1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hadgyakorlatok Magyarországon

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - Terminator által indítva @ 2014. március 11..

  1. megazez

    megazez Well-Known Member

    Hát kínában is összehoztak egy hasonlót 28 kamionnal.
    ""
     
  2. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az nem katonai konvoj, katonai konvojra komoly biztonsági szabályok vannak. Nem viccből. Na és tudtommal tananyag is.
     
    megazez and Kishuszár like this.
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ezt mond el a halott srác hozzátartozóinak is. Arra hogy összemegy 6 műszakilag rendben levő (mert rendben kell lennie indulás előtt nem?) katonai teherautó 1 konvojban arra mégis milyen magyarázat kell? A parancsnok a felelős az egész konvojért. Azért ő vezeti mert elvileg ki van okosítva rá hogy hogyan kell közlekedniük. A wc-s néni lehet nincs rá kiokosítva,de az is tudja mondani a rádióban hogy gyerekek,nagyobb térközt hagyjatok, vagy ne lépjétek túl a konvojnak előírt sebességet.
     
    Kishuszár likes this.
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    És 20 év alatt mennyut változott a járműforgalom te ökörállat te..
     
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Na mennyit? Felvezetéssel mentek akár rendőr akár katonai? Sanszos hogy igen. Volt civil köztük? Nem mert katonai 6 teherautó ment össze. Szóval akkor mi köze ehhez a járműforgalomnak? Vagy akkor manapság már veszélyesebb közlekedni a szavaidból kiindulva az ilyen katonai kirándulásoknak? Akkor miért kell kitenni feleslegesen veszélynek embereket? Szóval akkor még mindig jó ötlet a pusztába buszozni hajnalban hogy megmérje egy doki a vérnyomásod? Vagy bújócskázzon a bokorban 200 ember? Nem tudom ez a kép az-e de gyanítom igen.
    [​IMG]
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  7. ruszkik.haza

    ruszkik.haza Active Member

    Egyszer volt szerencsém élőben látni egy 4-es karambolt amikor pont egy felüljárón álltam. Úgy történt, hogy az első valamiért erősen lassított, kettő mögötte simán meg tudott állni, de utánuk jött egy nagyobb sebességgel és a kettőt neki tolta annak amelyik elől fékezett. Szerintem itt is valahogy így történhetett, az utolsó nem figyelt és belehajtott az előtte lévőbe, aztán aki a szendvics közepén van az nem tehet semmit, hiába tapossa a féket, neki fog menni, nekitolják annak aki előtte van. Hamar meg van a tömegkarambol.

    Nyugodjon békében az elhunyt katona!
     
    SilvioD, Loken, honved and 2 others like this.
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Elég sok az oszlopba bevágó civil kocsi, ekkora oszlopnak pedig nem szokott felvezetése lenni. A járműforgalom és annak sebessége többszöröse a 20 évvel ezelőttinek, de főleg a kamionforgalomnak, mondtam már párszor hogy a majd 30 éves "tapasztalataid" a nagy büdös semmivel egyenlők mára. Valószínűleg hibáztak is a távközökkel.. De elég egy hülye román kamionos, aki előzi a konvojt és bevág elé, (láttam olyat is nem egyszer, hogy közé mentek be) hogy megtörténjen a baj. Amúgy teherszállító konvoj volt, keresztbe az országon nincs platózás csak ha semmi más jármű nem elérhető.
     
  9. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    R.I.P. :(
     
    Nagy Csaba likes this.
  10. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
    Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
    Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
    Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
    De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.

    Ugyanabban a félévben egy uralunk felborult a hegyekben. Elment a fék hegyről lefelé menet. Úgy szedtük ki a sofőrt, és a kocsipkt.
    A kocsit elötte egy héttel szervízelték magyarországról jött szerelők.

    De ahogy ruszkik haza írta akár az is lehet, hogy az utolsó nem tartott távot, és ő tolta össze a gépeket.
    Lemaradt,gyorsított,a többi valamiért megállt hírtelen.

    Erre írtam, hogy nem tudhatjuk, és látatlanba a pkt hibáztatni nem biztos, hogy okos.

    Ki kell vizsgálni és levonni a következtetéseket. Pl be voltak e kötve?, én teherautón a legritkább esetben látok bekötött sofőrt.
    Uralba tán nincs is.
    Amibe volt, ha esetleg nem használták az ne a konvoj pk felelősége legyen.
    Platón utaztak e?
    Mivel nem tudjuk merész ítélkezni.

    De a baleseteket nem lehet 100%ig elkerülni.
     
  11. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Ne egyással foglalkozzatok, mert kurvára nem kellene. A balesetben csak katonai autó ütközött, NEM volt bevágó civil autó. A legnagyobb felelőssége az út kialakításának van, hiába M 7 !!!!! Egy olyan csomópontnál történt, ahol egy körforgalom miatt rendszeresek a balhék az M 7-en. A kihajtó a Sóstói ipari park felé tart. Itt egyetlen egy sávos körforgalom vezet be egy több 1000 melóst foglalkoztató ipari parkba, amit még súlyosbít az ugyan itt lévő legnagyobb dunántúli Auchan áruház. Amennyiben valaki az M 7-en reggel 8-10, délután 4-6 óra között jár, és Budapest felől megy a Blatonra, azt fogja látni hogy az M 7-től 2-300 méterre található körfogalomtól a várakozó oszlop vége vagy 2-300m-re belelóg az M 7-be, és a lekanyarodó sáv sem ilyen hosszú. Az a csomópont HORROR, rendszeres súlyos balesetekkel. A Fehérváriak kb 4 éve rendszeresen reklamálnak, mert ennyire szar és veszélyes az a csomópont. Ígéret van, megoldás LÓFASZ !!!!
    - ha aki hibázott, akkor esetleg az útvonal tervezője, akiennek a csomópontnak a veszélyességével nem volt tisztában, egy Hódmezőről érkező "eyszerű" sofőrnek NEM kötelessége tudni...
    - a balfasz állami és tehetetlen közút kezelő meg nem tesz évek óta semmit sem
    - a Magyar autózási kultúra legszarabb része hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy mocskos és egyszerű körforgalom használatát
    1,5 hónapja voltunk egy 2800km-es Olasz túrán, és simán, torlódás és balhé nélkül tudják használni a 2x2, 2x3 és 2x4 sávos körforgalmakat. Firenze belvárosában (700 000-es város Budapesti szintű forgalommal) a csúcs időben (du 5) NEM volt torlódás egyetlen körforgalomnál sem !!!!
    Mind Lenin is mondta, üzi a Magyar autósoknak: tanulni, tanulni, tanulni. Ja és az erőszakosság a tolakodás nem vezet sehova.....
     
    szuvorov, antigonosz, fishbed and 3 others like this.
  12. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Olvasd el amit írtam, ennél sajnos "egyszerűbb" a történet
     
  13. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Olvasd el amit írtam, ennél sajnos "egyszerűbb" a történet....
     
  14. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Ne egyással foglalkozzatok, mert kurvára nem kellene. A balesetben csak katonai autó ütközött, NEM volt bevágó civil autó. A legnagyobb felelőssége az út kialakításának van, hiába M 7 !!!!! Egy olyan csomópontnál történt, ahol egy körforgalom miatt rendszeresek a balhék az M 7-en. A kihajtó a Sóstói ipari park felé tart. Itt egyetlen egy sávos körforgalom vezet be egy több 1000 melóst foglalkoztató ipari parkba, amit még súlyosbít az ugyan itt lévő legnagyobb dunántúli Auchan áruház. Amennyiben valaki az M 7-en reggel 8-10, délután 4-6 óra között jár, és Budapest felől megy a Blatonra, azt fogja látni hogy az M 7-től 2-300 méterre található körfogalomtól a várakozó oszlop vége vagy 2-300m-re belelóg az M 7-be, és a lekanyarodó sáv sem ilyen hosszú. Az a csomópont HORROR, rendszeres súlyos balesetekkel. A Fehérváriak kb 4 éve rendszeresen reklamálnak, mert ennyire szar és veszélyes az a csomópont. Ígéret van, megoldás LÓFASZ !!!!
    - ha aki hibázott, akkor esetleg az útvonal tervezője, akiennek a csomópontnak a veszélyességével nem volt tisztában, egy Hódmezőről érkező "eyszerű" sofőrnek NEM kötelessége tudni...
    - a balfasz állami és tehetetlen közút kezelő meg nem tesz évek óta semmit sem
    - a Magyar autózási kultúra legszarabb része hogy képtelenek vagyunk megtanulni egy mocskos és egyszerű körforgalom használatát
    1,5 hónapja voltunk egy 2800km-es Olasz túrán, és simán, torlódás és balhé nélkül tudják használni a 2x2, 2x3 és 2x4 sávos körforgalmakat. Firenze belvárosában (700 000-es város Budapesti szintű forgalommal) a csúcs időben (du 5) NEM volt torlódás egyetlen körforgalomnál sem !!!!
    Mind Lenin is mondta, üzi a Magyar autósoknak: tanulni, tanulni, tanulni. Ja és az erőszakosság a tolakodás nem vezet sehova....
    .

    Ismerős a dolog, sajnos Fehérvárnak iszonyat elb...ott a közlekedése, amikor ott dolgoztam állandóan legalább egy óra csak a adugóban araszolás volt. Az Auchan körforgalom fele tényleg életveszély kb.
     
    Nagy Csaba likes this.
  15. krisss

    krisss Well-Known Member

    Közeli az információd, vagy találgatsz ? :)
     
    Nagy Csaba likes this.
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    Amúgy akkor nem esett ott? Pest megyében délután olyan felhőszakadás volt..
     
  17. krisss

    krisss Well-Known Member

    Nem volt akkor eső elvileg.
     
  18. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Egyszerűen időnként kényszerűen használom azt a csomópontot, és hiába 36 éves a jogsim közel 800 000km-el, attól a csomóponttól irtózok.... Ha lehet kerülöm, no és egész Fehérvár tudja hogy mi a probléma és évek óta 2-3heti szinten van baleset, 2-3havi szinten súlyos baleset. Képzeld el, mész a balaton felé, a körforgalomhoz a lehajtó sáv tele, vagy már a vége lehet hogy bele lóg a 130-as pályába, ahol hirtelen azzal szembesülsz, hogy előtted vagy álló, vagy épp araszoló autók vannak. A rosszabbik esetben van egy barom, aki (rendszeresen) beelőzi a lehajtó sávban araszolókat, majd a lehajtó előtt befékez és megpróbál betolakodni a lehajtó sávba. Mind ezt egy legális 130-as pályán. No és ha a sor vagy a tolakodó araszol, akkor a lassú sebesség megbecsülése sem egyszerű, egy álló autót világító féklámpával sokkal jobban fel tudsz mérni. Kíváncsi vagyok majd a kommunikációra, de itt a ráfutásos baleset annyira típusos (szinte 100%-ban csak ilyen van), és a fényképen a konvoj autói is pont ilyen szitut mutatnak.
    Egyébbként meg a kurva anyját mind a város vezetésnek, mind a közútkezelőnek, hogy felfele néz, nem akar dönteni, várja hogy valaki más döntsön, a felelősséget is magávl víve, még a sokadik súlyos baleset után sem akar a saját dolgával törődni.....
    Hogy a forgalom mértékével tisztában legyél, szimpla egy sávos körforgalom, ahova az alábbi utak vezetnek:
    - M 7-ről lehajó
    - Várost elkerülő 2x2 sávos autóut (talán a 8-as főut záró szakasza a neve)
    - városból kifelé 2x1 sávos út, műszakváltás és délután irgalmatlan forgalom
    - Sárbogárdról Fehérvár felé 2x1 sáv. ez szintén elég forgalmas, ez a 63-as út
    A sulyosbtás meg annyi, hogy erről körforgalomról nyílik a Győri Audi ipari park utáni 2. legnagyobb dunántúli ipari park, és a legnagyobb dunántúli Auchan.
    Illetve az M7 ről lehajtón van még egy szigorító tényező is, még a körforgalom előtt egyesül (2 sávról 1 sávra szűkül) a Sárbogárdról Fehérvárra vezető 63-as úttal.
    Szóval nincs benfentes infó, csak sajnos ismeret az adott csomópontról...... A rendszeres és teljesen ugyan ilyen típusu balesetekről....
     
    szuvorov, antigonosz, fishbed and 3 others like this.
  19. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Ténylegesen nem volt eső, egy párás fülledt nyári késő délelőtt volt.....
     
  20. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....
     
    antigonosz and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása