F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A hornetes történet jó. Ebben is elmondja, hogy nem jobb pilóta volt, jobban csalt. :)


Ebből van több kivágás.
Ha jól értem, az F-14A TF30-asait ezek szerint szintén lehetett forszírozni, ha azt a bizonyos kismegszakítót manuálisan kihúzta a pilóta. Ekkor gondolom én, a kisnyomású forgórészre illesztett köztes nyomású szakasz bypass levegő csatornáját lehetett így zárni és a munkaközeg mind a tüzelőtérbe ment, ami miatt a tolóerő megnőtt 2000 fontnyi extrával.

Valószínű, hogy repülőnapokon is használták ezt a megoldást, ahogy nálunk is a MiG-29-eseken az RPT-t.

Dale Snodgrass és az F-14A:


Ha az F-14A nem is az F401-est, hanem valahogyan a mezei (értsd: USAF) F100PW100-ast kapta volna meg, már akkor se lett volna ilyen "hókuszpókuszokra" szükség. Pedig az F401-es az F100-ashoz képest mintegy 15%-al volt erősebb. És vagy 25-el a TF30-ashoz képest.
 
M

molnibalage

Guest
Asszem feliratkoztam erre a csatira...
Érdekes, viszonylag az elején, amit a kiválasztási folyamatról mond, a 7-8. perc táján.
 
M

molnibalage

Guest

Érdekes infók arról, hogyan jött létre a Bombcat és miért nem lett AMRAAM a Tomcat-en.
Jól értem, hogy lényegében ő, az F-14 flotta "pk-ja" - vagy mi volt a beosztása akkor - beszámolója döntötte el a kérdést a fejeseknélk, hogy az 1 mrd USD ment az F-14D PGM képességének megteremtésére és emiatt dobták az AIM-120 integrációt?

(Felismerve, hogy a közeljövőben az AIM-120 a Horneteken bőven elég lesz a megmaradó AIM-54-nel...?)
 
M

molnibalage

Guest
Az ilyen történeteket imádom, mindig érdekes az is, amit mégsem csináltak meg és a miért.

Tests of the surface-launched Phoenix missile included a firing from what was then known as Naval Weapons Center China Lake, in California, during which a standard version of the missile traveled a distance of 13.5 miles in 90 seconds.
Ha ez nem elírás, akkor nem tudom, hogy mi a bánat lehet. Azt mindig is tudtam, hogy kis magasságon szar az AIM-54, de hogy ennyire? Ez szubszonikus sebesség átlag, 277 m/s...

A 135 mérföld meg lehetetlen. Még a km sem sikerülne, az Sz-300 rakétája nincs ilyen gyors M6.0 feletti égésvégivel.

A rakéta hajtüműve 26 sec-ig ment asszem.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
M

molnibalage

Guest
241145582_1949720361841788_3506265496807348218_n.jpg


241200610_1949720438508447_7753121915637850506_n.jpg