1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Gondolatok a légiharcászatról

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. blaze

    blaze Active Member

    :)

     
    ZsoltHun, fishbed and molnibalage like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt még az F-15 hosszú írás mellé mellékeltem. Hát, az sem ma vót...
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez kb. an NGAD alapötlete, de így kissé kevés.
    Maga az NGAD és a B-21 között a különbség a sebesség és a pozícionálás képességének eltérésa (hiszen az NGAD taktikailag a B-21 kísérete lesz). Vagyis nagy utazósebesség (long interval supercruise), iszonyat gyorsulóképesség, hogy a raksiknak (mint az AIM-260) adjon akkora kezdőlöketet, hogy a világ végéig elrepüljön, és a harctér felett képes legyen gyorsan mozogni a fenyegetésnek megfelelően (A2AD layer seal). A B-21 subsonic cammog egy vagon stand-off cuccal, ez meg körülötte parolázik AA és SEAD/DEAD feladatokra kihegyezve.

    Ha meg akarod érteni, vizsgálj meg egy Burke vagy Ticonderoga AEGIS hajót és megérted - lényegében azt viszik a levegőbe ("defensive onion" by Northrop). Mivel a fenyegetettséh az újabb orosz/kínai raksik miatt már akkora, hogy a stealth és az EW sem kielégítő, így az aktív védelem felé tolódott el a hangsúly, mint a harckocsiknál is.
    MSDM = air based SM-2


    Nekem a VLS verzós jobban tetszik, hiszen ezeknél a védelmi raksiknál a fenyegetés körkörös, így nincs igazi előnye menetirányba indítani (hiszen ha hátulról jön az áldás elmegy az energiája ezt ledolgozni + megfordulni). A támadó fegyókat persze előre kell küldeni (AA/AG), de ezeknél kíváncsi vagyok, melyik megoldással érik el, hogy körkörösen minden irányban használható kinematikai energiája legyen indítás után.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, pontosan ezért én is úgy fogalmaztam hogy: "...a B-21 lesz (vagy annak valami felpimpelt szupercirkálásra képes változata)…"
    Az elrendezést majd kitalálják. Ha tényleg csak 1 m hosszú lesz akkor lehetséges lehet gép hossztengelyre merőlegesen beépíteni az indító tubusokat.

    Mai hír hogy nem csak A2AD behatoló gépeket akarják felszerelni ezzel a rendszerrel hanem az összes tankert, AWACS és support gépet is.
    Keresik a megoldást a Kínai és Orosz extra nagy hatótávolságú AA rakéták ellen amik komolyan veszélyeztethetik a nagy értékű de sérülékeny support gépeket.
     
    endre likes this.
  5. ZsoltHun

    ZsoltHun Member

    Ez az :)
     
  6. T.Tom

    T.Tom Well-Known Member

    Hpasp, Pocok75, Horizon and 6 others like this.
  7. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Úúú, komoly anyag! Szerintem mentse mindenki, ameddig lehet.

    És végre megtudtam, hogy a B-1A max. sebessége 1262 csomó.
     
    pöcshuszár likes this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pedig eddig csak kb. hússzor volt linkelve ez, ahol meg van ez az infó. :)
    http://www.alternatewars.com/SAC/SAC.htm

    A fent levő ottani manualok egy része fizetős, de n+1 oldalon fent van a nagy részük, legalább olvasható módon, de nekem egy rakás le van töltve.
    A SAC oldalról is itt vannak az anyagok.
     
    Horizon and wolfram like this.
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Nálam az eddig kimaradt valamiért.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  11. Negan

    Negan Well-Known Member

  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem tudtak akkor semmit a stealth fejlesztésekről. Még a Have Blue sem volt meg.
     
  13. Negan

    Negan Well-Known Member

    Akkor az egészNyebo a lopakodók felderitője csak szöveg.Egyszerűen csak a méteres hullámhossz járulékos előnye.Korábban kiszúrja,de szerintem harcászatilg már az is késő.Ráadásul alcsonyan és nagy magasságban is kikerűlhető a felderitési zónája.
    Más.Olvastad a Terminátor által berakott heli+dron cikket?
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Többször lett linkeltve @Hpasp számítása. A Nyebo zavarmentes környezetben kb. 90 km-ről észlel egy -30 dBsm méretű célt. A bibi az, hogy stealth gépek ez alá is beesnek, tehát egy manőverező stealth cél ellen a track képzés távolsága ennél kisebb....

    https://forum.htka.hu/threads/légvédelemi-radarokról-általában.973/page-17#post-467302
     
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    Erre gondoltam.Cél a távolfelderités volt a fejlesztésnél,a hullámhosz járulékos előnye a stalth célok valamivel korábbi észlelhetősége.Mint a pl P18nál.
    De harcászatilag ez nem elegendő.Főleg nem egy ilyen nagy,és harcászati értelemben fix célpontot nyújtó lokátornak.
     
  16. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A Nyebo-M simán csak a P-14-es utódja volt, immáron 3 dimenziós, digitális lokátorként. (a alapvetően P-14 csak oldalszöget mért)
     
    Negan, endre, fishbed and 2 others like this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egy szép hosszú közvetítéa hogy is veri meg az AI a legjobb humán vadászpilótákat.
    Érdemes követni a manővereket!!!


    Érdekes lesz ha ez átmegy a gyakorlatba pl. a Loyal Wingman programon keresztül...:)
     
    Horizon and molnibalage like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát engem nagyon meglep az eredmény.
     
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nekem az jött le, hogy a Nyebo egy három különböző radarból álló rendszer.
     

Ezen oldal megosztása