1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Falcon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. torsen

    torsen Well-Known Member

  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    AIM Norway and Lockheed Martin to jointly establish the world’s first Lockheed Martin-licensed F-16 ‘Falcon Depot’ center for the Royal Norwegian Air Force (RNoAF) and other regional F-16 customers. The facility will be located in Kjeller, Norway, at an existing maintenance, repair and overhaul (MRO) facility used by the RNoAF..


    Ennek így mi értelme van még arra a kb. 5 évre, amíg a nyugat-európai országok kivonják az F-16-osokat?
    Vagy Kelet-Európához ez volt a legközelebbi megbízható hely, ahol elég F-16 üzemeltetési tapasztalat is van? (nyilván további kelet-európai eladásokra is számítana még.)
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    ????

    • A lengyel F-16-osok nincsenek 20 évesek sem. Elég sokáig repülnek még.
    • A legutolsó görög F-16-os is alig 10+ éves.
    • Több száz F-16V korszerűsítés van berendelve, azok a gépek is tovább lesznek éltetve.
    A gyártási ütem éves bontásban. 200 után is több, mint 500 db F-16-os gyártottak le. Lehet, hogy ezen gépeken is fognak majd itt dolgozni talán.
    http://www.f-16.net/fleet-reports_article12.html

    Ez meg, hogy hol.
    http://www.f-16.net/fleet-reports_article18.html

    Az aktív gépek száma. Ok, ebből nagyon sok USAF...
    http://www.f-16.net/fleet-reports_article9.html
     
    Terminator likes this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Epp erre vonatkozott a kerdesem...
    Miert nem olyan orszagba vittek a kozpontot, ahol 10-20 ev mulva is lesz F-16os.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Románia, Lengyelország, Szlovákia, Görögország? Egyik se egy milliárdosoktól hemzsegő ország, talán egyiknél sincs elég pénz ilyen komoly beruházásra. A norvégoknak meg eléggé ki van tömve a zsebük ...
     
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    formosa1 and molnibalage like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    [​IMG]

    Egy holland F-16 gépágyús lövészeten valahogy saját magának összehozta ezt. Sajnos csak a képet linkelték ahol találtam, lövésem sincs, hogy hogyan sikerült ezt megcsinálni.
     
    fishbed and fip7 like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mint a Ka-52-es.
     
    fip7 and arcas like this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem emlékszem a történetre.
     
  11. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
     
    arcas likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A hogyan és a miért érdekelne. Mert a Ka-52-nél ki lehet téríteni a gépágyú csövet nagyon kicsit a gép felé is. Az F-16-oson meg fix...
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Vagy a cső lengett be, vagy a lövedék volt gyártási hibás és a torkolat után szétesett, vagy a csőmozgató hidraulika és/vagy mechanika romlott el.

    Az F-16-osnál lehet, hogy az ágyú rögzítésével történt valami.
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    "Willy, nowadays fire fighting crews train on rather convincing looking purpose built full scale replicas such as this "F-16" at Woensdrecht AFB (Nl.) where Belgian AF crews also train. All types of fire can be ignited from a central control tower. Very hot and realistic..."
     
    vilmoci likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to Bahrain of various weapons to support its F-16 Block 70/F-16V aircraft fleet for an estimated cost of $750 million.

    The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

    The Government of Bahrain has requested to buy thirty-two (32) AIM-120C-7 AMRAAM missiles; one (1) AIM-120C-7 AMRAAM guidance section; thirty-two (32) AIM-9X missiles; twenty (20) AGM-84 Block II Harpoon missiles; two (2) ATM-84L-1 Block II Harpoon missiles; forty (40) AGM-154 Joint Standoff Weapon (JSOW) All-Up-Rounds; fifty (50) AGM-88B High-Speed Anti-Radiation Missiles (HARM); four (4) AGM-88 HARM training missiles; one hundred (100) GBU-39 250 lb Small Diameter Bomb (SDB-1) All-Up-Rounds; four hundred (400) MAU-209 C/B Computer Control Groups (GBU-10, -12); eighty (80) MAU-210 Enhanced Computer Control Groups (GBU-49, -50); three hundred forty (340) MXU-650 Air Foil Group (GBU-12, -49); one hundred forty (140) MXU-651 Air Foil Groups (GBU-10, -50); seventy (70) KMU-557 GBU-31 tail kits (GBU-31 JDAM, GBU-56 JDAM); one hundred twenty (120) KMU-572 tail kits (GBU-38, -54); one hundred (100) DSU-38 proximity sensors (GBU-54); four hundred sixty-two (462) MK-82 or BLU-111 500 lb Bomb Bodies (Supporting GBU-12, GBU-38, GBU-49, GBU-54); two hundred ten (210) BLU-109/BLU-117 or MK-84 2000 lb Bomb Bodies; (Supporting GBU-10, GBU-31, GBU-50, GBU-56); ten (10) practice BLU-109/BLU-117; six hundred seventy (670) FMU-152 fuses (supporting GBU-10, -12, -31, -38; -49, -50, -54, & -56). Also included are LAU-118 launchers; BRU-61 racks; general purpose Air Foil Groups; tactical training rounds; combat arms training and Maintenance Assets; nose support cups; Swivel/Link attachments; DSU-38/40/42 proximity sensors; Repair and Return services; studies and surveys; weapons system support and test equipment; publications and technical documentation; Alternate Mission Equipment (AME); mission system spares and munitions spare parts; software maintenance and support; missile support and test equipment; common munitions bit/reprogramming equipment; missile and munitions containers; personnel training and training equipment; site surveys; U.S. Government/Contractor technical, engineering, and logistical support; and other related elements of logistics and program support. The estimated cost is $750 million.
     
  19. migfun

    migfun Well-Known Member

    Basszus, rajtunk kívül senki nem tudja, hogy a katonai beszerzések adatait titkosan kell kezelni, mert a gaz ellen megtudja, mire számíthat? :cool: :hadonaszos:
     
    fip7, fishbed, Celebra and 1 other person like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tavalyi hír:

    Az első modernizált tajvani F-16V. Ez egy régi (és igen könnyű) F-16A sárkány, a V program szerint ráadásul nem is fog számottevően növekedni a tömege. Bár megkapta a C-k erősebb, robosztusabb futóművét is.
    A képeken még a saját F100PW220-as hajtóműveivel látjuk a berepülést, de elméletben ezeket a jóval nehezebb block 52-es C gépekhez kifejlesztett, jóval erősebb és sokkal "agresszívebb" (sokkal gyorsabban reagáló) F-100PW229-esekkel fogják kiváltani.


    [​IMG]

    További képek:

    https://bmpd.livejournal.com/3320898.html
     

Ezen oldal megosztása