F-16 Fighting Falcon (General Dynamics/Lockheed Martin)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
WASHINGTON, June 24, 2021 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the Philippines of F-16 Block 70/72 Aircraft and related equipment for an estimated cost of $2.43 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the Philippines has requested to buy ten (10) F-16C Block 70/72 aircraft; two (2) F-16D Block 70/72 aircraft;
fifteen (15) F100-PW-229EEP engines or F110-GE-129D engines;

fifteen (15) Improved Programmable Display Generators (iPDG);
fifteen (15) AN/APG-83 Advanced Electronically Scanned Array (AESA) Scalable Agile Beam Radars (SABR);
fifteen (15) Modular Mission Computers 7000AH; fifteen (15) LN-260 Embedded GPS/INS (EGI) with SAASM and PPS;

twenty-four (24) Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) AIM-120C-7/C-8 or equivalent; one (1) AIM-120 Guidance Section;
forty-eight (48) LAU-129 missile launchers;
three (3) KMU-572 Laser Joint Direct Attack Munition (LJDAM) tail kits; six (6) Mk-82 500lb bombs; six (6) Mk-82 500lb Inert training bombs; six (6) FMU-152 or FMU-139 fuzes;
six (6) Sniper Advanced Targeting Pods (ATP) or Litening ATP;
fifteen (15) Multifunctional Information Display System Joint Tactical Radio System (MIDS-JTRS) aircraft terminals, and;
fifteen (15) M61A1 Vulcan Anti-Aircraft 20mm guns.

Also included are AN/ARC-238 radios; Advanced Identification Friend or Foe with Combined Interrogator Transponder and Mode 5;
Joint Helmet Mounted Cueing Systems II (JHMCS II) or Scorpion Hybrid Optical-based Inertial Tacker (HObIT);
Integrated Electronic Warfare Suite; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems (CMDS); Joint Mission Planning Systems (JMPS) or equivalent;

AIM-120 CATM; LAU-118 launchers with Advanced Launcher Interface Computer (ALIC); LAU-117 missile launchers; DSU-38 Precision Laser Guided Sensor for LJDAM; Harpoon interface adapter kits; PGU-28 High Explosive Incendiary (HEI) ammunition; PGU-27 ammunition training rounds (non HEI); Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); ARD-446 impulse cartridges; ARD-863 impulse cartridges; BBU-36/B impulse cartridges; BBU-35/B impulse cartridges; MK-124 smoke flares; MJU-7/B Flare Cartridge L463; BRU‐61 Bomb Racks; BRU‐57 bomb racks; MAU‐12 bomb racks and TER‐9A triple ejection racks;

weapons support, test equipment, and missile containers; chaff and flare; Night Vision Devices (NVD) and support equipment and spares; secure communications; cryptographic equipment; aircraft and personnel support and test equipment; integration and test; weapons, ammunition, pylons, launcher adaptors, weapons interfaces, fuel tanks, and attached hardware; travel pods, precision measurement equipment laboratory, calibration, and simulators; spare and repair parts, repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified / unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $2.43 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a strategic partner that continues to be an important force for political stability, peace, and economic progress in South East Asia.

The proposed sale will improve the Philippines’ capability to meet current and future threats by enabling the Philippines to deploy fighter aircraft with precision munitions in support of counterterrorism operations in the southern Philippines, increasing effectiveness and minimizing collateral damage. The Philippines is committed to modernizing its military forces and will have no difficulty absorbing this aircraft and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed-Martin, Greenville, SC. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of U.S. Government and contractor representatives (fewer than 20) to the Philippines to provide technical support for maintenance operations and to conduct flight and maintenance training.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Hogy a többi fegyvert miért kell külön engedélybe írni, azt nem tudom, de...


WASHINGTON, June 24, 2021 -
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the Philippines of AIM-9X Sidewinder Block II Tactical Missiles and related equipment for an estimated cost of $42.4 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the Philippines has requested to buy twenty-four (24) AIM-9X Sidewinder Block II tactical missiles; twenty-four (24) AIM-9X Block II Captive Air Training Missiles (CATMs); six (6) Tactical Guidance Units; and ten (10) Captive Air Training Missile (CATM) Guidance Units. Also included are containers, support and test equipment, spare and repair parts, personnel training and training equipment, publications and technical data, software delivery and support, U.S. Government and contractor technical assistance and other related support; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $42.4 million.

The prime contractor will be Raytheon Missile Systems Company, Tucson, AZ. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require travel of U.S. Government or contractor representatives to the Philippines on a temporary basis for program technical support and management oversight.


----

WASHINGTON, June 24, 2021
The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the Philippines of AGM-84L-1 Harpoon Air Launched Block II Missiles and related equipment for an estimated cost of $120 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of the Philippines has requested to buy twelve (12) AGM-84L-1 Harpoon Block II air launched missiles; and two (2) ATM-84L-1 Harpoon Block II Exercise missiles. Also included are containers; spare and repair parts; support and test equipment; publications and technical documentation; personnel training and training equipment; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistical support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $120 million.

The prime contractor will be The Boeing Company, St. Louis, MO. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require travel of U.S. Government or contractor representatives to the Philippines on a temporary basis for program technical support and management oversight.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
WASHINGTON, June 24, 2021 -

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of the Philippines of F-16 Block 70/72 Aircraft and related equipment for an estimated cost of $2.43 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of the Philippines has requested to buy ten (10) F-16C Block 70/72 aircraft; two (2) F-16D Block 70/72 aircraft;

fifteen (15) F100-PW-229EEP engines or F110-GE-129D engines;

fifteen (15) Improved Programmable Display Generators (iPDG);
fifteen (15) AN/APG-83 Advanced Electronically Scanned Array (AESA) Scalable Agile Beam Radars (SABR);
fifteen (15) Modular Mission Computers 7000AH; fifteen (15) LN-260 Embedded GPS/INS (EGI) with SAASM and PPS;

twenty-four (24) Advanced Medium Range Air-to-Air Missiles (AMRAAM) AIM-120C-7/C-8 or equivalent; one (1) AIM-120 Guidance Section;
forty-eight (48) LAU-129 missile launchers;
three (3) KMU-572 Laser Joint Direct Attack Munition (LJDAM) tail kits; six (6) Mk-82 500lb bombs; six (6) Mk-82 500lb Inert training bombs; six (6) FMU-152 or FMU-139 fuzes;
six (6) Sniper Advanced Targeting Pods (ATP) or Litening ATP;
fifteen (15) Multifunctional Information Display System Joint Tactical Radio System (MIDS-JTRS) aircraft terminals, and;
fifteen (15) M61A1 Vulcan Anti-Aircraft 20mm guns.

Also included are AN/ARC-238 radios; Advanced Identification Friend or Foe with Combined Interrogator Transponder and Mode 5;
Joint Helmet Mounted Cueing Systems II (JHMCS II) or Scorpion Hybrid Optical-based Inertial Tacker (HObIT);
Integrated Electronic Warfare Suite; Electronic Combat International Security Assistance Program (ECISAP) support; AN/ALE-47 Countermeasure Dispenser Systems (CMDS); Joint Mission Planning Systems (JMPS) or equivalent;

AIM-120 CATM; LAU-118 launchers with Advanced Launcher Interface Computer (ALIC); LAU-117 missile launchers; DSU-38 Precision Laser Guided Sensor for LJDAM; Harpoon interface adapter kits; PGU-28 High Explosive Incendiary (HEI) ammunition; PGU-27 ammunition training rounds (non HEI); Cartridge Actuated Devices/Propellant Actuated Devices (CAD/PAD); ARD-446 impulse cartridges; ARD-863 impulse cartridges; BBU-36/B impulse cartridges; BBU-35/B impulse cartridges; MK-124 smoke flares; MJU-7/B Flare Cartridge L463; BRU‐61 Bomb Racks; BRU‐57 bomb racks; MAU‐12 bomb racks and TER‐9A triple ejection racks;

weapons support, test equipment, and missile containers; chaff and flare; Night Vision Devices (NVD) and support equipment and spares; secure communications; cryptographic equipment; aircraft and personnel support and test equipment; integration and test; weapons, ammunition, pylons, launcher adaptors, weapons interfaces, fuel tanks, and attached hardware; travel pods, precision measurement equipment laboratory, calibration, and simulators; spare and repair parts, repair and return services; maps, publications, and technical documentation; studies and surveys; classified / unclassified software and software support; personnel training and training equipment; facilities and facility management, design and/or construction services; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistics support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $2.43 billion.

This proposed sale will support the foreign policy and national security of the United States by helping to improve the security of a strategic partner that continues to be an important force for political stability, peace, and economic progress in South East Asia.

The proposed sale will improve the Philippines’ capability to meet current and future threats by enabling the Philippines to deploy fighter aircraft with precision munitions in support of counterterrorism operations in the southern Philippines, increasing effectiveness and minimizing collateral damage. The Philippines is committed to modernizing its military forces and will have no difficulty absorbing this aircraft and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The principal contractor will be Lockheed-Martin, Greenville, SC. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of U.S. Government and contractor representatives (fewer than 20) to the Philippines to provide technical support for maintenance operations and to conduct flight and maintenance training.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
Azt hiszem Duterte-nek rendesen lekonyol majd, ha meglátja ezt az árcédulát. :D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
Azt hiszem Duterte-nek rendesen lekonyol majd, ha meglátja ezt az árcédulát. :D
Az mind semmi, de elég meglepő tartalma van ennek a csomagnak.
12db!!!! Gép? Minimál fegyverzet, ugyanakkor eszméletlen darabár, de meglepően bő tartalék alkatrész készlet. Nekem ez úgy tűnik, mintha attól félnének, hogy fordul a széljárás, és minimum egy amerikai elnökválasztási ciklust ki akarnának húzni ezzel a készlettel.
De ez a 200+-os darabár azonnal megindokolja, a Rafale hirtelen népszerűségét.
Felsejlik nekem közben @molnibalage korábbi megjegyzése a túl drága Gripen E-ről. Holott egyetlen nyilvános infó egyedül a brazil üzletről van, akik teljes techtransfert kaptak, gyárral, export lehetőséggel, toronyórával, lánccal! :cool:

Hja és kezd olcsó lenni az F-35 is. Na nem abszolút értelemben, hanem az ilyen F-16-os árakat látva...:)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
  • Tetszik
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest
204816063_773977113296401_5288868679141421067_n.jpg


207742002_773977166629729_21832413162993560_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Az mind semmi, de elég meglepő tartalma van ennek a csomagnak.
12db!!!! Gép? Minimál fegyverzet, ugyanakkor eszméletlen darabár, de meglepően bő tartalék alkatrész készlet. Nekem ez úgy tűnik, mintha attól félnének, hogy fordul a széljárás, és minimum egy amerikai elnökválasztási ciklust ki akarnának húzni ezzel a készlettel.
De ez a 200+-os darabár azonnal megindokolja, a Rafale hirtelen népszerűségét.
Felsejlik nekem közben @molnibalage korábbi megjegyzése a túl drága Gripen E-ről. Holott egyetlen nyilvános infó egyedül a brazil üzletről van, akik teljes techtransfert kaptak, gyárral, export lehetőséggel, toronyórával, lánccal! :cool:

Hja és kezd olcsó lenni az F-35 is. Na nem abszolút értelemben, hanem az ilyen F-16-os árakat látva...:)
Hát még ha bő alkatrészmennyiség lenne hozzá véve, de ha a 15 hajtómű, 15 radar stb.-re gondolsz, akkor azokból csak 3-3 lesz tartalékalkatrész, a többit beépítik a sárkányokba! :) Úgy meg már nem olyan sok 12 gépre.

Csak az amcsik valamiért így tételesen szétbontva szokták megadni. Lehet többnek tűnjön, könnyebben le lehessen nyomni a politikusok torkán. :D Amiket az utóbbi időben láttam... a bolgárok üzleténél is szétbontva volt, meg az ausztrál Apacs ajánlatnál is, mondjuk ezeknél legalább utána írták, hogy ebből és ebből ennyi a tartalék. Már ha jól emlékszem...

Itt még a fáradságot se vették. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
Hát még ha bő alkatrészmennyiség lenne hozzá véve, de ha a 15 hajtómű, 15 radar stb.-re gondolsz, akkor azokból csak 3-3 lesz tartalékalkatrész, a többit beépítik a sárkányokba! :) Úgy meg már nem olyan sok 12 gépre.

Csak az amcsik valamiért így tételesen szétbontva szokták megadni. Lehet többnek tűnjön, könnyebben le lehessen nyomni a politikusok torkán. :D Amiket az utóbbi időben láttam... a bolgárok üzleténél is szétbontva volt, meg az ausztrál Apacs ajánlatnál is, mondjuk ezeknél legalább utána írták, hogy ebből és ebből ennyi a tartalék. Már ha jól emlékszem...

Itt még a fáradságot se vették. :)
Ezzel én tisztában vagyok, de általában ilyen mennyiségekre +1-et számolnak mindenből.
Oman pl. 18 gépre kért +2 hajtóművet, és az arabok általában sokat rendelnek.
A szlovákok 14 gépre kértek 16 hajtóművet.
A belgák pl. 34 F-35-ös gépre kértek 4 spare-t.
A lengyelek spúr módon a 32 F-35-ösre összesen +1 hajtóművet számoltak.
 

ladagrant

Well-Known Member
2019. január 30.
2 404
4 424
113
Belga F16-os Hollandiaban elkapott egy technikai epuletet. 2 serult, pilota katapultalt.

 
  • Hűha
  • Szomorú
Reactions: Wilson and formosa1

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Ezzel én tisztában vagyok, de általában ilyen mennyiségekre +1-et számolnak mindenből.
Oman pl. 18 gépre kért +2 hajtóművet, és az arabok általában sokat rendelnek.
A szlovákok 14 gépre kértek 16 hajtóművet.
A belgák pl. 34 F-35-ös gépre kértek 4 spare-t.
A lengyelek spúr módon a 32 F-35-ösre összesen +1 hajtóművet számoltak.
Szvsz ők bőven kimerítik a speciális eset kategóriát. :) Duterte mandátuma 22-ig szól, utána kitudja mi lesz, mennyire lesz politikai akarat az üzemeltetés finanszírozására, meg úgy alle cuzamme Duterte által megkezdett modernizáció/fegyverkezés folytatására. Valószínűleg semennyire sem.
Szerintem emiatt próbáltak minél több alkatrészt kérni az árajánlatba. Ha lesz is tényleges szerződéskötés, meglátjuk mi marad ebből végül.
És pont ez a bizonytalanság miatt nem is olyan sok ez a 3-3 készlet mindenből egy olyan országnak, mint ők. Mert ha nincs pénz és komolyabb javításra van szükség, inkább félretolják majd a hangárban a hibás alkatrészt, ahelyett, hogy mondjuk visszaküldenék az USAba, aztán jön a kannibalizálás, ha kifogytak a tartalékból. (valljuk be nálunk is ez történt volna, ha nincs a Gripen-szerződés, illetve ez is történt a migekkel... egy Bulgáriával megint, a jó isten se tudja mi lesz :D )

A lengyelek rengeteget panaszkodtak amiatt, mert iszonyú drágán kapták a 10(?) évnyi supportot a 16-os vásárlásakor a csomagban, illetve egy csomó olyan dologért fizettek, amire szükségük se lett volna, vagy saját maguk is el tudták volna végezni és sokkal jobban jártak volna, ha külön szerződést kötnek a supportra később. 2017-ben kötöttek egy follow-on supportot ~200 millióért, feltételezem újabb 5-10 évre.

Valószínűleg emiatt minimális alkatrészt, vagy rövidebb távú supportot rendeltek a Lighting mellé, majd egy kiegészítő, vagy "follow-on support" üzletet kötnek kicsit később, mire összejön egy kis üzemeltetési tapasztalat és lehet tervezgetni, számolni. Ugye 6,5 milliárdról tornászták le 4,6-ra a vételárat úgy, hogy a gépek száma változatlan maradt.
Mindenkinél hasonlóan mehet a sakkozás, már ha okosak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
A lengyelek rengeteget panaszkodtak amiatt, mert iszonyú drágán kapták a 10(?) évnyi supportot a 16-os vásárlásakor a csomagban, illetve egy csomó olyan dologért fizettek, amire szükségük se lett volna, vagy saját maguk is el tudták volna végezni és sokkal jobban jártak volna, ha külön szerződést kötnek a supportra később. 2017-ben kötöttek egy follow-on supportot ~200 millióért, feltételezem újabb 5-10 évre.
A lengyel F-16-osoknál nem ez volt a fő probléma. Náluk a gond a teljes légierő aránytalanságaival volt a gond.
Ugyanis ők eltervezték a vegyes flottát (párhuzamos üzemeltetés, és terhelés), csakhogy a Mig-29-esek karbantartási, és nagyjavítási gondja teljes típuszárlatot hozott, ami miatt minden feladatot az F-16-osokkal kellett ellátni. Mind a teljes légtérük biztosítását, mind a rendszeres balti légtérrendészetet.
Ezt a túlzott igénybevételt viszont nem fedte le a korábban megkötött szerződésük. Még úgy sem tudták az elvárható rendelkezésre állást biztosítani, hogy vettek 2 korábban letárolt gépet is donornak. A Mig-ek visszaindítása életbevágó volt, még úgy is, hogy szerintem azokban rutinszerűen kockáztatják a pilótáik életét. És ahelyett, hogy F-35-öt rendeltek, először - vagy azzal egyidőben - az F-16-osok számát kellett volna megemelni, minimum 1 századdal.

Valószínűleg emiatt minimális alkatrészt, vagy rövidebb távú supportot rendeltek a Lighting mellé, majd egy kiegészítő, vagy "follow-on support" üzletet kötnek kicsit később, mire összejön egy kis üzemeltetési tapasztalat és lehet tervezgetni, számolni. Ugye 6,5 milliárdról tornászták le 4,6-ra a vételárat úgy, hogy a gépek száma változatlan maradt.
Mindenkinél hasonlóan mehet a sakkozás, már ha okosak.
A fentebb említett fillérre kiszámolt védelmi költségvetés miatt volt szükség erre a csupasz beszerzésre. Politikailag egyszerűen képtelenség tovább emelni a lengyel védelmi kiadásokat. Itt elsősorban a GDP arányos emelésre gondolok.
Náluk is arra megy az okoskodás, hogy a GDP emelkedésével nominálisan fog emelkedni a védelmi költségvetés, és majd '24 után fognak bővebb support szerződést kötni. Egyrészt - gondolom - azt remélik, hogy addigra esetleg kedvezőbb lesz az alkatrész ellátottság, Amivel meg várhatóan kedvezőbb fajlagos költségek fognak kijönni. Ugyanakkor ezzel belelavírozzák magukat egy olyan helyzetbe, amikor nekik már sok mozgásterük nem lesz az alkudozásban.
Ott lesznek a csilli-villi csúcsgépek, és nem fognak tudni repülni, egy új support szerződés nélkül. Gondolom, azt nyilvánvaló, hogy a Lockheed ebben a helyzetben nem a joviális amerikai nagybácsit fogja játszani.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 351
46 156
113
Ez (igazából két további századdal számoltak) konkrétan meg is volt náluk fogalmazva a szakmai oldal részéről. De végül nem lett belőle semmi.
Lesz! Csak per pillanat megint kiköltekeztek. Meg egyelőre (1-2 évig) még repülnek a Mig-ek. Ezen felül mostanában esedékes (nem emlékszem, hogy lett volna bejelentés) az új szerviz szerződés. Aminél nagyon fogadkoztak, hogy egy sokkal rugalmasabb (több otthon tárolt szervizalkatrészt tartalmazó), illetve intenzívebb használatot feltételező szerződésre törekednek.