F-14 Tomcat (Grumman)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113


 
M

molnibalage

Guest
F-14 + Hawk.

http://www.benchmarksims.org/forum/attachment.php?attachmentid=18258&d=1378012936
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 188
13 466
113
Nem nyitja meg.
"Invalid Attachment specified. If you followed a valid link, please notify the administrator"
 
M

molnibalage

Guest
Upsz, akkor nálam csak megjegyezte azt, hogy egyszer megadtam.

Col.F.Ali Mazandarani a jelző elvileg.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Iranian F-14 Tomcat in “splinter” color scheme appears at Isfahan Open Day

http://theaviationist.com/2014/02/21/new-photo-splinter-iriaf-tomcat/
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 816
2 512
113
Ilyenkor mindig sírok! :(
Örök kedvenc marad!


ixQUhxkOKQX9I.jpg

iH4UcexYOwTqG.jpg

iZuzpyBEKiEzK.jpg

ibdN2ehm8p3QXI.jpg
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
F-14_Tomcat_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

200. képösszeállításom, mely nem más, mint az örök kedvencemnek tartott vadászgép.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 489
14 277
113
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 489
14 277
113
<blockquote rel="tarzaan">A Tomcat-nek a mai élvonallal összevetve mennyire volt jó a manőverező képessége?

Mondjuk tekintsünk el a gyengébb hajtóművel szerelt A változattól.

Tolóerő-tömeg arány tekintetében van elmaradás, de ugye az F-14-nél a szárny bármely állásszögben rögzíthető volt, ami gondolom nem hátrány.

Hát, amikor az izraeliek összehasonlító teszteket és repüléseket végeztek az F-15 és a Tomcat között, eléggé lesújtóan nyilatkoztak a manőverező légiharc-képességeiről. Ez egy erősebb hajtóművel javulhatott kissé, de azért a variaszárny korlátain nem lehetett túllépni, a Cicust nem manőverező légiharcosnak, hanem nagy hatótávolságú elfogóvadásznak, flotta-védővadásznak szánták. Nem vadászgépek ellen (ugye a szovjet flotta akkoriban semmiféle vadászgépet nem tudott szembeállítani vele), hanem a hordozó-flottacsoportot támadó bombázók és gyors, de hatalmas és egyenesn repülő hajó elleni rakéták és szárnyasbombák ellen tervezték.</blockquote>


Thx.

Gondoltam, hogy annyira nem jó közelharcban, hiszen a konceció is teljesen más, pedig csak 2 év van a Tomcat és az Eagle közt.
 
M

molnibalage

Guest
Több van az F-14 és az F-15 között tervezési evolúciót nézve. A VFX program az TFX bukása után indult. Nem véletlen, hogy az F100-hoz képest fél generációval régebbi hajtóműve van és nem véletlen az, hogy az F-15-nél asszem egy kivételével senki nem erőltette a variarszárnyat, pedig nem volt kizáról feltétel. (Az F-15 írásom szól erről is.)

Az izraeli pilóták egyes repülési helyzetekben olyan lesújtóan nyilatkoztak a gépről, hogy a kétüléses A-4 jobb volt.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 104
113
A Tomcat elvileg átmenet volt a 3. és a 4. generáció között: az elektronika már inkább 4., míg a sárkányszerkezet még inkább 3. generációs tulajdonságokkal rendelkezett.