F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 160
60 859
113
Furcsa, ez eddig fel sem tűnt. 2000-es években volt olyan megszállott, aki PW hajtóműves F-16-ost rendelte? Pedig GE hajtóműves Block 30 gépük is van, bár az -GE-110 és nem a -129-es változattal van ellátva.
A 2000-es években egyedül Chile rendelt F110GE129-essel szerelt, tehát block 50-es F-16C-t.
Rajtuk kívül az UAE tendelkezik F110GE132-essel szerelt F-16E/F-el.
Mint az párral ezelőtti hozzászólásomban már írtam, a görögöknek F110GE100, F110GE129 és F100PW229-es hajtóművel szerelt, tehát block 30 (1988/89) block 50 (1993/97) és block 52 (2004/2005) flottájuk van.

A 2000-es években az export döntő része PW hajtóműves volt.
F100PW229-essel szerelt, tehát block 52-es a pakisztáni, marokkói, lengyel, iraki, izraeli F-16I Sufa (2003-2004) és a görög (Peace Xenia III és IV beszerzési program 2004-2005) gépei.
 
M

molnibalage

Guest
A 2000-es években egyedül Chile rendelt F110GE129-essel szerelt, tehát block 50-es F-16C-t.
Rajtuk kívül az UAE tendelkezik F110GE132-essel szerelt F-16E/F-el.
Mint az párral ezelőtti hozzászólásomban már írtam, a görögöknek F110GE100, F110GE129 és F100PW229-es hajtóművel szerelt, tehát block 30 (1988/89) block 50 (1993/97) és block 52 (2004/2005) flottájuk van.

A 2000-es években az export döntő része PW hajtóműves volt.
F100PW229-essel szerelt, tehát block 52-es a pakisztáni, marokkói, lengyel, iraki, izraeli F-16I Sufa (2003-2004) és a görög (Peace Xenia III és IV beszerzési program 2004-2005) gépei.
Törökország ?
Ráadásul előtte is csak Block 50 és Block 30-at és 40-et rendeltek.

Peace Onyx IV
F-16CBlock 501407-1001/07-10142011-2012
F-16DBlock 501607-1015/07-10302011-2012
 
M

molnibalage

Guest
U.S. Air Force seriously discusses F-16 order

Ez lenne csak az igazi meglepetés...:eek:
A tipus első példányai már célrepülőgépek, közben még új példányokat rendelnének?
Kezdem azt érezni, hogy a lobbi egy ponton túlmegy már...
A gyártás is vicces lenne, mert több száz F-16V korszerűsítés van és az F-35 gyártósor miatt elköltözött és sokkal kisebb lett a F-16-tal foglalkozó sor. Ha ma rendelne valaki új F-16-ost, akkor a V-k korszerűsítése csúszna vagy akkor mikorra készülne el?

Semmi értelmét nem látom az egésznek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Na jó, de mennyi köze van a most gyártott daraboknak az elsőkhöz?
Az aerodinamikán kívül nem sok, de nem is erre céloztam.
Arra próbáltam utalni hogy egy tipus életgörbéje az USAF on belül eddig kb. úgy nézett ki hogy a tipus kivonás után egy időt eltöltött egy sivatagi tárolóhejen majd célrepülőt csináltak belőle.
Ez most kicsit összecsúszni látszik. Az első példányok már célrepülőgépek és - ezek szerint -felmerült új példányok vásárlása.

Eddig csak az F4 esetében volt arra példa hogy az USAF nál már célrepülő volt miközben még külföldi légierők vidáman repülték
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 328
24 538
113
Az első felszállás, majdnem összekócolódott. :(


 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 876
73 252
113
M

molnibalage

Guest
A Block 50+ és 60 gépeknél, ahol CFT van integrált ECM miatt a CL HP is szabad, azoknál a legbelső függesztőkön realitás a csapásmérő fegyverzet, ami intelligens?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 160
60 859
113
A Block 50+ és 60 gépeknél, ahol CFT van integrált ECM miatt a CL HP is szabad, azoknál a legbelső függesztőkön realitás a csapásmérő fegyverzet, ami intelligens?

71890554f64c3d8ba7e525d4a755274e1aedf177.jpg