General Atomics MQ/RQ-9 Reaper

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 081
3 348
113
Kérlek kifejtenéd bővebben, hogy mi történt ott az F-5 kontra MIG-23 viszonyában pontosan, mert érdekel, de nincs információm róla. Köszi!
Szerencsére már megválaszolták a többiek, mire a fórumig jutottam a a netezésben.
Köszönet nekik!
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113
Italian Reaper UAV crashes in Libya


https://theaviationist.com/2019/11/...shes-in-libya-images-surface-on-social-media/




Eltűnt egy amerikai drónt is Szíria felett. 3 nap alatt 2. Véletlen lenne?

https://theaviationist.com/2019/11/...or-b-in-libya-new-jamming-capability-deployed
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
12 175
18 064
113
Közelharcban megverte a 23-ast, mondjuk ezen nem tudom miért lepődtek meg. Még a 21-es bármelyik verziója is megverte a 23-ast dogfightban, ezért sem váltották le vele teljesen a 21bisz-eket (pontosabban azt már a korai 23-asokkal kb. egy időben rendszeresítették, talán egy-két évvel később)
Az az F5 közelharcban nagyon sokszor okozott ám keserű perceket gyakorlatokon ellenerőként a saját F-14/15/16/18 nak is. Rohadék kis könnyű agilis gépek azok. Csúcs vadásszal megfelelő stratégiát választva persze le lehet energia harcolni, de ha meg tud lepni és elkerüli hogy BVR legyen s dogfight alakul ki, elég veszélyes ellenfél az.
 
  • Tetszik
Reactions: fonak9

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Közelharcban megverte a 23-ast, mondjuk ezen nem tudom miért lepődtek meg. Még a 21-es bármelyik verziója is megverte a 23-ast dogfightban, ezért sem váltották le vele teljesen a 21bisz-eket (pontosabban azt már a korai 23-asokkal kb. egy időben rendszeresítették, talán egy-két évvel később)
Ez egy csúsztatás.
A MiG-21 egyetlen verziója se volt egálban fordulóharcban a MiG-23MLD-vel szemben.
Valamiért idehaza mindenki a MiG-21-orientált katonai repülés szemszögéből emlékszik a MiG-23MF manőverezőképességére, innen aztán extrapolálódott az a fals nézet, hogy:

"...a MiG-21-es bármelyik verziója megverte a 23-ast dogfightban..."

A 23-as melyik verzióját verte meg?
Azért abból is volt jópár és ellentétben a MiG-21-essel, amelyiknél változatlan aerodinamika mellett drámaian nőtt a felszálló tömeg, miközben a tolóerő/tömeg arány csak spec esetben volt 1:1közelében, a 23-asoknál az evolúció során drasztikusan csökkent a tömeg, nőtt a tolóerő, javult a tolóerő karakterisztika, megjelent a 300-600km/h-ra optimalizált 33 fokos szárnyállás, az örvényleválasztó élek a Pitot-cső mentén, az extra farkasfog a belépőélen, az aktív belépőél vezérlés és ráadásképp az R-73-as is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 309
35 561
113
Ez egy csúsztatás.
A MiG-21 egyetlen verziója se volt egálban fordulóharcban a MiG-23MLD-vel szemben.
Valamiért idehaza mindenki a MiG-21-orientált katonai repülés szemszögéből emlékszik a MiG-23MF manőverezőképességére, innen aztán extrapolálódott az a fals nézet, hogy:

"...a MiG-21-es bármelyik verziója megverte a 23-ast dogfightban..."

A 23-as melyik verzióját verte meg?
Azért abból is volt jópár és ellentétben a MiG-21-essel, amelyiknél változatlan aerodinamika mellett drámaian nőtt a felszálló tömeg, miközben a tolóerő/tömeg arány csak spec esetben volt 1:1közelében, a 23-asoknál az evolúció során drasztikusan csökkent a tömeg, nőtt a tolóerő, javult a tolóerő karakterisztika, megjelent a 300-600km/h-ra optimalizált 33 fokos szárnyállás, az örvényleválasztó élek a Pitot-cső mentén, az extra farkasfog a belépőélen, az aktív belépőél vezérlés és ráadásképp az R-73-as is.
Ha úgy vesszük a tied is "csúsztatás" hiszen csak az MLD-ről beszélsz. Ami "sajnos" (?) harcit soha nem látott és egyetlen VSz tagországban sem került rendszeresítésre tudtommal. Ergo VSz szemmel nézve csak az -23ML és -23MF a mérce. A 3. világ meg kapta az -23MSz-t az elején és utána esetleg mást.

A MiG-21F-13-hoz képest a gép üres tömege 4780 kg tájáról a bisz-nél 5460 kg lett. Ez még annyira nem vészes, de fegyverzettel és mindennel a különbség már 1 tonna felett is lehetett. A Bisz esetén ez azt jelenti, hogy csak CSR üzemmódban közelítette a PF teljesítményét a gép tömegét nézve, hogy mit kell gyorsítani, de biztosan nagyobb légellenállás mellett. Én úgy tudom, hogy a PF volt a legjobb ebből a szempontból.

Hiába volt nagyobb tolóereje a 21bisz-nek az PF--hez képest, ha fordulóban nagyobb állásszöggel kell repülni azonos G terheléshez. Az már csak szépségtapasz volt a gépnek, ahogy az F-16C gépeknek az PW-229-es és a GE F110. Attól még az F-16A Block 1 mai napig a király F-16-os. Egyszerűen ultrakönnyű volt és az alap F100-zal is bitang erős volt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Bulgáriában a VSz időkben volt 18 MLD (majd 1991-ben jött még ehhez pluszban 5 darab), de 1 darab ML és 8 darab MLA is (ehhez képest csak 12 MF), míg az NDK-ban 28 darab ML mellé volt 9 darab MF és a cseheknél 17 ML mellé 13 MF.

A magyaroknál, lengyeleknél és a románoknál volt csak és kizárólag MF a 23-asokból.
Nos, én valóban az MLD-re hegyeztem ki a mondókám, hogy látható legyen, az, hogy "23-as", távolról sem csak a magyar MiG-23MF kontra MiG-21bisz "ki fogta a nagyobb halat?" legendakörből ítélhető meg.

És tudod mit? Hagyjuk az MLD-t.
Már az ML is jóval agilisebb volt, mint az MF, hiszen bő 1250kg-al volt annál könnyebb, miközben a tolóerő meg fél tonnával volt nagyobb.
Amíg a MiG-21bisz vs MiG-23MF esetében az utóbbi pilóta igazi rátermettsége kellett ahhoz, hogy ő kerülhessen ki eredményesen, azonban az ML ellenében se a csehszlovák MiG-21MF, se az NDK MiG-21bisz nem rúghatott labdába.
És akkor ez még mindig csak az ML...
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113
WASHINGTON, November 3, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Taipei Economic and Cultural Representative Office in the United States (TECRO) of four (4) Weapons-Ready MQ-9B Remotely Piloted Aircraft and related equipment for an estimated cost of $600 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


TECRO has requested to buy four (4) Weapons-Ready MQ-9B Remotely Piloted Aircraft; two (2) Fixed Ground Control Stations; two (2) Mobile Ground Control Stations; and fourteen (14) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigations Systems (EGI) with Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) (12 installed, 2 spares). Also included are MX-20 Multi-Spectral Targeting Systems and spares; SeaVue Maritime Multi-Role Patrol Radars; SAGE 750 Electronic Surveillance Measures (ESM) Systems; C-Band Line-of-Sight (LOS) Ground Data Terminals; Ku-Band SATCOM GA-ASI Transportable Earth Stations (GATES); AN/DPX-7 IFF Transponders; Honeywell TPE-331-10GD Turboprop Engines; M6000 UHF/VHF Radios; KIV-77 Mode 5 IFF cryptographic appliques; AN/PYQ-10C Simple Key Loaders; secure communications, cryptographic and Identification Friend or Foe (IFF) equipment; initial spare and repair parts; hard points, power, and data connections for weapons integration; support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $600 million.

The principal contractor will be General Atomic Aeronautical System, Inc., San Diego, CA. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.


Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to the recipient.


This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 174
1 522
113
WASHINGTON, November 3, 2020 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Taipei Economic and Cultural Representative Office in the United States (TECRO) of four (4) Weapons-Ready MQ-9B Remotely Piloted Aircraft and related equipment for an estimated cost of $600 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


TECRO has requested to buy four (4) Weapons-Ready MQ-9B Remotely Piloted Aircraft; two (2) Fixed Ground Control Stations; two (2) Mobile Ground Control Stations; and fourteen (14) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigations Systems (EGI) with Selective Availability Anti-Spoofing Module (SAASM) (12 installed, 2 spares). Also included are MX-20 Multi-Spectral Targeting Systems and spares; SeaVue Maritime Multi-Role Patrol Radars; SAGE 750 Electronic Surveillance Measures (ESM) Systems; C-Band Line-of-Sight (LOS) Ground Data Terminals; Ku-Band SATCOM GA-ASI Transportable Earth Stations (GATES); AN/DPX-7 IFF Transponders; Honeywell TPE-331-10GD Turboprop Engines; M6000 UHF/VHF Radios; KIV-77 Mode 5 IFF cryptographic appliques; AN/PYQ-10C Simple Key Loaders; secure communications, cryptographic and Identification Friend or Foe (IFF) equipment; initial spare and repair parts; hard points, power, and data connections for weapons integration; support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The total estimated program cost is $600 million.

The principal contractor will be General Atomic Aeronautical System, Inc., San Diego, CA. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.


Implementation of this proposed sale will not require the assignment of any additional U.S. Government or contractor representatives to the recipient.


This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Beszarás. Már 150 misi egy darab.