Horvát vadászgép tender

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 582
63 950
113
OFF:
akárminek veszik, lehet elgondolkodni, hogy ez az 500 millió dolláros befektetés hányszorosan fog visszajönni a szállító országok felőli befektetések formájában ++ micsoda reklám ez Horvátországnak a mostani időkben.. "ja a horvátok? ők fasza csávók, komolyan veszik a dolgokat..." IU. 2 csak én nem látom hogy a Gripen vétel után csúcsra járatódott volna MO-*n a svéd befektetések száma?
ON
Faxak hát pláne hogy Izraelita veszik, így kóser.:) Ha komolyan vennék nem levedlett harminc éves xarokat vennének mind helikopter mint hrepulo ügyben. Na meg nem fél tucat pzh 2000- ér és nem negyven eves mig-21- el repkednek.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and marton

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
1982-ben Kadrát volt, nem Kub. Ezen felül az F-16A nem MiG-29-est mészárolt le és volt mellette AWACS és F-15A és más gépek is.


Ezt írtam: Legalább az F-16oknak már most van rutinjuk Migek és Kub mészárlásban.

Ebben hol szerepel, hogy Mig-29?

1982-ben Kadrát volt, nem Kub.

Hát lehet én tudom rosszul, de a Kvadrat is KUB. Ahogy a BUK-M3 is BUK.
 

wankel

Well-Known Member
2016. december 23.
1 039
4 965
113
https://www.b92.net/biz/vesti/region.php?yyyy=2018&mm=03&dd=26&nav_id=1373625
Körvonalazódik a horvát F-16 bszerzés. Tizenkét használt és nagyjavított gépet vesznek 500 millió dollárért. A csomag részét képezi még két szimulátor, fegyverzet (?), a pilóták kiképzése, valamint az egész program végrehajtását Izrael állam garantálja. A svédek ajánlata a 12 Gripenre 700 millió USD volt, de fegyverek nélkül, valamint az igéretek ellenére a svéd állam nem vállalt garanciát, csak a SAAB cég.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
M

molnibalage

Guest
Horvát hírek.


Some details aired by Jane's Defence Weekly correspondent Igor Tabak:

- 12 aircraft (10 + 2), all 'Peace Marble II' F-16C/D Block 30 upgraded to Barak 2020 standard. SLEP to ensure 3,000 additional flying hours beyond expected service life;
- Simulator, spares, pilot/technician training and local installation upgrades included;
- Total package value: HRK2.9 billion (USD480.3 million) payable in 10 years;
- Four bidders responded to the RFP: Israel, USA (new F-16 Block 70), Sweden (new Gripen C/D) and Greece (used F-16C/D Block 30 upgradeable to Block 50). Israel and Sweden made it to the final (unofficial) shortlist;
- Selection criteria: strategic relations (33% impact), finances (32%), capabilities (25%), and investment potential (10%).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 411
43 988
113
@zsolti


Én inkább azt kérdezném hogy mi baja lehet Trumpnak a horvátokkal?
másik , nem tudom de nekem fura hogy a környékünkön mindenki már az F16-osokra vállt (igaz nem túl nagy mennyiségben) de támogatom
Trumpnak mi baja lehet a horvátokkal ????!

SEMMI az ég egy adta világon!
Gyönyörűen kiszolgálják az ami LPG igényeket, megbízható szövetségesük.

Most adtak nekik kb. 50 millió értékben AJÁNDÉKBA két új Black Hawk-ot, kb. friss hír, tegnap láttam itt.


Az a baja, hogy az Izraelieknek hozott volna pénzt a biznisz, mivel az izraeli légierő használt F-16 osat izraeli cégek újították volna fel, és nekik lett volna így bevétel.

A felől kétségem sincs, hogy a horvátoknak F-16 lesz a végén, csak most úgy néz ki, az amik rárabolnak még egy ilyen kis egyébként a méretükhöz képest picsányi kis üzletre is.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Python

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Horvátország: Vadászgép-bérlés magáncégektől, mint megoldás?!?

A magánvállalatok flottájában számos különféle típusú vadászrepülőgép található, mint például az A-4K Skyhawks, MiG-21, L-159E, Kfir C2, Atlas Cheetah, Embraer A-29 Tucano, MiG-29. Az egyik leghíresebb vállalat, amely vadászokat kínál, a Draken (a világ legnagyobb vadászrepülőgép-flottájával rendelkező üzemeltető), az Airborne Tactical Advantage Company és a TacAir...

(Azt vegyétek észre azért, hogy egy szerb weboldalon jelent meg az írás...)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 838
113
Jobban járnának ha bérelnének J7g et :D
Viccet félretéve. Szerintem sajnos nagyon is lehet alapja. A járvány a gdp et rendesen visszavágta pár évre. Amíg nem lesznek stabil pénzügyi forrásaik így bele se tudnak vágni még egy értelmes lizingbe se. Egyébként szerintem igazán segíthetnénk őket egy kicsit pl a svédek felé egy jó pár éves bérleti szerződésben :) Sztem mindenki valamelyest jól járna így mintsem különböző szabad úszó cégektől béreljenek gépeket.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 107
45 398
113
Horvátország: Vadászgép-bérlés magáncégektől, mint megoldás?!?

A magánvállalatok flottájában számos különféle típusú vadászrepülőgép található, mint például az A-4K Skyhawks, MiG-21, L-159E, Kfir C2, Atlas Cheetah, Embraer A-29 Tucano, MiG-29. Az egyik leghíresebb vállalat, amely vadászokat kínál, a Draken (a világ legnagyobb vadászrepülőgép-flottájával rendelkező üzemeltető), az Airborne Tactical Advantage Company és a TacAir...

(Azt vegyétek észre azért, hogy egy szerb weboldalon jelent meg az írás...)

Jobban járnának ha bérelnének J7g et :D
Viccet félretéve. Szerintem sajnos nagyon is lehet alapja. A járvány a gdp et rendesen visszavágta pár évre. Amíg nem lesznek stabil pénzügyi forrásaik így bele se tudnak vágni még egy értelmes lizingbe se. Egyébként szerintem igazán segíthetnénk őket egy kicsit pl a svédek felé egy jó pár éves bérleti szerződésben :) Sztem mindenki valamelyest jól járna így mintsem különböző szabad úszó cégektől béreljenek gépeket.
Nemááár srácok! :rolleyes:
Egy picit elkésett a cikk a 15.-ei dátummal. Mert ez még 1-jeinek is kicsit erős lenne.
Először is ott a lap alján a disclaimer:
About the author

Denis Krnic is a longtime journalist and military commentator in Croatia. During his active journalistic career, he has written for the Slobodna Dalmacija news agency, web portals Russian Herald, Zurnalist.online, Maxportal, Express and for foreign professional magazines such as the National Defense Ministry of Defense of the Russian Federation .

Másodszorra:
A NATO-nak megvan az az előnye, hogy 1-1 olyan Air Policing misszióért, mint a BAP is sem lehet túl sok lóvét elkérni, gyakorlatilag olyan önköltségi alapon vannak az elszámolások.
Szerintetek, ha ez a helyzet a Horvát-Magyar megállapodás esetén is, akkor vajon mi a túrónak akarnának a Horvátok egy privát céget bérelni havi/éves díjjért, amikor a NATO partnernél felszállásonként van elszámolva önköltségi alapon a szolgáltatás díjja.
A privát cég meg nagyon nem úgy számláz. Ott ugye fedezni kell egész időszakra 0-24-ben a kitelepülő cég költségeit, amiben olyan is benne van, hogy a pilóták és a földi személyzet bére.
Mi esetünkben ez tulajdonképpen nem kerül felszámolásra, amennyiben itthonról, Kecskemétről ellátható a feladat.
Ennek ellenére biztos, hogy van valami kompenzáció a horvátok részéről, de biztosan nem annyi, mint egy profitot termelő cég esetén. Továbbá az is biztos, hogy ez nekünk is megéri, mert minden AP felszállás egyben "ingyen" kiképző repülés is
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
Nemááár srácok! :rolleyes:
Egy picit elkésett a cikk a 15.-ei dátummal. Mert ez még 1-jeinek is kicsit erős lenne.
Először is ott a lap alján a disclaimer:
About the author

Nem véletlenül írtam oda, hogy vegyétek azt figyelembe hogy egy szerb weboldalon beszélnek a horvát légierőről...

Viszont a hozzászólásokba érdemes beleolvasni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 470
113
"Horvátország megkapta az ajánlatokat: Új és használt F-16, új Gripen és használt Rafal van versenyben

Tegnap a horvát kormány harci repülőinek beszerzéséért felelős tárcaközi bizottság ajánlatot kapott többcélú vadászrepülőgépek (VnBA) beszerzésére, amelyet az ajánlatkérésen (RFP) keresztül kért idén január 15-én. Ezután a VnBA ajánlat iránti kérelmet hét országnak, Franciaországnak, Görögországnak, Olaszországnak, Izraelnek, Norvégiának, az Egyesült Államoknak és Svédországnak küldték meg, benyújtásuk eredeti határideje május 7-e volt, de a Corona vírusjárvány miatt elhalasztották - írja az Obris portál.

A horvát védelmi minisztérium (MOD) bejelentette, hogy Franciaországból, Izraeltől, az Egyesült Államoktól és Svédországtól érkeztek ajánlatok, hogy lezárult az ajánlattételi szakasz, és az értékelési folyamat megkezdődött, és ez év végéig tart. Mario Banožić honvédelmi miniszter kijelentette, hogy az érvényesítés és az értékelés folyamata három hónapig fog tartani, ezt követően ennek alapján közbeszerzési javaslatot tesznek, amelyet a kormány elé terjesztenek. Megerősítette, hogy 12 repülőgép vásárlását tervezik, és elmondta, hogy nehéz megbecsülni a végső költségeket.

Tegnap Banožić védelmi miniszter megerősítette a horvát média azon írásait is, miszerint az RFP-t januárban küldték új vagy használt repülőgépek vásárlására, nevezetesen új F-16-osokat az Egyesült Államokból, új Gripent Svédországból, használt francia Rafale-t, használt EF-2000-t Olaszországból és használt F-16 Görögországból, Izraelből és Norvégiából. Ajánlatok azonban csak 4 országból érkeztek, az Egyesült Államokból az új F-16 Block 70-hez, Svédország az új Gripen C és D blokkokat kínálja, Franciaország a Rafale-t, Izrael pedig az F-16C és a D Block 30-at.

A svéd ajánlat egy úgynevezett "kormány-kormány" ajánlat a horvát védelmi minisztériumnak - írja az Obris - Svédország és Diana Helen Madunic horvátországi svéd nagykövet a Svéd Védelmi Anyagigazgatás (FMV) képviselőinek kíséretében. A Gripen gyártója, a SAAB vállalat nem sokkal később a honlapján jelentette be, hogy a svéd kormány, valamint az FMV 12 új Gripen C és D modellt ajánlott Horvátországnak.

Ezenkívül bejelentették, hogy Svédország testre szabott stratégiai együttműködési csomagot kínált, amely megerősíti a horvát védelmi ipart és hozzájárul a horvát biztonsághoz azáltal, hogy hosszú távú partnerséget épít ki a stratégiai ágazatokkal. Jonas Hjelm, a SAAB alelnöke és légiközlekedési üzletágának vezetője elmondta, hogy ha Horvátország a Gripent választja, akkor a SAAB készen áll az ismeretek és a technológia átadására, valamint egy regionális repülési központ létrehozására Horvátországban a támogató szolgáltatások számára. Hozzátette, hogy ez hosszú távú együttműködést fejlesztene a helyi védelmi iparral és az akadémiai szektorral, ami mintegy 500 csúcstechnológiai munkahelyet teremtene.

Az Obris portál arról is beszámol, hogy a következő ajánlatot Robert Kohorst horvátországi amerikai nagykövet személyesen nyújtotta be, aki azonban nem tett megjegyzést. Utána a MOD székházának bejáratánál figyeltek fel Franciaország és Izrael nagykövetségeinek képviselőire, akik szintén nem szóltak a jelenlegi médiához. Az ajánlatok benyújtásának befejezése után a vadászrepülőgépek beszerzéséért felelős tárcaközi bizottság képviselői megszólították az összegyűlt újságírócsoportokat.

Zvonimir Frka Petesic, a Bizottság tagja elmagyarázta, miért csak 4 ajánlat érkezett. A médiának elmondta, hogy Norvégia feladta, mert nem tudta teljesíteni a kitűzött feltételeket, míg Olaszország és Görögország nem tudott válaszolni a megadott határidőn belül. Robert Hranj admirális elmondta, hogy a repülőgép-kiválasztás második, utolsó szakaszába már belépnek, hogy a beérkezett ajánlatok érvényesítését először a következő két hónapban hajtják végre a horvát állam és a katonai vezetéssel, valamint az ajánlattevőkkel együttműködve, majd újabb, végső és legjobb ajánlatot kell kérni. az úgynevezett A BAFO-t (a legjobb és a végső ajánlat), majd a végső ajánlatok mindegyikét kiértékelik, amely körülbelül egy hónapig tart, és mint említette, ennek határidejét december 12-re tűzik ki.

Hranj admirális kifejtette, hogy ezt követően megvalósíthatósági tanulmány készül, és a bizottsági javaslatot ezután az elfogadott eljárásnak megfelelően benyújtják a Parlament Védelmi Bizottságának és a Védelmi Tanácsnak. E két testület végső javaslata a horvát kormányhoz kerül, és Hranj hozzátette, hogy ebben a szakaszban nehéz megmondani, hogy mikor lesz. Bár magukról az ajánlatokról nincs sok részlet, az admirális elárulta, hogy az ajánlatok kérték az ún teljes megközelítés, azaz. keresni egy teljes csomagot, amely tartalmazza a pilóta kiképzését és technikai összetételét, karbantartását, szerszámait, kiegészítőit, infrastruktúráját, szimulátorát, kezdeti fegyvercsomagját. Arról, hogy Horvátország mennyi készen áll arra, hogy pénzt fordítson erre a közbeszerzésre, Zvonimir Frka Petešić elmondta, hogy a döntést egy későbbi szakaszban hozzák meg, amikor arról van szó, hogy az ajánlatok pontosan mit tartalmaznak, nemcsak az összeg, hanem a fizetési határidők tekintetében is."