1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Falcon

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. emel

    emel Well-Known Member

    Én csak ezt tudom elképzelni, a világ jelenleg legelterjedtebb és legnagyobb számban üzemelő harcigépéhez kizártnak tartom, hogy fizetőképes megrendelés esetén ne kapnának utánpótlást, akár a használt, lekonzervált állományból.
     
    endre and formosa1 like this.
  2. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Nem hiszam, hogy konzerválthoz kellene nyúlni. Block 50+ból sok van rendszerben, az USÁban is azt hiszem. Ha időben rendeled és fizeted, elég alkatrésznek kellene lennie. Rengeteg mindent vettek, vesznek most a lengyelek, kicsit talán túlköltekeznek.
     
    endre likes this.
  3. emel

    emel Well-Known Member

    Igaz, DE:
    - MiG-29-ből sokkal kevesebb van nekik mint F-16-ból, ráadásul azok csak egyfeladatos vadászok (gyanítom hogy a katasztrófa után van rájuk némi korlátozás is)
    - 8 hónap totál kihagyás után szerinted mikorra áll helyre teljesen a pilóták bevethetősége?! Én ha esetleg nagyritkán egy hónapig nem ülök a kocsiba már óvatosabb vagyok, csak hát a 29-es "kicsit" gyorsabb (ott nincs idő gondolkozni, tökölődni még éjszaka sem!), és nincs neki országút se ami megvezeti ...
     
    fishbed likes this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezt értem, de mit értettél az alatt, hogy a siker elmaradt?
    @arcas -szal pár órával korábban pont a lengyel F-16-osokról (és a kialakult helyzetről) értekeztünk.
    Ha jól értettem a háttércikket, akkor az ottani "Vadai Ágnes" kezdett el pletykákra rákérdezni. De hivatalos tájékoztatás még nem jött ki.
     
  5. emel

    emel Well-Known Member

    Ha a nagyjavítás után nem sokkal lezuhan egy gép, meghal a pilótája, és utána hosszú hónapokig letiltják a tipust a repülésről, akkor nagyon nagy valószínűséggel nem a pilóta rontott el valamit, hanem súlyos műszaki probléma merülhetett fel.
     
    alfa74, endre, fip7 and 1 other person like this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nagyjavítás után az is lehet,hogy valamit rosszul raktak össze.
     
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Akkor a lengyel F-16-osokkal kapcsolatos ügy kicsit részletesebben összefoglalva egy cseh laptól (már forditózva):
    Link
     
    arbalest and molnibalage like this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Nem tudom nagyjavítás után hány repült óra után zuhant le a gép, de a szerelési hibák legtöbbször pár-10 óra után már szoktak jelentkezni, bajt okozni. Egy műszaki problémának ilyen oka is lehet, de hosszabb távon jelentkező anyagminőségi, hőkezelési, megmunkálási, felületvédelmi, és még nagyon sokféle oka. Néha pl. elég egyetlen rossz minőségű gumitömítés amit idővel megesz a hidraulika-olaj és lezuhanás is lehet a vége. Egy/néhány vacak kis gumigyűrű miatt ...
     
    borisz, fishbed and dudi like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Republic of Singapore Air Force (RSAF)

     
    fishbed likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-21.html


    Hát, amikor az F-16A Block 1 első gépe legördült sanszosan a gyártó sem gondolta volna, hogy 40 évvel később is fog még F-16 készülni. Az F-16A-hoz képest 40 évvel korábbi gép a P-40 volt meg a P-39. Egészen durva...
     
    misinator, alfa74, fishbed and 6 others like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A lengyel hadrafoghatóság kapcsán egy lengyel tag ezt írta.
    • they wait for spare parts even 2 years*
    • in the last two years 30% of polish F 16 pilots left the military, between them was mjr Robert „Bluto” Gałązka the best of polish pilots and the founder of F-16 Tiger Demo Team. Ministry Of Defense say they don`t know anything about it because they don`t have any statistics regarding how many F 16pilots left (which is obviously a lie)
    • Poland declared 16 machines to be kept ready as a part of NATO fast response force (Great Britain has only 4) which has a negative impact on daily training of the rest of the pilots
    *nem tudni, hogy miért

    Szóval a mintaállamot is kezdi elérni a saját politikai környezet hatása, ami ott megy...
     
    misinator, endre, KoviUbi and 7 others like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Na a defence24 kicsit utánament ennek a lengyel pletykának az F-16-osokkal kapcsolatban.
    Talán a legfontosabbak összeszedve:
    - a valós readiness természetesen titkos, a NATO MRCA szerint valahol 40-70% közötti, de sugalva van, hogy ebben az intervallumban is a felső felében. Azaz minimum 55%, vagy afeletti.
    - ennek növelésének a fő akadálya az, hogy egyszerűen nem kapnak elegendő alkatrészt. Az alkatrész szállítási szerződések egyszerűen nem tesznek lehetővé több alkatrész készletezését.
    (Hozzáfűzném, hogy ez valószínűleg pénz kérdés. A botrányos viszhang miatt viszont ez szerintem jelenleg elsőbbséget fog élvezni!)
    Ezzel pedig visszatérhetünk az egyik alap dologra, hogy a kivont MIG-29-esekre eső repüléseket is az F-16-osoknak kellett teljesíteni, ami persze az addig érvényes alkatrészszerződésekkel nem igazán lefedhető többlet repült órát eredményezett.
    - a két kivont gép ügye pedig egy érdekes sztori.
    Valóban van egy olyan gépük, amelyik ki van vonva a szolgálat alól, de nem karbantartási/kannibalizációs okokból, hanem mert egy amerikai pilóta összetörte egy túl kemény landolás következtében. Erre a gépre tényleg hosszú javítás vár, de nincs kivonva az inventoryból, és megjavítják.
    Van viszont 2 olyan gépük, ami ugyan tényleg sosem fog repülni, de ezek sosem voltak benne az eredeti 48db gépben, ugyanis ezeket direkt a földi személyzet oktatására rendelték. A konzerválás után ezek nem lettek C szintre fejlesztve, tehát csak A-k, és nem is a szokásos 4 számjegyű lajstromszámuk van, mint a többi 48-nak
    - és ami talán a legfontosabb: a support szerződés újratárgyalása már csak azért is nagyon aktuális, ugyanis a közeli jövőben további F-16-osokat fognak - a már véglegesített F-35-ök mellé - rendelni, ugyanis a (nem hivatalos) céluk 10!!! század gép fenntartása, ami a náluk aktuális század méretekben 16-ot jelentene. :eek::)
    Ha ennyi nem is lesz, de szerintem 100-112 gép biztosan! Ehhez pedig biztosan másik support szerződés kell.
     
    alfa74, endre, arcas and 6 others like this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    természetesen 160!
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha jól értem.... a gépek 40%-a valamilyen karbantartásra vár. (azaz 48-ból 20 gép nem repül) Azért mert az alkatrészbeszerzés időigényes. Azért időigényes, mert más rendszereket használnak mint az amerikaiak, így nincs készleten a gyártónál sem. Ezért kannibalizáció van. A F-35-nél attól a SALIS rendszerétől várják a jobb hadrafoghatóságot, ami még az amerikaiaknál sem működik jól.

    "Jó ez az arány, máshol sincs jobb."
    "28 géppel is minden feladatot végre tudtunk hajtani." -> persze mert kapacitásra tervezik a feladatot és nem fordítva.
    "Ha 28 gépnél többet akarnak látni a levegőben, akkor 48-nál több gépet kellett volna venni."

    A szokásos "minden rendben", "nincs semmi probléma", "és az sem a mi hibánk volt" kommunikáció. Minden országban ugyanígy csinálják. Legutóbb a horvát Mi-17 nagyjavítás utáni problémákat magyarázták így ki.
     
    misinator, fishbed, Rotten878 and 7 others like this.
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ilyen az, amikor a hir cáfolata támasztja alá a hir valódiságát.
     
    endre, borisz and emel like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member



    Indonesia conducts maiden flight of upgraded F-16A

    The project involved Lockheed, air force technicians, and local contractor Indonesian Aerospace (also known as PTDI).
    The jet (TS-1610) underwent Lockheed’s Falcon Star mid-life upgrade, which extends its service life to 8,000h, from 4,000h.
    The air force says the upgrade also updated its avionics and radar.
     
    fishbed and endre like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kíváncsi vagyok, vajon lesz-e olyan F-16A/B alkalmazó, aki ezekhez a könnyű sárkányokhoz az avionikai és szerkezeti upgrade-ek mellé megrendeli az F100PW229-eseket is. Mert sokaig már nem húzhatja a világ F100PW200 és 220-as flottája, előbb, vagy utóbb a mintegy 25%-al erősebb 229-esekre kell majd átállni. Gondolom én.
    Ha meg így lesz, akkor ezek a madarak nagyon meg fognak vadulni.
     

Ezen oldal megosztása