1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Grumman F-14 Tomcat

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    És reálisan mennyi értelme van annak a 8 aim-120-nak?
    Mert hogy az arabok le lettek hurrogva, hogy az F-15-öst minek aggatták tele.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    • Kérel sorold már, hogy Sz-A-nak hány hordozócsoportja van, ami közelében BARCAP-elni kell...
    • Az, hogy egy SH elvisz 8 db rakétát azt jelenti, hogy 2 vagy legfelebb 3 db F-18 oda elég, ahovoa kellett 4-6 db F-14. Hoppácska. OCA/Sweep esetén semmi értelme nincs a 8 db AIM-120-nak.
    • Ezen felül a teleaggatott F-15SA-n nem 8 db rakéta volt.
     
    endre likes this.
  3. mlace

    mlace Member

    Kb mint 6 phoenixnek a tomcat alatt rep. teljesìtménynek rendesen odavàg f14 f15 nagy előnye hogy törzs alatt hordozhat 4aim120 kat. rakétàt aminek ìgy jóval kisebb a légellenàllàsa.Hely meglett volna a kandúr alatt is hogy teleaggasàk mint egy karàcsonyfàt .Tömeges hordozó elleni tàmadàs esetén lenne értelme.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Stop. Az F-14 nem térhetett vissza 6 db AIM-54-gyel, csak 4 db-bal. Az SH leszállhat 8 db AIM-120-szal is...
     
    endre likes this.
  5. mlace

    mlace Member

    Ez ìgy vanNem is erre célozták hanem hogy 8 amrammal talàn még mach 1 fölé se gyorsìthatna az sh.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-18C repteljesímény görbé alapján M1.2 tája 25k láb felett menne, csak sok értelme nincs.

    Halkan jegyzem meg, hogy az F-14 feetCAP konfiggal szintén nemigen tudta ezt érdemi hatótáv mellett... Az F-14A 2xAIM-7 + 2x AIM-54 + 2xAIM-9 + 2 póts fennmarad mellett 20k lábon tud kb. M1.22-őt. 30k-n M1.6-ot, 59 000 font teljes tömeg mellett. Csak a tömegből az jön ki visszafelé számolva, hogy itt sem volt más a realitás. Mert ahhoz, hogy a fentiek mellett 59k font tömeg legyen mikor már M1.6-tal megy... A Ps értékek alapján a gyorsulás meg trágya.

    Az egész anyagomat nem oszthatom meg, de ímeg egy diagram. (Pénzért megvehető az anyag.)

    [​IMG]

    Igen, a GE hajtómű tolóereje picit nagyobb, de ez inább csak a gyorsulásban okozna kis eltérést. Azzal sem jönne ki az, hogy szuperszonikus száguldozna az F-14 messzire. A MiG-31 és MiG-25-öt leszámíva erre semmilyen vadászgép nem volt képes számottevő mennységű légiharc-rakétával.

    Az AIM-120 indítási távolsága 10 km magasságban 0 km paraméterű M0.9 cél ellen 60 km táján van. Szuperszonikus ASM ellen ez már bőven jó. Az AIM-54 csak extrém magasan közeledő célok ellen bírt számottevően nagyobb HMZ-val. Kismagasságú sea skimming ASM ellen adott esetben az AIM-54 HMZ - kapaszkod meg - nagyon valószínű, hogy kisebb.
     
    endre likes this.
  7. mlace

    mlace Member

    Azért a 2 GE kb .5 tonna pluszt jelentett tolóerőbe.Iràniak eredményesek voltak nagy tàvról is phoenixnek persze ha igazak a győzelmi jelentések.150 km ről is lőttek le iraki gépet.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mondom, felejsd már el ez az 5 tonnás mantrát. Magasság és sebességfüggő a plusz tolóerő. Nézd már meg, hogy az F-111 hajtóművek mennyivel lettek erősebbek. A gép csúcssebessége érdemben alig nőtt. A vadászgépeknél a tolóerőfelesleg a harcászati tartományban levő teljesítményfelesleges tolja ki erősen, nem a csúcssebesség közeli alacsonyabb Ps értékek változtatja meg.

    Ezen felül ugyanúgy full utánégetés kell. A nagyobb tolerő = nagyobb fogyasztás még alacsonyabb fajalagossal is. Az F-14 nem rohangálva szuperszonikusan fleetCAP konfiggal. Kérlek olvasd el az Összefoglalü idevágó részét és próbáld értelmezni.
     
    endre likes this.
  9. mlace

    mlace Member

    Csúcssebesség még kisebb is lett mint a a tf30 adókkal.Gyorsulàs emelkedő képesség nőtt jelentősen.
     
  10. mlace

    mlace Member

    endre likes this.
  11. mlace

    mlace Member

    A
    Tomcat van is volt minimum annyi mint a hornet én.Grummannak megvolt
    A
     
  12. mlace

    mlace Member

    [​IMG]
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  14. mlace

    mlace Member

    Linkeltem is egy angol nyelvű cikket a programról.Komoly vas lett volna az biztos ha megvalósul.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az egyik legjobb F-14A demo videó. Tolóerő nincs, állásszög van. A pilóta Dale Snodgrass, kiválóan kompenzálja az alacsony tolóerő/tömeg arányt a magabiztosan uralt kis sebességig, de nagy állásszögig elhúzott manővereivel.
    Baromi látványos, hangos airshow mutatvány, ez jön most vissza az összes F-35-össel, az A-tól a C-ig.

     
  16. mlace

    mlace Member

    F110 hajtóművel màr részben az erővel se se volt gond.A verzió gyengélkedik pont a hajtómű.Nem véletlen hogy a mig 29 su27 elrendezése variaszàrnyat leszàmítva hasonlít a tomcatra
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    És a nyolcvanas évek végi-kilencvenes évek eleji nyugati bemutatkozás demo kűrje is (az állásszögek és a sebességelhúzások tekintetében) leginkább az akkor F-14-esére volt hasonló. Pugacsov-Frolov páros a 388-as és 389-es nullszéria gépekkel annyival volt "előrébb", hogy nekik komoly tolóerő is segített. Ugyanakkor az FbW állásszöghatároló funkciójának kiiktatásával gyakorlatilag a saját tudásukra alapozva fogták meg a gépet a különféle manővereknél.

    Itt van a kanadai 1991 turné repülése:



    F-14B ugyanitt:



    Meg egy kis kuriózum, MiG-31-es végigrezonálja a kanadai eget:

     
    misinator, fishbed and fip7 like this.
  18. mlace

    mlace Member

    B tomcat demo töltéssel 1 feletti tolóerő/tömeg arànnyal rendelkezett!Sajnos nem nagyon van fent infó sehol hogy magassàg,sebesség függvényében mennyit től az f110 a tomcaban szemben pl az f15 el amiben az f100 ok fölközelben0.8 M nàl a fékpadi tolóerőnél lényegesen többet tolnak.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Vagyis egyáltalán nem hasonlítanak emiatt... Szem a szármyforma, sem a hajtómű beölők. Kéthajtóműves és iker farokzvezérsíkos. Ez nem túl nagy hasonlóság. A szárnymechanizáció is totál más.
     
    misinator likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Valahol a Tornado, Jaguar és F-4 szintű teljesítményt tudja.
     

Ezen oldal megosztása