1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Falcon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ez a kabinbelső ez már melyik változatra jellemző?(mármint az érintőkép)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    F-16V tudtommal.
     
  3. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    molnibalage likes this.
  4. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Szerintem működés közben nem zavaró ez. Az órámon is hasonló bevonat van duplán, és ha olyan szögből nézel rá azt hiszed üveg sincs benne (persze tudod, hogy van :) )
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Amíg az USAF repetoárjában az F-15C volt a domináns gép, az F-16-osok bemutatórepülései is elég unalmasak voltak. A nagy zajon és a régivágású áthúzásokon kívül nem volt semmi érdekfeszítő a repüléseikben.
    Aztán jött a Raptor, majd ment előbb az F-15C, végül az E is, maradt az F-16C Pacific és a West Coast Demo csapatok, de a program néhány, látványos megtépésen kívül nem sokban fejlődött.
    De mióta van főállású F-35A demo is, muszáj volt valami komolyabbat is felmutatni az amúgy igencsak erőteljes típussal:



    Látható, hogy most már nem sporólnak a g-erőkkel, azon is csodálkozom, hogy ebből végül élve szálltak ki, de tény, hogy ennek az új stílusnak lett áldozata idén a RIAT-on is az egyik Spangdahlem-i 16-os vezérsíkja is.
     
    Python, Rotten878, emel and 2 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem USAF-es gép repült ehhez közeli demót már, legalábbis a hollandok és belgák is. Bár itt tényleg nagyon sok volt a magas G tartomány, illetve azok végén az orsók és még abból manőver indítás. Ez inkább USAF mércével szokatlan. Az is igen feltűnő, hogy kis sebességen meg sem próbáltak vele semmit mutatni. Esélytelen a F-35A-val szemben azon a téren.
     
    fedett_mókus likes this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Hát ez gyönyörű, kemény bemutató volt, 2,9-től szuperjól nézett ki a több ponton a helyi hangsebességen kialakult kis páracsomó/gyűrű a gép körül!! Le a sisakkal a pilóta előtt!! :):D
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem nagyon tudok olyanról, hogy valaha, valaki kis sebességű elemeket repült volna 16-ossal.
    Valahogy nem szokás.
    A legendás néhai Neil Anderson, az egykori General Dynamics főpilótájának legelső, az YF-16-ossal bemutatott Le Bourget-i demója óta a Falcon szinte mindig, mindent dinamikusan, hatalmas túlterhelésekkel csinál.
    A világ különféle F-16-os demópilótái sose szokták a gépük orrát a MiG-29-esek, F/A-18-asok, vagy Szu-27-esek 350-400km/h alatti világába elhúzni.

    Az általam linkelt videóban talán az az érdekes, hogy egyrészt USAF-mércével szokatlanul, már-már "hollandosan-belgásan" sűrű, másrészt nyoma sincs a szokásos biztonsági játéknak, amit csak zajjal kompenzálnak.
    A pilóta igen magabiztosan gyorsít földközelben olyan sebességekre, amiből korábban lekapták a gázt, most meg teljes utánégetéssel megtépik a vasat.
    Iszonyatosan nagy tempójú, ultraszűk fordulók, amcsiktól szokatlan dobott figurák, manőverkombinációk.

    Amúgy az is látszik, hogy földközelben a GE F110-es ezen szériája ezeken a 700-800 km/h-s sebességeken már borzasztóan erős.
    Csak érzékeltetésképp, itt már olyan 15-16 tonna tolóerő dolgozik, vagyis a MiG-29-es két hajtóművének együttes fékpadi ereje.
    Tempóvesztés nélkül mennek a nagy energiaigényű manőverek.
     
    Python, alfa74 and fishbed like this.
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Lengyel F-16C Block 52+ AN/AAQ-33 «Sniper».célzókonténerrel

    [​IMG]
     
    bolneroll, arcas, vilmoci and 6 others like this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    UAE F-16E block 60 Desert Falcon alkonyati bemutató repülés a Dubai Air Show-n.
    Máshol amúgy nemigen felbukkanó variáns számomra különös, pulzáló utánégetője nekem eddig nem is tűnt fel. Azt eddig is tudtam, hogy az F110GE132-es utánégetője más, mint a korábbi modelleké, de ez nem ok erre a vibrálásra.

     
  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Na jó, kicsit szerelmes lettem. Félelmetesen dögös ez a fekete festés, plusz piros feliratozás és felségjelzés! :D :hadonaszos:

    [​IMG]
     
    Python, Rotten878, Pocok75 and 2 others like this.
  12. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    MiG-38?? :D:D:Do_O
     
    fip7 and borisz like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Még MDF nélküli kabin és friss felvétel. Ez kinek a gépe lehet és mire? Mert az F-16N az egy Block 30 modifikáció, ami már két MFD-s.
     
  14. Daniel

    Daniel New Member

    Valószínűleg egy USAF által "kiselejtezett" gép amiből lett egy US Navy gyakorló gép :)
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, de milyen változat? A Block 15-nek volt ilyen kabinja és ennél újabb gépek is vannak az AMARG-ban, pl. az ADF-ek. Ez az lenne? Mert OCU konfigra húzták azokat, de azok meg már MFD-sek.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  18. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    F-16 "taxi" :
     
    fishbed likes this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kis jelzés odalentre.
     
    arcas, emel, svajcibeka and 5 others like this.
  20. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    @molnibalage
    A műszerfal alapján nem tudom megkülönböztetni, de ha azt mondod ez Block 15-ös, akkor ez a Pakisztán számára gyártott 28 darab F-16A/B Block 15 egyike, amiket nem szállítottat le az USA, miután embargó alá vonták Pakisztánt 1990 körül. Majd ezek a kilencvenes években letárolva álltak a sivatagban, amíg úgy nem döntöttek, az ezredforduló után, hogy kiosztják azokat fele-fele arányban az USAF és a US NAVY számára 2001-2002 körül

    [​IMG]

    A pech annyi, hogy ugyanekkor döntöttek úgy a politikusok, hogy az Afganisztáni katonai akciók során, hasznos egy barátságos Pakisztán a háttérben és úgy döntöttek, visszaadják azokat Pakisztánnak. Az USAF teszt alkulatoknál használta ezeket a F-16A/B Block 15 repülőgépeket, 2-4 név alkalmazás után átadták Pakisztánnak azokat. Az US NAVY-nek viszont szüksége volt ezekre agresszor szerepkörben, ezért helyette ex USAF F-16A ADF /B változatokat adtak át pakisztánnak.

    [​IMG]

    Ezek a Pakisztán számára gyártott F-16A/B Block 15 gépek ugyan 27-29 évesek, de csak átlag 18 éve repülnek a US NAVY-nál.
     
    Python, svajcibeka, misinator and 6 others like this.

Ezen oldal megosztása