Hadgyakorlatok magyar részvétellel (Magyarországon és külföldön)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Kivéve, ha átterelnek. Mert az nonszensz, hogy olyan rendszerességgel áll be, ahogy az ár-apály változik. Jártam arra párszor, az a rohadt sor mindig ott van.

Ha a leállósávban áll a kocsisor 200 méter hosszan és az álló kocsisorban behány egy jármű akkor az hová fog félrehúzódni?Hát sehová!Marad az,hogy neked 15-el kell kikanyarodnod a külső sávba(valahogy ki kell kerülni az álló autót) amin 130-al közlekednek az autók.Pompás gondolat!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Ha a leállósávban áll a kocsisor 200 méter hosszan és az álló kocsisorban behány egy jármű akkor az hová fog félrehúzódni?Hát sehová!Marad az,hogy neked 15-el kell kikanyarodnod a külső sávba(valahogy ki kell kerülni az álló autót) amin 130-al közlekednek az autók.Pompás gondolat!

Nem, nem a gondolat pompás, hanem az a tetves csomópont, s az is hogy évek óta ezt elnézik az "illetékesek".... Basz...djanak meg, innen is üzenem ha valamelyik olvassa.
Azért van egy másik aspektus, amit felvetnék. Ugye a konvoj Hódmezőről tartott kb Hajmáskér magasságába: Dunántúlon az útvonal M 7, majd 8-as főút. Amennyiben térképen tervezed meg, akkor a legnyilvánvalóbb az M 7-ről ennél a csomópontnál lehajtani, mert az említett balfasz körforgalomról nyílik a 8-as út 2x2 sávja. Ez térképen baromi jól mutat. DE !!! Amennyiben kicsit is utána néz valaki, és szembesül a valósággal (csak szólok, hogy a szárazföldiek főparancsnoksága is itt van Fehérváron, s a nyakamt rá hogy az ott dolgozókból 3 emberből legalább 2 alapvetően tisztában van ennek a csomópontnak a veszéjességével), akkor minimum fel kellett volna mérni egy alternatív utvonalat is.. VAN ILYEN ÚTVONAL! Egyel korábban van egy lehajtó, úgy az 59-es km-nél, ahol a 62-es út (Dunaújváros-Fehárvár) ér be a városba. Ez ugyan vagy 6km-en keresztül a városon megy át (nem a belvároson és ez is célzottan kerülő út), DE végig 2x2 sávos, egyetlen körforgalommal, ami meg nem annyira gáz. Ez a Fehérvári belső gyűrű, ez folytatódik szintén a 8-as főközlekedési útban Hajmáskér felé.... Szóval a második verzió térképen szarabbul néz ki, csak nagyságrenndel kevésbé veszélyes. A Hódmezői kiskatonákat meg beleküldték az egyik legforgalmasabb időpontban az egész M 7 egyik (ha nem a) LEG VESZÉLYESEBB csomópontjába.... Nem véletlenül szokták mondani mind @Kriss, mind @dudi, hogy minden mozzanatot, minden csapatmozgást nagyon alaposan meg kell tervezni.
Ja és még csak szólok. Érdekes módon amikor (talán) tavaly az Amcsik ugyan ezen az útvonalon mentek Hajmáskér felé, nem azt a bizonyos csomópontot választották az M 7 és a 8-as út között...
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Na akkor most mi is történt ezzel a konvojjal? Hogyan történt az ütközés? Csak röviden.

És persze részvétem a katona családjának!
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 139
113
2; ilyenkor (mindig) hol vannak Pintér behajtói ahelyett, hogy kivennék ezeket a barmokat?
Nincsenek annyian. Egy baleset helyszinelese fontosabb, mint nehany ugyeskedo megbuntetese. A lenyeg, hogy minel gyorsabban rendezodjon a helyzet es haladjon a forgalom.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Elég sok az oszlopba bevágó civil kocsi, ekkora oszlopnak pedig nem szokott felvezetése lenni. A járműforgalom és annak sebessége többszöröse a 20 évvel ezelőttinek, de főleg a kamionforgalomnak, mondtam már párszor hogy a majd 30 éves "tapasztalataid" a nagy büdös semmivel egyenlők mára. Valószínűleg hibáztak is a távközökkel.. De elég egy hülye román kamionos, aki előzi a konvojt és bevág elé, (láttam olyat is nem egyszer, hogy közé mentek be) hogy megtörténjen a baj. Amúgy teherszállító konvoj volt, keresztbe az országon nincs platózás csak ha semmi más jármű nem elérhető.
Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?
Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.

Ugyanabban a félévben egy uralunk felborult a hegyekben. Elment a fék hegyről lefelé menet. Úgy szedtük ki a sofőrt, és a kocsipkt.
A kocsit elötte egy héttel szervízelték magyarországról jött szerelők.

De ahogy ruszkik haza írta akár az is lehet, hogy az utolsó nem tartott távot, és ő tolta össze a gépeket.
Lemaradt,gyorsított,a többi valamiért megállt hírtelen.

Erre írtam, hogy nem tudhatjuk, és látatlanba a pkt hibáztatni nem biztos, hogy okos.

Ki kell vizsgálni és levonni a következtetéseket. Pl be voltak e kötve?, én teherautón a legritkább esetben látok bekötött sofőrt.
Uralba tán nincs is.
Amibe volt, ha esetleg nem használták az ne a konvoj pk felelősége legyen.
Platón utaztak e?
Mivel nem tudjuk merész ítélkezni.

De a baleseteket nem lehet 100%ig elkerülni.
Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?

Tényleg annyira el van baszva, hogy amikor a lehajtónál a baleset megtörtént, akkor már Pákozd, vagy éppen még korábbról Veélencétől az M 7-ről beterelték a forgalmat Fehérvárra (nincs lehetőség kikerülésre), és a város szó szerint egész napra beállt mint a szög. A délutános műszakban a kolléga a 35 perces bejárós útját 2,5 óra alatt abszolválta, fél 4-re érkezett délutánra. Az egyik helyi járatot 11 óra után már el sem indították, annyira nem volt értelme, mert kigurult az induási helyéről, majd megállt a dugóban. A 25 perces teljes menet vonalát órák alatt sem volt képes "megfutni". Erről bezzeg a hivatalos félretájékoztatás baszott írni....
Köszönjük a részleteket!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?

Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?


Köszönjük a részleteket!

Ne legyél már hülye!Évente több millió km-et vezetnek a honvédségi sofőrök balesetmentesen vagy minimális mennyiségű balesettel.Most lett egy baleset erre jössz a faszsággal,hogy mindenki hülye meg képzetlen.

Egyáltalán minek jársz te ide?Egy épkézláb konstruktív hozzászólásod nincs soha semmihez!Csak fikázol mindent és mindenkit.Ha csak ez megy akkor menj le a kocsmába ott boldogítsd a népeket!
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Nem, nem a gondolat pompás, hanem az a tetves csomópont, s az is hogy évek óta ezt elnézik az "illetékesek".... Basz...djanak meg, innen is üzenem ha valamelyik olvassa.
Azért van egy másik aspektus, amit felvetnék. Ugye a konvoj Hódmezőről tartott kb Hajmáskér magasságába: Dunántúlon az útvonal M 7, majd 8-as főút. Amennyiben térképen tervezed meg, akkor a legnyilvánvalóbb az M 7-ről ennél a csomópontnál lehajtani, mert az említett balfasz körforgalomról nyílik a 8-as út 2x2 sávja. Ez térképen baromi jól mutat. DE !!! Amennyiben kicsit is utána néz valaki, és szembesül a valósággal (csak szólok, hogy a szárazföldiek főparancsnoksága is itt van Fehérváron, s a nyakamt rá hogy az ott dolgozókból 3 emberből legalább 2 alapvetően tisztában van ennek a csomópontnak a veszéjességével), akkor minimum fel kellett volna mérni egy alternatív utvonalat is.. VAN ILYEN ÚTVONAL! Egyel korábban van egy lehajtó, úgy az 59-es km-nél, ahol a 62-es út (Dunaújváros-Fehárvár) ér be a városba. Ez ugyan vagy 6km-en keresztül a városon megy át (nem a belvároson és ez is célzottan kerülő út), DE végig 2x2 sávos, egyetlen körforgalommal, ami meg nem annyira gáz. Ez a Fehérvári belső gyűrű, ez folytatódik szintén a 8-as főközlekedési útban Hajmáskér felé.... Szóval a második verzió térképen szarabbul néz ki, csak nagyságrenndel kevésbé veszélyes. A Hódmezői kiskatonákat meg beleküldték az egyik legforgalmasabb időpontban az egész M 7 egyik (ha nem a) LEG VESZÉLYESEBB csomópontjába.... Nem véletlenül szokták mondani mind @Kriss, mind @dudi, hogy minden mozzanatot, minden csapatmozgást nagyon alaposan meg kell tervezni.
Ja és még csak szólok. Érdekes módon amikor (talán) tavaly az Amcsik ugyan ezen az útvonalon mentek Hajmáskér felé, nem azt a bizonyos csomópontot választották az M 7 és a 8-as út között...
Minket akkor Tatáról úgy vittek le Kalocsáig hogy jobbára alsóbb rendű utakon mentünk. Zámolyon átmentünk azt tudom, azt nem felejtettem el, meg volt Fehérváron az ITT vagy mi, valami ex Videoton üzem legalábbis, valami laktanya hátsó kerítése, utána elvileg Seregélyesnél álltunk volna meg, de nem álltunk meg, aztán a Földvári laktanyánál is elmentünk és át Soltra. Induláskor elmondták merre fogunk menni, meg hogy Seregélyesnél lesz pisiszünet, és végig ki voltak rakva minden lefordulónál a foszabosok, ott integettek a csíkos bottal fehér sisakban. Akkor le tudtak vinni azon az úton kb 25 járművet, nem 5-öt, manapság minek akadályozni a forgalmat autópályán katonai konvojokkal nem értem. Városba talán a lámpák miatt nem mentek be,nehogy szétszakadjon az oszlop.
Ja Gánt is volt, emlékszem a nagy fehér kőkupacokra.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 961
113
Ne legyél már hülye!Évente több millió km-et vezetnek a honvédségi sofőrök balesetmentesen vagy minimális mennyiségű balesettel.Most lett egy baleset erre jössz a faszsággal,hogy mindenki hülye meg képzetlen.

Egyáltalán minek jársz te ide?Egy épkézláb konstruktív hozzászólásod nincs soha semmihez!Csak fikázol mindent és mindenkit.Ha csak ez megy akkor menj le a kocsmába ott boldogítsd a népeket!
Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:

Boszniában egyszer ültem egy konvojban ahol 4 kocsink ment össze.
Mind rendben volt műszakilag. Csak egyrészt a bosnyák sofőrök közlekedési morálja elég érdekes.
Másrészt a 4 sofőrből 3 úgy lett kint sofőr,hogy évekkel elötte megszerezték a jogsit, nem vezettek. De kintre sofőr beót kaptakak, így 0 tapasztalattal lettek sofőrök.
Nem mondom, hogy nem hibáztak, mert nem tartottak rendes köv. távot.
De sajnos rutint csak úgy szerezhetnek ha vezetnek. Ez a laktanyában ülve a kezükön nem megy.
Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban
Videó alapján nem volt DAC. Hátulról előre, Ural 375, Tatra 815, Rába H25, Mog U4000, Ural 375. A tegnap berakott képedből is ezt szűrtem le. Viszont egyiken sem látszódik a hatodik teherautó.

mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott
Videó alapján úgy tűnik, hogy az utolsó Ural tolta össze a sort. Meg is roggyant az alváza.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Nah platózás már gondoltam hogy nincs, viszont mi az hogy nincs felvezetés ekkora oszlopnak? Törvény (vagy rendelet inkább) írja elő hogy 3 járműig előfutó kell, 4 járműnél többhöz pedig elő és utánfutó. Mondjuk az érdekes hogy az Urak megállt, mögötte meg a Merci meg a Rába már nem tudott. Az (értelmetlenül)elhuny miben ült, a DAC-ban? Nem volt köztük civil jármű, és mehettek volna alsóbb rendű úton ahol nincs ekkora forgalom és balesetveszély. Most az életben maradt résztvevőknek lesz pár útjuk a katonai bíróságra. Gratulálok, hát ezt tanuljátok a Natoban a sok gyakorlaton,meg továbbképzésen? 20 év tagság után még így kell lexarni az előírásokat és biztonsági szabályokat?

Csak gratulálni tudok az ilyen sofőrökhöz. Hogy lehet kiengedni ilyeneket az utakra? Közveszélyesek. Viszont azt nem tudom hogy a sorkatona sofőr hogyan tudta akkor betartani a távolságokat? Azok képzettebbek voltak vajon mint egy profi Nato katona? A parancsnok minden a konvojban résztvevő járműért felel.Azért ő a parancsnok , és nem a wc-s néni. Uralon ,Zilen nincs biztonsági öv. Rábában meg a Merciben meg biztos van. Hogy megy edl a fék? Ha nincs levegő befog az egész nem?
/QUOTE]


Miért ne lenne platózás?
Akkor minek a személyszállító rábák?

2006-ban skopjéből pristináig és vissza uraloztam a platón.
Akkor is nato tagok voltunk. Több száz km.

Úgy gondolod a sorkatonák soha nem baleseteztek???

És szerinted a nato más nemzetiségű katonái sem?

Mert ők szabálykövetőbbek???

Ha nincs ember, és a magyar honvédségben sokszor nincs, akkor lehet olyan embert raknak sofőr beóba akinek nincs sok tapasztalata.
Ha ráadásul az egy fiatal pl 20 éves katona, honnan legyen neki több százezer levezetett kme?

De a te logikádat követve mondjon le a Benkő meg a Korom mert ők meg minden katonáért felelnek.

Leírták milyen az a hely ahol történt a baleset, de szerinted csak a konvoj pk a felelős.

A fék az uralon nem tudom hogy ment el.
Én a mögötte lévő merciben bóbiskoltam.
A rádióban sikított a kocsi pk tiszthelyettes hölgy. Satuztunk.
Én erre keltem. Mikor előrenéztem az ural az oldalára borulva feküdt a kerekei még pörögtek.
Egy meredek úton mentünk lefelé egy szerpentínen. Mikor nem tudott fékezni nem tudta bevenni a kanyart. Felment a patka melletti falrészre ami felborította.

Hogy miért mem működött a fék nemsokkal azután, hogy átnézték, passz.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 075
13 704
113
Olvasd el fentebb a volt kollégád mit írt, de várjál, idézem csak neked:


Értem én hogy védeni kell a mundér becsületét...

Amit Dudi ír meg amit én az nem ellentétes.

Attól, hogy 2007ben részese voltam 2 balesetnek, hogy függ össze a mostanival?

Én azért reagáltam az írásaidra mert úgy itélkeztél a konvoj pk-ról, hogy azt sem tudjuk mi történt pontosan.

Vannak hibák a rendszerben. Nem is kicsik. Persze ezeken javítani kell.

Az előző írásom is neked szólt. Csak mobilon elbasztam. De ha rámész el tudod olvasni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
A Honvédelmi Minisztérium közleménye:


Megnövekedett katonai gépjárműforgalom az utakon

Szeptember 1-jén és 2-án a nappali órákban a Magyar Honvédség határvédelmi feladatainak átszervezése kapcsán megnövekedett járműforgalomra kell számítani elsősorban Bács-Kiskun és Csongrád megyék déli részein.

A legnagyobb mértékben érintett utak az M5-ös, M6-os és M43-as autópályák, valamint az 55. sz. főút.

A Magyar Honvédség kéri a lakosságot, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

A Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
"Az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred szeptember 6-20. között, a Szentes környéki gyakorlótereken kiképzési foglalkozást tart .

Ebben az időszakban a megszokottnál nagyobb hanghatásokra kell számítani, az érintett útvonalakon megnövekedett katonai járműforgalom várható. Az ezred parancsnoksága kéri a lakosság türelmét és megértését. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
"Újabb nemzetközi gyakorlatra készül a Magyar Honvédség

A gyakorlatra történő felkészülés ideje alatt 2019. szeptember 9-én hétfőn katonai járművekből álló menetoszlop közlekedésére kell számítani a Hajdúhadház, Vay Ádám Kiképző Bázis 2. telephely – 4 sz. főút – 354 sz. főút – M35 autópálya – 47 sz. főút – Berettyóújfalu – Szeghalom – Hódmezővásárhely – M43 – Sándorfalvi út – Sándorfalva – Atkai holtág útvonalakon.

A Magyar Honvédség kéri a járművezetőket, hogy az említett útvonalakon a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a menetoszlopokat, ezzel is segítve azok biztonságos és folyamatos haladását.

A Magyar Honvédség a vonatkozó szabályokat betartva törekszik arra, hogy a lehető legkisebb mértékben zavarja az állampolgárok nyugalmát."
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus
T

Törölt tag 1586

Guest
DEFENDER - Europe 20
Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
időpont: 2020 tavasza
37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
(és remélem csak vonulás lesz…)

Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 839
113
DEFENDER - Europe 20
Az elmúlt 25 év legnagyobb NATO hadgyakorlata.
időpont: 2020 tavasza
37 ezer katona - ebből 20 ezer USA-ból átdobott amerikai
helyszín: No., Lengyelország, Baltikum, É és K.Eu,, és Grúzia
feltételezem, rajtunk is keresztül vonulnak majd...o_O
(és remélem csak vonulás lesz…)

Gondolom ezért volt a nagy csapatmozgás és hajóra rakodás mostanában az USA-ban

ez jól jellemzi a NATO-t!37.000 emberből 20.000 amerikai egy Európában megtartott gyakorlaton...