[HUN] Helikopterbeszerzés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
Tudtok közelebbi infót a szolnoki bázisról? Arra gondolok, hogy marad egyáltalán személyi állomány, mire új helikoptereket rendszeresítünk? Mit tud csinálni a személyzet munkaidőben, ha nincs technika? Ha valóban csak az áprilisban beszerzett 3 gép repülhet, akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem.

Már a harci üz.tartó szd is kapott gépeket (MI-8/17).
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
<i>>akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem., akkor a megszűnés szélén áll a fegyvernem.</i>

Már évek óta ennyi gépünk van.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 535
72 543
113
Dehogy volt. Esetleg egész évben összesen repült ennyi gép, nem egyszerre. Ha visszaemlékszel a legutóbbi dunai rekordárvízre, akkor a katasztrófa helyzet elrendelése miatt lett 4 bevethető helikopterünk. Amikor vége lett, újra csak 2 maradt.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
A Mi-8-asnak és a Mi-17 (Mi-8MT) a hajtómű teljesítményen kívül, a teherfelfüggesztési módja is különbözik, úgyhogy valós az az adat, hogy a Mi-8 külső függesztéssel 3tonnát, míg a Mi-17 4 tonnát tud emelni elméletben. Azonban voltak olyan késői gyártású Mi-8-asok, mint pl. a nekünk gyártott, de azután át nem vett tíz gép, amely már részben Mi-17-es sárkánnyal, többek között annak a teherfüggesztőjével készült.

TG


Tehát a 3000 kilogrammos maximális érték csak a régi, ma már gyártásban nem lévő verziónál van.


Elméletben tudnának 3 tonnánál többet, de a teherzár tipusa miatt van mindegyik 3 tonnára limitálva külső függesztmény tekintetében.

Ez a limitáció akkor elvileg csak a Mi-8-asokra vonatkozik? Vagy?
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Wolfram!

nézd, én eleve nem értem, hogy hogy jöhet szóba a helikopter park megújításánál szóba az alap Mi-8T. A most, sebtében beszerzett példányok is 25 évvel elavultabbak, mint a már meglévő Mi-17 (Mi-8MT)-ink. Csak a legelején néztem a táblázatot, de nem értem, ha csak nem referencia adatként nem, hogy hogy kerülhet bele a Mi-8? Szerintem ezzel olyan fecsérlitek az időtöket, ami teljesen felesleges.

TG
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Wolfram!

nézd, én eleve nem értem, hogy hogy jöhet szóba a helikopter park megújításánál szóba az alap Mi-8T. A most, sebtében beszerzett példányok is 25 évvel elavultabbak, mint a már meglévő Mi-17 (Mi-8MT)-ink. Csak a legelején néztem a táblázatot, de nem értem, ha csak nem referencia adatként nem, hogy hogy kerülhet bele a Mi-8? Szerintem ezzel olyan fecsérlitek az időtöket, ami teljesen felesleges.

TG

Nem időfecsérlés, mivel létező és (frissen...) rendszeresített típus a Honvédségnél, ezért viszonyítási alap. Számokkal is igazolni kell, hogy ha a Mi-8T nem jó, akkor miért nem jó.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 765
113
Mi-171SH nyitott hátsó rámpával:
Mil_Mi-171Sh_open_ramp.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Az amerikai képviselők és szenátorok tiltakozása ellenére a Pentagon ragaszkodik az orosz Mi-17B5 helikhez, amiből 70 darabot rendeltek összesen az afgán sereg számára.
http://www.origo.hu/nagyvilag/20140814-orosz-helikoptereket-akar-vasarolni-afganisztannak-a-pentagon.html

Akkor a MH is vehet ilyent, és nincs amiért kiejteni az esélyesek közül.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
GrGLy!

először is a Mi-8T nem frissen rendszeresített típus az MH-nál, azt már 1975-ben megtörtént, és azóta sem került kivonásra, hogy újra rendszerbe kellett volna állítani, mint az pl a D-20 esetében tudtommal megtörtént. Nem gondolom, hogy az MH helikopterparkjának megújításakor egy olyan típussal kellene számolni, a történtek ellenére, amely idestova legalább 20 éve nincs gyártásban. Az adok összehasonlításnak jók lehetnek, hogy a versenytársak azt mennyire múlják felül, vagy akár alul, de semmi másra. Ugyanakkor továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy azért mert az Mi-8 váltótípusát keressük az koránt sem jelenti, azt hogy ugyanolyan méretű gépben kell gondolkodni. 1965 óta a harcászati eljárások és a feladatok is megváltoztak.

Egyébként a Mi-8T nemjóságánál elég összehasonlítani a hajtómű-teljesítményét a Mi-17-esével, már ha valakinek nem volt szerencséje repülni mindkét változattal.Szerintem nem mindegy, hogy 2x1200, vagy 2x2200 LE tart a levegőben. A Mi-8T egy nagyon jó helikopter, de ma már eljárt felette az idő.

TG
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
GrGLy!

először is a Mi-8T nem frissen rendszeresített típus az MH-nál, azt már 1975-ben megtörtént, és azóta sem került kivonásra, hogy újra rendszerbe kellett volna állítani, mint az pl a D-20 esetében tudtommal megtörtént. Nem gondolom, hogy az MH helikopterparkjának megújításakor egy olyan típussal kellene számolni, a történtek ellenére, amely idestova legalább 20 éve nincs gyártásban. Az adok összehasonlításnak jók lehetnek, hogy a versenytársak azt mennyire múlják felül, vagy akár alul, de semmi másra. Ugyanakkor továbbra is fenntartom azt a véleményem, hogy azért mert az Mi-8 váltótípusát keressük az koránt sem jelenti, azt hogy ugyanolyan méretű gépben kell gondolkodni. 1965 óta a harcászati eljárások és a feladatok is megváltoztak.

A "frissen"-nel az új szerzeményekre próbáltam utalni, némiképp ironizálva :)

A Mi-8-assal igenis számolni kell, mivel gyakran elhangzik az, hogy a rendszeresített típusokból kéne még venni, mert az a legköltséghatékonyabb és a "Nem, nagyon nem azokból kéne" ellenvéleményre így eleve ott az érv a táblázatban. A teljes objektivitás érdekében ugyanolyan szinten kell figyelembe venni a Mi-8-ast is, mint a többi típust, majd a saját adatai kiszórják a versenyből.
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Az rendben, hogy a rendszeresített típusból, de akkor már ne a régebbi, hanem az újabb, azaz a Mi-17-es változatból. Azért mert választott vezetőink, ostobák, azért még nem követnünk a példájukat szerintem. Úgyhogy az alap Mi-8T vásárlása a meglévő 17-esek felváltására, olyan, mintha a harckocsi fegyvernemet ex-kubai T-34-esekkel próbálnánk feltámasztani.

TG
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Az rendben, hogy a rendszeresített típusból, de akkor már ne a régebbi, hanem az újabb, azaz a Mi-17-es változatból. Azért mert választott vezetőink, ostobák, azért még nem követnünk a példájukat szerintem. Úgyhogy az alap Mi-8T vásárlása a meglévő 17-esek felváltására, olyan, mintha a harckocsi fegyvernemet ex-kubai T-34-esekkel próbálnánk feltámasztani.

TG

Nem érted :) Nem megvenni akarom a Mi-8-at, de össze kell hasonlítani a többivel, mivel egy meglévő képességet jelent. Ez így korrekt, mert különben elkezdhetném kidobálni a Mi-17-et, mert orosz, az NH90-et, mert nem az az árkategória, amit mi megengedhetnénk, a Suriont, mert ázsiai, a Mi-38-at, mert szinte még nem is repül, az UH-1-et, mert öreg, az S-70i-t, mert nekem nem tetszik, stb. Azonban ez mind szubjektív dolog, ahogy a Te véleményed arról is, hogy a Mi-8T-t felesleges vizsgálni. Nem mondom, hogy nem visszalépés, de ha kellően körültekintően és objektívan akarunk eljárni, akkor meg kell néznünk azt is, hogy a már meglévő, Mi-8T-k adta képességeinkhez milyen változást jelenthet egy más típus esetleges rendszeresítése, legyen az UH-1, Mi-17, vagy Robinson R22.

Megjegyzem a Mi-17, mint szintén rendszeresített típus, szerepel a táblázatban...
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Nagyon egymás mellett beszélgetünk el. :) Mindkét hozzászólásomban az szerepelt, hogy mint referenciaadat szerepelhet, de vizsgálni teljesen felesleges. Nálam a vizsgálat, az jelenti, hogy mint számba vehető típusra tekintünk. Nem gondolom, hogy a szavaiddal élve, bizonygatni kellene, hogy miért nem jó a Mi-8-as, vagy ha igen akkor régen baj van szerintem.

TG
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Nagyon egymás mellett beszélgetünk el. :)

Akkor szerintem ideje elmennünk aludni :D

Én egyébként csak azért kardoskodok a Mi-8T "vizsgálása" (hehe :p) mellett, mert a kicsit sem hozzáértőknek ez hivatkozási alap lehet, hogy azt milyen indokkal hagytuk csak úgy ki. Amúgy ami a táblázatban szerepel, már száraz adatok, az mind csak referencia, amely segít eligazodni a típusok között és biztos alapokat adni egyes helikopterek melletti érveléshez. Legalábbis én anno ezzel a céllal hoztam létre, hogy ne kelljen mindig előbogarászni az adatokat a net mélyéről, hanem onnan be lehessen hivatkozni egy átlátható formában.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
611
113
Nem gondolom, hogy a szavaiddal élve, bizonygatni kellene, hogy miért nem jó a Mi-8-as, vagy ha igen akkor régen baj van szerintem.

Rengeteg hülye van a világban, szerintem azt is bizonygatni kell, hogy miért ne fűnyírókra cseréljük a Mileket. Mert hát pörögni pörög az is... :)
 

ambasa

Active Member
2010. április 18.
661
77
28
Mellesleg a táblázatotok kicsit megmozgatta a fantáziámat, és talán a HTKA-s cikkekhez hasonlóan össze lehetne dobni egy tanulmányt a lehetséges típusok összehasonlításával. Amolyan 1.0-ás változatot, amelyet, azután a hozzászólások alapján lehetne finomítani, időnként frissíteni. Bár megmondom őszintén én nem csak műszaki, pénzügyi kérdésre szűkíteném le a problémát.

De továbbra is azt tartom a legfőbb gondnak, hogy nem látom, hogy tulajdonképen a HM milyen célra szeretné a gépeket, bár gyakran azt gondolom, hogy ők maguk se.

TG
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Találtam egy egész jó oldalt ahol nagyon jól össze lehet hasonlítani például helikoptereket:
http://helicopters.findthebest.com/
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Rengeteg adat található össze lehet hasonlítani a típusokat. Nekem az tetszik a legjobban ha kiválasztok egy típust akkor megadja azt, hogy az átlaghoz képest jobb vagy rosszabb az adott adat.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 983
113
Nem rossz csak szvsz az árak nem stimmelnek. Mi-26-ra 16 millió dollárt dobott ki, az talán negyede amiről nemrég olvastam valamerre.