Focke-Wulf Fw 190

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 520
6 477
113
Több mint 20 000 darabot gyártottak ebből az 1939. június 1-én először repült német vadászgépből.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 520
6 477
113
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
15 001
113
A gorbacsovi nyíltság időszakában (mikor már őszintébben írtak Szergejék is bizonyos dolgokról) a szovjet légierő lapjában részletesen bemutatták és elemezték a "Fóká"-t, és a cikknek sokatmondó címe volt: "Legveszélyesebb ellenségünk"!
Szóval ha nyilván nem is mindenki, de sokan veszélyesebbnek tartották, mint a Me/Bf-109-et.
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
1 976
1 381
113
Csak megjegyzés . A gép megjelenése a német katonai fölény végének jelképe. Ezt sokan elfelejtik.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
9 869
17 654
113
20 000db Baker...
20 000db géppityut nem tudunk legyártani... :(
És mind a 20 000db elfogyott, meg még pár ezer másik vadászgép is, beszarás.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
2 685
4 593
113
Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.

Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.


Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.

http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 837
20 517
113
Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.

Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.


Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.

http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
Azért az is igaz, hogy az F4 BF a legjobb Bf volt a saját korában, ott már egy beért de még kényszerből nem túltolt konstrukció volt, mint pl. a K4 már a végén. Az volt az optimum. Ezzel szemben az Fw ben még rengeteg potenciál volt, el is jutott az A8/F8 stádiumba, majd a Ta152/190D megint egy másik szint lett a végére. Vezethetőbb, nem nyírta ki a zöldfülű pilótákat a fel/leszállás, és volt pod nélkül is brutál tűzerő.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 669
2 747
113
Érdekességként megemlítem, hogy a BMW-801 rendelkezett először mechanikus-hidraulikus szabályzórendszerrel, Kommandogerät néven futott, a FADEC elődje.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and gacsat

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 024
4 881
113
Kis általános/ismeret-terjesztő szösszenet a II. V-h --sokak szerint legjobb-- vadász-gépéről