F-111 Aardvark (General Dynamics, USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
 
M

molnibalage

Guest
TÍZ.
 
M

molnibalage

Guest
A 11. kimaradt és itt a 12. rész is.


 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 178
113

A Mach 2 volt a hivatalos maximum, de a Mach 2.3 is lehetséges volt. Érdekes, hogy bár idehaza az az általános vélekedés, hogy csak az orosz gépekre igaz, hogy "minden gépnek lelke, illetve egyénisége van" - mert ekkora volt a gyártási szórás az egyes példányok között, valójában ugyanez igaz volt az F-111-esekre is. Vagy ezek után gondolom, a többi nyugati gépre is hasonlóan.
Hiába volt ugyanis jóval precízebb a gyártási metódus, a komplettre összeállt gép már rendelkezhetett egyedi eltérésekkel, de főleg azután, hogy üzembe is helyezték. Hiszen nincs két egyforma repülés és két egyforma terhelés sem, így mindegyik sárkány "máshogy görbül".
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle and fishbed
M

molnibalage

Guest

A Mach 2 volt a hivatalos maximum, de a Mach 2.3 is lehetséges volt. Érdekes, hogy bár idehaza az az általános vélekedés, hogy csak az orosz gépekre igaz, hogy "minden gépnek lelke, illetve egyénisége van" - mert ekkora volt a gyártási szórás az egyes példányok között, valójában ugyanez igaz volt az F-111-esekre is. Vagy ezek után gondolom, a többi nyugati gépre is hasonlóan.
Hiába volt ugyanis jóval precízebb a gyártási metódus, a komplettre összeállt gép már rendelkezhetett egyedi eltérésekkel, de főleg azután, hogy üzembe is helyezték. Hiszen nincs két egyforma repülés és két egyforma terhelés sem, így mindegyik sárkány "máshogy görbül".
M2.5-öt is elérték F-111-gyel, a valami múzeumi oldalon volt egy pilóta bejegyzése, amit balga módon nem mentettem le.
Azt mesélte, hogy New Orleans tájáról Floridába gyorsítással együtt volt kb. 20 perc az út és a végén M2,5 táján voltak már.

A Technika és az ember írásomban meg ez van. Jeff Guinn mesélte. Oszt vagy igaz, vagy nem.

A gép tervezése során M2,5 volt az elvárást és ezt is volt a publikált maximális sebessége. Azonban a gép maximális sebessége nem Mach szám által volt korlátozva. 72 fokos szárny nyilazásnál sem volt szárny felett szuperszonikus áramlás. Egy F-111D (tehát még a kisebb tolóerővel bíró változat) egy javítás utáni ellenőrző (FCF) repülésen függesztmények nélkül az M3,0 sebességet, ami során Mexikó légterét is megsértette.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
M

molnibalage

Guest
Lö grand finale.
 
M

molnibalage

Guest
Meghallgatom majd, de nagy elvárásaim már nincsenek...
Végre pozitív csalódás. 50. perc tájáig hallgattam.
Sok helyen csak megerősítette, amit eddig is tudtam, de legalább most már van mire hivatkozni.
Szóval ennek összeefoglalása és kiegészítése sanszosan, amikor eljön az idő, Patreon extra lehet főleg, hogy ez még csak az első rész.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878