1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Gondolatok a légiharcászatról

Diskurzus a(z) 'Egyéb katonai repüléssel, légi harcászattal kapcso' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. blaze

    blaze Active Member

    :)

     
    ZsoltHun, fishbed and molnibalage like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt még az F-15 hosszú írás mellé mellékeltem. Hát, az sem ma vót...
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez kb. an NGAD alapötlete, de így kissé kevés.
    Maga az NGAD és a B-21 között a különbség a sebesség és a pozícionálás képességének eltérésa (hiszen az NGAD taktikailag a B-21 kísérete lesz). Vagyis nagy utazósebesség (long interval supercruise), iszonyat gyorsulóképesség, hogy a raksiknak (mint az AIM-260) adjon akkora kezdőlöketet, hogy a világ végéig elrepüljön, és a harctér felett képes legyen gyorsan mozogni a fenyegetésnek megfelelően (A2AD layer seal). A B-21 subsonic cammog egy vagon stand-off cuccal, ez meg körülötte parolázik AA és SEAD/DEAD feladatokra kihegyezve.

    Ha meg akarod érteni, vizsgálj meg egy Burke vagy Ticonderoga AEGIS hajót és megérted - lényegében azt viszik a levegőbe ("defensive onion" by Northrop). Mivel a fenyegetettséh az újabb orosz/kínai raksik miatt már akkora, hogy a stealth és az EW sem kielégítő, így az aktív védelem felé tolódott el a hangsúly, mint a harckocsiknál is.
    MSDM = air based SM-2


    Nekem a VLS verzós jobban tetszik, hiszen ezeknél a védelmi raksiknál a fenyegetés körkörös, így nincs igazi előnye menetirányba indítani (hiszen ha hátulról jön az áldás elmegy az energiája ezt ledolgozni + megfordulni). A támadó fegyókat persze előre kell küldeni (AA/AG), de ezeknél kíváncsi vagyok, melyik megoldással érik el, hogy körkörösen minden irányban használható kinematikai energiája legyen indítás után.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Igen, pontosan ezért én is úgy fogalmaztam hogy: "...a B-21 lesz (vagy annak valami felpimpelt szupercirkálásra képes változata)…"
    Az elrendezést majd kitalálják. Ha tényleg csak 1 m hosszú lesz akkor lehetséges lehet gép hossztengelyre merőlegesen beépíteni az indító tubusokat.

    Mai hír hogy nem csak A2AD behatoló gépeket akarják felszerelni ezzel a rendszerrel hanem az összes tankert, AWACS és support gépet is.
    Keresik a megoldást a Kínai és Orosz extra nagy hatótávolságú AA rakéták ellen amik komolyan veszélyeztethetik a nagy értékű de sérülékeny support gépeket.
     
  5. ZsoltHun

    ZsoltHun New Member

    Ez az :)
     

Ezen oldal megosztása