[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Külpolitikai vonalon nincs meg az akarat az eladásra, s ebből(is) adódóan vételi szándék sincs
2016ban,lengyel kivitelezésben felajánlották megvételre.
Kicsit felhasználói rendszerszemléletben gondold át a dolgot.Mire kell nekünk heli,várhatóan milyen harcfeladatokat kell majd megoldani velük,stb
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 092
119 283
113
Külpolitikai vonalon nincs meg az akarat az eladásra, s ebből(is) adódóan vételi szándék sincs
2016ban,lengyel kivitelezésben felajánlották megvételre.
Kicsit felhasználói rendszerszemléletben gondold át a dolgot.Mire kell nekünk heli,várhatóan milyen harcfeladatokat kell majd megoldani velük,stb
Úgy lett véve ha hiszed ha nem :) Konkrétan ennyire rendszerszemléletű hozzáállást nem feltételeztem a döntéshozóktól mint amit ezekkel a beszerzésekkel összehoztak eddig :)
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 867
9 777
113
Külpolitikai vonalon nincs meg az akarat az eladásra, s ebből(is) adódóan vételi szándék sincs
2016ban,lengyel kivitelezésben felajánlották megvételre.
Kicsit felhasználói rendszerszemléletben gondold át a dolgot.Mire kell nekünk heli,várhatóan milyen harcfeladatokat kell majd megoldani velük,stb

Hiába tudja megoldani az Ah-60 is azokat a feladatokat, amiket a H225M ha az európai heli olcsóbb, plusz képességekkel rendelkezik és az eladó nem vár cserébe "egyéb" szolgàltatàsokat az amúgy is borsos àron felül.
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 513
44 784
113
Hiába tudja megoldani az Ah-60 is azokat a feladatokat, amiket a H225M ha az európai heli olcsóbb, plusz képességekkel rendelkezik és az eladó nem vár cserébe "egyéb" szolgàltatàsokat az amúgy is borsos àron felül.
Két AH-60 tud annyi embert kb. elszállítani, mint egy Cougar, és egy AH-60 is jóval borsosabb árú mint egy H225M. Nincs itt nagyon mit magyarázni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Hiába tudja megoldani az Ah-60 is azokat a feladatokat, amiket a H225M ha az európai heli olcsóbb, plusz képességekkel rendelkezik és az eladó nem vár cserébe "egyéb" szolgàltatàsokat cserébe az amúgy is borsos àron felül.
Hm.Forditva van a dolog.A H225M nem képes olyan feladatokat megoldani,amiket az AH60 megtud.A 225ös egyetlen téren van előnyben,a belterébe többen férnek el.Nemcsoda,dedikáltan szállitóheli.
Árat csak élettartam költséggel együtt,és a képességekhez mérten lehetne megitélni.Pl,most feltétlen szükségünk lesz külön csataheli feladatát betölteni képes gépre.Akár a Mihuk kerülnek upgradera,(remélem nem),akár újonan veszünk,plusz pénz.
Politikai vonzata meg ennek is van.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
776
1 973
93
Fentebb beirtam,hogy a 80as évek végén miféle helikopácsot álmodtak ideálisnak légimozgékony hadviseléshez.Mihelyt valaki megépiti,legalább olyan minőségben,de ha lehet jobban és olcsóbban:cool:,rögvest átpártolok az AH60tol ahoz a szerkentyűhöz.
Ha ennyit olvastál a tökéletes helikopterről, mit keres a képben az AH-60? Mert az minden csak nem multi-role szállítóheli.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 092
119 283
113
Hm.Forditva van a dolog.A H225M nem képes olyan feladatokat megoldani,amiket az AH60 megtud.A 225ös egyetlen téren van előnyben,a belterébe többen férnek el.Nemcsoda,dedikáltan szállitóheli.
Árat csak élettartam költséggel együtt,és a képességekhez mérten lehetne megitélni.Pl,most feltétlen szükségünk lesz külön csataheli feladatát betölteni képes gépre.Akár a Mihuk kerülnek upgradera,(remélem nem),akár újonan veszünk,plusz pénz.
Politikai vonzata meg ennek is van.
Hány országnak van rendes erre a feladatokörre rendszeresített helikoptere a környének ami nem MIhu ?
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ha ennyit olvastál a tökéletes helikopterről, mit keres a képben az AH-60? Mert az minden csak nem multi-role szállítóheli.
Éppenségel az.
Hány országnak van rendes erre a feladatokörre rendszeresített helikoptere a környének ami nem MIhu ?
Románia.És még mindig a legjobb harcrendszerekkel rendelkezik a környékünkön,holott lassan kivonásra kerül.
Kifejtenéd nékem azt a rendszerszemlélet hozzáállást,ha szépen kérem?
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Elavult konstrukció.. Annál szebben, ahogy antigonosz leírta, fogalmazni se tudnám jobban, így én is azt írom, hogy ez is egy vélemény.

Nagyon örülök a beszerzésnek és ha a felszerelés jól lesz hozzá megválasztva, potens gép mind a kettő. Tudnak itt Európában is, nem kell a tengerentúlra nézni mindig. Kis ország vagyunk, ahhoz képest nagyot léptek előre és remélem meg sem állnak és biztosítják a forrást a jövőben (is), hogy tényleg ütőképes legyen Honvédség, amilyennek képzeli az ember.

A helikopterre meg én inkább azt mondom az elavult helyett, hogy bevált, ami a 21. század műszaki színvonalán van. (Nem kétlem, hogy a gépveszteséget okozó hibát pedig javítani fogják)


Maradjunk annyiban, hogy a reduktort nem tervezték át, levették a csereközi üzemidőt v. mit 1000 órára.
https://forum.htka.hu/threads/euroc...uma-ec725-caracal-h225.606/page-2#post-512450
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Azért az AH típusjelölés, és Battle Hawk név..:)
Ki gondolta volna?!:eek:Nahát!Nemtudtam.Köszönöm.
Egy gyártó, ár érték arányban jó termékekkel és a HForce rendszer alkalmazásával.
Airbus holdingba betagozott két külön gyár termékei.Ar-érték arányt meghatározza a feladatra való alkalmasság is.HForce rendszer kiépitésének mértéke ismeretlen,és ahoz még fegyverzet integráiója is szükséges.Azonkivül a HForce elvileg barmelik helikopteren kiépithető,akár a Mihun is.(hogy volna e értelme,azt most ne boncolgassuk)
AW helikopterek valóban egy tipuscsaládot,rendszert alkotnak.AW149M-AW189 egy rendszert alkotna.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 556
16 094
113
A
Maradjunk annyiban, hogy a reduktort nem tervezték át, levették a csereközi üzemidőt v. mit 1000 órára.
https://forum.htka.hu/threads/eurocopter-aérospatiale-sa-330-puma-as532-cougar-ec225-super-puma-ec725-caracal-h225.606/page-2#post-512450
Azért a linkelt videó mást mond; eltérő csapágyazás, egyebek...amit nem tudunk, h a fogaskerekek anyagválasztása változott e vagy a profil, stb. Az üzemidő felezés hab a tortán (vagyis ésszerű kockázatcsökkentés). Alapesetben kedvelem az amcsi technikát, de agybajt okoz pár megoldásuk.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A
Azért a linkelt videó mást mond; eltérő csapágyazás, egyebek...amit nem tudunk, h a fogaskerekek anyagválasztása változott e vagy a profil, stb. Az üzemidő felezés hab a tortán (vagyis ésszerű kockázatcsökkentés). Alapesetben kedvelem az amcsi technikát, de agybajt okoz pár megoldásuk.
Ne csak a videót nézd.
Ott van linkben a Norvég hatóság jelentése.
Konkrétan leírják hogy javasolják az Airbusnak a reduktor áttervezését mert - ahogy a jelentésben szerepel - az nem elég "robosztus" konstrukció és az üzemeltetési tapasztalatok azt mutatják, hogy a tengeri platformok kiszolgálása jelentette terhelés nagyon közel van a szerkezet teherbírásának a határához.
Megjegyzem nincs ok feltételezni hogy a katonai alkalmazás kisebb terhelést jelentene mint a tengeri platformok kiszolgálása..
Jelenlegi helyzet tényleg az hogy a reduktort 1000 óránként ki kell építeni és a második fokozat bolygókerekeit ki kell cserélni.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ne csak a videót nézd.
Ott van linkben a Norvég hatóság jelentése.
Konkrétan leírják hogy javasolják az Airbusnak a reduktor áttervezését mert - ahogy a jelentésben szerepel - az nem elég "robosztus" konstrukció és az üzemeltetési tapasztalatok azt mutatják, hogy a tengeri platformok kiszolgálása jelentette terhelés nagyon közel van a szerkezet teherbírásának a határához.
Megjegyzem nincs ok feltételezni hogy a katonai alkalmazás kisebb terhelést jelentene mint a tengeri platformok kiszolgálása..
Jelenlegi helyzet tényleg az hogy a reduktort 1000 óránként ki kell építeni és a második fokozat bolygókerekeit ki kell cserélni.
Nekem ez úgy jön le,hogy a reduktor gyenge a hajtóművek,és a gép megnövekedett méretéhez,teljesitményéhez képest.Pl a Mi28 is küzdött ilen gondokkal,de az AH-1W hajtóműveit is leszabályozták.De én nem vagyok mérnök.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 274
113
Kb. 3 oldalon ugyanaz az erőlködés megy. Nem gondolod Celebra, hogy a véleményeddel kb. egyedül vagy és lényegében a semmiről beszélsz? Személyszerint figyelmesen olvastam, de mára már elfáradtam. Elengedhetnéd ezt a szálat...köszi.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and tindalos