Hadgyakorlatok magyar részvétellel (Magyarországon és külföldön)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Háát, ha te B-s jogsival beülnél egy BTR-be, - biztosíthatlak, hogy - el se tudnál indulni vele.
Már, ha nem magyarázza el valaki neked legalább alap szinten.
Félreértettél!
Nem a sofőr, hanem a kormány, a jogszabály alkotójának a szándékán múlik, hogy mit lehet, mit nem!
Nyilván repülőgépet sem tudok vezetni, ha arra szánnám magam!
Egyébként van hivatásos teher jogsim is, de nyilván nem ezen múlik csak, hogy milyen honvédségi gépet vezethetek!
Ha jól emlékszem, osztályozó vizsgának hívták azt, ami után az adott gépjárművet vezethettem anno.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 880
8 096
113
Megint van benne hiba sajnos:
  • Biztos az a 17 magyar alakulat? Nem vagyok benne biztos, hogy annyit fel tudnék sorolni.!
  • Biztos vagyok benne, hogy az LMV 1 a 6,5 tonnájával sosem volt Stanag 4 -es ballisztikus fenyegetések ellen védett.
De szerintem az újabb fejlesztett verzió sem tudja ezt a 8,1 tonnájával.
  • Ez csak egy kis pontosítás, nem feltétlen hiba! A 101-est vicces Vijjogó Sasoknak hívni. A rikoltó talán egy kicsit idevalóbb fordítás. De a "légi-támadó" tükörfordítása sem pontos szerintem. Ezt magyarul inkább légimozgékony vagy légiroham hadosztálynak fordítanám.
  • úgy veszem észre a kerekes járművek kerékképletével hadilábon állsz. Ezt több helyen is elrontottad.
Az F-MTV 4 kerekű, és minden kereke hajtott (ez terepjáró eszközöknél elkerülhetetlen). Ezért 4x4-es. Nem pedig 2x2-es. Olyan nincs! :D
Esetleg 2 kerék meghajtású motorok...
- Az UH-60M-re még nem pévastem sehol olyat, hogy "roham szállító helikopter"
Az egy szimpla közepes többfeladatú (utility) helikopter.
- A Mi-24P-n nem UB-32-57 van 32db S-5-tel, hanem a 20db S-8-as rakéta hordozására alkalmas B-8V20 (elég megszámolni a rakétaindító csövek számát! aföldön piheno gépen könnyebb)
Lehet, hogy már ezek a szerbektől vannak?
  • A Centauro B1 meg továbbra is 8x8-as. (Elképzelésem sincs, hogy a 3x2 hogy jött ki... :rolleyes: )
  • A növénnyel való álcázást valamelyest alkalmas a hőkamerák ellen is, ugyanis a növény nem olyan hőmérsékletű, mint a páncél test. Természetesen egy élő embert az így összehozott hőkép nem fog átverni, de ha egy Ai alapú mesterséges képelemző szoftver fogja figyelni az adott területet, akkor az nem biztos, hogy harckocsiként azonosíja az így kapott kontúrt. Megjegyzem, hogy a tataiak nem nagyon erőltették meg magukat az ágak mennyiségével

  • Az Iveco LMV nem a NMS-nek megfelelő kategória. Ha már török megfelelőt keresel, akkor a megfelelője az Ilgaz II . Az olaszok 6,1 tonnás járműve és az NMS között lévő 3 tonna különbség már nem engedi meg, hogy egy kategóriát említsünk.
  • azon a képen, ami így lett kommentálva:

nem szakasz van, hanem raj.
- Az Ural 4320-as is 6x6-os jármű! :rolleyes:
Köszönöm a segítséget. A 17. alakulatot nem én találtam ki, forrása a HM. A LMV járműcsaládhoz írták, I-4 STANAG változattól függően. A "Vijjogó sasok" a bevett magyar név több regényben is így fordították, ezért hagytam. A srceaming tényleg inkább rikoló, visító stb. Az UH-60-asra több helyen olvastam, típukusan a katonák harctérre szállítására gyártott "légi"roham helikopter.. A sima utility a nekem pld. a Superpuma, Coguár, Mi-17 stb. A tatai álcázásra ismét Páncél Matyit idéztem..Többit javítom, köszönöm.
üdv
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Háát, ha te B-s jogsival beülnél egy BTR-be, - biztosíthatlak, hogy - el se tudnál indulni vele.
Már, ha nem magyarázza el valaki neked legalább alap szinten.

Félreértettél!
Nem a sofőr, hanem a kormány, a jogszabály alkotójának a szándékán múlik, hogy mit lehet, mit nem!
Nyilván repülőgépet sem tudok vezetni, ha arra szánnám magam!
Egyébként van hivatásos teher jogsim is, de nyilván nem ezen múlik csak, hogy milyen honvédségi gépet vezethetek!
Ha jól emlékszem, osztályozó vizsgának hívták azt, ami után az adott gépjárművet vezethettem anno.
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
Persze, csak a jogi oldalról nézve.
A gyakorlat az egész más!
Sokszor egy falun nevelkedő, 17 év alatti gyereknek jobb érzéke, nagyobb gyakorlata van, mint egy olyan hétvégi autósnak, akinek már több mint 10 éve jogsija van!
Én már 8-9 évesen csettegőt vezettem, aztán nem sokkal később az öreg Skoda S100-ast. Persze szigorúan csak földesúton, illetve mezőgazdasági, alacson forgalmú úton.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
De ettől függetlenül sem az aktatologatón múlik, hogy el tudod-e vezetni, hanem attól, hogy aki gyakorlatban ért hozzá, az megmutatja-e vagy sem. Az, hogy bürökratáéknál milyen kategóriás jogsival lehet vezetni, egyetlen karrieristán múlik, aki összegyűlik a többivel, hogy a bullshitgenerátorból neki legjobban tetsző idézeteket powerpointban bemutassa és ha a felettes elég álmos, akkor már csak Dzs kategóriával leszel ugyanarra alkalmas amire eddig B-vel.
Persze, de gondolom a honvédségnél örülnek neki, ha van jelentkező. Pláne ha még érzéke is van hozzá, miért ne mutatanák meg, tanítanák be?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Persze, de gondolom a honvédségnél örülnek neki, ha van jelentkező. Pláne ha még érzéke is van hozzá, miért ne mutatanák meg, tanítanák be?
Persze, nem is a gyakorlati részen puffogok. :D Pont arról beszélek, hogy ennyire van szükség. Megy a katona, no akarsz-é vezetni járművet, mert kell vezetni járművet. És megmutatják neki és vezeti és elmondják, hogy mire figyeljen és vezeti sokat és rutinos vezető lesz.

Aztán jön valamelyik nagyon fontos kretén az irodából és nyolcszáz óra levezetett mindenféle gyakorlat után nem hiszi el, hogy el tudja vezetni, mert nincs meg róla a retkes kibaszott papír amiből véletlen pont az ő irodája keresett volna kis baksist. És végső soron minden téren ez hatja át a társadalmat és vet rabigába egész embertömegeket, mert hiába megy random Jóska akármit csinálni és csinálja évekig, ha rajtakapják ahogy jól csinálja mert hozzáértőktől terepen megtanulta, akkor megbasszák. De ha van papírja, amihez éveket kúrt el a terepen csinálás előtt az életéből, hogy megtanulja ahogyan a valóságban nem csinálják a gyakorlottak és közben valahogy pénzt keresett rá olyannal amit nem akart azok alatt az évek alatt csinálni, hogy odaadhassa a papírért, akkor az se baj, ha nem olyan jól csinálja aztán mert mire odaért tele lett a fasza az egésszel.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 023
3 901
113
Persze, nem is a gyakorlati részen puffogok. :D Pont arról beszélek, hogy ennyire van szükség. Megy a katona, no akarsz-é vezetni járművet, mert kell vezetni járművet. És megmutatják neki és vezeti és elmondják, hogy mire figyeljen és vezeti sokat és rutinos vezető lesz.

Aztán jön valamelyik nagyon fontos kretén az irodából és nyolcszáz óra levezetett mindenféle gyakorlat után nem hiszi el, hogy el tudja vezetni, mert nincs meg róla a retkes kibaszott papír amiből véletlen pont az ő irodája keresett volna kis baksist. És végső soron minden téren ez hatja át a társadalmat és vet rabigába egész embertömegeket, mert hiába megy random Jóska akármit csinálni és csinálja évekig, ha rajtakapják ahogy jól csinálja mert hozzáértőktől terepen megtanulta, akkor megbasszák. De ha van papírja, amihez éveket kúrt el a terepen csinálás előtt az életéből, hogy megtanulja ahogyan a valóságban nem csinálják a gyakorlottak és közben valahogy pénzt keresett rá olyannal amit nem akart azok alatt az évek alatt csinálni, hogy odaadhassa a papírért, akkor az se baj, ha nem olyan jól csinálja aztán mert mire odaért tele lett a fasza az egésszel.
Igen, és így van ez a traktorozással, targoncázással.....
Persze kell valami szabályozás, de sokszor olyanok kukacoskodnak az emberrel, akik csak az elméletet, vagy még azt sem ismerik, a gyakorlatot meg egyáltalán.
De így van ez más területen is.
Vegyük a jogot.
Ha ügyvéd nélkül mész a mai világban bírósági tárgyalásra, kb. hülyének néznek.
Holott többször nem vagy előrébb velük!
De nem offolok itt tovább, max. ha már áthelyezték máshova. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Jó látni hogy évtizedek után nemzetközi környezetben nem úgy néznek ki a katonáink mint egy csomó Ak-t lóbáló szakadt berber milicista hajléktalan.
Ja de ez az egyenruha is szépen feszül a hatalmas pocakon.

Ez logisztikai gyakorlat, vagy tüzér, vagy mi?

Ha logisztikai a Gidran mit keres ott?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Interoperabilitás, szakmaiság, bajtársiasság

Véget ért a Strong Will 2022 elnevezésű nemzetközi felderítő gyakorlat, amelyen az interoperabilitás, az idegennyelv-gyakorlás és a szakmaiság mellett a bajtársiasság is hangsúlyt kapott...

634507a568de0230235092.jpg
634507a5ebef2351854283.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 2022. október 13-án (csütörtökön) 08:00 és 17:00 között közepes hanghatással járó éleslövészetet (BTR-80/A) hajt végre a szomódi lőtéren.

A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
A lakosság megértését és türelmét köszönjük.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 027
66 478
113
Az MH 25. Klapka György Lövészdandár 2022. október 13-án (csütörtökön) 08:00 és 17:00 között közepes hanghatással járó éleslövészetet (BTR-80/A) hajt végre a szomódi lőtéren.

A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
A lakosság megértését és türelmét köszönjük.
Majd figyelni kell, hogy 'konténerek' mennek-é löni. :D
 
H

Hummen23

Guest
Magasabb készenlét, nagyobb intenzitású gyakorlatozás.

Megvédjük a magyar emberek békéjét és biztonságát!

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Szeptember folyamán Zadarban a Nemzetközi Speciális Légierő Kiképző Központban (MSAP TC) tartották az első repülési kiképzést, amelyen mind a négy tagállam – Horvátország, Bulgária, Magyarország és Szlovénia – katonái és helikopterei vettek részt.



 
  • Tetszik
Reactions: bel