1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Grumman F-14 Tomcat

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Tomcat pilótája itt is a legendás Dale Snodgrass:

     
    fishbed, emel, Tcat and 1 other person like this.
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Az előző másik szögből...
     
    fishbed and Rotten878 like this.
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha valaki akarna számolgatni radar egyenlettel dolgokat az F-14 esetén.

    Characteristics

    • Frequency: 8 to 12 GHz
    • Peak power: 10 kW
    • Average power: 7 kW (pulse-Doppler mode) 500 W (pulse mode)
    • Pulse width: 0.4, 50 sec (pulse mode)
    • 0.4, 1.3, 2.0, and 2.7 sec (pulse-Doppler)
    • Range: 213 km 115 nm
    • Scan rate: 80°/sec (horizontal)
    • 2 scans/sec (vertical)
    • Tracking capacity: Up to 24 targets simultaneously, with missile launches in rapid succession against six of these targets
    • Target tracking alt: 50 ft to 80,000 ft, at speeds ranging from low subsonic to more than Mach 3
    • Pulse-Doppler modes: Pulse-Doppler Search (PDS)
    • Range While Search (RWS)
    • Track While Scan (TWS)
    • Pulse-Doppler Single Target Track (PDSTT)
    • Maximum antenna search: 8 bar pattern, 65 degrees to the left and right of the aircraft centerline
     
    endre, fip7, Rotten878 and 1 other person like this.
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    F-106-ost leváltandó USAF F-14 modellje.

     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az orrán a késantenna festést nem értem. Soha nem volt olyan az F-14-esen. De szép PS.
     
  9. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Nem kell ám mindent is megszakérteni :p
     
    Pocok75 likes this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez egy elképzelt japán F-14 elképzelt modernizációja. :D
     
    Pocok75 likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Dale Snodgrass csak F-14-essel repült 26 éven át vagy 5000 órát, ami nem kevés:

     
    Pocok75, misinator, fishbed and 3 others like this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    http://www.wingsovermiami.com/about...le-o-snodgrass-retired-usn-director-emertius/
    http://www.epnaao.com/BIOS_files/1-REGULAR MEMBERS-195/Snodgrass- Dale O (1).pdf

    Azért jól mutatja, hogy mennyit gyakorolnak decken kívül, hogy 5000 F-14-es repült órával van ~1300 leszállással deckre. Amikor itthon a 29-eseknél az átlag repült idő felszállásonként nem volt 1 óra sem.
     
    Ocses, fip7, svajcibeka and 4 others like this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. imike

    imike Well-Known Member

    Hát bizony, már 14 éve a földön állnak az F-14-esek. Nagy HomeOffice unalmamban azon töprengtem, hogy vajon soha nem merült fel, hogy az USA az F-14D-ket odaadja valakinek?
    2006-ban lettek kivonva, és az 55 db F-14D-ből 37 db 1990 után készült, tehát max 16 évesek voltak, még lett volna bennük vagy 20 év.
    Én az USA helyében ezt a 37 db-ot még 2006-ban odaadtam volna ingyen a balti államoknak, mindegyiknek lett volna 1-1 század, egy idő után nem kellett volna a többi NATO országnak küldeni gépeket a balti államokba.
    Micsoda PR értéke lett volna, hogy nem hagyják tönkre menni a sivatagban, hanem most már a TomCat-ek védik a függetlenné vált és NATO tag balti államokat a csúnya gonosz Orosz Szuhoj-októl, ott vannak a front vonalban, ahol hetente megsértik az Oroszok a légteret.
    Mivel a típust az USA-ban teljesen felszámolták, ezért biztosan van hozzá több tonna alkatrész, az mind mehetett volna velük (F-14A-kból is több 100 hajtómű, amik csak ehhez jók, több 100 AIM-54 Phoenix, amit csak az F-14 használt, …).
    A balti államoknak csak a pilóták és földi személyzet kiképzését kellett volna fizetni, meg a szállítást (de most is fizetnek a "védelemért").
     
    endre and Rotten878 like this.
  15. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Azért lettek kivonva, mert horror volt árban és bonyolultságban is az üzemeltetésük. A legtöbb gép kannibalizálva volt, jól kibasztak volna azok az országok magukkal, akik ezt megpróbálták volna üzemeltetni. A Baltiaknak biztos hogy nem fért volna bele anyagilag!
     
    bartinieffektus, endre and emel like this.
  16. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Soha. Senkinek nem is kellett volna. 2006-ban kinek kellett volna egy 40+ éves tervezési alapokkal bíró zsákutca gép? Nem volt AIM-120 képessége sem. 2006-ban a fegyverzete az 1983-as színvonalon állt. AIM-9M + AIM-7M. Nem túl acélos.

    A balt államok annyira csórók, hogy MiG-21/F-5 air policy flottára sem telik nekik. Minek oda F-14...? Úristen.
    Ez kb. olyan, mint Ferrairval járőrözni a rendőröknek a nyolckerben...
    Az F-14A TF30 hajtóművei meg nem voltak jók az F-14D-nak. Az lett volna csak öntökönlövés, azt használni 2006-ban. Mintha még magát a gépet sem ismernéd.

    Meg felmerülhetett volna, hogy Irán valahogy hozzájut bármihez. Múzeum + zúzda. Ez lett a vég.
     
    fishbed and Ocses like this.
  18. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Ez egy Dale Brown könyvben reális lehetett volna, de a valóságban...
     
    emel likes this.
  19. imike

    imike Well-Known Member

    Az AIM-54 volt a fő fegyverzete, még 1986-ban is gyártották és 2004-ben vonták ki.

    48 db meglévő F-14A-t modernizáltak 1991-ben és ugyanazt a GE F110-GE-400 hajtóművet kapta meg, mint az F-14D. (Előbb F-14A+-nak, majd később F-14B-nek nevezték át).
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez volt a legsötétebb fő-bullshit, ami miatt az amúgy rendkívül potens F-14D-ket selejtezni kellett. Ugyanis az FbW kormányvezérléses és GE hajtóműves F-14D és az ősöreg, iráni F-14A kb abban volt csak közös, hogy mind a kettőben titánból készült a centroplán.
    Az F-14D az lényegében az USAF F-15E gépeinek szintján állt avionikában (a radar pl egy az egyben ugyanaz volt) és a már készen állt az AIM-120 AMRAAM intergrációra is. Ahogy a jóval erősebb F110GE129-esnek is megvolt már a hosszított 429-es navalizált verziójának terve.

    Csak az ostoba politikusok azt látták, hogy F-14 a típusjele az US NAVY frissen kivont gépének és az irániak madarának és ezért gyorsan bezúzták őket.
    Nameg az a mese is kellett hozzá, hogy horror áron voltak üzemeltethetők.
    Ezt a Boeing tolta a Pentagon orra alá, hogy minél jobban bebiztosítsa a Super Hornetet, amivel finoman szólva se mindenben tudták hozni azokat a paramétereket, amelyek valóban egy az egyben megfeleltek volna az F-14D képességeinek. És ekkor veszetették el az X-32-essel is a JSF tendert, szóval kellett a Super Hornet, mint egy falat kenyér.
    Ehhez pedig a már legyártott és csak minimális további üzeletek hozó F-14D flotta pont útban volt.
     
    fishbed, Pocok75, endre and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása