[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Az nagy okosság lenne, kb pont annyi idősek mint a restaurálásra kiküldött Mi-24-es flotta.
Az AH1-W flotta úgy harminc éves körül van. Ez egy dolog...
A lényeg viszont a gép orrában van. Ez az Israeli Tamam Division által gyártott NTSF-65 Night Targeting System.
AH-1_W-1.jpg

ah-1w_165281_62_of_82.jpg

Ez az eszköz mi kopasz Mi-24-hez képest olyan űrkorszaki valami amiről a magyar heli pilóták eddig még csak nem is álmodhattak

A másik az AN/AAR-47 MAWS rendszer összekötve a AN/ALE-39 infracsali szóróval.
ah-1w_165281_07_of_82.jpg

ah-1w_165281_24_of_82.jpg

Plusz van radar besugárzás jelző (AN/APR-44), lézer besugárzás jelző (AN/AVR-2A), meg ezen is van "diszkólámpa" ( AN/ALQ-144A)
Mindezek mellé Hellfire rakéták.

Olyan minőségi ugrás lenne ez a Honvédségnek amihez fogható talán csak a Gripenek voltak.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
"Mint a tűzhöz (információkhoz) leginkább hozzáférőktől kérdezem: lehet tudni, hogy a két mundérba öltöztetett A-119-es gép mikor kerül a légierő állományába?"

Ezt egy másik blogon írták. Erről ti tudtok valamit? Miről maradtam le?


Az elejétől kérdezed?
2 db ex Air Berlin A319 vétele, cseheknél festik át őket, állítólag tavasszal a misszióváltásnál már hadrendben lesznek. De nézz át a szállítógépes topikba, ott fotó is van már, igaz a felségjelek és számok takarva.


Ja hogy az A319-esekre gondolt ....

Én meg már azt gondoltam hogy vettünk két AW-119 Koala-t a Mókusok mellé. Volt erről szó, amikor még az olaszoktól akartunk AW139-eseket venni 5 évvel ezelőtt. Ezért kérdeztem a helikopterbeszerzéses topikban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 954
113
Az AH1-W flotta úgy harminc éves körül van. Ez egy dolog...
A lényeg viszont a gép orrában van. Ez az Israeli Tamam Division által gyártott NTSF-65 Night Targeting System.
AH-1_W-1.jpg

ah-1w_165281_62_of_82.jpg

Ez az eszköz mi kopasz Mi-24-hez képest olyan űrkorszaki valami amiről a magyar heli pilóták eddig még csak nem is álmodhattak

A másik az AN/AAR-47 MAWS rendszer összekötve a AN/ALE-39 infracsali szóróval.
ah-1w_165281_07_of_82.jpg

ah-1w_165281_24_of_82.jpg

Plusz van radar besugárzás jelző (AN/APR-44), lézer besugárzás jelző (AN/AVR-2A), meg ezen is van "diszkólámpa" ( AN/ALQ-144A)
Mindezek mellé Hellfire rakéták.

Olyan minőségi ugrás lenne ez a Honvédségnek amihez fogható talán csak a Gripenek voltak.
Az lenne, úgy 5-6 évig mint a Mi-24-ek, aztán kohó. Amúgy ezeket nem is restaurálnád annyiból + személyzet átképzés mint a mihukat.
Akkor lenne minőségi ugrás ha újonnan vennénk AH-1-et.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
T

Törölt tag 1586

Guest
Az lenne, úgy 5-6 évig mint a Mi-24-ek, aztán kohó. Amúgy ezeket nem is restaurálnád annyiból + személyzet átképzés mint a mihukat.
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
 
M

molnibalage

Guest
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
A hazai repidők mellett kb. soha nem repülnénk ki őket még 7k repült óra vétel esetén sem...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 840
113
Rudi nemrég linkelte hogy a Románok szereznek be 10-15? H215 ös Airbust hogy a Brassoi gyárnak is legyen valami megrendelése. Nehogy csődbe menjen szegényke:)
Nem tudom de nekünk nem tűnik kevésnek az a 6 db Mi-17 es (3 db Mi-8) Ezek mellé jól jönne valami "köztes típus is". Új Mi-171 ről meg ne is beszéljünk még vagy pár évig:( orosz vs nato viszony.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nem igazán....
Az AH-1W sárkányát 10 000 (!!) órára tervezték és ez még hosszabbítható. Mivel a gépek tengeri üzemre lettek tervezve a korrózió védelmük is átlagon felüli.
A 10 000 (+hosszabbítás) nagyon sok ezért valószínű sok olyan gép van még a flottában ami messze van ettől az óraszámtól, ezért bőven megéri átépíteni őket AH-1Z változattá.
Ezt sok tucat géppel meg is tették. Eredetileg úgy volt hogy az összeset átépítik, de utána győzött a lobbi és új sárkányokat gyártottak.
Az átépítésnél kicserélik a teljes meghajtást és rotorokat a szenzorokat és az avionikát.
Ezek a gépek már a jelenlegi állapotukban is óriási minőségi ugrást jelentenének - pláne ha esetleg még Hellfiret is lehetne venni hozzájuk - és a Honvédség még sok-sok évig használhatná őket mielőtt kimegy belőlük az idő.
Azért nem becsülném le a magyar kreativitást.Nálunk ezekhez is kitalálnának valami rozsdagyorsitó módszert,ha nem akarna elég gyorsan szetrohadni magátol....
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 825
113
Nem tudom de nekünk nem tűnik kevésnek az a 6 db Mi-17 es (3 db Mi-8) Ezek mellé jól jönne valami "köztes típus is". Új Mi-171 ről meg ne is beszéljünk még vagy pár évig:( orosz vs nato viszony.
Nekem a szlovének, norvégok, kanadaiak nem tűnnek hülyének és ők a Bell-412-t használják. Költségben is esélyes, hogy alatta marad a az Y-os variánsnak. Kötélen lógicsálni ide is jó lenne...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem azt kéne elösször tisztázni,hogy mire is van szükségünk,mire van pénzünk.Kellene ccsataheli,roham-desszant,közepes szállitó,nehéz-szállitó,megfigyelő-felderitő/könnyűszállitó-futár.AH64E/Mi28N,Mi35M/Ah60,Mi171/S92,CH47F,EC635Bell407.Hát ez igy nékünk kicsit drágás......
Hátako vakarózunk egy kicsit.Roham-deszant jolesz csatázni is,jolképzet személyzettel(és ha nagon kell,még szállithat-kompolhat is).Nemártana ha a szállitó legelább részben közös üzemeltetési háttérrel ellavirozna a harcival.Mi35M/Mi171 vs AH60/S92.Melik is lenne jobb?Milen szemontbol?Ja,hogy mindenféléböl.Vesd össze ezt a két párost feladatorientáltság/üzemeltethetőség/összélettartamköltség/fejleszthetőség szintjén.És akkor még mérlegelni kell a politikai szempontokat is,Rövid-,közép-,és hosszútávon.Na valahogy igy nézz ki egy felelös beszerzéstervezés dióhélban.És akkor ezt vesd össze a Nagy Magyar Valósággal.....és sird tele a zsebkendődet....
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
i2jcqq.jpg

Mihu felújitás helyet én inkább ezt vettem volna.Aria IV-es már papiron maradt,de a gá. nélküli elődök jol beváltak.Megvenni drágább,de hosszabb távon jobb megoldás lett volna, szerintem.És teherszálitóként az S92ekkel egésziteném ki őket,ahogy a pénztárca engedi.
mil_S70i_AK_ovr_a.jpg

s92_sikorskyaircraft_n492sa_026_edwi08.jpg

Russian_Helicopters%2C_2302%2C_Mil_Mi-35M_%2821256932638%29.jpg
 

hajozo

Member
2013. február 19.
18
52
13
Az EC 635-öt el kellene felejteni EC 645 reálisabb inkább. Oka: ennek van hátsó ajtaja , amin ki is tudnak szállni a katonák
, míg a másiknak csak egy rés és 6 fő szállítására képes, míg a 645-ös 9 fő.
Valamint a hátsó ajtó miatt a szolnoki különlegesek akár gyakorolhatják a hátsó ajtón keresztül a gumicsónakjaik Tiszába dobálását, míg a többi kishelikopteren nem.
Bár szerintem új vagy használt mi17 -ek nyugati elektronikával-kellne leginkább , mellé AH1-V/Z támogatásra minél több.
Ha mindenképp iciri-piciri helikoptert akar valaki az MH-nak akkor ott a mókuska, ami már rendszerben ál. Ennek van
ütősebb változata (Fennec) TOW rakétával és kisrakétákal, Ez is elvisz 4 főt. A Mi 17-k (akár csehektől) , és AH1-V -k (USA most szórja ki, vagy akár román szövetségeseinktől ha gyártani kezdik) -mellé pár As-350 Fennec (ex mókuska) és kész is vagyunk.
Mindenkinek az igényének eleget van téve. Azoknak akik a mini helikoptereket bálványozzák, a katonáknak , akik
szeretnének ejtőernyővel ugorni és hátsó rámpán elhagyni a gépet, meg azoknak is akik ultramodern páncélelhrító s támogató
helikoptert szeretnének az MH-nak.
Most már csak az a kérdés, hogy a sereg vezetői , döntéshozók miért is nem szeretik annyira a Hazájukat, hogy megfelelő modern eszközökkel lássák el a Honvédséget MINÉL ELŐBB és nem 2026-re mert addig még 8 év van!
Mert amit eddig csináltak légierő fejlesztés alatt az nem az. Pl. 2db civil kiképzőgép vétele-a másik 2db hol késik ki tudja!
3 db civil 24-26 éves civil Mi -8 lefestése terepszínűre , 2 db civil mentőhelikopter lefestése zöldre ( nincs TOW, nincs infraszóró stb.) és a korona: 2 db A-319 polgári utasszállító lefestése szürkére . ( Miért is olyan gépeket kellett venni amiből semmiképpen nem lehet ejtőernyős ugrást végrehajtani a hajtóművek és vízszintes vezérsík elhejezkedése miatt?)
Qui Prodest? QUI PRODEST?
EZ INKÁBB A HM MÉREGDRÁGA PÉNZBE KERÜLŐ SZISZTEMATIKUS LEFEGYVERZÉSÉNEK TŰNIK, MINT MODERNIZÁLÁSNAK. Kizárólag olyan eszközök beszerzése történik , amivel még véletlenül sem tudnák megvédeni Magyarországot. Mert lefestett civil eszközök. míg az összes szomszéd a legmodernebb eszközöket szerzi be katonái számára! (Pz-2000, Patriot, Patria, PandurII Spike-vel. stb.. Nálunk meg itt olvastam-már már a szabotás határát súrolja: a Gripeneken nincs modern közeli légiharcrakéta sem emiatt a méregdrága és kímélendő minimális menyiségú szuper-közepes rakétáikat reptetik és teszik tönkre.
Március 15-e fényében ez nagyon drasztikus!
 
  • Tetszik
Reactions: Celebra

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
20 677
32 320
113
Itt off de az amramokat nem kell sajnalni ha nem reptetjuk oket is el kell majd kuldeni nagyjavitani es sanszosan ugyan annyiba kerul e 0 orat repult rakaeta nagyjavitasa mint egy x orat repulte. Nem hiszem hogy hagynak a profitot eluszni a nemetek. /aszthiszem nemet verzionk van/ de nem vagyok benne biutos mert usa kulcsot szoktak itt emlegetni.