1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Focke-Wulf Fw 190

Diskurzus a(z) 'Második világháborús vagy azelőtti repülőgépek' témában - weasel007 által indítva @ 2015. május 16..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Több mint 20 000 darabot gyártottak ebből az 1939. június 1-én először repült német vadászgépből.
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. emel

    emel Well-Known Member

    A gorbacsovi nyíltság időszakában (mikor már őszintébben írtak Szergejék is bizonyos dolgokról) a szovjet légierő lapjában részletesen bemutatták és elemezték a "Fóká"-t, és a cikknek sokatmondó címe volt: "Legveszélyesebb ellenségünk"!
    Szóval ha nyilván nem is mindenki, de sokan veszélyesebbnek tartották, mint a Me/Bf-109-et.
     
    rejsz felügyelő, endre and fishbed like this.
  4. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Jaj, becsuklott a futó? Mikor történt? :(
     
  8. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
     
    arbalest likes this.
  9. comandante

    comandante Well-Known Member

    Csak megjegyzés . A gép megjelenése a német katonai fölény végének jelképe. Ezt sokan elfelejtik.
     
  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  12. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  13. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Gyártósori képek.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    20 000db Baker...
    20 000db géppityut nem tudunk legyártani... :(
    És mind a 20 000db elfogyott, meg még pár ezer másik vadászgép is, beszarás.
     
    Kurfürst likes this.
  15. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    20 000db géppityut, bakker, 20 000 pár bakancsot nem tudunk a katonáink lábára adni. :(:mad:
     
  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Van az oldalamon egy német összehasonlító teszt a korai 190A és a Bf 109F között németül, ha valakit érdekel. Érdekes megállapítások vannak benne, nagyon más, mint ami az angoloknál lejött. A korai gyártású BMW motort annyira rövid élettartamú (25 órás üzemidő felújítás előtt!) és megbízhatatlan volt, ezért volt, hogy előszőr Franciaországba mentek és nem a fő frontokra, ahol a sivatag/steppe/tenger felett nem szerettek volna pilótákat elveszíteni motorhibák miatt. 41/42 fordulóján még egyértelműen nem tartották frontképesnek, erre kb. 1943-ig kellett várni az A-5 modell megjelenéséig.

    Alapvetően a BMW 801-est nem tartották jó motornak, mielőbbi leváltását javasolták pl. az új vízhűtéses DB 603-al, de tisztában voltak vele hogy az még a fejlesztése elején tart. A sárkány jóval erősebb és robosztusabb volt a 109-esnél, a kisebb balesetek, hasraszállások nem tették rögtön taccsra, és a sérüléseket is jobban bírta, nehezebb fegyverzetet hordozhatott. Ugyanezen okból viszont azzal számoltak, hogy a későbbi fejlesztések során is csak kisebb végsebesség és gyengébb emelkedőképesség várható, mint a 109-esnél.


    Vergleichsfliegen zwischen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2.
    In der Anlage wird die Stellungsnahme des. Hptm. G o l l o b , KdZ über Vergleichsfliegen zwischwen Bf 109 F 4 und FW 190 A 2 überreicht.

    http://kurfurst.org/Tactical_trials/109F4_Rechlin_vergleich_190A2/109F_Rvergleichsflg_190A2_de.html
     
    fip7, Rotten878, gacsat and 2 others like this.
  17. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Azért az is igaz, hogy az F4 BF a legjobb Bf volt a saját korában, ott már egy beért de még kényszerből nem túltolt konstrukció volt, mint pl. a K4 már a végén. Az volt az optimum. Ezzel szemben az Fw ben még rengeteg potenciál volt, el is jutott az A8/F8 stádiumba, majd a Ta152/190D megint egy másik szint lett a végére. Vezethetőbb, nem nyírta ki a zöldfülű pilótákat a fel/leszállás, és volt pod nélkül is brutál tűzerő.
     
    fip7 and Rotten878 like this.
  18. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Érdekességként megemlítem, hogy a BMW-801 rendelkezett először mechanikus-hidraulikus szabályzórendszerrel, Kommandogerät néven futott, a FADEC elődje.
     
    zsolti and gacsat like this.

Ezen oldal megosztása