szemben is elvrézik. A magyar lízing díja a leghurráoptimistábban is számolva a kib*****ottul drága katgóra, drágább, mint egy "all inclusive" F-15E. Az F-15E-re az USAF 40 ezer USD körül repórát adott meg, de ebben minden benne van, ez a mozgó átlag, tehát a depot level és az updradek is sanszosan benne vannak. Ehhez képest nálunk még a jó Forint árfolyammal számolt Griff is kb. 50 zöldhasúért repked úgy, hogy nem is vettük meg, csak béreljük.

    Hoppá....
     
  8. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    XDDDDDDDDD!

    Tetszik az eredmény.:D Rafale? Drága az biztos, nem is kicsit.
    F-18? Lehet nem rossz gép, de úgy őszintén egy lehallgatás botrány után naná hogy betartanak nekik. Azt kapták amit érdemeltek.
    Gripen? Nem rossz választás, a másik kettőnél tuti hogy jóval olcsóbban fenntartható. A gripen ígyis úgyis bőven elég a környező országok ellen akkor is ha 1 hajtóműve van és nincs benn sok kraft.
    Szerintem mindenki tologatja a nokiás dobozokat minden gyártó, anélkül nem megy. Tényleg nem járt itt pár hete egy brazil tábornok vagy mi? :) Mi képeztük ki nokiából. :D
     
  9. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ebben a Super Hornet is benne van. A bibi az, hogy a teljes Hornet + Super Hornet flotta kb. 90+ százaléka saját használatra készült.</blockquote>

    No és? Az amerikai kormányt talán nem lehet megvesztegetni? (ha már a lobbi őshazájáról beszélünk) :)

    Hoppá, hoppá bizony. Ne USAF-os repórát adjál meg, "házon belül", valamint az amerikai repülőgyárak eltartójaként némiképp jobb alkupozícióban van az amerikai légierő ilyen téren. Mennyiért repteti az RSAF, vagy a ROKAF? Vagy a svédek mennyiért repülik a Gripent? :)

    Egyébiránt egy kis csámcsogni való:
    http://www.stratpost.com/gripen-operational-cost-lowest-of-all-western-fighters-janes
     
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Most már biztos részeg lesz mindenki a SAAB-nál Vízkeresztig...

    http://www.saabgroup.com/en/About-Saab/Newsroom/Press-releases--News/2013---12/Saab-Receives-Steady-State-Support-Order-For-South-African-Gripen/
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    (Ezeket miért nem a nemzetközi gripen topikba írjuk?)
     
  12. marton

    marton Well-Known Member

    Én örülök. Ha már mi is Gripent repüljük, akkor repüljék már többen, az minden üzemeltetőnek jobb. Tapasztalat, érdemesebb fejlesztgetni stb.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Jó évet zárt a Gripen: magyar és cseh szerződéshosszabbítás, dél-afrikai support szerződés, svájci és brazil tendergyőzelem, Thaiföldnek is leszállították az összes gépet.
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    És persze az összefogás a Boeing-gal az amerikai kiképzőgép tenderre.
     
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    És persze a svéd megrendelés: 60 Gripen átépítése E/F változatra.
     
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Én is abban bizok, hogy ha egyre több légierőben jelenik meg a gripen az csak nekünk is jó lehet. Még több tapasztalat a felhasználók részéről, még több szerviz-infó a gépekből a gyártónak, folyamatos gyártás csak árcsökkenést eredményezhet, ill. újabb és újabb technikai és szoftveres "updétek" amikkel csak jobbá tehetik az egészet...
    Csak ezért szurkolok nekik, mert van még kihasználatlan potenciál a gépben (és nem plusz fegyvertartókra gondolok) :)
     
  17. sondor961

    sondor961 New Member

    T. emel!
    Egyetértünk! Mint fentebb leírtam: A Saab-nak 1 lehetősége van: Valahogy el kell adnia a Gripeneket! - A többit meg már régóta sejtjük....

    A Gripen nem versenytársa a Hornetnek, mert két külön kategóriát képviselnek! - Árban is....
     
  18. boki

    boki Well-Known Member

    A gyár São Bernardo do Campo városában lesz felépítve , a tervek szerint 2023-ig fogják legyártani a gépeket......
    http://www.aereo.jor.br/2013/12/19/empresa-sueca-de-cacas-vai-instalar-fabrica-em-sao-bernardo-no-abc/

    A brazol dontéssel, " új erot " kaphat a Sea Gripen koncepcio.....
    http://www.janes.com/article/31778/brazilian-f-x2-deal-gives-fresh-impetus-to-saab-s-sea-gripen-concept
     
  19. sulyid

    sulyid New Member

    Mivel Brazília az egy elég nagy ország így gyanúsan nem állnak meg a beszerzések a mostani gépekkel hanem várható további gépek megrendelése és gyártása is.
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Érdekes elmélet. Nem tudom mekkora lehet az igazságtartalma.
    http://sorkoz.blog.hu/2013/12/20/a_gazdasagi_kemkedes_is_elsulhet_balul
     

Ezen oldal megosztása