Tejas / LCA - Light Combat Aircraft (HAL, India)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 347
113
India 99 GE F414 hajtóművet vesz a Tejas (LCA: Light Combat Aircraft ) gépeihez

http://www.defencetalk.com/india-buys-99-ge-f414-engines-to-power-lca-46448/

 
 

htkab

New Member
2013. április 4.
2
1
3
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült a nyolcadik előszériás Tejas
Lehetséges, hogy nem új gép, nem top gép, megmosolyogtató, viszont ezen folyamatnak van egy nem reklámozott, nem elhanyagolható pozitív hozadéka: a saját tapasztalatszerzés vadászgép fejlesztés irányába (a jövőre tervezve). Ezzel párhuzamosan pedig folyik az ütőképes légierő kiépítése a mára és közeljövőre gondolva (Szu, Rafale, FGFA).
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

gaborv

Member
2013. február 2.
141
10
18
Szerintem ez a Tejas olyan nekik mint Izraelnek voltak a saját gépeik. NEm tényleges vadászgép a cél, hanem a hazai repülőgép-ipar kiépítése, szükséges mérnök és szakember állomány összehozása, ami egyrészt pl a Su-k karbantartása, modernizálásai és javításainál használható lesz és majd egyszer egy saját gépben/uav-ben kamatoznak. NEm úgy működik ez hogy Csettint Orbán/Gyurcsány és a Dunai repülőgépgyár készít 50 Lopakodót :D
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 987
113
R-73 teszt 2013 dec. 7

9NEvv.jpg

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szerintem ez a Tejas olyan nekik mint Izraelnek voltak a saját gépeik. NEm tényleges vadászgép a cél, hanem a hazai repülőgép-ipar kiépítése, szükséges mérnök és szakember állomány összehozása, ami egyrészt pl a Su-k karbantartása, modernizálásai és javításainál használható lesz és majd egyszer egy saját gépben/uav-ben kamatoznak. NEm úgy működik ez hogy Csettint Orbán/Gyurcsány és a Dunai repülőgépgyár készít 50 Lopakodót :D

Szerintem nincs igazad, a jelek nem erre mutatnak. Mindkét banda véresen komolynak tünt. A Lavi ráadásul repül is, J10A néven. Ez a Tejas is repül. A Lavi végül is azért nem készült el, mert az amiknak kellett volna a számlát állni (szokás szerint), és ezzel a saját F16osuknak csináltak volna konkurenciát.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Én drukkolok az indeknek. Olyan ez, mint a Magilla Gorilla: Ezt még egy kicsit gyakorolni kell. Jövő héten újra megpróbáljuk.
Tulajdonképpen a Tejas motorjával mi is a baj? A szerkezeti anyagok gyengék, vagy a tervezés a rossz?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 263
13 645
113
A Lavi es a J10 közt kb annyi a hasonlóság mint egy Mig29 és egy Su27 közt. Szinte egyformák, de azért méges:)
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ja. Azt tök véletlenül lett ilyen hasonló. A zsidók meg pont olyanok, hogy hagyták veszni a bele ölt pénzt.
 
M

molnibalage

Guest
A Lavi ráadásul repül is, J10A néven.

Erőteljes túlzás... A J-10 cirka 30%-kal nehezebb, ami azér már jelentős és ennél sokkal durvább eltérések is vannak...

A Lavi végül is azért nem készült el, mert az amiknak kellett volna a számlát állni (szokás szerint), és ezzel a saját F16osuknak csináltak volna konkurenciát.

A Lavi elég erőtlen lett volna, vadásznak egyenesen alkalmatlan volt a harmatos teljesítménye miatt. Csapásmérőként is alig tudott volna többet, mint a Kfir...
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Én drukkolok az indeknek. Olyan ez, mint a Magilla Gorilla: Ezt még egy kicsit gyakorolni kell. Jövő héten újra megpróbáljuk.
Tulajdonképpen a Tejas motorjával mi is a baj? A szerkezeti anyagok gyengék, vagy a tervezés a rossz?

A Kaverivel?
A wikipedia eleg jo osszefoglalot nyujt errol a kinlodasrol:
http://en.wikipedia.org/wiki/GTRE_GTX-35VS_Kaveri

Roviden:
- elkesett a Tejashoz
- meg mindig uzembiztonsagi es toloero problemak vannak
- meg mindig nincs vegleges formaban

A fentiek szerint India fejlesztesi allatorvosi lova a Kaveri (is). Tovabba itt tanuljak meg, hogy kell hajtomuvet epiteni, tervezni.
Szerintem konnyen lehet, hogy a Kaveri vegul nem kerul nagyszerias sorozatgyartasba, ellenben sok tapasztalatot ad Indianak.
(Felteve ha sikerul megugrani az amugy iszonyu magas lecet.)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 263
13 645
113
Egy rakás indiai fejlesztés hasonló problémákkak kűzd. Szerintem ott sámánokra bízták a haderőfejlesztéseket. Ittak valami gombafőzetet és eldöntötték, hogy üres papírlapból kiindúlva fognak vadászgépet, Leopárd tankot stb legyártani.
Pedíg őket nem súlytotta semmilyen embargó, vehettek volna szinte bármilyen jól bevált licencet.
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Egy rakás indiai fejlesztés hasonló problémákkak kűzd. Szerintem ott sámánokra bízták a haderőfejlesztéseket. Ittak valami gombafőzetet és eldöntötték, hogy üres papírlapból kiindúlva fognak vadászgépet, Leopárd tankot stb legyártani.
Pedíg őket nem súlytotta semmilyen embargó, vehettek volna szinte bármilyen jól bevált licencet.

Van ertelme annak, ha fuggetlenedni probalnak.
Kina is erre torekszik, csak ok mas uton.
S a licensz is megvan, hisz epp a Tejas is licenszelt hajtomuvel repul jelenleg.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Az indek gépiparban veszettül le vannak maradva. Európában egy 2000 köbcentis dízelmotor 200 lóerő. Náluk 60. Pillanatnyilag itt tartanak.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Gyanítom, hogy az indek a hajtómű tervezéssel, és az alapanyagokkal is bajba vannak. A csájnízok már inkább csak az alapanyagokkal. Mármint az oroszokhoz képest. Az amiknak meg nem is látják a hátát.
 

telak

Member
2013. június 26.
367
5
18
Kinézetre nem rosz a masina, engem egy kölyök Mirage-ra emlékeztet. Az, hogy 30 éve nem tudták kizavarni a fészekből a madárkát viszont sokat sejtet a jövőjét illetően.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Hat...aki mar dolgozott indiaiakkal az nem lepodik meg a benazason :) Van egy "munkamoral" es "szakertelem" az biztos :)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 347
113
DEB_4172.JPG


IOC For LCA Tejas

1. Expand flight envelope to -3.5 to 8G (Currently -2 to 6G).
2. 24° angle of attack (Currently 22°).
3. In-flight refuelling capability (Integration of Cobham probe complete).
4. Demonstration of Rafael ADS Derby BVR air-to-air missile.
5. Demonstration of Rafael ADS Python-5 IIR close combat missile (Related post here).
6. Completion of integration & demonstration of KBP Gryazev-Shipunov GSh-23 23mm cannon.
7. New design drop tanks for supersonic flight.
8. New radome to improve radar and electromagnetic performance.
9. Validate more efficient cooling system for aircraft braking assembly.
10. Additional weapons testing, including PGMs.


http://www.livefistdefence.com/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 987
113
Évente 12 Tejas.....
http://bharat-rakshak.com/NEWS/newsrf.php?newsid=20679