General Dynamics/Lockheed Martin F-16 Falcon

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113
Újabb két ex-portugál F-16-os érkezett meg Romániába, így már csak 1 hiányzik a megrendelt 17-ből...





 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113
Romania – F-16 Modernization and Logistics Support

"WASHINGTON, November 3, 2020

The State Department has made a determination approving a possible Foreign Military Sale to the Government of Romania of F-16 Modernization and Logistics Support and related equipment for an estimated cost of $175.4 million. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.


The Government of Romania has requested to buy upgrades to the avionics, software, communication equipment, navigational aids, and cockpit of its Mid-Life Update (MLU) Block 15 F-16 aircraft fleet along with additional logistics support. Included in the aircraft modernization are eight (8) LN-260 Global Positioning System (GPS) and nineteen (19) Multifunctional Information Distribution System Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS). Also included is AN/APX-126 Advanced Identification Friend or Foe (IFF); ARC-210 Radios; KIV-78 Cryptographic Appliques; other secure communications, navigation, and encryption devices; Joint Mission Planning System (JMPS) software; aircraft minor modification, integration and test support, support equipment, software and software support; personnel training; spare and repair parts; publications and technical documentation; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistical support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $175.4 million.

The principal contractor will be Lockheed Martin Aeronautics Company of Fort Worth, TX. There are no known offset agreements proposed in connection with this potential sale.


Implementation of this proposed sale will not require the assignment of U.S. Government or contractor representatives in Romania.


There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.


This notice of a potential sale is required by law. The description and dollar value is for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded."
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
A könnyű, holland F-16A, kis felületi terhelés, de kisebb a tolóerő/tömeg arány is:


Vagy a nehezebb, de jóval erőteljesebb amerikai F-16C block 50-es:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
3 912
7 779
113
The Government of Romania has requested to buy upgrades to the avionics, software, communication equipment, navigational aids, and cockpit of its Mid-Life Update (MLU) Block 15 F-16 aircraft fleet along with additional logistics support. Included in the aircraft modernization are eight (8) LN-260 Global Positioning System (GPS) and nineteen (19) Multifunctional Information Distribution System Joint Tactical Radio Systems (MIDS JTRS). Also included is AN/APX-126 Advanced Identification Friend or Foe (IFF); ARC-210 Radios; KIV-78 Cryptographic Appliques; other secure communications, navigation, and encryption devices; Joint Mission Planning System (JMPS) software; aircraft minor modification, integration and test support, support equipment, software and software support; personnel training; spare and repair parts; publications and technical documentation; U.S. Government and contractor engineering, technical and logistical support services; and other related elements of logistical and program support. The estimated total cost is $175.4 million.
Ez most az utolsó 2015-ös M7 verziós MLU program akar lenni?...vagy azóta van újabb...vagy még a régebbiek...(M3-M5)?! Melyik Block szériának felel meg majd igy technika?
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
14 489
18 230
113

Legyen meg itt is...


Itt minden el volt rontva és minden el is romlott.
Felkészületlen és tapasztalatlan pilótára erőltettek komoly kihívással járó, számára ismeretlen feladatot, nem megfelelő időjárás és napszak mellett, majd a kavarodás okozta stressz következtében egyszerre történt gép- és az éjszakai leszállást segítő ILS antenna sérülés a leszállási kísérlet során.
Ezt követően további rossz döntésekkel "segítve" a pilótát, a sérült futómű ellenére továbbra is a leszállást erőltették. A főfutó sérülése az ott elhelyezett avionikai rendszerek meghibásodása miatt műszer meghibásodást idézett elő.
Emiatt a gép a földnek csapódott.
Ezután, a biztonságos működési paraméterek határa alatt katapultált a pilóta, akinek ráadásul még ezen felül hibás volt a nem megfelelően karbantartott katapultülése is.
Lapos röppályán oldalra kivágódva hagyta el a gépet, de az üléstől nem tudott leválni. Nem élte túl.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Legyen meg itt is...
Amúgy számomra meglepő, hogy az F-16-os ACES II ülésének ennyivel rosszabbak a “dupla nullás” értékei a K-36-osokhoz képest.
A K-36-os is úgy dupla nullás, hogy földön, álló helyzetnél 50%, vagy az alá csökken a sikeres mentés esélye.
Tehát vagy sikerül, vagy nem, de inkább az utóbbi.
Viszont amíg a K-36-osoknak nulla méteren a minimum sebesség az olyan 150-170km/h kell, hogy legyen, addig az ACES II-esnél ez 200 csomó, azaz 360km/h, tehát a duplája.
Ez nagyon nem mindegy, mert eszerint az orosz ülés mind a nekifutás, mind a kifutás, tehát a Vr előtt és a kilebegtetés sebessége után is jó eséllyel menti meg a delikvenst, addig az F-16-osnál a földön nem igazán adódik legálisan 200 csomós helyzet.
Ennek oka lehet a gerincbarátabb, de feltűnően alacsonyra meghatározott gyorsulás is, ami pilótatömegtől függően 9-14g. Ez eleve elég nagy szórás.
Ehhez képest az orosz ülés rakétája garantálja a 18g-t. Ez nem szép, de legalább jó.
Hasonló a Martin-Baker ülések dinamikája is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Jól látszik az is, hogy az F-16-osokban a 30 fokra hátradöntött ülés röppályája is alacsonyabbra jön ki, mint akár az F-15-ösben, vagy 18-asban.
Az is látható, hogy közel fél évszázada jóval nagyobb testtömeg szórással beválogatott amerikai és úgy általában nyugati pilótaállomány alatt ez az ülés is ennyire nagy szórással biztosít tolóerő/tömeg arányt.
De azért ha nem is a 14, de a 9g az egy katapult ülés esetében igen szerény gyorsulási érték.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alfa74

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Részemről volt félreértés: a földi maximális sebesség futóműhiba esetén 200 csomóig értendő (afelett a földön már inkább a pilóta életét közvetlenül veszélyeztető géptörésre lehet számítani) nem csak afelett sikeres.
Szóval az ACES II mentségére legyen mondva, ha működik, akkor egy ilyen helyzetben is tudott volna menteni, de sajnos ennél az esetnél az ülés hibás volt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
4 771
3 890
113
Részemről volt félreértés: a földi maximális sebesség futóműhiba esetén 200 csomóig értendő (afelett a földön már inkább a pilóta életét közvetlenül veszélyeztető géptörésre lehet számítani) nem csak afelett sikeres.
Szóval az ACES II mentségére legyen mondva, ha működik, akkor egy ilyen helyzetben is tudott volna menteni, de sajnos ennél az esetnél az ülés hibás volt.

Láttunk már hibás Martin-Bakkert is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113

Neki 50 ezer lábon nem jött ki a Mach 2, még teljesen lecsupaszított géppel se. Anno a US Navy gépei jártak 60 ezer láb felett is az F-16N-el, teljesen saját felelősségre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 309
35 561
113

Neki 50 ezer lábon nem jött ki a Mach 2, még teljesen lecsupaszított géppel se. Anno a US Navy gépei jártak 60 ezer láb felett is az F-16N-el, teljesen saját felelősségre.
Nem értem a meglepődés okát, 50 ezer lábon naná hogy, nem.
Az átlagos 4 gen vadászgép csúcssebessége nem 50 ezer lábon van, hanem 35 ezer táján STD atmoszféra esetén.
Korea kontinentális, szóval hacsak nem nyár közepén volt a repülés, akkor nem értem a meglepődés okát. De még más légkör esetén sem 50k lábon van a max...

Ez gondolom F-16N, mert VF alakulat. Ő is inkább süllyedésben lépte át az M2.0-őt. A gép tudott volna tovább gyorsulni a látottak alapján csak úgy tűnik nem szabad. Ez jó régi felvétel lehet, mert a VF-126 nem létezik 1994 óta. A támaszpont Miramar volt, tehát a légkör itt melegebb az átlagnál és elérte az M2.0-át. Szerintem bármelyik F-16 képes elérni az M2.0-át tisztán, ha nem túl meleg az idő.





 
  • Tetszik
Reactions: Horizon and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 700
23 050
113
Ötfokozatú utánégetésről beszél, de ez így csak egy régi F100PW100 vagy 200/220 lehet.
Az erősebb F100PW229-esnek 11 fokozatú utánégetője van, míg a GE hajtóműves C gépeken nincsenek zónák, vagy fokozatok. Az orosz hajtóművekhez hasonlóan az összes GE hajtóművön csak min/max utánégetés van, belső fokozatok nélkül.
A zónás felosztás PW hagyomány.

Ha ez nem csak egy elszólás volt a videóban, akkor ez a gép messze nem a legerősebb F-16-os volt, így ez az adott magasságon elérhetőmaximális gyakorlati sebességet is befolyásolhatta.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 080
14 992
113
.
Az orosz hajtóművekhez hasonlóan az összes GE hajtóművön csak min/max utánégetés van, belső fokozatok nélkül.
Ez így kissé félrevezető megfogalmazás, az orosz/szovjet hajtóműveken NEM csak min és max utánégetés van! Egyetlen "fokozat" van, mikor max fordulatszámról előretolva bekapcsolódik a min. utánégetés, ez hirtelen nagymértékű tolóerő-növekedést ad. Ez fölött már fokozatmentes az utánégető tolóerő növekedése, ill. a gázkar hátrahúzása közben a csökkenése. Itt újra csak akkor lesz hirtelen tolóerő-csökkenés, ha a min. utánégtést kikapcsoljuk és a hajtómű újra átáll fordulatszám szerinti vezérlésre/üzemmódra.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 309
35 561
113
Ötfokozatú utánégetésről beszél, de ez így csak egy régi F100PW100 vagy 200/220 lehet.
Az erősebb F100PW229-esnek 11 fokozatú utánégetője van, míg a GE hajtóműves C gépeken nincsenek zónák, vagy fokozatok. Az orosz hajtóművekhez hasonlóan az összes GE hajtóművön csak min/max utánégetés van, belső fokozatok nélkül.
A zónás felosztás PW hagyomány.

Ha ez nem csak egy elszólás volt a videóban, akkor ez a gép messze nem a legerősebb F-16-os volt, így ez az adott magasságon elérhetőmaximális gyakorlati sebességet is befolyásolhatta.
És egy USAF (?) pilóta hol tud ilyen géppel repülni? Block 30/32 alatt semmi sincs hadrendben már. Azokon meg nincs csak F100-PW-229 és GE F110.