1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció)

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Terminator által indítva @ 2019. szeptember 15..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
    tonyo likes this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

     
    tonyo and Nemerson like this.
  4. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    2026 után egy század Gripen-E meg még egy század ebből az FCAS-ból, nem tudnak ennek az új gépnek valami értelmes nevet adni?
    Su 57 is jöhet tőlem nagyon nem bánnám.
     
    tonyo likes this.
  5. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Remélem az Airbust is be fogják állítani mögé. Nem csak szavak szintjén. Ha sikerül normálisan leszervezniük a feladatokat, kooperálni a folyamatokat stb.... akkor 2030-35 re le is tudnának rakni az asztalra egy épkézláb gépet.
     
  6. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ja, az A400 is mekkora siker lett.... az Airbus rohadtul nem alkalmas erre, egyszerűen ők másban jók. Van Dassault meg a többi, akik meg a harci gépekben jók, arra vannak belőve - nem tudom miért lenne egy utasgépre tanult mérnök annyira penge egy katonai fejlesztésben (arról nem is beszélve, hogy ahhoz SC kell...).

    Gripen-E egy nyers pénzkidobás az F-35 piacon létezése óta (BTW az USA ugyanúgy leembargózhatja, mint az F-35-öt, távirányítás baromság meg máshol ki lett tárgyalva), az FCAS meg ha az EF-2000 ütemét viszi, akkor 2050-re lesz belőle használható harci gép. Arra a gépre számítani... legenyhébben fogalmazva is nedves álom, honvédelmi szempontból meg kb. akkora szippantás lenne, mint az osztrák Eurofighter kaland volt... .

    Az egész FCAS akkor lesz komolyan vehető, mikor egy szilárd bázis lesz, lefixált követelményekkel, feladatelosztással, pénzügyi háttérrel, R&D kapacitással. Addig meg csak egy újabb rohadt költségesnek ígérkező, medicorate eszköz várható, ahogy eddig is. HA lesz repülőképes prototípus új hajtóművel és minta elektronikával, 200+ megrendeléssel és még összetartó szövetéssel mögötte - akkor igen, érdemes számítani rá. Addig viszont egyszerűen egy kockázatos luxuscikk, ami csak a gyártóknak éri meg valamennyire, az R&D fenntartása miatt - vásárlóknak sima pénzégetés.

    (Amúgy ha van eszük, figyelik a francia igényeket, és amint felmerül, hogy a szar ladikjukról is tudjon a gép üzemelni, ki kell hajítani őket azonnal vagy menekülni a programból).
     
    fishbed, fip7, Celebra and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása