1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Helikopterbeszerzés

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Jeno által indítva @ 2012. december 23..

  1. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Akkor még be volt tervezve a 4 mókuska.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A már meglévő 3 mellé? Mert a 3 még 2016-ban került át a légierőhöz. A 40-es nyilatkozat meg 2018-as.
     
  3. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    2 van/volt.
     
    vilmoci and zsolti like this.
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Bocs, azzal kevertem, hogy eredetileg 3 volt, de csak 2-t vett át az MH.
    A kérdésem továbbra is áll. 4 Ecureuil-t terveztek még venni a mostaniak mellé?
    Mert akkor kijönnek a számok.
    Viszont a 2 meglévőt 2018-ban nagyjavíttatták.
     
  5. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Igen , plussz 4 mókust terveztek , amúgy konrkétan milyen rámpás szállítóra gondolsz? Vagy csak az lenne logikus hirtelen?
     
  6. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Én is hallottam pletykát nehéz heliről,de egyelőre laikusok helytelen szóhasználatának vagy félreértésnek tartom.
     
  7. krisss

    krisss Well-Known Member

    mi a hóhérnak kéne nehéz heli ? (egyébként szerintem is a H225M -re gondolnak)
     
    mészi and tindalos like this.
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Túl sok opció nem nagyon van ebben a méretben.
    Nem tudom, hogy a CH-53E gyártásban van-e még, de az már egy kipróbált darab. Tudtommal az Airbus rendelkezik a család javítási licence-ével, a németek D-i miatt.
    A CH-53K még előszériánál jár, és problémákkal küzd. És drága is. A németek már tűkön ülnek, hogy végre leválthassák a G-jeiket. Mondjuk időnk lenne kivárni. 2025-ig van idejük a nagyjavított mi-8/17-eseknek.
    A Chinook nem tud "csak" 10t körülit emelni, bár legalább nem is lenne olyan drága. Biztos, hogy még gyártják, mert a németeknek nagyon ajánlgatják a CH-53K alternatívájaként.
    Ha minden igaz, akkor az Airbus dolgozik egy nehéz szállító helikopteren (X6). Először törölték a saját fejlesztést, majd állítólag licence-ben gyártanak az európai igényekre (valószínüleg CH-53 alapokon). Ez csak ígéret, bár lehet, hogy kellemesebb árra jönne ki, mint a K.
    A legolcsóbb megoldás a Mi-26 lenne, de annál meg kellene várni, míg az embargó tart (már ha vonatkozik rá egyáltalán, mivel nem hordoz fegyvert).
    Szerintem pár mi-26 beszerzéséből nem lenne akkora hiszti, mint az S-400 török beszerzéséből.

    Alapvetően ezek (az összes) azért óriási dögök, és nem is biztos, hogy 4 kellene belőle, de azt hiszem ezek lennének leginkább kihasználva a civil világban.
    Valószínűleg a feladatok 95%-a letudható a H225-tel is.
     
  9. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Egy nehéz szállító helikopter egyszerűen nem a mi kategóriánk.
    Inkább a közepest kellett volna jól eltalálni, a h225m helyett.az.aw-101-et kellett volna venni.
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    Szerintem a 40 az itt nagyságrendet jelentett.
     
  11. megazez

    megazez Well-Known Member

    Vagy beleszámolták valamiért az opcionális 4 mihut.
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Érdekes, hogy az Airbus is nehéz helikopterként hivatkozik rá, de én is inkább közepesnek mondanám.
    Ugyanakkor - szerintem - amire nekünk kellettek, arra jobbak, mint az AW101.
    Ez elsősorban mindenes, és a különlegeseknek lesz műveleti helikopter. Ez utóbbiban pedig az AW101 nem nagyon tud vele versenyezni, mivel csak egyik oldalán van nagy ajtaja.
    A H225M-nek meg mindkét oldalon:
    [​IMG]

    Így viszont a kirakás fele annyi idő alatt megvan, mint ha az AW-101-gyel próbálnád.
    Az AW101 hátsó rámpáját csak ejtőernyős produkciónál használható, vagy rendes leszálláskor.
    Ezen kívül nem igazán tud több súly elcipelni, de legalább üresen majdnem 2x olyan nehéz, mint a H225M
    A H-Force-ról pedig még nem is beszéltünk. (persze nem ez lesz a fő funkció!)
    Ezenkívül az ország több ponton kapcsolódik az Airbushoz, mint bármi máshoz. Elég csak a mentőhelikoptereket nézni, vagy a Mókusokat...
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Viszont a rendes (már azóta felújított) 8-at nem? Szerintem nem ez lesz a megfejtés.
    Én inkább a költségek növekedésére tippelnék. Pl.: A SOF konfig. drágább volt, és a 20 helyett csak 16 jött ki a keretből.
     
  14. Anti

    Anti Well-Known Member

    Bárcsak a többi fegyvernemnél is ilyen problémáink lennének, minél hamarabb :D
     
    krisss, borisz and pöcshuszár like this.
  15. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    hatalmas hülyeség lett volna az olasz vasat venni ilyen célra, többször volt már szó az AW-ről és sok jót nem mondtak róla , illetve el is volt döntve hogy Airbus lesz a nagyobb szállító heli is már mikor megrendeltük a H145M-et , de abban egyetértünk hogy a nehéz szállító heli szerintem se a mi kategóriánk , illetve ha már nem is H225M akkor valami rámpásat én is jobban vártam de felőlem nincs panasz , örülök az Airbusoknak
    pénz mindig arra van amire akarják hogy legyen :) számomra elég furcsa volt ez a mínusz négyes módosítás , ha akartunk volna simán hozzánk vágtak volna 32-t is :D ( vagy ha a lengyelekkel/csehekkel karöltve leadtunk volna egy nagyobbacska rendelést némi kedvezmény fejében , probléma hogy ez legalább 100-as nagyságrend lett volna de hát a kedvezményért mindent :D )
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Vagy a szövegírók elfelejtették kijavítani Benkő szövegében... ;)

    (Az 1984 jut eszembe, ahogy visszamenőleg javítgatják benne a híreket, mert a "rendszer" sosem téved... )

    Aki nagyon ráér, egy kis internetes keresgéléssel egy cikkben (sok linkkel) összefoglalhatná, hogyan változott a Honvédelmi Minisztérium (?) elképzelése 2010-től 2019-ig a szükséges helikopterek számával és méretével kapcsolatban. (UH-1, AW139 + AW119, Blackhawk, "nemzeti helikopterképesség", új orosz Mi-8/24 stb.) És persze zárásként összefoglalni, hogy mi lett. (2 finn Mi-8, 3 civil Mi-8, 2 Mókus, 5+8 Mi-17/24 felújítások és végül Airbus két méretben(20 +16) . És eltérő típusok a mentőknek és a rendőrségnek. (9 +10)
    Ha valakiben összekeverednének az emlékek, akkor elég lenne csak ezt az egy cikket újraolvasni a htka.hu-n :)
     
  17. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nagyon jó ötlet, támogatlak benne! :D ;)
     
    Gaudi likes this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én azért fűztem tovább a nehéz helikopter ötletet kicsit, mert én továbbra is nagy rajongója vagyok a Fennek-nek.
    Az biztos, hogy a felderítőknek is szükségük van új járművekre. Ezek beszerzését vagy valami könnyű (vagy ultrakönnyű), minimálisan páncélozott eszközzel (pl. Fennek), lehet megoldani, vagy valamilyen 6x6, 8x8-as járművel.
    Azt gondolom, hogy egy felderítő járműnek extra mozgékonynak kell lennie. Magyarország területén ezt az extra mozgékonyságot, vagy úszóképesen tudjuk megoldani, vagy akkor ha a jármű helikopterrel szállítható.
    Ha a németeket veszem alapul, náluk 2 jármű van a felderítőknél rendszeresítve: a Fennek, és a Fuchs. A Fuchs úszóképes, a Fennek viszont nem. Szerintem az eredeti terv az volt, hogy a Fenneket nehézhelivel fogják szállítani, csakhogy a CH-53G-nek a csökkentett teljesítménye ehhez nem elég.
    Nem véletlen, hogy a CH-53K turnéján Németországban külön ki is hangsúlyozták, hogy csak a King Stalion az az egyedüli pályázó, ami el tudja vinni a Fenneket.
    Szóval ez szerintem a Bundeswehren belül prioritás is lehet.
    Ok, hogy nem vagyunk a Bundeswehr, de valahogy az új felderítő speciális járműveket is ki kell tudjuk juttatni az első vonalba, valamint a vonalak mögé.
    Ha ez nem a Fennek lesz, az sem baj. Ha nagyobb platformokra (6x6, 8x8) rakjuk az érzékelő tornyokat, és nem gondolkozunk légi szállításban, szintén működő opció lehet. A lényeg, hogy élvonalbeli felderítő eszközeink legyenek és azokat el tudjuk juttatni a rendeltetési helyükre.
    Nem csak a felderítőknek, de a KRD-nek is lehetne segíteni egy kis létszámú nehéz helikopterrel.
    Ha azt nézem, hogy a H225M méretű helikopterrel (kb. 5,5t teherbírás függesztve) mennyire kevés olyan technikai eszköz van amit szállítani tudnánk, és amivel a légi mozgékony egységeink előbbre lennének, akkor ebből számomra egyenesen következik, hogy bár minimális mennyiségben, de igenis szükségünk lehet pár nehéz szállító helikopterre.
    Tőlünk nyugatra például sokkal kiforrottabb a technikai háttere a könnyű és légi mozgékony gyalogsági alakulatoknak. Náluk nem csak az élőerő mozog a levegőben, de vannak erre alkalmas támogató eszközeik is: pl. Wiesel 2 család, a Supacat család, a Mungo család, stb.
    Ezek igen hasznosak tudnak lenni, azonban ezeket szállítani kell, és sajnos ritkán férnek bele az 5t-ás méretbe, vagy ha bele is férnek erősen csökkentik a szállító helikopterek hatótávolságát.
    A H225M csapatszállításra, és SR feladatokra kiválló. Általános utility szerepre is alkalmas, de pl. a D20-at sem lehet megmozdítani vele, mert az már 5,7t.
    10t vagy az alatt manapság annyit jelent, hogy gyakorlatilag nincs páncél védettség a szállítandó járművön.
     
  19. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    A wiesel-1-nek is van felderítőváltozata és ahhoz bőven elég egy közepes heli - feltéve, ha rámpás kivitelű.
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    A H225M-nek ugyebár alul középen is van egy "ajtaja", ugyanúgy lehet rajta kötélen ereszkedni...
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása