1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Hadgyakorlatok Magyarországon

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - Terminator által indítva @ 2014. március 11..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az mondjuk tény, hogy időnként az autópálya forgalmi sávjában is több száz méteres sor áll. Meg van pár "élelmes", aki szépen kielőzi a sort, és tolakszik legelöl. Két dolgot nem értek. 1; ha már állni kell, miért nem a leállóban, 2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
     
    Nagy Csaba likes this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    A leállósávban nem állhatsz vagy araszolhatsz a KRESZ szerint.Ellenben a forgalmi sávban forgalmi okból még autópályán is.
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    Kivéve, ha átterelnek. Mert az nonszensz, hogy olyan rendszerességgel áll be, ahogy az ár-apály változik. Jártam arra párszor, az a rohadt sor mindig ott van.
     
    Nagy Csaba likes this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ha a leállósávban áll a kocsisor 200 méter hosszan és az álló kocsisorban behány egy jármű akkor az hová fog félrehúzódni?Hát sehová!Marad az,hogy neked 15-el kell kikanyarodnod a külső sávba(valahogy ki kell kerülni az álló autót) amin 130-al közlekednek az autók.Pompás gondolat!
     
    Nagy Csaba likes this.
  5. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Nem, nem a gondolat pompás, hanem az a tetves csomópont, s az is hogy évek óta ezt elnézik az "illetékesek".... Basz...djanak meg, innen is üzenem ha valamelyik olvassa.
    Azért van egy másik aspektus, amit felvetnék. Ugye a konvoj Hódmezőről tartott kb Hajmáskér magasságába: Dunántúlon az útvonal M 7, majd 8-as főút. Amennyiben térképen tervezed meg, akkor a legnyilvánvalóbb az M 7-ről ennél a csomópontnál lehajtani, mert az említett balfasz körforgalomról nyílik a 8-as út 2x2 sávja. Ez térképen baromi jól mutat. DE !!! Amennyiben kicsit is utána néz valaki, és szembesül a valósággal (csak szólok, hogy a szárazföldiek főparancsnoksága is itt van Fehérváron, s a nyakamt rá hogy az ott dolgozókból 3 emberből legalább 2 alapvetően tisztában van ennek a csomópontnak a veszéjességével), akkor minimum fel kellett volna mérni egy alternatív utvonalat is.. VAN ILYEN ÚTVONAL! Egyel korábban van egy lehajtó, úgy az 59-es km-nél, ahol a 62-es út (Dunaújváros-Fehárvár) ér be a városba. Ez ugyan vagy 6km-en keresztül a városon megy át (nem a belvároson és ez is célzottan kerülő út), DE végig 2x2 sávos, egyetlen körforgalommal, ami meg nem annyira gáz. Ez a Fehérvári belső gyűrű, ez folytatódik szintén a 8-as főközlekedési útban Hajmáskér felé.... Szóval a második verzió térképen szarabbul néz ki, csak nagyságrenndel kevésbé veszélyes. A Hódmezői kiskatonákat meg beleküldték az egyik legforgalmasabb időpontban az egész M 7 egyik (ha nem a) LEG VESZÉLYESEBB csomópontjába.... Nem véletlenül szokták mondani mind @Kriss, mind @dudi, hogy minden mozzanatot, minden csapatmozgást nagyon alaposan meg kell tervezni.
    Ja és még csak szólok. Érdekes módon amikor (talán) tavaly az Amcsik ugyan ezen az útvonalon mentek Hajmáskér felé, nem azt a bizonyos csomópontot választották az M 7 és a 8-as út között...
     
    Python, antigonosz and fishbed like this.
  6. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Na akkor most mi is történt ezzel a konvojjal? Hogyan történt az ütközés? Csak röviden.

    És persze részvétem a katona családjának!
     
  7. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    M 7, 63-64-es km, lehajtó a megemlegett körforgalomhoz és a fénykép alapján valami miatt ráfutásos baleset......
     
  8. zeal

    zeal Well-Known Member

    Nincsenek annyian. Egy baleset helyszinelese fontosabb, mint nehany ugyeskedo megbuntetese. A lenyeg, hogy minel gyorsabban rendezodjon a helyzet es haladjon a forgalom.
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?
    Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?

    Köszönjük a részleteket!
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ne legyél már hülye!Évente több millió km-et vezetnek a honvédségi sofőrök balesetmentesen vagy minimális mennyiségű balesettel.Most lett egy baleset erre jössz a faszsággal,hogy mindenki hülye meg képzetlen.

    Egyáltalán minek jársz te ide?Egy épkézláb konstruktív hozzászólásod nincs soha semmihez!Csak fikázol mindent és mindenkit.Ha csak ez megy akkor menj le a kocsmába ott boldogítsd a népeket!
     
    Nagy Csaba likes this.
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Minket akkor Tatáról úgy vittek le Kalocsáig hogy jobbára alsóbb rendű utakon mentünk. Zámolyon átmentünk azt tudom, azt nem felejtettem el, meg volt Fehérváron az ITT vagy mi, valami ex Videoton üzem legalábbis, valami laktanya hátsó kerítése, utána elvileg Seregélyesnél álltunk volna meg, de nem álltunk meg, aztán a Földvári laktanyánál is elmentünk és át Soltra. Induláskor elmondták merre fogunk menni, meg hogy Seregélyesnél lesz pisiszünet, és végig ki voltak rakva minden lefordulónál a foszabosok, ott integettek a csíkos bottal fehér sisakban. Akkor le tudtak vinni azon az úton kb 25 járművet, nem 5-öt, manapság minek akadályozni a forgalmat autópályán katonai konvojokkal nem értem. Városba talán a lámpák miatt nem mentek be,nehogy szétszakadjon az oszlop.
    Ja Gánt is volt, emlékszem a nagy fehér kőkupacokra.
     
  12. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:

    Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...
     
  13. papi

    papi Well-Known Member

    Videó alapján nem volt DAC. Hátulról előre, Ural 375, Tatra 815, Rába H25, Mog U4000, Ural 375. A tegnap berakott képedből is ezt szűrtem le. Viszont egyiken sem látszódik a hatodik teherautó.

    Videó alapján úgy tűnik, hogy az utolsó Ural tolta össze a sort. Meg is roggyant az alváza.
     
  14. Ocses

    Ocses Well-Known Member

     
  15. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Amit Dudi ír meg amit én az nem ellentétes.

    Attól, hogy 2007ben részese voltam 2 balesetnek, hogy függ össze a mostanival?

    Én azért reagáltam az írásaidra mert úgy itélkeztél a konvoj pk-ról, hogy azt sem tudjuk mi történt pontosan.

    Vannak hibák a rendszerben. Nem is kicsik. Persze ezeken javítani kell.

    Az előző írásom is neked szólt. Csak mobilon elbasztam. De ha rámész el tudod olvasni.
     
  16. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Olyan kérdésem lenne van olyan vezgyak ahol éjjellátóval vezetnek a sofőrök?
     
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Honvédelmi Minisztérium közleménye:


    Megnövekedett katonai gépjárműforgalom az utakon

    Szeptember 1-jén és 2-án a nappali órákban a Magyar Honvédség határvédelmi feladatainak átszervezése kapcsán megnövekedett járműforgalomra kell számítani elsősorban Bács-Kiskun és Csongrád megyék déli részein.

    A legnagyobb mértékben érintett utak az M5-ös, M6-os és M43-as autópályák, valamint az 55. sz. főút.

    A Magyar Honvédség kéri a lakosságot, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred szeptember 6-20. között, a Szentes környéki gyakorlótereken kiképzési foglalkozást tart .

    Ebben az időszakban a megszokottnál nagyobb hanghatásokra kell számítani, az érintett útvonalakon megnövekedett katonai járműforgalom várható. Az ezred parancsnoksága kéri a lakosság türelmét és megértését. "
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Újabb nemzetközi gyakorlatra készül a Magyar Honvédség

    A gyakorlatra történő felkészülés ideje alatt 2019. szeptember 9-én hétfőn katonai járművekből álló menetoszlop közlekedésére kell számítani a Hajdúhadház, Vay Ádám Kiképző Bázis 2. telephely – 4 sz. főút – 354 sz. főút – M35 autópálya – 47 sz. főút – Berettyóújfalu – Szeghalom – Hódmezővásárhely – M43 – Sándorfalvi út – Sándorfalva – Atkai holtág útvonalakon.

    A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

    A Magyar Honvédség a vonatkozó szabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát."
     
    fedett_mókus likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása