F-111 Aardvark (General Dynamics, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Nah, a 10 percentes sorozat 2. részének közepén vagyok és kijelenthetem, hogy ebből lesz összefoglaló.
Viszont ez Patreon extra lesz. Nem kis meló lesz összelapátolni, ami benne van.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 291
17 359
113
DB03cY8XoAAlyMr
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
209
518
93
Múlt héten találkoztam egy amerikai mérnökkel aki az F111 eseknek is az NDTs csapatában dolgozott 20as éveinek elején.
Mesélt pár érdekeset
Légierő állományban voltak, de nem az adott repülő alakulathoz tartoztak.
Mutatott képeket, hogy 80as években angliában volt olyan hetük, amikor 18db 111es, korai 16osok meg rengeteg (more than thirty) f4es várt a vizsgálataikra.
Rengeteg érdekes szösszenetet mesélt, azóta azon gondolkodok hogy az ilyen jellegű (kiszolgálói oldal vagy támogató) szakemberek emlékeit megjelenteti valaki mostanában?
Mutatott nekem 2 amerikai szaklapot ahol pölö a Lockheed közzétesz anyagvizsgálati tanulmányokat, de azok közel sem olyan érdekesek összefüggéseiben mint amit az öreg sztorizott.
 
M

molnibalage

Guest
Múlt héten találkoztam egy amerikai mérnökkel aki az F111 eseknek is az NDTs csapatában dolgozott 20as éveinek elején.
Mesélt pár érdekeset
Légierő állományban voltak, de nem az adott repülő alakulathoz tartoztak.
Mutatott képeket, hogy 80as években angliában volt olyan hetük, amikor 18db 111es, korai 16osok meg rengeteg (more than thirty) f4es várt a vizsgálataikra.
Rengeteg érdekes szösszenetet mesélt, azóta azon gondolkodok hogy az ilyen jellegű (kiszolgálói oldal vagy támogató) szakemberek emlékeit megjelenteti valaki mostanában?
Mutatott nekem 2 amerikai szaklapot ahol pölö a Lockheed közzétesz anyagvizsgálati tanulmányokat, de azok közel sem olyan érdekesek összefüggéseiben mint amit az öreg sztorizott.
Jöjjön, miden mennyiségben, amit mesélt.
 

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
209
518
93
Hát egy délután+este mesélgetett.
Főként az fogott meg hogy a 80as években olyan mennyiségű és minőségű diagnosztikai eszközeik voltak amik a 2000es években csorogtak be az ipari eszköztárakba idehaza.
Mesélte egy érdekes esetet, hogy asszem a német f4eseknek találtak egy időben nagyon érdekes felületi kezdődő repedéseket.
A festés minden alkalommal hibátlan volt de az időszakos UH+PT majdnem minden alkalommal ugyanott mutatott hibát. Aztán egy NATO gyakorlat után (annual squadron test) az angol f111eseken is találtak a szárny felső bekötésein hibát. A phantomoknál ugye alsó szárnyas volt de amikor pár hét múlva m3gtudták hogy 16osokon is hasonló jelenség van akkor odahaza kezdett összeállni a kép hogy valami nem stimmel. Belekerült a srác a vizsgáló csoportba. 2hónapig kutatták az okokat aztán amikor kiderült néztek ki hogy milyen apróságokon mennyi minden múlhat.
A német alakulatnál a kiszolgáló személyzetnek valami külön eszköz volt ami a bakancsra lehetett felrakni hogy ne csússzon a lábuk. Ezen volt egy alumínium csat+pánt ami gyorsan elfáradt, ezért helyben átalakították és savállóra cserélték. Amikor a személyzet a szárnyakon járt megsértették a felületet, volt hogy jó mélyen. A gépekért felelős műszakisok meg észrevették a felületi hibákat a bevonatokon, és korrekt módon dokumentálva kijavították a festés hibáit, eltakarva a kezdődő szerkezeti integritási hibákat.
Szerencsére észrevették ezeket aztán kihirdették az eredményeket valami körlevélben. Utána kapott a srác igazán elismerést mert kiderült hogy alaszkában és asszem a japánoknál is hasonló megoldásokat alkalmaztak illetve azt mondta is hogy legalább 40gépet találtak amin ilyen hibákat találtak.
Utána kaptak valami oklevelet, a srác meg ennek hatására elment az MITre mint metalurgiai szakértő amit nagyrészt a légierő fizetett neki.
Mesélte hogy a tankereknek az ejtőcsöveit majdnem minden 100ik csatlakozás után agyonvizsgálták repedéseket kutatva, a hajtóművek lapát bevonat sérüléseiről meg azok javíthatóságáról meg milyen sérüléseket milyen tipikus okok hoznak létre (porszemcsék, szilárd tárgy ütések, cseppek okozta erózió,stb).
Mutatta hogy milyen egyoldalas buletinek voltak 86ban kiosztva a vizsgálóiknak.
Mért fontos hogy ugyanazt a penetra szert használják mindenhol (nem a pénz miatt).
Lehet hogy nemnide való, de amit mesélt még, hogy a srác 20évig volt AirForce állományban, utána elment 5évig olaj meg erőmű iparba, aztán most meg a saját cégének szakért már 6éve. Nem hitte el nekem hogy azért nem vesznek a magyar fiatal katonák sportkocsikat mert nincs rá pénzük. Sokat mesélt hogy a légierő végig támogatta a műszakaikat, oktatással, lakhatással, meg egy csomó kedvezménnyel mivel az akkori vezetés úgy látta hogy legalább 10év csapatszolgálat után is meg kell tartani a műszaki szakértői csapatot legalább még 10évig.
2 pálinka után mondta hogy volt olyan emlékgyűlésen 18ban californiában ahol több repülőgép állt a betonon mint amennyi pilóta lett volna azokra. Panaszkodik a szakember gárda utánpótlást, nekem azt mondta hogy őket olyan szakik oktatták akik még vietnamban is dolgoztak. Vegyesen képezték őket a navy meg az airforce senior expert csapata.
Az esettanulmányok oktatása nekik heti 8óra volt, ok-okozati összefüggések, stb.
Jó fej volt, nagyon közvetlen, de mondta már ez az utolsó európai útja év végén nyugger lesz.
Asszem valami 516os (?) egységben volt.
Vagy 51es. Az emlékérme ami volt nála (coin) azon volt az alakulatának a címe de basztam lefotózni.....