1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Falcon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez nem F-16, ez F-2. :)
     
    Terminator likes this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Ez nem F-16, hanem japán Mitsubishi F-2, más a kabintető, a vízszintes vezérsík és még néhány "apróság". Viszont erős Lockheed-segítséggel épült, úgyhogy nem véletlen hogy majdnem ikertesónak néz ki ... :D
     
    Terminator likes this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha már szóba kerültek a törökök és a görögök... (a Mirage topikban)

    Török F-16



    Görög F-16
     
    fishbed likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Új festésű lengyel F-16. Sólyom a sólymon.

    [​IMG]
     
    KoviUbi, bolneroll, arcas and 7 others like this.
  8. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Sólyom a sólymon amin egy sólyom :)
    [​IMG]
     
    KoviUbi, arcas, misinator and 6 others like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    A kép története:

    "Star flight 331 skv

    On 13 December 2019, no less than 23 Luftforsvaret (RNORAF, Royal Norwegain Air Force) 331 skvadron F-16AM/F-16BM Fighting Falcons took to the air from homebase Bodø Main Air Station (Hovedflystasjoner). Traditionally, the unit performed a fly-past along various cities and villages in the area of the air station.
    During the flypast, the F-16s formed a figure portraying the Northern Star. On 1 April 2019, all active Fighting Falcons were concentrated with 331 skv. On the same date, the other F-16 unit, 338 skv, temporarily disbanded. It will be stand up again later, to be re-equipped with the F-35A Lightning II."

    Source and photos: Luftforsvaret


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    fishbed, arbalest, emel and 1 other person like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  12. emel

    emel Well-Known Member

    Sokba került nekik az a "vicc" ...
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Érdekes kapcsoló a régi F100PW100-assal és -200-assal szerelt F-16A és korai F-16C modellekhez, a "Max Power" gomb, ami az F-15A gépeken mint Vmax-kapcsoló volt ismert.
    A békeidős 98% helyett engedte a magasabb gázhőt és a 106%-ig kifutó fordulatszámot, de csak 6 perces alkalmi és 30 perces össz-időlimittel. Mach 1.1 felett kezdett el extra mennyiségű üzemanyagot engedni úgy a hajtóműbe, mint a forszázshoz is.
    Az F-15A számára így elérhető lehetett a Mach 2.3-2.5 sebesség is, de a limit elérésével a hajtóművet átvizsgálásra ki kellett építeni.
    Az F-16A-nál pedig a Mach 2.0 körüli érték, de mind a két esetben csak "tiszta" konfigurációban.


    Érdekes, hogy az F-16-osoknál ez a kapcsoló még a GE hajtóműves példányokban is bentmaradt, viszont ki volt kötve és nem csinált semmit:

    [​IMG]
     
    KoviUbi, fishbed, misinator and 6 others like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez számomra kicsit érthetetlen. Tudtommal minden F-16 változat tisztán különösebb erőlködés nélkül eléri az M2.0-át. Még a nehezebb gépek is.
    Alig 2 perc alatt gyorsított fel ez a gép. A sebesség változás alapján M2.0-nál is tudott volna fizikailag túl menni, csak gondolom tilos, mert egyből lassítottak.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És ezen a videón te látod, hogy milyen helyzetben van a max power kapcsoló?
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy ismerkedő repülésnél békeidőben miért kapcsolnák át? Ez bevett gyakorlat lenne?
    Az F-16 FM-ekben levő 1G envelope elmegy M2.0-áig és semmiféle kapcsololó feltételt nem említ ehhez. Az F-15 FM esetén külön engine trim diagramok vannak.
     
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Már a MiG-21-ben is volt ilyen, ott úgy hívták hogy "Vész-forszázs kapcsoló", aminek a használatakor a GSF-redőnyök azonnal max keresztmetszetre nyitottak, és ezzel vezérelte a Max Forszázs üzemmód bekapcsolását. Semmi gázkart tolom meg ütközőn átemelem és tolom a következő ütközőig, csak egy kapcsolás.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Melyik 21-esen volt ez?
    Amúgy a max power, vagy Vmax kapcsoló az nem ezért volt.
    Ez inkább a 29-esek RPT rezsimjének a megfelelője.
     
    fishbed likes this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Rotten878 likes this.
  20. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Alvázmosás...

    [​IMG]
     
    svajcibeka and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása