[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szállított katonák száma alapján a H145M az pariban van az UH-1-gyel vagy a Lynx-szel. Az UH-60 az ami nagyobb.[/QUOT

Eurocopter-Kawasaki_EC-145_%28BK-117C-2%29%2C_Ministry_of_Emergency_Situations_of_Ukraine_AN2050228.jpg

Az UH1Bvel.De egy mai Bell412sel már nem.A Bell felszerelt katonábol visz el annyit,mint a H145 csak személyként.Plusz a UH1 eleve katonai gének lett tervezve,még nagyon régen.Azért van 2 szép negy oldalajtaja,hogy gyorsan el lehessen hagyni desszantoláskor.
28305135762
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szállított katonák száma alapján a H145M az pariban van az UH-1-gyel vagy a Lynx-szel. Az UH-60 az ami nagyobb.
Az UH1Bvel.De egy mai Bell412sel már nem.A Bell felszerelt katonábol visz el annyit,mint a H145 csak személyként.Plusz a UH1 eleve katonai gének lett tervezve,még nagyon régen.Azért van 2 szép negy oldalajtaja,hogy gyorsan el lehessen hagyni desszantoláskor.
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
938
2 621
93
Emlékszel 2001-re? A szakma az F-16-ot javasolta, aztán mégis mi lett... ? Na, ennyire érdemes tanulmányokat nézni
Én emlékszer rá hogy ezt többek közt a Pléhmadár irta.Csakhogy biztos úgy történt ahogy irta?Meg kellene nézni a lap akkori tulajdonosi hátterét is,söt az egész akkori média viszonyokat is.Lehet csak ezt akarták beadni mindenkinek.Vagy nem.Nem tudom.Én nem voltam ott.Itt már az sem biztos ami megtörtént.
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Emlékszel 2001-re? A szakma az F-16-ot javasolta, aztán mégis mi lett... ? Na, ennyire érdemes tanulmányokat nézni
Pontossan ezért ekkora rakas szar ma már az ország.Nincs szakmai,csak politikai-tolvaj szemppont.Nem számit,hogy az MH elbaszott operett,a lényeg,hogy a HM kényelmessen ellegyen.Ebbe a szemléletbe ment a levesbe a Honvédség.Mert ami van,az még karikatúúrának is röhej.De lopni,azt lehet a beszerzések kappcsán.Ez ment 20éve,10éve,és most is.Csak mégpofátlanabbul.Titkositanak mindent,na nem azrt,mert hadititok.Mert lopási titok.Hadsereg beszerzéseit talán katonai feladatorientált költséghatékonyság szemontok alapján kellene nyélbeütni....
 
  • Tetszik
Reactions: tomcat1 and ms07

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Kicsit tegyük tisztábba a dolgokat. A H-145M et nem elsősorban deszantra szánja a cég. Az első feladatkőre a helinek könnyű támadó/kutató felderítő helicopter. A szerbek is annak szánják. Az ősszi promoció is erről szólt itt nálunk. A deszant csapat szállítása csak másodlagos tényező. Arra más helivel terveznek ha minden igaz. Egyébként meg teljessen mindegy hogy milyen gépet kapunk. A lényeg hogy vamely szinten használható legyen. Mert a elégtelentől jobb minden.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 377
8 564
113
Lynx szárazfőldi változata nem is lett sikersztori.UH1 a D változattol igencsak tágassabb.És a két jókora toloajtó megintcsak előny.De van más tipus,pl AW149M.

Te írtad, hogy rajt szállítani képes gépet választanak sok ország, mint a Lynx, UH-1 stb. A 145M pedig nem jó. Erre reagáltam azt, hogy rajt semelyik se tud vinni, csak nagyobb gép, pl UH-60. Ha pedig a 145M-nél nagyobb gép kell desszant képességhez, akkor a felderítő/támadó feladatra lehet hogy mindegy hogy 145M vagy MD500.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
AS550-C3-Fennec1.jpg

400-Tactical-1.jpg

Egy másik párositási lehetőség,ami kész és már bevált technika.Rengeteg lehetőség van,ppénztárca szab csak határt.Én személy szerint az AH6i/AH60/S92 triot preferálnám.DE a Mihuk felujitásra kerülnek.Reméljük ez modernizáciot is jelent,legelább a VM szintre.Ennek természetes párja a Mi17/171Sh.Könnyű kategoriát akarják egy tipussal lefedni.A ténylegessen harci tapasztalattal rendelkezők nem ezt teszik.És szerintem ez a döntő.AW109 méretnél nem mennek feljebb,a megfigyelő-ppáncélvadász kategoriában.Harci-szállitó kategóriában meg a Bell412nél nem mennek lejjebb.Okuk lehet rá.A H145/SA365 kategóriát pont csak logisztikai feladatra használják,kiegászitő tipusként.SA365 is csak mint haditengerészeti gép sikeres.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Te írtad, hogy rajt szállítani képes gépet választanak sok ország, mint a Lynx, UH-1 stb. A 145M pedig nem jó. Erre reagáltam azt, hogy rajt semelyik se tud vinni, csak nagyobb gép, pl UH-60. Ha pedig a 145M-nél nagyobb gép kell desszant képességhez, akkor a felderítő/támadó feladatra lehet hogy mindegy hogy 145M vagy MD500.
Szerintem nagyon nem mindegy, hogy harci bevetésre egy - vagy kéthajtóműves gépet küldenénk. Ha már a békeidős légimentésnél is követelmény a két hajtómű, akkor miért gondolja bárki, hogy olyan harci körülmények között ahol lőnek is a helikopterre elég az egyetlen hajtómű?!!
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem nagyon nem mindegy, hogy harci bevetésre egy - vagy kéthajtóműves gépet küldenénk. Ha már a békeidős légimentésnél is követelmény a két hajtómű, akkor miért gondolja bárki, hogy olyan harci körülmények között ahol lőnek is a helikopterre elég az egyetlen hajtómű?!!
Igen.F16nak mégsem rosszabbak a vesztesgarányai a Mig29nél,hanem jobbak.MD500 sorozat egyhajtoműves,és nagyon jó a sérülésállósága.Dhruvs meg 2hajtóműves,és eddig elég esendőnek bizonyult.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Igen.F16nak mégsem rosszabbak a vesztesgarányai a Mig29nél,hanem jobbak.MD500 sorozat egyhajtoműves,és nagyon jó a sérülésállósága.Dhruvs meg 2hajtóműves,és eddig elég esendőnek bizonyult.
Dinnyét a dióhoz ne hasonlíts, vadászgépet se a helikopterhez. Vajon ha ugyanolyan jó az egyhajtóműves heli harci bevetésen mint a kéthajtóműves, akkor kérdezd már meg azokat akik tényleg értenek hozzá, miért csináltak idővel az UH-1-ből is kéthajtóművest, miért csináltak idővel az AH-1-ből is kéthajtóműves helikoptert?!! Csak nem a csúnya egyhajtóműves tapasztalatok miatt?!!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Még egy szempont: elég nagy bátorság azt állítani, hogy az egyhajtóműves MD-500 jól tűri a sérüléseket. Komoly háborúban ennek az őse, az OH-6 vett részt, Vietnamban. Az ugyanott bevetett 6994 UH-1-ből 3322, a 827 AH-1-ből 306 gép volt a veszteség, az 1422 OH-6-ból meg 964 veszett el!! Pedig nem ez járt a harcok sűrűjében hanem a másik két típus, mégis az AH-1-ből harmadánál kicsit több, az UH-1-ből fele sem, az OH-6-ból meg kétharmada elveszett. Szóval igaz hogy csodás kis gép, nekem is tetszik, tetszene rajta repülni is, de a tapasztalatok meg a statisztikák szerint nem ez a legjobb katonai célokra - ma már meg főleg nem.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 328
13 662
113
Még egy szempont: elég nagy bátorság azt állítani, hogy az egyhajtóműves MD-500 jól tűri a sérüléseket. Komoly háborúban ennek az őse, az OH-6 vett részt, Vietnamban. Az ugyanott bevetett 6994 UH-1-ből 3322, a 827 AH-1-ből 306 gép volt a veszteség, az 1422 OH-6-ból meg 964 veszett el!! Pedig nem ez járt a harcok sűrűjében hanem a másik két típus, mégis az AH-1-ből harmadánál kicsit több, az UH-1-ből fele sem, az OH-6-ból meg kétharmada elveszett. Szóval igaz hogy csodás kis gép, nekem is tetszik, tetszene rajta repülni is, de a tapasztalatok meg a statisztikák szerint nem ez a legjobb katonai célokra - ma már meg főleg nem.

Mikor bejött az MD-500, mesélte egyik tanárom, hogy mikor először kiszedték belőle a hajtóművet, odajött az egyik Mi-8 szerelő és megszólalt:
-Ok, megvan az APU. Hol a hajtómű?
:D
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Mikor bejött az MD-500, mesélte egyik tanárom, hogy mikor először kiszedték belőle a hajtóművet, odajött az egyik Mi-8 szerelő és megszólalt:
-Ok, megvan az APU. Hol a hajtómű?
:D
Igen, kb. ez a realitás. Aranyos, kedves, jópofa kis családi helikopter (sajnos nem nálunk), meg jó rendőrségi, határellenőrző gép - persze arra is csak már lakott területen kívül ugye - de egy katonai célú gépnél azért manapság már komolyabb követelmények is vannak. Sok mindenre jó volt - 30-50 éve, mikor még nem volt jobb. De ma már van ... :)
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Luthero

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Dinnyét a dióhoz ne hasonlíts, vadászgépet se a helikopterhez. Vajon ha ugyanolyan jó az egyhajtóműves heli harci bevetésen mint a kéthajtóműves, akkor kérdezd már meg azokat akik tényleg értenek hozzá, miért csináltak idővel az UH-1-ből is kéthajtóművest, miért csináltak idővel az AH-1-ből is kéthajtóműves helikoptert?!! Csak nem a csúnya egyhajtóműves tapasztalatok miatt?!!
Részben azért,részben meg a teljesitmény igény miatt.Ugyanakkor az OH58 meg az O/AH6,SA350 egyhajtóműves maradt.AW109 meg egyhajtóműves lett AW119 néven.Úgy nézz ki,hogy az AW109 feletti kategóriában a 2hajtómű a nyerő,alatta meg az egy.AW109/119,SA350/355 meg a határeset.Igazábol azt kéne eldönteni,hogy mi a feladatkör amit be akarunk tölteni.Ha egy felderitő-páncélvadászt a cél,ami eggyütműködik a Mihukkal,és közvetlen légi támogatást ad a harcoló alegységnek,az AH6 a nyerő.Ha fontossabb,hogy önálló területellenrző,járöröző funkciója legyen,ami akár egy párfős beavatkozó egységet is le tudd tenni,AW109
AgustaWestland+AW-109+Power+%2528combat%2529+helicopter.jpg

Mert ez kész,müködő tipus.Ha volna még Határörség,nameg pénz nemcsak stadiont épiteni,simán szét lehetne osztani a feladatkört.Szóval alapkérdés,hogy tulajdonképpen mire kell a gép.Nameg mi lesz az MH feladata.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Még egy szempont: elég nagy bátorság azt állítani, hogy az egyhajtóműves MD-500 jól tűri a sérüléseket. Komoly háborúban ennek az őse, az OH-6 vett részt, Vietnamban. Az ugyanott bevetett 6994 UH-1-ből 3322, a 827 AH-1-ből 306 gép volt a veszteség, az 1422 OH-6-ból meg 964 veszett el!! Pedig nem ez járt a harcok sűrűjében hanem a másik két típus, mégis az AH-1-ből harmadánál kicsit több, az UH-1-ből fele sem, az OH-6-ból meg kétharmada elveszett. Szóval igaz hogy csodás kis gép, nekem is tetszik, tetszene rajta repülni is, de a tapasztalatok meg a statisztikák szerint nem ez a legjobb katonai célokra - ma már meg főleg nem.
Csúnyán mellé löttél.Az OH6 kapta a funkciója miatt a legtöbb tüzet vietnámban.Olvass utána mi volt a harceljárás.
ah6_little_bird_l5.jpg

Ez a mai változat.Saudiak már harcba is vetették.És már van újabb változat is.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 937
113
Még egy szempont: elég nagy bátorság azt állítani, hogy az egyhajtóműves MD-500 jól tűri a sérüléseket. Komoly háborúban ennek az őse, az OH-6 vett részt, Vietnamban. Az ugyanott bevetett 6994 UH-1-ből 3322, a 827 AH-1-ből 306 gép volt a veszteség, az 1422 OH-6-ból meg 964 veszett el!! Pedig nem ez járt a harcok sűrűjében hanem a másik két típus, mégis az AH-1-ből harmadánál kicsit több, az UH-1-ből fele sem, az OH-6-ból meg kétharmada elveszett. Szóval igaz hogy csodás kis gép, nekem is tetszik, tetszene rajta repülni is, de a tapasztalatok meg a statisztikák szerint nem ez a legjobb katonai célokra - ma már meg főleg nem.
Igen, kb. ez a realitás. Aranyos, kedves, jópofa kis családi helikopter (sajnos nem nálunk), meg jó rendőrségi, határellenőrző gép - persze arra is csak már lakott területen kívül ugye - de egy katonai célú gépnél azért manapság már komolyabb követelmények is vannak. Sok mindenre jó volt - 30-50 éve, mikor még nem volt jobb. De ma már van ... :)
Így van, ezt írtam én is napokkal ezelőtt IS, ez egy légtérrendészeti feladatokra kiváló, egyébként nekem is tetsző, ügyes-okos-fürge és legfőképpen olcsó és olcsón üzemben tartható helikopter. De nem jobb katonai célokra semmi esetben sem mint akár egy H145M/H645 hívjuk ahogy tetszik...